April 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door carol78, 4 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Nou kan ik echt gaan aftellen! :whistle: :whistle:

2. Harley

Harley Fanatiek lid

16 feb 2006
    2.152
    0
    0
    assistent filiaalmanager parfumerie
    Hardinxveld-Giessendam
    Vergeet ik nog, wij doen wegwerpluiers ivm gemak. Ik ben te lui om steeds die luiers uit te wassen ;)

En wij hebben sinds het weekend het bed op klossen staan, echt ideaal!
    Ik kom nu veel makkelijker het bed uit.

We hebben ook nog geluk gehad op MP. We hebben voor 50.- een eetkamertafel gekocht en morgen gaan we kijken voor een dressoir voor 125'- Ik hoop dat dat ook lukt! We hebben nu een helft van de kamer in licht hout (onze smaak) en de andere helft in donker eiken (bij het huis gekregen) Dan is straks alles weer in harmonie \:D/

3. Harley

Harley Fanatiek lid

16 feb 2006
    2.152
    0
    0
    Hardinxveld-Giessendam
    \:D/ Jippie! Goed nieuws zeg! Ben erg blij voor je!

4. natanya26

natanya26 Bekend lid

13 jul 2006
    501
    0
    0
    Thuiszorg
    Den Helder
    Nou dan ben ik de enige die weer aan de katoenen luiers gaat!
    Alleen op de dagen dat ik werk zal de kleine dan een pamper omkrijgen, want op het KDV is dat geen doen voor de meiden.

Nou hier geen straie te bekenen, maar dat had ik bij de eerste ook niet (en dat zonder te smeren).

Hier wordt het waarschijnlijk weer een klein kindje, de eerste was 2950 gram en de verloskundige verwacht dat dit kindje daar waarschijnlijk nog onder blijft, maar daar maken we ons niet druk om, het groeit buiten de buik wel verder.

Hier ook veel harde buiken, denk ook dat deze kleine zich eerder aankondigt dan de planning is.
    Ik weet van mijn zoontje nog steeds niet hoe het nou zit, volgens mijn cyclus was hij 1 dag te laat, maar volgens de metingen kwam hij 11 dagen te vroeg.
    Nou ja, er zit niet anders op dan afwachten.

Oja, ik denk dat ik het wel weer lekker vind om na 10 weken aan de slag te gaan, kan niet zo goed tegen de hele week thuis zitten, ik ben graag nog iets meer dan alleen moeder.

5. Harley

Harley Fanatiek lid

16 feb 2006
    2.152
    0
    0
    Hardinxveld-Giessendam
    Vreemd dat ze van je zoontje de termijn niet goed weten :(

He verdraaid wat wou ik nou schrijven ? :confused:

Nog maar 13 pagina's tot de 1000! Dat gaat hard!
    Wat trouwens ook hard gaat is mn banner. Ik zag net eronder staan: nog maar 47 dagen, dat is echt weinig! 8-[

6. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik heb mijn bed nog niet op klossen, dat hoeft toch ook pas met 37 weken, of zit ik er naats,

@Jopie, nu is het echt aftellen, kan ik me helemaal voorstellen en dan lekker je manntje een hele tijd bij je lijkt me heelrijk.

Nou ik heb me aangekleed, maar ik voel me er niet beter door, mijn hoofd zit zo vol en ik heb wel gestoomd, maar het maakt allemaal niets uit, ik blijf me rot voelen. Op deze manier zijn de dagen zo lang ...

7. Harley

Harley Fanatiek lid

16 feb 2006
    2.152
    0
    0
    Hardinxveld-Giessendam
    Klopt Loeki het hoeft nog niet maar wij hebben het voor het gemak al gedaan, ben er erg blij mee.

Jammer dat je je nog niet beter voelt. Doe maar rustig aan. Ach en het zijn weer wat antistoffen voor je meisje he zie het zo maar ;)

Ik ga ff een na-het-eten-dipje-tukkie doen.
    Tot later!

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    :whistle: Jopie: goed nieuws, :whistle: Vanaf hoeveel dagen kun je nu aftellen?30 ongeveer?

natanya26: ik ga ook niet katoenen luiers proberen. Daar ben ik gewoon te lui voor denk ik, :oops:

Loeki: heb je al kamille thee geprobeerd? Lekker de thee drinken en er mee stomen. Bij mij werkt dat altijd erg goed.

Harley: wat een koopje zeg,op MP. Dat vind ik dus ook altijd geweldig. Ik hoop ook voor je dat het lukt. :p

Hoe weten jullie nu eigenlijk al hoe groot jullie kindje zal worden of nu al is? Kan de VK dat voelen? Ik weet helemaal niks. Misschien heb ik wel een 10 ponder in mijn buik, :confused:

9. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Slaap lekker Harley,

Ik kom net van de ladder, de dakgoot zat verstopt, voor het eerst in 5 jaar. Bomen achter het huis zijn zeker hoger geworden, want andere jaren hadden we nooit bladeren in de dakgoot, gelukkig kan ik er met de grote keukentrap bij, de dakgoot ik erg laag, dus ik durfde het we aan en als ik meot wachten tot mijn man het doet, dan heeft de garage al 3x blank gestaan zoals vorige week het geval was :( Hij mag de restjes doen, maar op dit moment kan het weer gaan regenen zonder dat we overloop naar binnen hebben.

Ik ga een bakkie koffie proberen, heb daar meestal geen zin in als ik ziek ben, maar misschien wordt ik er iets minder duf, want ik kom zo echt als een slappe vaatdoek bij die Klinisch geneticus. bah. slechtere timing had niet gekunt, maar ik neem aan dat hij ook wel verschil ziet tussen een stevige verkoudheid en iets anders.

Ook in Grunn nog even langs mijn broertje, die heeft Noorse jam voor me meegenomen. Ik kan niet echt uitleggen waarom die zoveel lekkerder is dan de Nederlandse, behalve het feit dat je gewoon grote emmers frambozenjam kunt kopen daar, het lijkt allemaal minder chemisch dan de dikke gelei die er uit de Nederlandse potjes komt en mijn jam was al een aantal weken op, dus ik ben echt hard toe aan nieuwe jam :p Het enige dat in de buurt komt is de jam die je bij de IKEA kunt kopen, alleen hebben die nu net weer gen frambozenjam en daar ben ik zo dol op.

10. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Loeki doe maar lekker rustig aan vandaag, een beetje Nintendoën, tv kijken, je nog te doen lijstjes doorlopen, foto's bewerken op de pc, foto's inplakken etc etc.....Heb je trouwens geen koorts? Omdat je aangeeft dat je huid pijn doet, dat heb ik altijd met koorts.

Natanya, ik denk idd dat je een van de weinigen bent die aan de katoenen luiers gaat, mag ik vragen waarom je graag katoenen luiers wilt gebruiken? Uit milieu oogpunt?

Harley, zo je kleintje is dan al aardig op gewicht, mn dochter woog met 34 weken 1820 gram, maar dat was wel aan de lage kant hoor. Je hebt best kans dat hij nu een enorme groeispurt heeft gehad en dat hij straks wat minder aankomt zodat je er geen 10 ponder uit hoeft te persen (ik hoop het voor je!) Wel even schrikken denk ik dat de gyn. je vertelde dat je beter het zkh had kunnen bellen nadat je je buik zo'n zeer had gedaan, daar denk je toch ook niet aan, hadden ze misschien vantevoren wel even kunnen vertellen dat als je jezelf goed stoot of iets dergelijks dat je dan contact op moet nemen. Gelukkig had je pas je injectie gehad en weet je het nu voor een volgende keer. Kan je eigenlijk zo vroeg die klossen dan al halen bij de thuiszorg? Ik dacht nl. altijd pas vanaf 37 weken, en dat je ze dan ook alleen mocht huren voor de kraamperiode.

Bosi, ben ook wel benieuwd hoe ze het weten hoe zwaar de baby zal zijn. Mijn gyn. zei wel vorige keer dat de kleine 2 weken voor lag qua groei, maar ik denk dat echt het aantal kiloos toch een schatting zal zijn, vind het iig wel knap dat ze dat al kunnen schatten.

Jopie wat heerlijk dat je nu kunt aftellen! Eindelijk is zijn thuiskomst in zicht :whistle:

11. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nee, een beetje verhoging maar niet echt koort, ik blijf onder de 38,5 graden dus het valt mee. Pijn trekt ook al langzaam weg, nog wel wat overgevoelig, maar goed. Irritatie zit vooral in mijn hoofd, helemaal vol en zwaar, kan stomen wat ik wil, maar het komt niet los. Ben ook bang dat ik straks ga hoesten. Dat heb ik altijd als ik verkouden ben, keelpijn, overvolle holtes en daarna als het bijna achter de rug is ga ik heel erg hoesten, net als in oktober, toen kreeg ik nog hoestdrank van de dokter, maar die mag ik niet meer in het 3e trimester en ik merk nu al da hoesten een slechte invloed heeft op mijn buikspieren, je spant ze dan toch aan.

12. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nou dames iedereen is weg en ik ga er ook vandoor, moet mijn zusje even ophalen en dan gaan we naar het ziekenhuis, ik spreek jullie vanavond weer.

13. natanya26

natanya26 Bekend lid

13 jul 2006
    501
    0
    0
    Thuiszorg
    Den Helder
    Wij gebruiken katoenen luiersom verschillende redenen.
    Je kunt goed in de gaten houden of de baby wel goed plast (voornamelijk de 1e dagen zeer belangrijk).
    Het scheelt in de kosten (een pak luiers kost gemiddeld al zo'n 8 a 10 euro, de grotere maten dan he)
    En ook een beetje uit het milieubewuste oogpunt natuurlijk.
    Bij onze oudste hebben we ze tot een jaar ongeveer gebruikt (toen werd de ontlasting toch wel erg vervelend om uit te wassen).
    Eens kijken hoelang we het bij deze baby volhouden!

Zo dan ga ik nu even de cake uit de oven halen en dan naar de Speel-O-Theek.

14. almira

almira Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.217
    0
    0
    Interieur verzorgster
    Babytown :D
    heeyheey Dames,

Jullie zitten al weer bijna aan de 1000

Natanya26: ik ga wel aan de katoenen luiers hoor! Je bent niet de enige hier hihi!

Wanneer moet je om die klossen voor onder je bed? De kosten daarvan worden toch betaald door de zorg verzekering of moet je ze zelf betalen? En zo ja hoe veel moet je er voor betalen?

De kraamzorg heeft net gebeld 6 maart komen ze lang dus kan nog ff wat kleine dingen doen in de baby kamer! Is hij bij jullie allemaal al af? Hebben jullie ook foto's? Ikke nog niet wil ik pas doen als hij echt helemaal is zodat ik het wil.

Heb zaterdag ook mijn kinderwagen op gehaald. Het is een X-Adventure Cross over Jade. Bij de baby dump gehaald samen met gratis auto stoeltje! En de mogelijk heid om het autostoeltje op de wagen te zetten. Van mijn schoonouders gehad!

Liefs Almira

15. Niet meer actief

01.Harley (28 ) S 01 april 4* 1e kindjeBM 34 cm (32+0) gew +8,3 kg (33+2) hoofdlig. verlof=19 feb
    02.Mo666 (27)S 01 april 1e kindje BM 1/2 NX (33+3) gew + 8kg (33+3) hoofdlig. ingedaald verlof=nu al!
    03.PRDM (24)S01 april 8* 3de kindjeBM 1/3nx cm (31+2)gew +2 kg (28.0) hfdlig. verlof=08 maart
    04.Krulliewullie (26) J 1 april 1e kindje BM ? cm gew +5 kg (30+2) ?lig verlof=18 feb
    05.Evon (26)M 01 april 1* 1e kindjeBM 31 cm (32+2)gew +16 kg (32+2)hoofdlig verlof=nvt
    06.Oempje (22)J 02 april 1e kindje BM ? cm (??)gew +? kg (??) ?lig. verlof=1 maart
    07.Dizzy Missy (32)M 05 april 1ste kindje BM 30 cm 31+5)gew 1 (31+5) hfdlig. verlof=23/2 (nu ziek)
    08.Em (29)M 07 april 1e kindje BM 32 cm (31+5) gew +5,4kg(31+5) hoofd lig. verlof=9mrt
    09.Ayyildizf (25)J 07 april 3de kindjeBM ? cm (?+?) gew +12kg(31+5) hfdlig. verlof=5 maart
    10.Carol78 (26)S10 april 1ste kindje BM ?cm (24)gew +3,5 kg (31) hoofdlig. verlof=16 febr
    11.Janne S 12 april 3* 1e kindjeBM 1/3 NX ( 29+5) gew +10,5 kg ( 29+5) billetjeslig verlof= 19 mrt
    12.Zorra (28 )J 13 april 2*-2e kindje BM 32 cm (29+5) gew +8 kg (29+5) hfdlig. verlof=NVT
    13.Minyaweth (24)J 13 april1e kindje BM: ? gew + 3kg (30+0) hfdlig Verlof=16 maart 2007
    14.Loeki2 (29) M 14 april 1ste kindje BM 27 cm (30+4) gew +9,7 kg (31+0) hoofdlig. verlof=23 feb
    15.Eyerish (29)M 14 april 3e kindjeBM ? cm (23+4) gew +7 kg (27+1) ?lig. verlof= 10 maart
    16.Jopie (28 ) S 15 april 1ste kindje BM 1/4 NX (28+1) gew +11,0 kg (28+1) hfdlig. verlof=19 feb
    17.Renate19 (19)S 16 april 1e kindje BM (0+0) gew +15 kg (0+0) ?lig. verlof=17 januari 2007
    18.Gul (31) J19 april 2de kindje BM ? cm (27) gew +7 kg (27) dwarsligverlof 15 maart
    19.Loesje (27)G 21 april 1* 1e kindjeBM ? cm (25+6) gew +? kg (25+4) hoofdlig. verlof=12 maart
    20.Natanya (23)M 21 april 2e kindje BM N+4 (29+4) gew +8 kg (29+4) hoofdlig verlof= 11 maart
    21.Mirtje (27)S 23 april 1e kindjeBM 30 cm 1/2NX (29+4) gew +12 kg (29+4) stuitlig. verlof=26 maart
    22.Annabel (28 )J23 april 3e kindjeBM 29cm (??) gew +3,8 kg (??) ?lig. verlof= in ziektewet
    23.Bosi333 (28 )S 23 april 1ste kindje BM 27cm (29+2) gew 11 kg (29) hoofdlig. verlof= 23 mrt
    24.Pientje (24)G 24 april 1* 2e kindje BM 24cm (28+1) gew +6 kg (28+2) stuitlig. verlof=NVT
    25. Almira (20)J 25 april 1e kindje BM 22 cm (26+1) gew +5 kg (26+1) ?lig. verlof=26 februari
    26.Tascha (22) S 27 april 1*1e kindje BM 28cm (29+4) gew +16.5 kg (29+4) hoofdlig. verlof=14 maart
    27.Dientje (21)J 29 april 1ste kindje BM 1/4 NX (27+1)gew +14,0 kg (27+1) hoofdlig. verlof=5 mrt

Meliske (22) Meisje 18-01-2007*

16. Niet meer actief

Hallo!

Ik ben weer terug van de vk en het was erg leuk!
    Ze heeft me de baby helemaal laten voelen, dus ik heb een klein kontje in mn handen gehad en een ruggetje en een klein beentje Echt super!

De beeb deed het super zei ze! Ik ook, mn hartslag was 105/60 en ik zag er goed ontspannen uit!

Ook vond ze me een lief trots moedertje :) Ik was natuurlijk helemaal blij!

Kleintje is al ingedaald, ligt lekker, hartje doet t goed. Kortom laat maar komen dat kind!

Ik heb ook nog even gevraagd over het hoe en wat ivm mn schoonzus. Nou zegt ze, er kan nu nog weinig geks gebeuren. t kan altijd, maar daar gaan we niet vanuit. Mocht t kindje nu komen, hoeft t maar een week of 2 in de couveuse, maar dood gaan is niet echt een optie.
    Tja, t kan altijd natuurlijk, maar die kans is net zo groot als bij jou en mij...

Dus ik ben redelijk gerustgesteld. Gelukkig maar!
    Ik ga nu weer naar de fysio.

Doei meiden!

17. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    fijn dat alles weer goed is hoor mo. Ik denk dat wij ondertussen allemaal trotse mama's zijn. Het duurt dan ook niet lang meer.

18. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Fijn dat alles weer goed was Mo, vind het alleen wel erg kort door de bocht van de VK om te zeggen dat als het nu geboren word het maar 2 weken in de couveuse hoeft. Mn dochter is 6 weken te vroeg geboren en heeft 5 weken in de couveuse gelegen, had 2 ingeklapte longen en heeft behoorlijk moeten vechten voor dr leven. Sorry hoor, maar zit me hier even flink op te winden dat zo'n VK zoiets zegt! Ik snap dat ze je wil geruststellen maar dan moet ze niet onzin dingen zeggen.

19. Niet meer actief

Tascha wat fijn dat alles goed was.

Zorra, ik merk het ook hoor. Ik sta op klappen en heb slechts een klein beetje urine.

Ik word nog helemaal niet wakker van het getrappel. Ik word zo wie zo vaak wakker, maar als ik wakker word en ik voel Frummel lekker trappen dan denk ik: Oooh heerlijk dat getrap.
    Ja ik weet het ik spoor niet.

Absoluut Dizzy, de kleine schopt bij mij tegen mijn darmen. Soms lijkt hij ook weleens op mijn uitgang te duwen. Wat een raar gevoel.

Ik had trouwens gehoord om je blaas goed te legen, dat je op de wc even met je bekken moet kantelen en dan kan je weer verder plassen. Dus zo krijg je ook minder snel een blaasontsteking.

Jopie wat stom van dat bedrijf! Veel mailen en veel bellen. Ze gewoon gek maken.

Harley ze zeggen dat een zwaar kindje makkelijker is tijdens de bevalling dan een ligt kindje. Zwaardere kindjes hebben meer kracht om mee te helpen en de zwaartekracht werkt ook beter mee. ( uit betrouwbare bron)

He Jopie fijn dat je man er dan is.

Oooh Loeki, die jam, heerlijk he.

De klossen kunnen wij halen wanneer we willen en ze zijn gratis. Ik dacht ze over een week of 4 te halen. Nu hebben wij al een hoog bed, dus dat scheelt ook. Ik hoef niet van diep te komen.

Gaaf is dat he Mo. Wij hebben het de laatste keer ook gevoeld. Dan wordt het toch allemaal wat realistischer.
    Ik vind het wel een gekke redenatie van je vk. Er kan zeker nog van alles gebeuren waardoor je kindje het niet redt. ( spreek uit ervaring van mensen in mijn omgeving)

20. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Net HA gebeld, mn urine was verontreinigd maar ze wilden toch graag dat ik nog een keer urine kwam inleveren morgen.

Ik word ook s'nachts regelmatig wakker Janne en voel dan de kleine trappelen en daar kan ik ook echt van genieten, ik val er vaak juist blij door in slaap :) En dat getrappel tegen je uitgang dat heb ik ook regelmatig, heel apart, zowel tegen de voor als de achteruitgang :)

Deel Deze Pagina