Nou dames ik ga er van tussen, anders zit mijn tante te wachten. Ik spreek jullie aan het einde van de middag of vanavond wel weer. Doei
Tascha goed om weer wat van je te horen, ik hoop dat je je snel beter voelt en je geen extra controles meer nodig hebt. Ik pb je straks even voor het geslacht, ben erg benieuwd! Loeki, heerlijk uitgeslapen hoor! Geniet er maar lekker van, straks komen er zware maanden dat je weinig slaap hebt dus nu lekker energie opdoen voor die periode. En ik denk dat het niet vreemd is dat je buik minder is, want eerst lag de baby in de breedte en nam daardoor veel meer plek in dan dat ze nu in de hoogte ligt. Mijn gyn. zei de laatste keer dat de baby met het hoofdje beweeglijk in het bekken ligt, dan is hij toch ook al wat ingedaald? Het drong toen niet tot me door maar nu jij het erover had..... Jopie, wauw je buik is echt gegroeid he! Erg mooi! Nog 5 daagjes werken, nu schiet het op he! Pientje, gelukkig voel je je vandaag wat beter. Voelde je je grieperig of zat je gewoon niet lekker in je vel? Mn dochter is donderdag en vrijdag thuis gebleven van school maar gisteren leek ze weer beter te zijn, maar aan het einde van de dag begon ze behoorlijk te hoesten en nu heeft ze weer koorts, dus dat word nog een paar dagen thuis houden. Vrijdag hebben ze carnaval op school en daar kijkt ze erg naar uit, dus ik hoop dat ze voor die tijd opgeknapt is.
wie kan mij een samenvatting geven van wat er de afgelopen dagen allemaal is geschreven, want ik ben helaas niet meer bij. b.v.d.
Ik zal het voor je proberen Tascha, alles wat ik vergeet kan iemand anders misschien even aanvullen. Schoonzus en zwager van Mo hebben hun kindje verloren met 17 weken, bleek uit onderzoek dat het met 14 weken al gestopt was met groeien en wss. een jongetje. Mo wist niet zo goed hoe ze hier mee om moest gaan maar is inmiddels bij ze langsgeweest en alles ging beter dan gedacht. Dizzy's oom ligt heel slecht in het ziekenhuis, is een soort van 2e vader voor haar dus heeft ze veel verdriet van dat hij niet lang meer heeft en waarschijnlijk hun kleintje niet mee zal maken. Verder is er gekletst over het gevoel dat er straks een kleintje is en dat je dan mama bent en dat het onwerkelijk aan voelt voor sommigen. Verder volgens mij de gebruikelijke koetjes en kalfjes. Mocht ik iets belangrijks vergeten zijn, sorry, maar ik kom er nu even niet op.
Hoi dames, ik ben weer terug. Met mijn tante gaat het naar omstandigheden heel goed. Ze heeft een lichte beroerte gehad, maar heeft nu wel erg veel last van de medicijnen. Veel hoofdpijn, koud, emotioneel, e.d. (ze lijkt wel zwanger ) Samen met haar heb ik geprobeert alle erfelijke aandoeningen in mijn familie te achterhalen en dan blijken dus mijn opa en oma (haar ouders) beide te zijn overleden aan de gevolgen van een beroerte. Dat is dan wel even schrikken, ze wist het zelf niet eens. Ook kom je nog andere ziektes tegen die misschien helemaal neit wil weten. Een van mijn nichtjes heeft nooit kinderen kunnen krijgen en haar zusje zit nu ook aan de hormonen, haar ouders (mijn oom en tante) willen/kunnen niet zeggen wat daar het probleem is. Verder niet echt schokkende dingen, reuma, astma en suikerziekte, verder komen we eigenlijk niet, maar niets dat mijn klachten kan duiden, alleen de reuma misschien.
Ja loeki, als je eenmaal gaat graven in de familie dan kan je soms aardig wat ziektes tegenkomen. Ik heb het ook een keer moeten uitzoeken en als ik dan zie hoeveel verschillende soorten kanker en hartaandoeningen en weet ik veel wat nog meer in de familie zit, word je niet echt vrolijk van. Maar heb je nu alle gegevens van iedereen?
Nou er zijn een aantal ooms en tantes die gewoon neit willen zeggen wat zij of hun kinderen hebben (heb ook weinig contact met ze) Ook zijn er al een aantal overleden, die kan ik ook niets meer vragen. Zo heeft ijn tante haar lichaam beschikbaar gesteld en ze is dus waarschijnlijk in het UMC ontleed ze weten daar dus meer van haar dan ik kan achterhalen, alleen gaat het daar anoniem en hoor je als familie niets van de resultaten. Van mijn moeders kant doen ze gelukkig niet zo moeilijk en heb ik ook en veel beter contact met iedereen, dus dat is wel aardig compleet denk ik. Ja en verder, ik heb nu 7 dagen de tijs om uit te zoeken waar de meeste mensen ruim een maand de tijd voor krijgen, dat is natuurlijk ook veel te weinig tijd. Je overvalt ze met je vragen en dan is een eerste reactie niet altijd een positieve, zeker als je wil weten waarom iemand geen kinderen kan krijgen.
Toch niet zo positief dus Het valt je familie natuurlijk ook een beetje rauw op het dak.... Wel lastig voor je.
Ja, wat zou jij doen als je ineens door een neef of nicht gebeld werd die je in 20 jaar niet gesproken of gezien hebt en ze vraagt je waarom je geen kinderen kan krijgen, dan zou ik ook even met mijn mond vol tanden staan, jij niet dan?
Het is onmogelijk om achter alle ziektes en aandoeningen te komen Loeki, vroeger kenden artsen bijv. EDS niet, dus zal een familielid die diagnose ook niet gekregen hebben. Daarom is zo'n erf. centrum om in je DNA te kijken of je erfelijk belast bent. Zo'n lijst van aandoeningen is voor hun makkelijk, maar niet noodzakelijk. Dus niet te druk om maken hoor. Je hebt je best nu gedaan en verder mogen zij het nu uitzoeken.
Hoe lang duurt zo'n erfelijkheidsonderzoek eigenlijk? JIj hebt het al eens moeten doen zorra, maar wanneer krijg je dan een uitslag? Ik bedoel, ik heb nog maar 2 maanden de tijd, anders is de kleine er al.
Ik heb geen erfelijkheidsonderzoek laten doen Loeki, maar voordat ik naar de reumatoloog ging moest ik ook mn familie na gaan met aandoeningen en ziektes en zo'n hele lijst invullen. Wel in mn omgeving gehoord van erfelijkheidsonderzoeken. Maar op deze site kan je het allemaal lezen hoe het in zn werk gaat. Zoals je kan lezen kan het wel 3 tot 6 maanden duren na het 1e gesprek. http://www.erfocentrum.nl/documentatie/pdf_kgc/Procedure%20erfelijkheid.pdf
Heb ik daar toestemming voor nodig dan, in de gegevens van het ziekenhuis staat alleen dat ik hun een machtiging moet laten tekenen dat de rekeningen rechtstreeks naar hun gaan en niet naar mij, maar ik heb niets gelezen over toestemming vragen. Even opgezocht, erfelijkheidsonderzoek zit in de basisverzekering, dus dat mag geen probleem zijn. haha, ben dus wel in een klap mijn no-claim kwijt.
Ik las het op die site dat je toestemming nodig had van je verzekeraar, je zou ze voor de zekerheid even kunnen bellen. Je no-claim ben je iig zeker weten kwijt, zo'n onderzoek is erg prijzig. Maar je weet daarna wel of je het wel/niet hebt, is toch ook wel wat waard.
Nou ik las ook dat ze het nog hadden over particulier en zieknfonds, dus dat is sws een beetje achterhaald. Ik heb mijn polisvoorwaarden er bijgenomen en daar staat niets in over toestemming. Ik denk ook neit dat dat nog voor dinsdag te regelen is. Er staat in mijn voorwaarden gewoon dat het vergoed wordt, incl. eventuele psychische nazorg.
Dan zal het vast om een oude versie gaan, had er even snel door heen gelezen en zag het staan, maar zal dan vast wel gewoon vergoed worden.