April 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door carol78, 4 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Harley, sterkte bij de fysio!

Enne deze foto wilde ik jullie niet onthouden:

Wat is ze zielig he!

2. Harley

Harley Fanatiek lid

16 feb 2006
    2.152
    0
    0
    assistent filiaalmanager parfumerie
    Hardinxveld-Giessendam
    Aaahhh gossie! Arm beestje! Wel een grappige foto hihi sorry hoor ;)

Ik ga nu echt weg, ff kijken of ik mn schoenen aankrijg in mn eentje. Normaal moet Anton me helpen want ik kan er niet meer zo goed bij :oops:

3. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Pientje, ik wilde idd het ook via geboortepost doen, maar ik krijg die foto's wel geupload, maar kan ze dan op die site niet meer kleiner maken (ik heb bovenin het kaartje 3 fotootjes en onderin 1 grotere en dan in het midden de tekst hoera een broertje) Ik heb ze al geprobeerd eerst te verkleinen voordat ik ze upload, maar die maten kloppen dan weer niet. Echt om gek van te worden :)
    Dizzy heb ik na haar uitwaaien op het strand ook niet meer gezien, ik hoop dat ze het gewoon lekker druk heeft.

Mo, het huishouden doet kraamzorg vaak niet, maar er zijn wel uitzonderingen heb ik gehoord. Ik hoop dan dat wij met zn allen de uitzonderingen krijgen :) Ik zou eigenlijk ook niet echt weten wat ze naast de kraamwas zou moeten doen (als ze HH niet willen doen), ze hoeft me echt niet te helpen met wassen of douchen, dat doe ik zelf wel en anders helpt mn vriend me wel, de baby doe ik of mn vriend zelf wel in bad en verders zou ik niet weten wat ze nog zou kunnen doen....

Jopie, als de kraamzorg idd echt helpt met de HH en verzorging van mn dochter is dat heel mooi, maar bij ons in het kraamzorgboekje staat in dat ze niet de verzorging doen van de andere kinderen, geen huishoudelijke werkzaamheden e.d. Dat ze zich alleen bezig houden met baby en moeder.

Succes bij de fysio Harley. En tsja ik heb ook absoluut niet het geduld om die kaartjes te maken hoor, maar we hebben tig boeken doorgekeken en we konden het er niet over eens worden, en dit vonden we dan net wat persoonlijker en allebei erg mooi. Alleen komt het regelen en maken dan wel weer op mijn schouders, helaas.....

Ik ga mn dochter weer van school op halen, pfff ik zie al tegen het autorijden op. Ik hoop maar dat het me volgende week lukt om alleen nog naar het zkh te rijden (een uur).

4. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Ach, Mo, als ze zielig zijn, zijn ze ook ècht zielig hè. Wat lief!

Harley, succes bij de fysio.

Zorra, ik hoop dat je een kraamhulp krijgt, die de regels niet zo nauw neemt, en die je wel gewoon echt helpt! Ze zijn er nl nog wel. Mijn schoonzus had in september na de geboorte van haar zoon ook een hele goede kraamhulp die wel het hele huis schoonmaakte.

5. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Agossie Mo, wat een schatje!
    Jopie, ja ik hoop het ook, maar ik reken er gewoon niet op, kan het altijd meevallen :p
    Het is hier wel rustig elke keer zeg, iedereen zeker erg druk of forummoe?

6. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    @Zorra,kan je niet het formaat wijzigen voordat je het upload?

De tante van mijn man is in januari bevallen en die had echt een verschrikkelijke kraamhulp.
    Die deed ook echt niks en heeeel lang over een wasje vouwen.

Wij hebben trouwens besloten dat de 1e week na de geboorte alleen de ouders van mijn man en broers en zussen op kraamvisite mogen komen,de rest mag daarna,dat lijkt me wel erg lekker.

7. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Pientje, dat had ik dus geprobeerd, maar aangezien het meerdere foto's zijn in een kaartje lukt het me dus niet om exact de goede maten uit te vinden. Als ik nl. de maten neem zoals ze in mn kaartje passen (is zelfde maat kaart als die van geboortepost) dan kom ik op de site helemaal niet uit. Ik snap er helemaal niks meer van en laat het voor vandaag maar even rusten denk ik, voordat ik mn laptop het raam uit gooi :)

Ik denk dat wij de eerste week vnl. familie en vrienden die dichtbij staan langs laten komen en de rest de week erna. Met mn dochter had ik maanden daarna nog kraambezoek, daar heb ik nu dus echt geen zin in (kwam vnl. ook doordat ze ons kwamen bezoeken in het zkh. maar we wilden niet iedereen op de couveuse afdeling ivm overbrengen van bacterien, dus die mensen kwamen bij thuiskomst nogmaals langs)

8. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    01.Harley (28 ) S 01 april 4* 1e kindjeBM 34 cm (32+0) gew +8,3 kg (33+2) hoofdlig. verlof=19 feb
    02.Mo666 (27)S 01 april 1e kindje BM 1/2 NX (33+3) gew + 8kg (33+3) hfdlig. inged verlof=nu al!
    03.PRDM (24)S01 april 8* 3de kindjeBM 1/3nx cm (31+2)gew +2 kg (28.0) hfdlig. verlof=08 maart
    04.Krulliewullie (26) J 1 april 1e kindje BM ? cm gew +5 kg (30+2) ?lig verlof=18 feb
    05.Evon (26)M 01 april 1* 1e kindjeBM 31 cm (32+2)gew +16 kg (32+2)hoofdlig verlof=nvt
    06.Oempje (22)J 02 april 1e kindje BM ? cm (??)gew +? kg (??) ?lig. verlof=1 maart
    07.Dizzy Missy (32)M 05 april 1ste kindje BM 30 cm 31+5)gew 1 (31+5) hfdlig. verlof=23/2 (nu ziek)
    08.Em (29)M 07 april 1e kindje BM 32 cm (31+5) gew +5,4kg(31+5) hoofd lig. verlof=9mrt
    09.Ayyildizf (25)J 07 april 3de kindjeBM ? cm (?+?) gew +12kg(31+5) hfdlig. verlof=5 maart
    10.Carol78 (26)S10 april 1ste kindje BM ?cm (24)gew +3,5 kg (31) hoofdlig. verlof=16 febr
    11.Janne S 12 april 3* 1e kindjeBM 1/3 NX ( 29+5) gew +10,5 kg ( 29+5) billetjeslig verlof= 19 mrt
    12.Zorra (28 )J 13 april 2*-2e kindje BM 1/2 NX (31+5) gew +9,5 kg (31+5) hfdlig. verlof=NVT
    13.Minyaweth (24)J 13 april1e kindje BM: ? gew + 3kg (30+0) hfdlig Verlof=16 maart 2007
    14.Loeki2 (29) M 14 april 1ste kindje BM 27 cm (30+4) gew +9,7 kg (31+0) hoofdlig. verlof=23 feb
    15.Eyerish (29)M 14 april 3e kindjeBM ? cm (23+4) gew +7 kg (27+1) ?lig. verlof= 10 maart
    16.Jopie (28 ) S 15 april 1ste kindje BM 28 cm (31+5) gew +15,0 kg (32+5) hfdlig. verlof=19 feb
    17.Renate19 (19)S 16 april 1e kindje BM (0+0) gew +15 kg (0+0) ?lig. verlof=17 januari 2007
    18.Gul (31) J19 april 2de kindje BM ? cm (27) gew +7 kg (27) dwarsligverlof 15 maart
    19.Loesje (27)G 21 april 1* 1e kindjeBM ? cm (25+6) gew +? kg (25+4) hoofdlig. verlof=12 maart
    20.Natanya (23)M 21 april 2e kindje BM N+4 (29+4) gew +8 kg (29+4) hoofdlig verlof= 11 mrt
    21.Mirtje (27)S 23 april 1e kindjeBM 30 cm 1/2NX (29+4) gew +12 kg (29+4) stuitlig. verlof=26 mrt
    22.Annabel (28 )J23 april 3e kindjeBM 34cm (30+1) gew +4 kg (30+1) ?lig. verlof= in ziektewet
    23.Bosi333 (28 )S 23 april 1ste kindje BM 27cm (29+2) gew 11 kg (29) hoofdlig. verlof= 23 mrt
    24.Pientje (24)G 24 april 1* 2e kindje BM 24cm (28+1) gew +7 kg (30+3) stuitlig. verlof=NVT
    25. Almira (20)J 25 april 1e kindje BM 31 cm (30+1) gew +8 kg (30+1) hfd verlof=26 februari
    26.Tascha (22) S 27 april 1*1e kindje BM 28cm (29+4) gew +16.5 kg (29+4) hoofdlig. verlof=14 mrt
    27.Dientje (21)J 29 april 1ste kindje BM 1/2 NX 32cm (30+1)gew +14,0 kg (30+1) hoofdlig. verlof=5 mrt

Meliske (22) Meisje 18-01-2007*

Kheb het lijstje weer bijgewerkt wantb iemand had de verkeerde erbij gepakt :)

9. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Hmm snap eigenlijk niet wat je bedoelt :)
    Heb je het alleen over de voorkant of over het hele kaartje?
    Ik heb ook meerdere foto's maar bij mij gaat het gewoon goed.
    Ben wel benieuwd naar je kaartje hoor :D

10. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Janne en Loeki Veel plezier bij de VK!

Tascha Veel plezier met het maken van het wiegje, plaats je wel een foto als het af is!

Bosi Studeer ze!

Zorra Succes met de kaartjes ik hoop dat het lukt met die foto!

Mo ah arm hondje vooral die foto maakt het nog zieliger.

Pientje dat heb ik nou ook ik zit ook niet op kraamzorg te wachten.

Harley succes bij de fysio!

11. Harley

Harley Fanatiek lid

16 feb 2006
    2.152
    0
    0
    Hardinxveld-Giessendam
    Goh dat is voor het eerst dat ik terug kom en we nog op dezelfde pagina zitten!
    Nou ja scheelt me weer een hoop bijlezen.

Ik heb dezelfde kraamzorg als mn vriendin en haar kraamhulp deed wel licht huishoudelijk werk. Dus geen grote schoonmaak maar wel bijhouden met stofzuigen en dweilen. Dat zou al heel mooi zijn.
    Anton neemt vakantie op na de bevalling dus hij kan dan de rest wel doen totdat ik er weer bovenop ben. De kraamhulp zorgt ook voor de visite als het goed is.

12. Harley

Harley Fanatiek lid

16 feb 2006
    2.152
    0
    0
    Hardinxveld-Giessendam
    Goh rustig vandaag zeg.
    Ik ga maar ff een wasje in de droger doen en dan lekker boekie lezen.

See you later!

13. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Zo rustig hier.

Ik kom net uit het ziekenhuis, heb 1,5 uur :confused: aan de CTG-scan gelegen. Alles in orde en ik zal later verslag doen, maar ik ben nu doorop. Had dit niet verwacht toen ik vanmorgen naar de VK ging. Ik ga nu eerst wat drinken en eten, want ik heb spontaan hoofdpijn van alles stress.

14. natanya26

natanya26 Bekend lid

13 jul 2006
    501
    0
    0
    Thuiszorg
    Den Helder
    Een kraamhulp doet altijd licht huishoudelijk werk, alleen nu zijn ze alleen nog verplicht om de kraamkamer en de babykamer en het sanitair te onderhouden. Vroeger deden ze ook nog de huiskamer, maar dat hoeven ze nu niet meer te doen, maar de meesten zullen het wel doen omdat er toch genoeg tijd voor is (meestal dan).

Vandaag rondleiding en inschrijving voor de basisschool gekregen. Weer een stap dichterbij de puberteit hahaha!

Morgen weer naar de VK.

15. Niet meer actief

Hoi allemaal, ik moet nog even teruglezen maar ik dacht ik meld me ookweer even.

Heb het fijn gehad aan zee alleen gisteren sinds ochtend veel harde buiken en buikpijn terwijl ik eigenlijk niets gedaan had aan zee, kort wandelingetje in suf gangetje, mijn man dacht dat ik bijna stilstond zo langzaam :D
    maar gisteren dus probleempjes met veel pijn, baby zeker dag nagenoeg niet gevoeld, ik helemaal in de stress, advies was rustig gaan liggen en proberen te ontspannen. Nou gedaan en idd na rust en ontspannen wat erg moeilijk is als je zit te wachten op beweging in je buik gelukkig gisteravond veel activiteit, snel terug naar huis gereden en daar weer liggen tot ong. nu.
    Baby is nu goed actief en de pijn is stukken minder, donderdag weer even extra op controle bij VK. Ik dacht werkelijk dadelijk valt de baby er gewoon uit rare gedachte he, maar het voelde zoveel druk op vagina dat ik dat dacht :) Leuk zo'n dagje uit, gelijk stress omdat ik zo ver van VK af was, en om nou bij alles gelijk naar vreemd ziekenhuis te gaan is ook al zo iets.

Loeki en Janne ik lees net dat jullie vandaag naar VK gaan, hopelijk is alles weer prima.

Zorra ik heb dus ook nog geen kaartje :rolleyes:

Jopie leuk dat je aan me hebt gedacht, gek is dat he ik heb gisteren ook veel aan jullie gedacht zo van kon ik maar even dit mailen dan krijg je tenminste reactie en hopelijk advies of geruststelling. ipv gestressde man op hotelkamer die ook om de 10 min. vraagt en voel je de baby nu....

gelukkig is nu alles weer opgelost.

16. Niet meer actief

Loeki2 hoe is het ermee dame?

17. Niet meer actief

Ojee dat klink idd als stress, arme jij, gelukkig is wel alles oke dus :(

18. Niet meer actief

volgens mij ligt het ook aan de kraamhulp zelf wat ze doet, je hoort er zoveel verschillende verhalen over. Ik wacht het maar af. :)

19. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Missy, gelukkig dat je er weer bent :p Wel vervelend dat je dagje ontspannen zo inspannend geworden is.... Gelukkig dat je nu weer opgeknapt bent. Waarschijnlijk toch te veel, dat wandelingetje.

Loeki, laat ons aub niet te lang in spanning zitten over wat er is gebeurt. Gelukkig is alles wel in orde.

20. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    missy fijn dat je er weer bent!

Loeki laat ons niet te lang in spanning, ik ben iig blij dat alles wel goed gaat met jullie!

Ik ga even wat boodschapjes halen ik bener zo weer tot later!

Deel Deze Pagina