haha ja Bosi, ik kon het even niet laten, heb het eerst van een afstandje gevolgd, maar mensen lezen zo slecht in die discussies. Ik stel alleen dat een opvoedkundige tik een teken van onmacht is, ik beweer zeker niet dat ik het nooit zal doen. Ook ik voel me wel eens machteloos, welke ouders zou dat niet eens zijn, maar een tik vind ik dan weer het andere uiterste. Als docent mag ik dat ook niet, dan mag ik een leerling nog niet eens bij z'n arm pakken om hem uit de les te verwijderen, want voor je het weet heb je die ouders, de schoolleiding en als je pech heb de politie op je dak, maar als ouder moet dat allemaal maar kunnen. Zoals dat gestelt wordt 'Dat mag alleen mijn partner en ik' maar signaal aan het kind is 'als ik echt stout ben krijg ik een tik' al het andere is dus niet zo erg. Als ze op school komen en gewent zijn om met een tik gecorrigeert te worden, dan ben je als docent pas eht machetloos want deze kinderen zijn dan niet goed verbaal te corrigeren. Ik wil hier geen discussie beginnen hierover hoor. Een tik zal ons allemaal wel een overkomen, maar het uitgangspunt dat het moet kunnen heeft veel meer concequenties dan veel ouders denken. Pas als de leraar weer eens ouderwets met een liniaal mag gaan slaan ben ik voor.
Ach Loeki, ik meng me niet in die discussies, want het zijn altijd dezelfde mensen over het algemeen die het zo goed weten, en anderen altijd verkeerd interpreteren.
Mensen lezen vaak wat ze willen lezen, dat merk ik hier ook vaak. ( niet bij de april mama's, maar in de andere topics) Ik zal hier ook niet de discussie voortzetten, maar ik ben het wel met je eens. Wij zijn vroeger nooit geslagen. Mijn moeder had hele goede alternatieve straffen. Niet eng ofzo, maar op de gang, of je favoriete speelgoed achter slot en grendel. Maar af en toe in een discussie mengen, vind ik wel leuk, al haalt het vaak niks uit,
ik meng me ook nooit zoveel in de discussies. Ik vind het altijd heel erg een richting verkeer. Er is een select groepje die zijn mening mag geven en de rest moet eigenlijk z'n mond houden, er wordt niet op een eerlijke manier gediscusseerd (sorry als het fout geschreven is).
Dizzy, wat lief dat je oom zo attent is om aan je moeder te denken. Zegt mij al heel veel over wat voor een man het is, een lieverd. Jopie, dat het niet super druk vandaag was bij de beurs, waarschijnlijk zijn de meesten dan van de week al geweest, hopend dat ze daarmee de weekend drukte voor zouden zijn....Maar leuk hoor dat je het naar je zin hebt gehad, ben je nu niet helemaal op? Tascha, ik hoop dat je heup snel weer beter is, anders maandag idd maar even HA bellen. Ik weet het even niet meer, ik kwam eigenlijk ook even snel langs Voor de liefhebbers, ik heb een nieuwe foto geplaatst! Ik ga X-factor kijken....
Zorra, ben nou idd wel moe. Ben blij dat ik niks meer hoef vanavond. Heb al een poos met de benen in de lucht gezeten Tja, en die buik.... Daar kan je gewoon niet meer omheen Mooi hoor!
Oh wij werden ook wel gestraft vroeger hoor, maar ik heb nooit een tik gehad. EEN keer heeft mijn vader mijn broertej echt een pak voor z'n kont gegeven, ik zou niet meer weten waarvoor, maar allevier kunnen we het ons nog heel goed herinneren en ik was toen 10 of zo. Ja mijn moeder had hele goede manieren van straffen, tanden met zeep poetsen als we vloekten en zo was echt niet leuk. Er zijn zo veel andere manieren om een kind duidelijk te maken wat wel en niet mag. Geen discussie dus hier, maar hoe werd jullie vroeger iets duidelijk gemaakt (dus niet met een tik, maar andere originele manieren)? Dáár ben ik dan wel heel nieuwsgierig naar Oh X-factor, vind daar niet zo heel veel aan, maar mijn man kijkt wel eens. Nu is hij lekker een spelletje aan het spelen. Moet Zleda toch uitspelen voor de kleine er is hè
Loeki, ik heb best wel eens een pak op m'n kont gehad, maar dan had ik het er wel naar gemaakt. Ik heb niet het idee dat het heel vaak is geweest, dus het zal wel mee zijn gevallen. Het enige wat ik me wel heel goed kan herinneren is dat m'n zus haar kamer moest opruimen. Daar heeft ze bepaalde tijd voor gekregen. Was het niet klaar dan zou m'n vader het doen. M'n zus heeft het niet gedaan binnen de gestelde periode, en toen heeft m'n vader al haar spullen in vuilniszakken gestopt en van het balkon naar buiten gegooid. 't Was toen wel netjes
Jopie: wat een geweldige actie van je vader. Ha ha, dat zou ook een actie van mij kunnen zijn. Ik doe dat soms ook bij mijn vriend. Dan wil ik dat we gaan ( naar bed, of boodschappen), dat zegt hij ja ik kom, ,maar blijft doodleuk tv kijken. Nou, dan gaat de tv dus uit. Gewoon knopje indrukken en meekomen. Zorra: mooie buik hoor, Ik moet ook maar weer even eentje maken.
Nou, ik ben heel blij dat m'n vader deze actie nooit bij mij uitgevoerd heeft.... Bosi, ben benieuwd!
Mooie buik zorra. Mijn man zei vanmiddag toen ik in bad zat. Goh wat is je buik recht. Hij doelde er op dat mijn buikje van boven dus een beetje bolloopt, dan echt recht naar beneden en dan bijna met een haakse hoek terug naar mijn schaambeen, het is echt geen gezicht. Ik heb gewoon een lelijke buik
Loeki, lelijke buik, mooi kindje! Ik heb X-factor ook opstaan, maar m'n oren worden er niet echt blij van....
Waarnaar jopie? Loeki: als je een buikje wil, krijg je er niet een, en als je zo'n dikke buik hebt zoals ik wens je dat het straks snel weer plat mag zijn ( na de bevalling) Ik heb het best wel zwaar met zo'n dikke buik en dikke benen. Het gras is altijd groener bij.....
weet zo even niet de stijl, maar er was net "Man in de mirror" van Michael Jackson en een nummer vam R Kelly (is dat niet RenB?)