Jeetje, als ik ziek ben ben ik ik gelukkig niet aan huis gebonden, zou ook onmogelijk zijn, wie gaat de boodschappen dan doen en zo. Nee ik ben niet aan huis gebonden. Ik voel me wel eens schuldig hoor, maar dat is iets anders.
Ayyildizf: Ja hoor, ik mag gewoon naar buiten! Als je ziek bent door zwangerschap is het namelijk anders dan als je griep hebt ofzo. Het is belangrijk dat je in beweging blijft, maar dat je niets overbelast of teveel doet... Daarom kan je niet werken, omdat je dan over je eigen grenzen heen moet. In de privesfeer kan je die grenze heel goed aangeven!
oke dus als ik het goed begrijp komt er geen controleur langs bij jou en dat je dan op gesprek moet komen als je niet tuis was? apart , misschien ligt het eigenlijk ook wel aan de reden dat je thuis zit/ziek bent. waarom moet jij je schuldig voelen Loeki2...zijn zat mensen die zonder klachten thuis zitten omdat ze geen zin hebben om te werken (en ik ben daar wel eens 1 van)
Oh, ik weet niet, heb het idee dat ik ook wel kan werken als ik achter mijn pctje zit of boodschappen loop te doen. Ik ga trouwens ook het huis uit als ik griep heb hoor. Als ik ziek word gaat mijn man echt niet voor hij aan het werk gaat boodschappen doen en vaak moet ik toch dingen hebben, al is het maar appelsap, dropjes en hoestdrank. De zender lijkt overigens te werken, kan ik eindelijkde Gilmore Girls van de afgelopen weken kijken.
Oh kreeg net mijn tante heel geemotioneerd aan de lijn, ze heeft een beroerte gehad en durfde mijn ouders niet te bellen, omdat ze de vakantie niet wil verpesten voor ze, de schat. Ik heb haar gezegd dat ze best kan bellen hoor en ik heb haar beloofd om zondag langs te komen, dan heeft ze een beetje aanspraak, want ze mag nu geen auto meer rijden en zo. Ben best wel geschrokken, gelukkig valt het mee, ze kon zelf nog met iedereen contact op nemen. Ik al zondag het hele verhaal wel horen.
Hai ben ik weer De kraamzorg heeft me vanmiddag ook gebeld voor een afspraak 27 feb dan ben ik 31 weken en 2 dagen dat vind ik wel erg snel maar goed. Ook wij hebben flessen van avent. Verder iedereen eet smakelijk!
Jeetje loeki wat erg van je tante, wel goed dat ze nog contact met iemand kan opnemen dat is wel een goed teken.
Da's schrikken Loeki! Gelukkig valt het allemaal nog een beetje mee. Kraampakket is opgehaald. Er zit voor de leuk een opbergbox/speelkleed in. Heb het nog niet goed bekeken, maar het ziet er zo best leuk uit. Heb nog niet bedacht wat ik moet eten, maar ik begin nu trek te krijgen...
Loeki: schrikken van je tante zeg. Dientje: ik heb volgende week ook al de intake van de kraamzorg. Ik ben dan 30 weken. Ik heb trouwens 1 tentamen wel gehaald, en eentje niet, Ik word toch echt dommer hoor door die zwangerschap. Weer een herkansing aanvragen, De laatste 5 weken ga ik trouwens nog maar 3 uurtjes naar school, meer trek ik echt niet meer. Ik ben nu zo moe, en ik heb gewoon buikpijn. Zo even klagen,
Bosi, da's balen! Klaag maar even hoor, dat moet er gewoon uit. Ik ben ook blij dat ik nog maar 1 week hoef te werken, want het wordt steeds zwaarder.
Jopie leuk hoor die cadeautjes bij je kraampakket! Bosi Jammer dat je je andere tentamen niet hebt gehaald, bij jou komen ze de intake ook wel vroeg doen idd.
Die intake van het kraamcentrum stelt niet zoveel voor hoor, dus het maakt niet zoveel uit wanneer ze komen. Ze vertellen alleen vertellen wat je allemaal in huis moet hebben voor een thuisbevalling, dat het bed op klossen moet staan en dat je een kraampakket moet hebben e.d. Ook krijg je meestal het kraamzorgboekje vast (waar ze noteren hoe het met jou en de baby gaat). Kan je het vast even doorlezen. Daar zit ook een lijstje in van wat je allemaal in je "vluchtkoffer" moet doen, voor het geval je toch nog naar het ziekenhuis moet. En ze vragen of je nog voorkeur hebt voor een kraamverzorgster (leeftijd e.d.).
Ik denk dat ik liever een wat oudere dame heb als eentje vers van school. Volgens mij doen de dames van het oude stempel net iets meer als de jonge meiden. Maar ik kan me natuurlijk vergissen.....
Ja ik wil denk ik ook wel iemand die al een paar jaar ervaring heeft. Misschien het liefst een dame van mijn leeftijd, of net iets ouder ( tot 32 jaar ongeveer)
Ik geloof dat de kraamverzorgster die mij verzorgde toen ik geboren werd de 65 al gepasseerd was en het was een heel lief dametje waar ik ook als kind gewoon op bezoek ging.
Ik heb het intakegesprek van de kraamzorg vorige week al gehad...Zo te lezen ben ik er dan best vroeg bij. Ze hebben me trouwens niet gevraagd of ik voorkeur heb voor een kraamverzorgster. Wel werd haar mening over het voordeel van BV heel opdringerig op tafel gelegt.... Erg irritant....! Vanavond komt beter in bed weer op tv! Leuk programma. Kijken jullie hier ook naar? Zitten soms best leuke (en lekkere) tips tussen