Wij zitten gelukkig niet in een situatie dat we iets niet kunnen kopen omdat het geld op is. Dat maakt het allemaal natuurlijk wel een stuk makkelijker. Maar daar sparen we hard voor. De badkamer bv is helemaal uit eigen zak betaald, en de nieuwe keuken die er nog moet komen, wordt ook van ons en niet van de bank.
Ja Jopie wij sparen ook eerst maar afgelopen jaar hadden we forse pech riolering ging acuut stuk en daardoor moest de wc de badkamer en eenhele muur over hele lengte van huis eruit gebroken hartje winter. Ons reserve potje kon dat niet aan helaas. en de VZ keerde niet uit aangezien we eignelijk moesten wachten tot alles in elkaar donderde ja dan wel stelletje hufters hoor Levensgevaarlijk Dus maar naar de bank. niet leuk als je normaal alles allen koopt als je geld gespaard hebt. (hadden natuurlijk wel al een hypotheek)
Ik heb nog steeds een auto van de bank, helaas is de auto minder waard dan mijn schuld aan de bank ;?
Ik heb ooit 1 boete gehad van30 gulden, en de politieagente deed alsof ik de grootste crimineel was op aarde. Ik heb toen ook nog tegenhaar gezegd dat ik 30 gulden relatief vond mee vallen voor alle jaren die ik op de weg al structureel 5-10 km te hard reed. je had haar gezicht moeten zien boos dat ze was. heb verder maar wijselijk mijn mond gehouden
Ik heb 2 boetes gehad een voor te hard rijden (5km) en een voor fout parkeren (waar ik het na 6 jaar nog stees niet mee eens ben)
ja dat is meestal is de auto al weg ben je nog aan het betalen. Mijn man heeft ooit grote schuld gehad en dat wil ik nooit meer meemaken en hij ook niet, was trouwens niet zijn schuld maar toch. sinds we samenwonen beheer ik alle geld en dat gaat prima. allen hou ik net als jullie Loeki (had je laatst eens hier neergezet vond ik wel treffend) eenstuk maand over als salaris op is.
We hebben 1x een auto met geld van de bank gekocht. De auto die nu voor de deur staat is van ons. Wij zijn beide niet afhankelijk van de auto voor werk ofzo, dus bij ons geen auto als we hem niet zelf kunne betalen. Missy, mijn man wil dus altijd die goede 2e hands auto op de spaarrekening hebben staan. Ik hoop dus dat als we een keer zoiets hebben als jullie met de riolering, we het ook kunnen betalen. Maar dit soort onvoorziene uitgaven vind ik wel wat anders. Als het echt nodig is, zullen wij ook lenen van de bank hoor.
Oh, Loesje heeft zulke goede uitspraken! Las er laatst een: "Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan." Geweldig!
Die is heel goed Jopie die ga ik onthouden vandaag. Ja wij hebben dus nu 2 andere auto's gekocht dus voorlopig hoef ik daar als het goed is even geen geld aan uit te gaan geven. iK heb nu wel reserve maar vind het wel lekker zo stel dat er nog ooit zoiets gebeurd, ik wist niet wat ik toen hoorde zo van extern bedrijf en sec. opinion nou mevr. dat gaat u 6000 euro kosten aan graaf en breek en rioolwerk, dannog een nieuwe toilet ruimte maken, oja een nieuwe muur neerzetten en och ja een badkamer compleet ik was echt in shock toen. uiteindelijk 6 maanden in de keuken kunnen slapen en wassen. gelukkig is dit allemaal vorig jaar geweest zou het nu niet meer kunnen. Maar ja betalen we wel braaf de rest van ons leven hypotheek extra voor.
De ooievaar op mijn banner vliegt nu wel erg hard lijkt het hihihi. het einde van de zwangerschap is nu toch echt in zicht
Ach Missy, schrale troost is dat je de rente mag aftrekken Ja ik stond met mijn mannetje even te knuffelen en dacht, we zijn nog maar 2 maandjes met z'n tweeën daarna is het voor altijd anders.
Nou dames, ik heb de 2e was draaien en ik moet ook nog een paar boodschappen doen, dus ik ben er van door, kom vanmiddag wel weer terug hoor Ga vandaag lekker lui doen en dan morgen eens kijken hoe het met mijn tante gaat.
Dat vind ik ook zo gek voor altijd anders, ik bedoel tnt was niets in mijn leven voor altijd en dit is er wel voor altijd gek idee vind ik. Eerder zeiden mensen wel eens je bent 9 maanden zwanger om er aan te wennen maar zo ervaar ik dat nu niet ik krijg de kriebels als ik over 6 weken zo bevallen, ik moet er dus nog volledig aanwennen. Het kamertje is er wel en de spulletjes maar ik vind het nog super onwerkelijk.