April 2007 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by carol78, Aug 4, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Meliske

Meliske VIP lid

May 29, 2006
    7,731
    0
    36
    NL
    idd em dat gevoel onderin je buik komt me heel bekend voor, ik heb het vooral smorgens!

pientje - een ronde box vind ik idd ook erg mooi!

jopie - gefeliciteerd met tristan. heb je een foto van je kinderwagen?

2. jopie

jopie VIP lid

Aug 10, 2006
    6,030
    1
    0
    Putten
    Ik heb nog geen foto, maar die zal ik vanavond of morgen even maken en dan zet ik hem in m'n album.

3. Meliske

Meliske VIP lid

May 29, 2006
    7,731
    0
    36
    NL
    ok ben benieuwd!

4. vanesje

vanesje Fanatiek lid

Jul 17, 2006
    1,395
    0
    0
    Zo we zijn weer terug van onze huwelijksreis. Alles was helemaal fantastisch, tegen alle verwachtingen in hadden we supermooi weer op onze trouwdag en de zondag erna regende het weer. Wat een geluk! De dag was echt geweldig en er is niks verkeerd gegaan, echt een droomdag. Onze directe familie is met ons in het kasteel blijven slapen en toen we het hen zondagmiddag tijdens de lunch vertelden werd er veel gehuild en gejuicht. Ze hadden het nog niet verwacht van ons. Iedereen is helemaal door het dolle heen. Maar we wachten allemaal netjes die eerste 12 weken af en dan gaan we los met shoppen en het publiekelijk maken.

Op Mauritius kwam de echte misselijkheid opzetten, zo erg zelfs dat ik 3 dagen opgenomen ben geweest in een ziekenhuis omdat ik niks meer binnen hield. Was dus compleet uitgedroogd. Het leuke daarvan was wel dat we 2 keer een echo hebben gehad. En met 6,5 week zagen we al hartactie!!

Voel me steeds beter omdat ik nu weet dat ik de hele dag door kleine beetjes moet eten en door de misselijkheid heen moet eten en drinken. Dat is de enige manier om niet de gehele dag aan het spugen te zijn. Verder voel ik me gewoon goed, niet extra moe of zo.

Afgelopen dinsdag voor het eerst het intake gesprek bij de verloskundige gehad en de verwijsbrief voor de termijnecho gehad. De termijnecho staat gepland voor maandag 9 oktober.

Ik denk als die echo ook gewoon goed is en er weer hartactie te zien is dat we dan wel meer mensen gaan verrassen.

5. jopie

jopie VIP lid

Aug 10, 2006
    6,030
    1
    0
    Putten
    Nog van harte gefeliciteerd met jullie huwlijk?

Wat vervelend dat je zo ziek bent geweest tijdens je huwlijksreis. Heb je nog wel kunnen genieten of was je alleen maar misselijk??

Wel fijn natuurlijk dat je zo'n goede echo hebt gehad.

6. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Hallo allemaal ik ben weer terug, helaas heb ik enorme keelpijn, al dagen. Geen idee wat ik wel en niet mag gebruiken dus op schoolreis toch gewoon Superol en Paracetamol gebruikt. Boven op een Poolse berg is en helaas niemand die je kan vertellen of dat mag of niet en als je nog wel twee dagen voor de boeg hebt met 150 pubers heb je weinig keus. Verder voel ik mij prima, wat betrefd de zwangerschap, maar mijn eigen gezondheid laat dus flink te wensen over en dat is ronduit klote. Ook heb ik spierpijn van het wandelen.

7. vanesje

vanesje Fanatiek lid

Jul 17, 2006
    1,395
    0
    0
    Hi Jopie,

Dank je wel!!

Gelukkig was Mauritius zo prachtig, echt een bounty eiland, dat ik wel echt genoten heb. Maar jeetje wat was ik ziek. Ik moet zeggen dat ik nog dagelijks misselijk ben en dus ook moet overgeven. Maar ik weet nu beter hoe ik er mee om moet gaan en dus veel kleine hapjes eten en daardoor spuug ik nog 'maar' 2 of 3 keer per dag.

8. jopie

jopie VIP lid

Aug 10, 2006
    6,030
    1
    0
    Putten
    Hoi Loeki, welkom terug!

Paracetamol en Superol kan je gewoon gebruiken tijdens de zwangerschap hoor, dus dat is geen probleem. Als je even Googled met Superol kan je zo de bijsluiter downloaden

Fijn dat je je ondanks je keelpijn verder wel goed voelt!

9. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Fijn om te horen Jopie, helaas had ik niets anders dan dat en wat dropjes. Baal er zo van dat ik op deze manier thuis moet komen. Het heerste ook onder de leerlingen wel een beetje en ja, in zo'n week is je weerstand natuurlijk ook niet optimaal. Maar als je 's avonds in een berghut ligt en je voelt je lichaamsthemperatuur de lucht in schieten ben je echt even heel ongelukkig. Dat is het enige moment waarop ik mij even zorgen gemaakt heb.

Verder was het wel leuk hoor, natuurlijk wat incidenten, maar je bent ook weg met pubers. Iedereen is min of meer heelhuids thuis gekomen, we hebben niemand achter gelaten en ook niemand voortijdig op het vliegtuig naar Nederland gezet.

Eten was iets minder, in de bus veel te veel zitten snoepen, maar ben toch helemaal niets aangekomen (zit nu op 2 kg sinds begin van de zwangerschap). Warm eten en ontbijd waren goed, maar de lunch heb ik helaas heel wat keren overgeslagen, want de broodjes waren volgens mij van augustus of zo, :p wat een taaie krengen.

Ik ben niet echt moe geweest, collega's hielden goed rekening met mijn zwangerschap en ik kon er iedere dag om 22.30 uur in kruipen en dan deden zij de nachtcontrole op de kamers. In de bus viel ik wel elke keer in slaap. Ook als we nog maar net onderweg waren. De leerlingen vingen natuurlijk ook verhalen op en die weten het nu natuurlijk ook. Maak er ook geen geheim meer van. Ze vinden het allemaal fantastisch, vooral de meiden.

Ik ga nu maar een kopje soep maken, lekker voor mijn keel. Ik heb niet echt veel terug gelezen. Heb ik heel erg schokkend nieuws gemist of zijn er nog dames die ik ergens mee kan feliciteren?

10. zorra

zorra Fanatiek lid

Jun 16, 2006
    3,353
    0
    0
    @Milou: Spannend maandag je combitest echo, even kijken naar het kleintje in je buik. Hoe ver ben je nu ook alweer?
    @Jopie:Fijn dat je klachten wat minder worden, hopelijk nu snel nog meer genieten van het zwanger zijn! Gefeliciteerd met je neefje Tristan, kan je haast niet voorstellen dat je volgend voorjaar ook zo'n kleintje in je armen hebt he? Maandag heb je dus je echo, ik hoop dat je van het weekend allemaal leuke dingen gaat doen dat het zo voorbij is.
    Mo: Zijn de bouwvakkers nog gekomen? Wat goed dat de vloer nu gestort is, wat gaan jullie er nu mee doen? Weer laminaat?
    Vonkje: Ik ben ongeveer 1,5 kilo aangekomen, en heb al een aardig bolletje, echt super trots op.
    Pientje: Hoe is je echo geweest???? Ben super nieuwsgierig! Ik hoop dat je een mooi kleintje hebt gezien met een krachtige hartklop!!! Een ronde box vind ik ook erg mooi, maar onze woonkamer is niet zo heel groot en we hadden met ons dochtertje al een mooie vierkante kersen box gekocht en die ziet er nog als nieuw uit, dus die toveren we dan weer van zolder :D
    Em: Goed je rust nemen hoor, je lichaam protesteert waarschijnlijk een beetje, die spierpijn kan ook bandenpijn zijn, je baarmoeder is natuurlijk flink aan het groeien.
    Vanesje: Wat een heerlijke huwelijksreis hebben jullie gehad naar Mauritius, wel balen dat je zo ziek bent geweest. Gelukkig ging alles goed met jullie kleintje en heb je ém al 2x kunnen zien.
    Loeki: Wat zal je je rot gevoelt hebben zo ziek in die berghut, en ongerust maken omdat je waarschijnlijk toch wat koorts had? Wel heel lief van je collega's dat je s'nachts geen rondes hoefde te lopen, scheelde toch! Nu thuis maar wat rustiger aan doen.

Gisteravond schrok ik wel even, ik had bij het afvegen wat bruin verlies, maar echt super licht, een beetje creme kleur. Is waarschijnlijk van mn inwendige echo die dag daarvoor geweest aangezien die vrouw me op een gegeven moment pijn deed, en op die plek voel ik nu een beetje een licht schrijnend gevoel. Waarschijnlijk dus een wondje, maar ik was wel even goed overstuur. Ik heb nl. bij mn 1e zwangerschap een inwendige echo gehad van een, wat later bleek, VK die nog geen scholing voor inwendige echo's had gehad en die was toen erg ruw, en tijdens die echo kreeg ik toen weeen pijn en sávonds flinke weeen gehad en sóchtends het vruchtje verloren. Waarschijnlijk zat het al wel mis aangezien ik toen al wat bruinverlies had en zij toen die echo aanbood, maar omdat het zo vlak na die echo was heb ik dus een nare herinnering aan inwendige echo's en sloeg gisteravond even de angst goed toe. Vandaag was mn afscheiding weer bijna zo als eerst, dus gaat het nu weer beter, maar het was wel even schrikken :(

11. Niet meer actief

Jeetje Mina Zorra,

Ik ken je gevoel, dus als zo iets weer gebeurt schrik je je rot. Hopelijk wordt alles snel weer normaal.
    Konden ze nog geen uitwendige echo maken dan?

12. Pientje

Pientje Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    4,086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    joepie!!!!!! echo was goed!!!

was eerst wel ff schrikken want bij de 1e echo zag je meteen het hartje,maar nu was het ff zoeken,dacht echt dat het mis was!!
    Maar het hartje klopt!!!!
    Je zag al beentjes en de armpjes die aan het vormen waren.
    Je zag het kindje ook al bewegen en je zag de navelstreng heel duidelijk.
    en........we hebben het gefilmd :D
    Straks ff kijken of het goed gelukt is.

ben gelijk wezen shoppen en heb zijn/haar eerste pakje gekocht en grappige slofjes!!

Onze dochter die van niks weet was mee,dus de gyn zei tegen haar "je broertje of zusje is nu zo groot" en liet het met zijn vingers zien.
    dus mijn man....euh ze weet het nog niet.
    Gelukkig drong het nog niet tot haar door of ze hoorde het niet goed (ze is een beetje slechthorend,buisjes zijn er denk ik weer uit gevallen)

Dus mag nu de VK gaan bellen.

goh zo bijzonder heh er groeit gewoon echt een kindje in me en hij/zij beweegt al....zucht....

13. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    @ Zorra, dat was zeker wel even schrikken hè.
    @ Pientje, mooi dat alles goed is met de beeb.

14. Niet meer actief

JOEPIE!!!!!!!

15. zorra

zorra Fanatiek lid

Jun 16, 2006
    3,353
    0
    0
    @Janne: In het ziekenhuis (iig dit ziekenhuis) doen ze standaard tot 12 weken een inwendige echo, ik ben nu gelukkig van die inwendige echo's af. Maar het opgeluchte gevoel is nu wel weer een beetje verpest door dat bruinverlies, ook al was het zo super licht en heb ik er geen last meer van, maar aan de binnenkant wel dat schrijnende en stekende gevoel, ik hoop dat het snel over is en dat ik weer een beetje kan gaan genieten.

@Pientje: O wat heerlijk dat je een goede echo had!!! Fantastisch om naar dat bewegende kleintje te kijken he, zo onwerkelijk allemaal! Dat je dochtertje zich niet afvroeg wat jullie daar deden dan, ze is toch 3 jaar? Mijn dochtertje wilde al heel vroeg van alles weten en had met 3 jaar zeker allemaal vragen gesteld. Misschien komt jullie dochtertje er straks opeens op terug, dat kan ook. Dat ze het eerst in zich op heeft genomen en dat ze er straks vragen over gaat stellen. Gaan jullie het dan al wel vertellen? Of willen jullie nog even wachten? Weten jullie dan al wanneer iedereen het mag weten? Ga maar lekker genieten van de film :D

16. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Even een vraagje, ik krijg geen echo meer, maar kan ik er volgende week dan wel van uit gaan dat alles goed is als ik de 12-weken-grens passeer, of kan ik pas rustig adem halen als ik in week 14 weer naar de VK ben geweest. Ik heb steeds 1 oktober in mijn hoofd, omdat de HA dat gezegd heeft, maar ik krijg nu geen nieuwe bevestiging dat alles goed is, kan ik echt na volgende week ontspannen?

17. Niet meer actief

hallo :D
    goh zorro rot he dat schrijnend gevoel had mijn vriendin na in. echo ook enkel dagen gehad, daarna gelukkig niets meer.
    ik blijf het toch wel maf vinden dat zo'n klein wezentje me nu al 24 uur per dag inm de greep houdt. ik ben 5 kilo afgevallen maar ben ze nu weer een beetje aan het inhalen.
    ik heb volgende week bruiloft van mijn schoonzus in Frankrijk kan ik dus gewoon nog even mijn eigen kleren aan, dat was dan ook het enige voordeel van al dat overgeven tnt.
    heb vandaag 3 uur gewerkt althans aanwezig geweest. ging wel aardig gelukkig. :) Ik heb zelf alleen nog maar een speen gekocht meer durf ik nog niet. wellicht na de echo van as woensdag.
    Loeki dat onzekere zal nog wel even blijven ook ik heb dat uiteindelijk leer je alle pijntjes en gevoelens een plaats geven en kun je wat gaan ontspannen zeggen mijn vrienden.

adios voor nu :)

18. Pientje

Pientje Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    4,086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Ze is bijna 5.
    En ze is al vaker meegeweest naar de gyn als ik geen oppas had.
    Heb gewoon verteld dat de dokter even gaat kijken of alles goed is.
    Dat was kennelijk bevredigend genoeg voor haar.
    Zij is ook regelmatig bij de kno arts geweest,dus ze is een beetje bekend met het ziekenhuis.

Denk dat ze het echt niet heeft gehoord,anders was ze er direct op in gegaan,zo graag dat ze grote zus wilt worden :)

19. zorra

zorra Fanatiek lid

Jun 16, 2006
    3,353
    0
    0
    @Pientje: Zo zie je maar weer dat kinderen heel verschillend kunnen zijn, mijn dochter zou meteen willen weten wat er allemaal op het beeldscherm te zien is. Nu moet ik ook wel zeggen dat ze erg "medisch" is ingesteld, ze kijkt heel graag naar ziekenhuis programma's en stelt soms al diagnoses :) Ja het is me er eentje hoor, ze zegt al vanaf dat ze anderhalf jaar is dat ze dokter wil worden. Als ze later maar gelukkig is dat vinden we het belangrijkste, ik wilde vanaf jongs af aan dierenarts worden, helaas was ik erg slecht in mn exacte vakken :( Dus we zien wel of ze later echt dokter word, maar het is wel grappig iig. Maar wanneer gaan jullie het nou vertellen???

20. Pientje

Pientje Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    4,086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    pfff dat weet ik eigenlijk nog niet
    wil eigenlijk nog even wachten tot ik voor het eerst bij de vk ben geweest.
    Maar manlief staat te popelen om het aan iedereen te vertellen :)

Share This Page