April 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door carol78, 4 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

hallo,

Ik kom net bij de verloskundige vandaan en het was te vroeg om naar het hartje te luisteren...
    ...snik...

Ik heb wel een ontzettend leuk knuffeltje gehad!!
    Een kleine kangaroe... en zo'n popje zonder gezicht.

Wordt steeds echter, gaan jullie zo'n prematuur onderzoek laten doen? Wij twijfelen heel erg...

2. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Mo, ik denk dat je een prenataal onderzoek bedoeld, hihihi Ik heb volgens mij ook al last van zwangerschaps alzheimer, ik zeg ook zulke rare dingen...hihihi
    Ik weet nog niet of ik die test ga laten doen, want die zorgen ook voor veel zorgen...Ik denk alleen nekplooimeting en bloedonderzoek. Hoe ver ben je? Ik krijg namelijk ook een vroege echo (bij ruim 7 weken) en ben benieuwd of het hartje dan te horen is....

Fijn Loekie dat je dus nog vlug de trap had gedaan voordat je last kreeg van zwangerschapsonhandigheid!

3. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    misschien domme vraag maar wat doen ze bij zo'n prenataal onderzoek en bij nekplooimeting???? :oops:

4. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Ze kijken naar eventuele afwijkingen, bij een nekplooimeting kijken ze naar de dikte van de nek, een kindje met down syndroom heeft vaak (of altijd?) een verdikte nek. Maar het is niet echt betrouwbaar, het is voorgekomen dat vrouwen te horen kregen dat ze een kindje met down kregen en dat het dan niet zo bleek te zijn. En andersom. Dus het kan wel voor kopzorgen zorgen terwijl er niks aan de hand blijkt te zijn, maar aan de andere kant zouden ze eventuele afwijkingen die via de baarmoeder te behandelen zijn al tijdens de zwangerschap al kunnen behandelen. Het is dus echt een persoonlijke keus, er is genoeg over te lezen op het internet, dus misschien zou je jezelf eerst kunnen inlezen om dan te kijken of zo'n prenataal onderzoek iets voor je is. Ik weet het iig nog niet.

5. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    7 weken zou je het hartje al kunnen horen, maar word vaak ook gewaarschuwd dat het ook niet te horen is.
    Mo is het bij jou een inwendige echo geweest? Ik heb met 7 weken en 6 dagen een echo, word dat dan ook een inwendige?

6. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Wat ik van mijn beste vriendin begreep die ook net een vroege echo heeft gehad is het dan een inwendige echo. Dan is er meer kans dat je het hartje hoort schijnbaar, maar geen garantie....

7. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Bedankt, we w8en maar af. Op zich maakt het me niet zo uit of het een inwendige of een uitwendige is, ik hoop maar zo dat we dan al het hartje kunnen horen :D

8. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Nou Zorra, ik hoop het ook voor je en voor mezelf! Hoe laat heb jij het op de 30ste? Ik m 11.45 uur.

9. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    @Me2: Om 11.15 de echo en om 11.45 bij de gyn. zijn (blijkbaar doet daar de gyn de echo niet?) Maar zitten weer dicht bij elkaar, grappig.

10. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ja! Voor mij is het het eerste kind, dus ik vind het allemaal nog erg onwerkelijk!

11. Niet meer actief

:oops: prenataal :oops: ja dat bedoel ik hahaha

Nee ze heeft alleen m'n bloeddruk gemeten.
    Ik moet nu 14 september terugkomen en dan krijg ik gelijk een echo. De week daarop gaan ze naar het hartje luisteren.

Wij gaan i.i.g. die nekplooimeting niet doen, ze zeggen dan dat de kans 1 op 114 ofzo is dat je kindje down heeft. Ik kan daar niks mee...

Die preNATALE echo, kijkt naar hartafwijkingen, open ruggetjes enzo...
    Maar ja, of ik dat nou wil weten weet ik ook niet, ik vind het maar moeilijk....

Ik ben nu 6 weken en 4 dagen. :)

12. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    ME2: Bij een 2e is het allemaal weer net zo onwerkelijk hoor, vind ik iig. Het blijft iets heel speciaals, een baby dat in je buik groeit. Ik vind het allemaal weer net zo spannend als dat ik zwanger was van mn dochter. En het word nu ook allemaal weer anders, omdat ik nu bij de gyn. onder controle ga (veel bloedonderzoeken en echo's) en niet meer bij VK.

Ik hoop maar dat ik mn ouders tot 30/8 om de tuin kan leiden, ik zie ze best vaak en ik ben de laatste dagen beetje snel geprikkeld en erg moe. Ook is mn buik aardig opgeblazen door die darmen. Ik snap echt niet hoe sommige het 3 maanden voor zich kunnen houden. Bij mn dochter had ik met 8 weken al een positiebroek aan, en zoals het er nu naar uit ziet word dat eerder :) Het liefste had ik ze het nu al wel verteld, maar ik had ze een paar maanden geleden verteld dat ik pril zwanger was en toen ging het mis, dus ik weet dat ze nu dan zullen zeggen: we wachten wel af. Als ik die echo heb gehad en het hartje klopt dan is de kans nog klein (minder dan 5%) dat het fout gaat, dus dan durf ik het wel te vertellen.

13. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Als eerste natuurlijk iedereen gefeliciteerd met dit geluk!

Ik zelf word, als alles goed gaat natuurlijk, ook aprilmama. Ik ben uitgerekend op 3 april.

14. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Jij ook gefeliciteerd Jopie, weet je al wanneer je 1e afspraak bij de VK is?

15. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Ik heb van de week net een afspraak gemaakt voor 23 augustus. Over 2 weken dus.

16. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    JOpie, ook gefeli!

Zorra: kan me best voorstellen dat het bij de 2de ook erg onwerkelijk is hoor! Ik ben bang dat ik ook al ruim voor de 12weken (dat je het aan iedereen verteld) positiekleding moet gaan dragen en dat valt natuurlijk gewoon enorm op (ik zie het nl altijd bij meiden die nog niets willen vertellen maar wel al positiekleding dragen!)!!

Ik hoop echt dat ik een kloppend hartje hoor op de 30ste (we gaan daarna 2,5 weken met vakantie en het zou wel rustgevend zijn als we wisten dat op dat moment alles goed was...blijft hetnatuurlijk nog afwachten, maar goed..)

17. Minoes

Minoes Actief lid

25 jun 2006
    122
    0
    0
    reclame
    Buitenland
    Hallo april mama´s to be! Ik meld me ook hier aan. Ben 18 april uitgerekend dus heeel pril maar ontzettend gelukkig. Woon in het buitenland en mn ouders komen half september hier op vakantie. Dan ben ik pas 9 weken en ze blijven tot ik 11,5 week ben. Ik kan toch gewoon eerder al een echo laten doen? Zodat ik in ieder geval weet dat het hartje kopt? Ik wil ik ze het namelijk graag dan al vertellen, anders moet ik wachten tot december. Wil het namelijk wel persoonlijk doen. Weten jullie hoe dat zit met echo´s en welke maand enzo?

18. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    @Minoes: Hoi, welkom hier. Nogmaals gefeliciteerd! :D Ik weet niet waar je in het buitenland woont en hoe ze daar met echo's omgaan. Hier in NL krijgt de een pas met 12 weken een echo en de ander met 9 weken, ook zijn er zwangeren (zoals o.a. ME2 en ikzelf) die wegens medische redenen in aanmerking komen voor een vroege echo (bij mij is dat wanneer ik 7 weken en 6 dagen ben). Je zou navraag kunnen doen bij de VK wanneer je een echo zou kunnen krijgen.

@Me2: Kan me goed voorstellen dat je graag dat hartje wil horen voordat je op vakantie gaat, anders ga je toch met een naar gevoel weg; is het wel/niet goed etc....Ik hoop dat je 30/8 gerustgesteld word.

@Jopie:O nog maar 2 weken wachten, wachten is altijd lang, maar je hebt dus ook vrij vroeg al een echo. Is dat met een speciale reden (medisch gezien?) Ik hoor hier nog steeds zwangeren die pas met 12 weken voor een echo kunnen komen. Is het in elke regio soms zo verschillend?

19. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Hallo allemaal, ben net weer terug en heb heel wat bij te lezen. Mijn nichtje heeft geen idee dat ik zwanger ben. Ook nergens last van gehad vandaag alleen verschrikkelijk moe. Gelukkig was mijn nichtje dat na 4 uur sjokken ook dus ik hoefde geen excuus te bedenken ;).

20. milou

milou Niet meer actief

ik heb vanochtend mijn 4e test gedaan. bij zijn nl gelijk na de 1e test alle symptomen zowat verschenen. ik was bij de ha geweest met de vraag of ik het bloed kon laten onderzoeken op hcg. hij was daar niet mee bekend. maar gister belde hij dat dat idd kon (uiteraard...). dus vandaar die 4e test. ik dacht als die niet + is hoef ik niet meer te laten prikken.
    misschien heb ik morgen de uitslag al, en anders pas volgende week, maar dan ben ik op vakantie. ik ben dus nog steeds heeeeeel erg onzeker.

eigenlijk wil ik morgen wel alvast een afspraak maken bij de vk voor gelijk na de vakantie.

feit is dus dat zelfs mijn borsten nu helemaal geslonken zijn, ik niet misselijk ben, geen darmkrampen heb, helemaal niks. wel ben ik vergeetachtig, echt wel erger dan anders, kom niet meer uit mijn woorden (zowel spreken als typen), heb de hele tijd honger. dus ben ik volgens mijn vriend een raar meisje, of gewoon zwanger?

Deel Deze Pagina