April 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door carol78, 4 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

vond ik vannacht, eigenlijk voor Loeki maar iklas dat er nog een paar ook last ervan hebben

Veel vrouwen hebben nu last van maagzuur. Dit wordt veroorzaakt doordat je maag behoorlijk in de klem komt te zitten door de groeiende baarmoeder. Je maag kan gewoon niet meer zoveel inhoud bevatten dan voorheen. Doordat je maag klem komt te zitten werkt de klep die je maag afsluit naar de slokdarm toe ook minder goed. Hierdoor kan het zuur uit de maag dus makkelijker terugstromen in de slokdarm met als gevolg zuurbranden. Als je last hebt van zuurbranden volg dan de volgende tips op:

* Eet meerdere keren per dag een klein beetje (bv. een boterham per keer).
    * Vermijd vet en 'zwaar' voedsel.
    * Wees matig met melkproducten. Melk verminderd het zuurbranden wel even, maar zet de maag vervolgens aan tot meer productie van maagzuur, met als gevolg nog meer last van zuurbranden.
    * Neem voor het naar bed gaan een droog koekje.
    * Leg een extra kussen onder je matras of zet het hoofdeinde van het bed iets omhoog.
    * Kauw je eten goed en neem de tijd om te eten.
    * Door het kauwen van kauwgom of het drinken van koolzuurhoudende dranken kan je veel lucht binnenkrijgen waardoor de klachten worden verergerd.
    * Als je moet bukken, ga dan door de knieën.
    * Als je rechtop zit, kan de inhoud van de maag minder gemakkelijk omhoog komen.
    * Koffie, sinaasappels en sinaasappelsap en scherpe kruiden kunnen de klachten verergeren.
    * Helpen bovenstaande tips onvoldoende, dan zijn er drankjes op recept verkrijgbaar via je verloskundige. Bij de reformzaak is ook een aardappelzetmeeldrankje te koop. Dit is een natuurproduct en helpt minstens net zo goed als de medicijnen.

doe er je voordeel mee ;)

2. Niet meer actief

Arme Dizzy, jij zit hier nogal vaak he 's nachts. Ik was trouwens ook van 3 tot 4 wakker, maar heb lekker in mijn bedje gelegen en wat gelopen door het huis ( ivm de pijn in mijn been)

Ik heb juist gisteravond een slok melk op voor het maagzuur en dat hielp goed. Mijn amandelen waren op.
    Kauwgom eet ik de hele dag door, omdat ik zo'n vieze ijzersmaak in mijn mond heb. Dan ga ik maar over op iets anders denk ik.

De koekjes staan me ook wel aan.

Zal eens dat verhaal van de meimama's lezen.

3. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Missy, wat een nacht weer voor je. Ik slaap nu al ruim een week aan een stuk door. Heerlijk gewoon, of het van de acu komt weet ik niet, maar mijn bioritme is weer helemaal op orde.

Ja als ik je lijstje zo lees doe ik het dus ook helemaal fout.

- Ik ben dol op koffie
    - Karnemelk (met smaakje) en chocomel zijn niet aan te slepen.
    - Ik eet heel erg veel citrusfruit (sinaasappels/grapefruit)
    - een vette hap sla ik niet af.

Dus geen wonder ;)

Ja koekjes voor het slapen gaan spreken mij ook wel aan.

Manlief heeft de boel hier nog niet op orde en is dus ook werkelijk niet te genieten.Leuk zo'n rustig weekend, maar de pc komt niet meer in de woonkamer, ik houd nu voet bij stuk.

Wie bedankt er dan ook dat draadloos tvkijken en draadloos internet niet samen gaan. Ik vind het echt een wanproduc hoor en het verpest echt ons hele weekend.

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Dag dames,

Mooie foto's jopie. Leuke foto van jezelf. Ik denk dat ik dat misschien ook wel ga doen, samen met mijn vriend. Maakt ook eigenlijk niet zoveel uit.

Dizzy: ik heb ook veel en vaak last van maagzuur( hoe kleiner je bent, hoe meer last je kunt krijgen) en ik doe ook alles verkeerd( je bent niet de enige loeki, ;) ) Ik heb vannacht een rennie gehad, melk gedronken en mijn kussen omhoog gezet. Ik ben bijna rechtop weer in slaap gevallen,

Een mei mama al bevallen, ik heb het direct even gelezen. Vreselijk, :confused: Ik hoop ook dat alles goed blijft gaan. Er zit nu tussen haar laatste baby en dit vroeg geboren kindje maar 9 maanden, :(

De baby trappelt erg veel trouwens. Wat jullie al een aantal weken hebben begint nu bij mij. Ik zag net mijn buik helemaal bewegen en op en neer gaan, echt heel leuk, :p

Gister een baby op schoot van 1 week oud, en ze begon naar mijn tepel te zoeken. Ha ha, ze krijgt geen borstvoeding, maar zoekt er wel naar. Erg lief om te zien. Ik kan bijna niet wachten,

5. Niet meer actief

Hoi meiden, ik ben weer op, heb toch nog een paar uur wat in bed gelegen. Ga dindsdag naar VK en haal ik die harde buiken toch nog eens aan. ergens heb ik gehoord dat 5-15 harde buiken per dag wel mogen maar nu zijnhet er toch wel meer, ga ze eens goed bijhouden.

Bosi pas maar op dat als je zo'n kleine op schoot hebt dat je tepels niet spontaan beginnen :) :) lief he zo'n hummeltje.

Loeki wat een gedoe met die aparatuur zeg, vervelend op zijn minst.

Dat artikel over maagzuur heb ik zelf maar half gelezen daar ik dat nou eens lekker niet heb (tot nu toe dan!) :)

Janne ik eet ook veel kauwgum maar dan tegen de misselijkheid.

tot later

6. Niet meer actief

geweldig he, het heeft even bij je geduurd maar dan zul je vanaf nu de baby heel vaak voelen, genieten he :) (ja ook om 3 uur snachts enzo :) )

7. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Missy, het mogen volgens mijn VK max 10 harde buiken per dag zijn, maar het probleem bij mij is dat ik ze neit eens voel.

"Je hebt een harde buik' zegt de fysio dan. Nou dat zal dan wel, ik voel het niet.

8. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Als ik dat lijstje zo lees, vraag ik me af waarom ik nog geen last van maagzuur heb.....

Janne, zo'n foto van jezelf doet echt geen pijn hoor ;)

Bosi, ik wil je straks niet horen klagen over dat je kindje zoveel beweegt hihihi ;) Ik had gisteren een hummeltje van een maand op schoot, maar die bleef gewoon doorslapen met een kamer voor kwebbelende vrouwen :)

Missy, ik lees overal dat harde buiken geen kwaad kunnen, maar als je er veel last van hebt, zou je je te druk maken. Kan iig geen kwaad om het even te melden bij de vk.

9. Niet meer actief

Nou Jopie mijn schoonzus zegt dat ik idd rustiger aan zou moeten doen maar ik heb het idee dat ik dan alleen nog maar kan liggen want lichamelijk doe ik natuurlijk allang niets meer.. :( van de week zei ik al lachend nog minder doen en ik stop met ademhalen :p

10. Niet meer actief

Heb net nog even naar je buik gekeken jopie je ziet er stralend uit hoor!, eenop en top mooie zwangere vrouw :)

11. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Missy, dank je :oops:
    Blijf maar wel ademhalen hoor!

12. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    WEl blijven ademen hoor Missy :)

Hier nog geen verandering in mijn 'situatie, mijn man is nog steeds ongenietbaar, ik doe veel te veel en heb buikpijn en ik moet nog tegen die sjagiekop aan kijken ook. Word er knettergek van. Morgen dat onding maar weer terug brengen naar de winkel, want zelfs als we de ontvanger en zender naast elkaar zetten stoort hij, dus gewoon een wanproduct.

Sorry hoor, verwacht geen reacties op dit technische verhaal, maar baal als een stekker.

13. Niet meer actief

Dat is wel de bedoeling Jopie :) :) .

Ik ga vandaag verder niet veel doen, ben erg moe en heb ook maar gisteren nieuw dekbedovertrek gekocht, gisteren gewassen en vannacht slaap ik eronder, wie weet bevorderd dat mijn nachtrust :)

Morgenavond laatste deel samen bevallen cursus, dan alleen nog herhalingslessen en baby's bewonderen. we zaten in een eerdere groep kwam toevallig goed uit. en nu ben ik blij dat we hem al gedaan hebben.

14. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Uit frustratie heb ik al een halve zak tumtum op :oops:

15. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Loeki, wat vervelend dat het niet lukt. Lekker toch zo'n zak tumtums. Ik had de hele zak al leeggegeten!

16. Niet meer actief

Tjee Loeki, wellicht een idee om uit huis te gaan zodat hij de frustratie even niet ziet..
    en ach een halve zak tumtum, je verbrand ook veel energie met dit gedoe, dus suikers zijn niet overbodig. sterkte

17. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nou als je dus een draadloos apparaat toe voegd merk ja pas hoe veel draadloze apparatuur er in huis is. Alles is nu gestoord, internet werk niet of nauwelijks, de draadloze telefoons storen, ik weet niet of de babyfoon nog wel ontvangt :( en bijna alles is van Philips, je zou denken dat die er wel voor zorgen dan apparatuur onderling niets stoort, maar vergeet het maar.

18. Niet meer actief

Wat een impact, kunnen julie he t niet naar de oude situatie terugbrengen en wat leuks gaan doen :(:

19. Mirtje

Mirtje Actief lid

20 aug 2006
    235
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ha meiden, hoe is het hier?

20. Niet meer actief

HOi Mirtje, alles goe dmet jullie :(:

hier op forum de nodige zwangerschapskwaaltjes maar gelukkig geen akelige ernstige zaken momenteel en laten we hopen dat dat zo blijft.

Deel Deze Pagina