moeilijke kwestie. Ik begrijp je echt helemaal. Mijn man heeft een nieuwe baan, waarbij die ook lekker wat meer geld gaat verdienen en waarbij die betere doorstroom mogelijkheden heeft en ook opgeleid wordt. Maar mijn schoonvader vond het maar een slecht plan. Hij vroeg zich af waarom hij een andere baan wilde voor het geld, geld was niet belangrijk. nee als je het hebt is het niet belangrijk, maar voor ons is het heel handig. Mijn man wil graag voor zijn gezin kunnen zorgen. Nou echt hele drama's. 's avonds is mijn man daar heen gegaan en heeft ook even gezecht dat hij hetgevoel heeft niks goed te doen en als een klein kind behandelt wordt. Dus ik snap echt heel goed wat je bedoelt. als je nog niks tegen je dochter had gezegd, had ik je aangeraden thuis te blijven, maar je dochter mag er niet de dupe van worden. ik zou dus gaan en het gewoon eens even bespreken. loopt het niet zoals je wilt, dan ga je gewoon weg. veel succes ermee.
Goedemorgen dames, Dizzy: erg lastig die kuitkramp. Flink strekken en masseren! Janne: nee ik ben niet misselijk meer. Misschien soms als ik iets vies zie. Dan wordt ik wel eerder misselijk dan anders. Zorra: Vervelend zulke mensen die je van alles opdringen. Nu ben je natuurlijk extra gevoelig en is van je afbijten een stuk lastiger. Ik heb dat ook met mijn schoonmoeder. Ik ben best een pittige dame, maar zij 3 keer erger, en ze presteerd het ook altijd weer haar wil en mening bij mij op te dringen. Ik zeg dan bijna altijd ja en amen. Advies heb ik dus niet voor je, helaas, Tascha: ik heb ook raar gedroomd. Annabel: niet raar dat je zo aan het piekeren bent, het is ook echt heel veel regelen. Nou het duurt gelukkig niet lang meer. Ik slaap eigenlijk juist erg veel en goed. Nu nog, dus ik geniet er ook nog maar even van.
Ja het verhaal van je man en zn nieuwe baan ken ik idd nog wel, moest toen ook gelijk aan mn vader denken. Het is ook niet slecht bedoelt van hem, maar hij vind het nog steeds erg moeilijk dat zn kleine meisje nu groot is en niet meer zo afhankelijk van hem is als vroeger. Ik hing altijd erg aan mn ouders, en wat mn vader zei dat was altijd het beste. Inmiddels heb ik een eigen mening gevormd en denk ik over veel dingen heel anders, en dat kan hij maar moeilijk verkroppen. Dat mn vriend ook van baan ging veranderen had hij daar veel commentaar over, hij had 35 jr. bij dezelfde werkgever gezeten blablabla.....Maar mn vriend kon nu wel zn salaris stukken hoger krijgen en betere arbeidsvoorwaarden, maar daar hoor je hem niet over. Hij zal ook nooit je gelijk geven, nooit zn fouten toegeven etc etc.... Er met hem over praten heeft geen zin, hem al zo vaak aangegeven dat het me verdriet doet dat hij nooit eens laat blijken dat we het wel goed doen. Dan is hij gekwetst en krijg ik later weer van mn moeder te horen dat hij er echt door in de put had gezeten en er verdriet om had gehad dat ik hem zo kwetste, maar dat hij me keer op keer kwetst daar wordt niet over gesproken. Pffffff, sorry meiden voor mn klaagzang, moest het even kwijt hoor.
zorra, ik ken het echt, maar ik weet ook niet meer wat je kan doen. Je hebt zoals ik het lees al alles geprobeerd. Het enige wat je nu nog kan doen is hem zijn verhaal laten doen en denken ja het is goed pa, maar dan toch dat doen wat jij belangrijk vind.
o zorra, wat moeilijk. Maar ik zou toch lekker niet gaan. Zeg maar tegen je moeder dat je misselijk bent en dat je liever in bed blijft. Zo slaap je vannacht weer niet en dta is niet goed voor je hoor! En dan nog, waar bemoeit ie zich mee? Jouw schuur, jouw spullen. is hij besodemieterd! Minyaweth- sterkte met het gedoe om de woningbouw! Maak je niet te druk he, denk om die kleine! Loeki, hoe is het met de senseo? Al gemaakt? Ik heb ook last van urineverlies... Vooral als ik lig en lach. Mijn fysio zei gister dat ik mn bekkenspieren meer moest trainen. Misschien kan die van jou ook wel wat tips geven hiervoor. Harley, wat is het geworden? mn maag is er van gaan knorren meid! Ga zo maar even naar de supermarkt... Nou we hebben een NAAM! Tante vond t geen enkel probleem, manlief zat er tegenaan te hikken, dus ik zei om 23.30, toen iedereen al een uur naar de klok zat te kijken... Moest jij niet wat vragen? Ja maar ik durf niet. Nou zei zn tante, vraag maar. Hij: we willen het kindje graag ... noemen, mag dat. Zij: Ja. Hij echt waar? Zij: ja waarom niet? Hij omdat je er misschien verdrietig van wordt. Zij: nee... Hij: Oke bedankt. Nou dat was het... zit je dan 7 maanden tegenaan te hikken! Eitje he! Mn ouders komen nu koffie drinken, dus ik ga even de cake in de oven zetten! Tot later!
Niks sorry, lekker van je afschrijven, Ik herken het werk verhaal ook. Wij willen straks de rollen omdraaien. Ik na het afstuderen werken en hij 12 uurtjes werken. Nou dat vind mijn schoonmoeder dus echt niks. Ik lach er om, omdat ik weet dat we het toch gaan doen, ongeacht hoe ze erover denkt. Jou schoonvader zorra lijkt me een hele koppige man. Zijn visie is goed, en een ander is altijd fout, ook al is het goed. zucht, je kunt een mens helaas niet veranderen. Vooral die koppige mensen.
Hoi meiden, ik laat maar kort van me horen, ik heb heel weinig positiefs te melden....ik zit echt zo in de put ( al een poosje hoor, maar laat het nooit blijken) maar nu trek ik het niet meer, veel problemen met mijn zus enzo .....durf ook al een paar dagen de babykamer niet meer in te gaan. Ik ga straks naar de VK, weet niet meer wat ik doen moet. Ik moet erover praten, maar mijn so-called vriendinnen hebben mij sinds mijn zwangerschap ook laten zitten.... Ik kom weer hier als ik wat leuks te melden heb, liefs Evon. PS: @Zorra ; het is net alsof ik over mijn eigen vader lees. Fijne dag allemaal!
Lieve evon, wat vervelend. Goed dat je erover gaat praten. Negatieve gevoelens zijn nu niet zo goed. Misschien zijn het je hormonen, Ik hoop dat ze je snel en goed kunnen helpen en je hier weer met veel positief nieuws komt. Maar als je je nog niet fijn voelt en je wilt kletsen, zijn we er hier allemaal voor je.
Mo wat fijn dat je tante haar goedkeuring heeft gegeven, achteraf gezien vraag je je idd vaak af waarom je over iets zo druk hebt zitten maken. Evon, wat rot voor je dat je zo in de put zit, en je mag hier altijd je verhaal vertellen hoor, misschien lucht het wel op. Bosi, ik wou dat ik om mn vader kon lachen, maar hij staat misschien te dicht naast me, van mn schoonmoeder kan ik het ook allemaal wat beter hebben. Maar ik ben altijd een people pleaser geweest en wilde precies zo leven zoals mn ouders dat wilden, mezelf daar vaak genoeg voor aan de kant gezet en niet trouw gebleven aan mezelf, maar nu wil ik leven zoals ik dat wil en hij heeft daar blijkbaar moeite mee. Lange tijd met mn moeder op de msn gezeten, verteld dat ik er elke keer zo verdrietig om word en zoals altijd komt ze dan voor hem op en bedoelt hij het allemaal goed, is hij wel trots op me en wil hij alleen maar helpen etc etc. Ik blies alles weer op en toen heb ik aangegeven dat het een gevoel is en als het mij verdrietig maakt dat het dan wel iets is. Aangegeven dat ik vanmiddag niet langs kom (vanaf half 10 ofzo al aan het huilen geweest, vind het wel goed voor vandaag) omdat ik mezelf te druk maak. Vlak daarna is mn moeder offline gegaan en heeft dus niks meer teruggezegd Mij dus, zoals gewoonlijk, met een schuldgevoel achterlatend waarom ik mn hart nu moest luchten, nu heb ik mn vader gekwetst en mn moeder is verdrietig.....Ze krijgt vandaag ook al te horen of mn oma wel/niet uitgezaaide longkanker heeft, en dan kom ik ook nog een keer.......Ik ben een binnenvetter maar dat ben ik ook wel mede door hun geworden want ze weten het altijd zo te draaien dat zij straks verdrietig zijn en ik heb ze dat aangedaan. Ik ga mn dochter ophalen, bedankt dat jullie naar me wilden luisteren. Online therapie
O zorra wat vervelend. Ik kan wel zeggen trek het je allemaal niet aan, maar juist bij je ouders doe je dat toch. Het lijkt me niet makkelijk een people pleaser te zijn. Je betrekt dan alles op jezelf. Nu wil je juist bij je eigen ding blijven, maar ook nu heeft je vader je weer waar hij je hebben wil. Een patroon dat denk ik toch een tijd nodig heeft om omgezet te worden. Bij ons is het juist andersom. Nu is mijn vader er al een tijd niet meer, maar mijn moeder is altijd voor zoveel mogelijk je eigen dingen doen, eigen leven leiden enz. laat je dag niet teveel verpesten door dit voorval. Ik hoop trouwens op goed nieuws voor je oma.
Helaas verpesten dit soort dingen altijd meer dan een dag, ik ben er meestal lange tijd van slag door en neem me elke keer weer voor om voortaan maar niet meer te vertellen wat me dwars zit. En wat betreft mn oma, die heeft vorige week door de telefoon al te horen gekregen dat het er erg slecht uit zag, vandaag zouden ze nog een onderzoek doen en dan kreeg ze het definitief te horen maar ik verwacht weinig positiefs. Nou mn dochter wil graag computeren, ik ga maar even kijken of ik mn gedachten wat kan verzetten.
@Zorra, als ik jouw verhaal lees en dat van anderen dan prijs ik me weer zo gelukkig met mijn (schoon)ouders. Vooral mijn vader draag ik op handen en mijn moeder is mijn steun en toeverlaat. Als iemand mij vraagt voor wie ik bewondering heb dan zeg ik volmondig mijn ouders, mijn moeder voor de bijzondere taak die ze vervuld heeft in onze opvoeding, mijn vader voor alles wat hij voor zichzelf en ons bereikt heeft in het leven, Ze zijn echt goede rolmodellen geweest, soms iets te goed zelfs, want mijn zusje streeft nu soms wel heel onmogelijke doelen na, maar goed. Ik herken je verhaal wel hoor, want hoewel ik mijn ouders op handen draag was mijn opa ook zo'n koppige man, alleen kon hij, met moeite, wel ander gelijk geven. @Mo, de Senseo doet het weer, pffff, hij ging gelukkig weer open vanmorgen, dat was wel een opluchting. @Annabel, probeer wel een beetje op jezelf te letten met alle drukte hè. @Evon, goed dat je er met iemand over gaat praten, dat lucht ongetwijfeld op. Laat ik nou net bij de C1000 Tena gekocht hebben, want ik vind het vervelend om te lekken. Ik heb het bij de VK gemeld, maar die zei dat ik het even met de fysio op moest nemen, want die kan me daar beter bij helpen. Bij de Vk alles in orde, het zijn idd de billetjes die ik voel Zorra bloeddruk, ijzer, suiker, hartje, alles in orde. Bij de acu ook weer alles in orde. Ze prijst me soms de hemel in voor hoe ik met de problemen om ga. Nuchter en bewust. Het is goed dat ik hulp zoek, maar wel kiezen wat ik wel en niet wil, dus niet beginnen aan vervelene onderzoeken als er niet achter sta.
Ja hoor toen ik er vanochtend uit strompelde was het gelijk over. Dat vind ik dus zo raar. Als ik eenmaal lopp gaat het wel. Maar ik wil dan graag nog wat slapen en dat lukt helaas niet. Ik had ook eng gedroomd over bloedverlies. Mmm die nachtmerries verdwijnen geloof ik echt nooit. Fijn dat alles goed was bij de vk.
Nachtmerries zijn heel normaal in deze periode van de zwangerschap hoor, laat je er niet bang door maken hoor, het gaat allemaal goed komen.
Oh, ik ben nog even bij Gardo geweest op zoek naat 'nuttige' dingen, maar ik kwam natuurlijk weer met heel andere dingen thuis, een knal geel fleecedekentje voor het ledikantje (veel te duur maar wel leuk), een hoes voor het aankleedkussen, een trappelzak en voor mijn neefje badeendjes. Ja ben echt weer fout bezig, maar goed het is en blijf zo verschrikkelijk leuk om te doen
Hoi meiden ff in vogelvlucht want ik heb eigenlijk geen tijd. Evon meid als je je hart wil luchten kan je hier altijd terecht! Sterkte. Ozzy welkom! Zorra ik hoop dat je er snel weer een beetje bovenop komt. Je hebt al genoeg aan je hoofd tenslotte. Mijn schoonouders zijn net zo dus ik kan me heel goed voorstellen hoe je je nu moet voelen. Loeki gelukkig is je senseo weer normaal. Fijn dat alles goed was bij de vk en dat je kleine meid niet gedraaid was. Bekkenbodemspieroefeningen kunnen helpen tegen urineverlies. Je fysio zou daar idd meer over moeten weten maar ook op internet staat het vol met oefeningen. Ik heb bijna elke nacht wel kramp. Heel vervelend idd. Dizzy Missy ik ga proberen om van de chocola af te blijven dat wil niet zeggen dat het ook gaat lukken Ik ga morgen wel boodschappen doen ik heb er nu de puf niet voor. En nu heb ik nog niks in huis en kan ik dus ook niet snaaien. Ik moet zo naar de dierenarts met mn konijntje voor nacontrole en verwijderen van de hechtingen. De intake met de kraamzorg is de 21e om 10.00 Ze klonk heel vriendelijk. Ik ben benieuwd wat ze allemaal komt doen, ze zegt dat ze ongeveer 3 kwartier tot een uur nodig heeft.