Ja, maar daar begin toch echt pas na de eerste 3 maanden mee denk ik, ik durf dat nog niet zo goed nu.
nee ga ik ook nog niet doen, maar denk wel alvast kamertje helemaal leeghalen, want staat nu vol met rommel
net ging ik plassen en lag er een heel gek iets in de wc pot, leek wel op slijmklompje, maar dit zal toch niet.....
Dat je darmen zo werken komt door de progrestron in je lijf, daar wordt alles ontspannender van. Ik ben sochtend heel misselijk en de hele dag door voel ik de misselijkheid op de achtergrond. Ik heb dus op het moment vrij weinig eetlust en zoet kan ik al helemaal niet aan denken...In de loop van de dag gaat het echter beter en heb ik meer eetlust. Ik hoef niet over te geven ofzo, dat scheelt want zou dat niet op kantoor willen doen (niet echt veel privacy...)! Mijn tepels worden nu heel raar, zeg maar langer...en mijn borsten doen af en aan pijn, maar jeetje, die pens van mij is echt het meest opgezet!! Ik moet echt al volgens mij zw kleding gaan dragen Nee hoor niet echt, ik heb veel kleren waar lekker elastiek op de taille zit zodat het absoluut niet opvalt! Het gekke is wel dat ik altijd moe ben en bijna elk weekend wel een paar uurtjes slaap smiddags. 's-Ochtends kan ik door de weeks nooit m'n bed uit komen maar nu ik zwanger ben heb ik opeens last van slapeloosheid..... : Vind het allemaal wel heel raar, maar wel mooi wat er allemaal met je lijf gebeurd! Vinden jullie het niet ook zo spannend dat je over straat loopt en dan denkt: ik heb lekker een geheimpje en dat weten jullie allemaal niet!
Ja, heerlijk hè, dat gevoel van een geheimpje, maar de keerzijde is dat we het ook geheim houden omdat er nog van alles mis kan gaan. Ik wou echt dat ik nu 8 weken verder was, pffffffffffffffffffff. Bij mij is de kramp het ergste, ik hoef maar wat te eten en ik krijg kramp en niet te zuinig ook. Blah, kan wel goed eten, geen probleem, lust ook nog steeds alles. M'n borsten worden wel zwaarder merk ik.
ja ook ik zou idd willen dat ik een paar weekjes verder ben, maak me zo druk om alles, pff das echt niet meer leuk, ben zo bang dat het misgaat, vooral ook omdat ik nog VOOR mijn NOD zit.
Zo hee er wordt hier goed gepost zeg!! Alle april mama's die ik nog niet gefeliciteerd heb bij deze!! Ik wil graag iets in de groep gooien: Ben ik de enige die niet op die roze wolk zit : Ik durf er gewoon nog niet van te genieten totdat ik zeker weet dat alles goed is. Het is allemaal nog zo onwerkelijk. Is dit gek : Ik wist pas bij vijf dagen overtijd zeker dat ik zwanger ben. Ik had er al 6 testen tegen aangegooid, maar geen een was duidelijk. Ik was het zo zat dat ik naar de dokter ben gegaan en daar het verlossende antwoord kreeg: We zijn zwanger!! Ik ben drie dagen en twee nachten mega misselijk geweest en in ene was dat verdwenen : waardoor ik een beetje in de stress ben geschoten, wat ik natuurlijk niet moet doen, want dat is ook weer niet bevorderlijk voor de zwangerschap. Mijn (.) (.) gaan wel steeds zeerder doen, maar dat hoeft natuurlijk ook niets te zeggen. Iedere keer als ik naar de toilet moet ben ik bang om iets roods tegen te komen. Ik had gehoopt dat dit wel minder zou worden, maar helaas. Ieder " pijntje" wat ik nu voel in mijn buik maak ik me gelijk zorgen. Ik ben mezelf een beetje gek aan het maken geloof ik. Komt iemand dit bekend voor of ben ik de enige?
tweetie - ik heb hier ook last van hoor, ben ook erg bang dat het mis zal gaan, vooral ook omdat ik nog voor mijn NOD zit. maar denk dat de meeste hier last van hebben, probeer gewoon lekker te genieten!
Tweety ik denk dat we ons allemaal pas in de loop van oktober gaan ontspannen, tot die tijd is mijn roze wolk nog een heel eind weg. Ik lijkt wel onzekerder dan voor ik wist dat ik zwanger was.
Heb ik ook last van hoor Tweetie, ik heb het 2x meegemaakt dat het mis ging maar ik probeer mn negatieve gedachten uit te schakelen en alleen aan de leuke dingen te denken. Je kan er toch niks meer aan doen als het mis is, dus moeten we ons maar gewoon overgeven en proberen uit te gaan van het positieve. @Loeki: Je kan die meegroei bh's bij heel veel winkels kopen; Livera, prenatal, maar bijv. Hema heeft ze geloof ik ook. Volgens mij moet je gewoon de maat kopen die je dan nu hebt (of wanneer je bh's krapper gaan zitten, doe je langer met die meegroei bh's) Maar zeker weten doe ik het niet (is voor mij alweer bijna 5 jaar geleden dat ik ze moest kopen) Je trap is trouwens mooi geworden, ga je nog dat zand erop doen (of zie ik iets over het hoofd op de foto?)
Ik heb helemaal geen honger... Ik ben trouwens ook erg onzeker. was de eerste 3 dagen ook erg misselijk en opeens niet meer echt. Dan denk ik meteen: zu alles wel goed zijn...zou ook willen dat ik de 12 weken voorbij was! Dan kon ik wat meer genieten...
Bij mij is de kramp ineens een stuk minder en dan denk ik ook, het is er toch nog wel. Durf bij het vrijen ook niet volluit te gaan, kan wel weet ik, maar vind het zo eng. Vanmorgen even een steekje toen ik tegen mijn man aan ging liggen. kijkt hij me vragend aan zeg 'je dochter protesteerd' Och wat klinkt dat mooi Zand op de trap komt nog, maar we moeten nog uitzoeken hoe, misschien laten we het ook wel zitten. Ik liet vanmorgen twee kopjes koffie uit mijn handen glijden, zo over de trap, was ik even blij dat er geen vloerbedekking meer op zat, met wat keukenpapier was het nu zo opgeruimd.
@Loeki:Ze zeggen dat zwangere vaak klunzen worden tijdens de zw. schap Ik verspreek me al een week continue, zeg de meest rare dingen. Mn vriend lacht zich helemaal rot om me, hij wist daardoor dat ik zwanger was omdat ik normaal gesproken helemaal niet zo ben. Ik heb sóchtends weinig trek en tegen de middag ontzettende trek, maar lust niet veel. Heb ook geen fruit e.a. gezonde dingen meer in huis, moet ik straks weer halen, heb zoveel trek in gezonde dingen. Apart he?
Ja gelukkig wel, tijdens zw. schap van mn dochter was ik helemaal gek van cherry tomaatjes, zelfs er s'nachts voor uit bed gegaan. Na mn zw. schap kon ik ze niet meer zien
Net boodschappen gehaald, ik stond te kwijlen bij de fruitafdeling, echt vreemd omdat ik dat normaal gesproken best wel lekker vind maar ook weer niet super lekker. Nu wist ik niet wat ik moest kiezen; heb appels, bananen, aardbeien en rode bessen (kwijl) Die hormonen doen rare dingen met je hoor