April 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door carol78, 4 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    De gyn. die ik gisteren had zei dat mijn BM in de hoogte groeit en smal is, ik moest meteen aan jou denken Loeki, maar onze buiken verschillen toch echt. Ik zal zo even een foto plaatsen van een paar weken geleden, en van t weekend gaan we nieuwe foto's maken.

2. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja iedere buik groeit anders he zorra. Als ik nu naakt voor de spiegel sta zie ik ook echt wel een zwangere buik hoor.

Ik ben door mijn 2e doos tissues heen en ik héb het toch een partij benauwd. Alles zit nu dicht en vast. Liep het eerst mijn neus uit, nu kan ik snuiten tot ik een ons weeg, het blijft allemaal dicht zitten, iemand nog tips? Ik heb al gestoomd en al een hete douche genomen, maar dat helpt maar even en daarna zit ik weer helemaal vol.

3. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Wat ik zelf ideaal vind tijdens een verstopte neus is die inhalerstick van vicks geloof ik. Steeds ff snuiven als een verslaafde :)
    helpt meestal wel ff.

Ik moet zeggen dat ik enorm naar ons kindje verlang,wil het in mijn armen vasthouden,wil het zien,wil het knuffelen...kan niet wachten...

Het is trouwens echt lekker weer bij ons!
    Het zonnetje schijnt volop,lijkt wel lente!
    En dan te bedenken dat we laatst nog sneeuw hadden!

Nou ga mijn meid naar school brengen en boodschappen doen.
    toedeloe!

4. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Je neusslijmvlies is geirriteerd door het vele snuiten Loeki, dan zwelt het op, vandaar dat je het nu zo benauwd hebt. Normaal gesproken zou ik je een neusspray adviseren die de zwelling doet afnemen, maar ik denk niet dat je die nu mag gebruiken.

Buikfoto staat er in, blijkt al weer van 26 weken te zijn :confused: Van t weekend dus echt weer nieuwe foto's maken. Volgens mn vriend ben ik nu vele malen dikker :confused:

5. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    http://www.apotheek.nl/

Loeki, als je op deze site zoekt naar het geneesmiddel Xylometazoline (neusspray) dan zie ik daar staan dat je het veilig kan gebruiken voor 5 dagen en dat het al jaren gebruikt word door zwangeren en geen nadelige effecten bekend zijn. Xylometazoline helpt iig erg goed tegen gezwollen neusslijmvlies. Je kan eerst ook neusspray op basis van zoutoplossing proberen, maar dit werkt vnl. ontsmettend.

6. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Pientje, ik verlang er ook erg naar om ons kleintje vast te houden, maar nog ongeveer 8 weken......

7. almira

almira Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.217
    0
    0
    Interieur verzorgster
    Babytown :D
    Heeyheey

Ik verlang er ook naar om mijn kindje vast te houden! Ik kijk er ook heel erg naar uit wanneer mijn vriend zn zoontje voor het eerste vast heeft! Lijkt me zo'n speciaal moment!

Maar hoe komt het eigenlijk dat de VK bij jullie niet zoveel info geeft over dingen? Wat zeggen ze dan wel allemaal? Nog 68 dagen!

Heel veel liefs Almira

8. almira

almira Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.217
    0
    0
    Interieur verzorgster
    Ff een vraagje:
    Omdat ons kindje iets groter is dan nrmaal kan het dan zijn dat het eerder komt of maakt dat niet uit? Kan toch geen kwaad? Als het maar geen 10 ponder wordt hihihi!

Liefs Almira

9. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Mijn gyn. geeft ook weinig info, alleen dat het goed groeit en het hoofdje wat ingedaald is en voor de rest niks. Het is dat ik zelf elke keer vraag tot hoe ver mn BM komt, want uit zichzelf vertellen ze dat niet. Waarom dat is? Ik zou het niet weten, een bezoekje aan een gyn. is denk ik vaak wat afstandelijker dan een bezoek aan VK, maar dat ligt natuurlijk ook helemaal aan gyn. of VK.

10. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Bedankt voor de tip zorra.

Nog even een andere vraag. Ik stond net aan het aanrecht een grapefruit schoon te maken en ik begon ineens als een rietje te trillen. Niet over mijn hele lijf, maar mijn benen trilden ineens als een gek, kon ze niet stil houden, zo'n stom gevoel, weet iemand wat dit zijn kan? Als ik ga zitten is het weer over, maar als ik ga staan tril ik weer.

11. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Hallo

Tascha Nou mijn vriend zn avond was wel verpest doordat ajax had verloren :x ik hou helemaal niet van voetbal.

Mo Ik vind niet dat je eenzeikerd bent hoor, ik zou het ook niet zo prettig vinden.

Punkey Fijn dat alles goed met jou en de baby gaat!

Dizzy Missy Balen dat je zo misselijk bent.

Bosi Ik begin idd nu ook een beetje de kriebels te krijgen.

Janne Zure haring mag je gewoon eten alleen geen vacuum verpakte.

Loeki Jeetje wat een verhaal zeg krijg weer tranen in me ogen, wat moet dit moeilijk zijn geweest voor meliske en haar vriend :cry:
    Ik wil haar heel veel sterkte wensen en haar laten weten dat we aan haar denken verder weet ik echt niet wat ik moet zeggen

Pientje Ik verlang ook echt naar ons kindje kan haast niet meer wachten.

Almira Fijn dat alles goed is met jullie kindje!

12. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Almira, de grootte van het kindje zegt helemaal niks over of het eerder of later komt, en die van mij lag 2 weken terug 2 weken voor op de groei en nu loopt hij weer gelijk, dus het zegt nu nog niet zo heel veel, kan zijn dat hij net een groeispurt heeft gehad en strakjes weer rustiger aan groeit.

13. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Loeki, het kan zijn dat je wat slap bent door dat je niet lekker bent en ook nog eens zwanger, dat je spieren hierdoor verzwakt zijn. Hou het wel even in de gaten zou ik zeggen, of bel gewoon even je HA voor de zekerheid.

14. almira

almira Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.217
    0
    0
    Interieur verzorgster
    Heey

Ik heb al 5 verschillende verloskindige gehad! Allemaal bij de zelfde verloskundige praktijk!
    Ze zijn allemaal heel erg duidelijk! Wat is precies het verschil tussen de verloskundige en gyn?

Zien er al vrouwen op tegen de bevaling? Ik nog niet echt is zeg maar het komt zodat het komt kan het toch iet tegen houden hihi

Liefs Almira

15. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Het was een heel raar gevoel, ik voel me verder goed, idd wat slapjes, maar zo'n oncontroleerbare trilling, alsof ik een hele prestatie geleverd heb, na een 1/2 marathon kunnen m'n benen ook zo trillen. Is het een te kort aan iets, heb wat minder goed gegeten natuurlijk.

16. almira

almira Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.217
    0
    0
    Interieur verzorgster
    Ik heb veel last van krampen! Kan je daar iets tegen doen (ben ik vergeten te vragen aan de vk vanmorgen)

17. Niet meer actief

Loeki, als ik dat heb is het koorts...
    Je bent nu zwakker omdat je zwanger bent , misschien heb je teveel gedaan vanmorgen? Emoties en griep?

Jeetje, schrik wel van Meliske hoor, toevallig vannacht nog aan dr liggen denken. Ben wel blij dat ze gemaild heeft. Ze is inderdaad erg sterk. Gelukkig maar.

En Janne, zure haring mag je hebben.

Ik ga ff met mn hondje naar het bos. Beestje verveelt zich suf, ik lig de hele dag al in bed met pijn in mn bekken. En zij ligt er maar trouw naast, te waken over dr nieuwe kleine broertje of zusje!

18. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nou, misschien komt het niet direct uit mijn benen, maar is het een reactie van de spieren in mijn bovenbeen, die staan net zo onder spanning als mijn buikspieren alleen doen ze geen pijn.

19. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Almira, het verschil tussen een VK en gyn is dat je bij een gyn. vaak loopt vanwege een medisch verleden en dat je daardoor intensievere begeleiding nodig hebt. In principe krijg ik dezelfde controles als bij een VK, alleen word daarnaast mijn bloed en urine regelmatig onderzocht en heb ik 4 echo's gehad. Frequentie van bezoeken is volgens mij ook iets meer dan bij VK.

Aan krampen kan je volgens mij niks doen.

Loeki, ik heb die oncontroleerbare trillingen ook wel gehad, maar dat kwam door mn rugproblemen en krachtverlies, wat het bij jou zou kunnen zijn? Durf ik niet te zeggen.

20. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Ga je niet te lang lopen Mo, anders moet je dat straks de aankomende dagen weer bezuren! Is er niet ergens een uitlaatgebied waar jij lekker in het zonnetje kan gaan zitten en je hondje lekker rond kan lopen?

Deel Deze Pagina