April 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door carol78, 4 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    fijn he loeki, ik zou inderdaad je schoonmoeder eens inzetten, Meestal zijn de mannen daar wel van onder de indruk.

2. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Haha, ja, is die van jou daar gevoelig voor? Ja ik ben ook zelf iedere keer weer zo stom om het dan toch maar weer op te gaan ruimen, dus ik houd het ook zelf in stand, maar wat moet ik anders? Het is zelfs al niet meer zo dat hij zegt: 'sorry, ik ben het vergeten.' nee hij gaat rustig door met waar hij mee bezig is. Nu is hij tenissen en ik vind het echt heel belangrijk dat hij blijft sporten, het heeft geen zin om te dreigen 'als je niet op ruimt dan mag je niet tenissen' al heb ik die neiging soms wel heel erg sterk hoor. Bovendien is het lidmaatschap van de tennisclub ook best wel prijzig en ik wil dus wel dat hij daar gebruik van blijft maken.

Ik heb nu heel demonstratie de stofzuiger in de kamer gezet en als hij dit weekend de werkkamer niet opruimt, dan bel ik maandag mijn schoonmoeder of ze het wil komen doen. Ik kan het echt niet meer.

3. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Nou mijn mannetje is daar niet gevoelog voor, en ik wil niet dat mijn schoonmoeder bij mij komt opruimen, maar ik laat wel heel duidelijk merken dat ik het er niet mee eens ben en dan komt het wel aan hoor, geloof me. Dan maak ik er bij zijn ouders thuis gewoon even een opmerking over en dan krijgt hij iedereen over zich heen, en dan gaat het wel weer. Ik doe een hele hoop en loop me zelf vaak voorbij en dan loopt ie vervolgens wel weer te klagen dat ik me rustig moet houden. Ik hoef dan ook niks te doen en hij laat het inderdaad rustig een week zo staan. Ik kon daar al niet tegen en nu al helemaal niet mee.

4. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nee, ik kan er niet tegen als de troep blijft liggen. Mijn moeder komt hier regelmatig en dan ruimt ze wel het een en ander op, strijkt de was voor me en zo. Als mijn schoonmoeder komt zit ze op de bank en verwacht ze bedient te worden. Niet dat ze de handen niet uit de mouwen wil steken, want ze heeft bijvoorbeeld ook onze slaapkamer helemaal geschilderd. Maar dan moet ik haar van te voren echt vragen of ze iets wil doen, anders komt ze in haar mantelpakje en dan durf ik haar niet te vragen te gaan strijken of zo. Mijn moeder komt gewoon in spijkerbroek en pakt aan vanaf het moment dat ze hier binnenkomt. Dat is nog nooit anders geweest.

5. Niet meer actief

Nou meiden als mijn schoonmoeder hier zou komen opruimen gebeurd er....
    niets, :) :) zij is een kunstenares en ze doet allen het hoognodige, afwassen enzo maar poetsen echt niet! ze vind mijn huis ook bijna steriel geloof ik en dat is het toch echt niet maar ikheb het wel altijd opgeruimd.
    Poetsen doe ik dan wat sneller doordat het opgeruiomd is heb je niet zoveel liggen overal.
    Mijn man is de bijkeuken aan het witten, heeft de tijd tot 13 uur ben benieuwd of het gaat lukken, mijn man doet alles maar heeft geen enkel tijdbesef. Alles duurt maar even bij hem, lees dus UREN! :( maar hij bedoeld het goed de lieverd. :)

6. Niet meer actief

De kraamzorg gisteren keek al verbaasd op bij de vraag over mantelzorg hoeveel ik die had en wie allemaal ik zei dus nou niemand ik moet alles alleen doen hier en mijn man krijgt maar 2 dagen verlof dus de kraamtijd wordt werken voor mij (en de kraamhulp).
    Helaas heb ik niets aan mijn schoonfamilie wat betreft hulp, lieve mensen dat wel. en mijn ouders ach mijn moeder wil wel helpen maar dan moet ik het afspreken en dan heb ik het net zo snel zelf gedaan. Misschien in de kraamtijd dat ze wel elke dag even komt en even meehelpt want ze wil wel helpen maar ik denk maar zo neem een emmer in de hand en begin.

7. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    mijn moeder komt zondag helpen met de badkamer en de keuken. Ze heeft zelf voorgesteld dat ik maar moest bellen als ze ergens mee kon helpen. Ze zou afgelopen dinsdag komen, maar toen kwam er weer iets tussen en ze maakt dan zelf geen nieuwe afspraak. Ik heb haar nu maar gewoon gevraagd voor zondag. Kunnen wij maandag bezig zijn met de kinderkamer en dan dinsdag en woensdag nog even genieten van een paar vrije dagen samen. De tijd gaat zo hard en alle dagen zijn volgepland. Maar mijn schoonmoeder zou ook wel komen helpen hoor, maar daar heb ik niet zo'n behoefte aan. Ze heeft wel aangeboden om straks mijn man z'n kleren even te wassen als ik bevallen ben, omdat de kraamhulp dit niet doet.

8. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ach, de mijne is alleen maar met z'n pc's bezig en hij heeft er nogal wat, dus hij is altijd druk op zijn eigen manier. Maar hij is dan wel systeembeheerder, maar er zit totaal geen systeem in zijn huishouden.

9. Niet meer actief

Misschien eens een email naar je man sturen met erop dat de stofzuiger aandacht wil :) :) Loeki :(:

10. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Doet de kraamhulp de was niet?

11. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja advertentie zetten "STOFZUIGER ZOEKT AANDACHT" of zo :)

Oh, ik heb er geen moeite mee om mijn schoonmoeder te vragen, het is naar mijn idee haar gebrek in de opvoeding geweest dat hij nu niets uitvreet.

12. Niet meer actief

Mijn kraamhulp gaat wel de was doen maar niet koken heb ik begrepen, nou ja ik kook nu ook al bijna nooit dus die week boeit ook niet. :)

woont je schoonmoeder in de buurt Loeki?

13. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    ik dacht dat de kraamhul wel mijn was en die van kleine doet, maar niet die van je partner.

14. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja, maar als je een donkere was doet neem je toch gewoon even die trui of spijkerbroek mee. Moet ik anders apart een was draaien met zijn kleding, wat een onzin.

15. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    ik vind het ook raar, maar hoor het dinsdag wel neem ik aan. in ieder geval is er een back-up plan

16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.801
    113
    Dag allemaal,

Ja ik ben denk ik bijna toe aan verlof. Nog een paar weken. Volgende week vrij, dus dat is lekker.

Ik las gister een berichtje dat zorra zou zijn bevallen, maar dat bleek een droom te zijn.
    Ik hoop dat alles goed met haar is ( en baby en familie)

Ik kon voor eten maken kiezen bij de kraamzorg. Ze zet het dan klaar of kookt in de middag. Misschien wel makkelijk met rijst, dat kun je gewoon alvast maken en daarna opwarmen.
    Mijn vriend kookt niet/nooit.

De was heb ik geen idee van. Doen ze niet alles? Wat een onzin. De man hoort er toch ook bij?

17. Niet meer actief

Mocht ik nog zinkrijgenmaak ik een aantal maaltijden vooraf voor in de diepvries zoals stamppot, macaronisaus, en ach veel dingen zijn ook wel snel klaar, aardappelschijfjes, stukje vlees enpotje groente is zo warm denk ik maar. ;)

Zorra laat ons goed in spanning, arme meid en ze was al zo bang om weer eerder naar Zh te moeten.

18. Niet meer actief

Volgens mijn banner zijn het nog 40 dagen, ik loop parallel aan de vastenperiode. :)

19. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nou ik vraag mijn zusje wel om te koken, die woont 15 huizen verderop.

20. Niet meer actief

dat zal ze zeker doen nadat ze nu weken een aantal dagen bij jouw heeft gebivakkeerd neem ik aan.

Wat was je kado vandaag :)

Deel Deze Pagina