Ja zo gek kan het inderdaad gaan loeki. Maar als ze alles lezen wat je hebt geschreven zien ze ook wel dat je dat dus niet doet.
hey meiden, vind het erg gezellig, maar mijn heup begint weer, dus ik ga lekker naar mijn bedje toe. Tot morgen.
Ja als een ouder een kind slaat is het een opvoedende tik, als een leerling een leerling slaat zijn het kwajongens of opstandige pubers, maar als ik ook maar één vinger naar een leerling uit steek dan ben ik ... het haasje. Sorry, zijn weer helemaal off topic, maar dit is een heikel punt in het onderwijs waar ik me soms heel kwaad om kan maken.
Loeki, ik kan me voorstellen dat je je daar over opwind, want ik heb het idee dat je als leraar altijd aan het kortste eind trekt en dat is heel frustrerend.
Nou je moest eens weten hoe vaak je in een klas staat en gewoon een leerling een schouderklopje geeft en dan achteraf denkt, oh, had ik dat wel moeten doen, misschien heeft de leerling het verkeerd begrepen en dan word ik aangeklaagd voor mishandeling of sexuele intimidatie, want zo makkelijk gaat dat.
Daar denk je niet eens over na als je daar niks mee te maken hebt..... Maar idd, de bedoeling is goed, maar het kan helemaal verkeerd opgevat worden.
We krijgen soms zelfs briefjes in ons postvakje dat 'die en die leerling' niet aangeraakt wenst te worden. Dan denk je ook "hoeveel opvoedende tikken zal die gehad hebben"
Nee, dat heeft een achterliggend verhaal dat je meestal niet hoort, maar het komt helaas wel voor. Vandaar dat ik dus ook heel fel TEGEN de opvoedkundige tik ben, want veel ouders weten niet wanneer ze op moeten houden.
Vanuit jou oogpunt kan ik daar wel inkomen. Ik denk daar iets anders over, maar ik heb er ook verder niet mee te maken. Ik weet wel dat mijn voorkeur niet naar een tik uitgaat, maar ik durf niet te beloven dat het nooit gaat gebeuren.
Oh, ik zeg ook niet dat ik nooit een tik zal geven, maar het is iets anders als je je er op insteld dat je geen tik wil geven, dan dat je alles corrigeert met een opvoedkundige tik (zoals mijn zwager van huis uit gewent is en dus ook mijn neefje zo op wil voeden)
Nou Jopie ik ga mijn bedje maar eens opzoeken, Bosi is ook al weg geloof ik. Nog even een warme kruik maken voor m'n buik, want ik heb ook iets gescheurd geloof ik. Dan lekker op bed de rest van 'Claudia zuigt' kijken.