April 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door carol78, 4 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Hoe ver ben je nu ook alweer? Je eerste afspraak bij de VK kan misschien nog wel even duren hoor (intake misschien al wel snel, maar hartje luisteren doen ze dan vaak niet), ik weet niet of je zo lang zou kunnen wachten met het vertellen? Ik kan dat iig niet, vond het al knap van mezelf dat ik het 8 weken voor me gehouden heb :)

2. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    ben nu 9 weken en 3 dagen.
    en we gaan natuurlijk ook nog volgende week vrijdag 8 dagen op vakantie dus als we terug komen ben ik alweer 11 weken en 3 dagen,dus dan vliegt de tijd :D

3. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    O dan zou ik idd ook lekker wachten tot na je vakantie, je bent straks 8 dagen weg dus dan hoef je ook niet moeilijk te doen om niet je mond voorbij te praten en na je vakantie ben je alweer bijna 12 weken :D Hopelijk heb je die week dan ook afspraak bij de VK en mag je het hartje horen :D Je gaat nu iig met een mooie echo in je hoofd op vakantie, lekker gevoel!

4. milou

milou Niet meer actief

de banner staat er weer onder. ben nu ruim 11 weken. en maandag bij de echo is ongeveer precies 12 weken. de week er op 13 weken, dan hartje luisteren bij de vk.
    ik heb zondag een wedstrijd, run-bike-run. nou als de echo dan maandag goed is, heb ik er echt alle vertrouwen in.
    ik vond trouwens de eerste inwendige echo ook niet echt prettig. er schuurde iets. gelukkig geen bloedverlies gehad of zo.

5. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Bah, heb echt mijn dag niet vandaag, keelpijn, draaierig, misselijk, moe, hoofdpijn, dorstig, noem maar op en boven op dit alles een ongelovelijke spierpijn, weet werkelijk niet meer hoe ik lopen of staan moet, enkels zo dik als een vuist, bahbahbah. Die spierpijn had ik vorig jaar na mijn werkweek ook, dus het verbaasd me niet (6 uur bergwandelen en dan 14 uur stil zitten in de bus) maar ik baal er van, kan geen stap verzetten zonder pijn en mijn enkels doen z verschrikkelijk zeer. Vocht, roept iedereen (man, moeder, schoonmoeder, zusje) maar ik ben niet zwaarder geworden.

6. Annabel

Annabel Bekend lid

30 jul 2006
    810
    0
    0
    onthaalmoeder
    Avelgem
    hallo iedereen,
    * loekie2 verzorg je maar goed meisje en als het niet betert toch best even de ha contacteren.
    * Ben vandaag naar uroloog moeten gaan.. gisteren bij de controlearts van het werk hadden ze bloed in mijn urine gevonden. snapte er echt niks van omdat de ha de dag ervoor gezegd had dat alles oké was. Had dus gisteren eene chte buedag en huildag zag het toch effekes niet goed meer zitten het was me toch allemaal wa teveel. 't is nu die laatste 3 weken al niks anders geweest dan miserie. Dus naar uroloog vandaag omdat ze dachten dat er iets was met mijn nieren. Wat blijkt nu uit echo, Het kindje zit volledig rechts in mijn buik en duwt op mijn urineleider waardoor mijjn urine niet zo goed doorkan en dan keert die terug naar mijn nieren en zo zit er wat bloed tussen. Ik zo tegen die uroloog allé dat kindje is nog maar een speld groot!!
    Maar die zei dat het niet is omdat ik er niks van voel dat het kindje wel actief genoeg is dat er al heel wat beweging inzat.
    Dus als het kindje door het groeien hem/haar verplaats zal er niks van voort komen en anders tegen de 5é zwangerschap maand kan er eventueel een buisje moeten gestoken worden in mijn urineleider tot na de bevalling. Maar daar denk ik nu nog niet aan hoor
    Ben al die miserie meer dan spuug zat!

Allé zie hier weer een klaag verhaal van mij! Bedankt omp te luisteren!

* En al de rest geniet ervan en succes! Want ik vergeet jullie ook niet hoor al reageer ik niet op iedereen persoonlijk.

Annabel

7. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik ga eerste een weekendje uitzieken Annabel, hopen dat ik maandag weer normaal kan lopen.

Ik heb in mijn album een foto van ons 'hotel' (aan het meer) met op de achtergrond de bergtop waar we heen zijn gelopen (en weer naar beneden)

8. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Ik heb de babykamer gekocht en ik kan hem morgen ophalen! Hij was heel netjes nog en helemaal mijn smaak.

9. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Super Jopie, plaats je ook even een foto, ben heel benieuwd. Wij hebben al jaren de spullen voor de babykamer in huis. Hebben het gewoon gespaard. We hebben namelijk alleen maar Lundia in huis en hebben de afgelopen 3 jaar gewoon van alles gekocht dat van pas kan komen, dat zetten we dan gewoon naar onze eigen smaak in elkaar. Manlief moet nu alleen de computers ergens anders neet zetten, want die staan nu op de kommode ;)

10. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    @Milou: Als echo maandag goed is kan je opgelucht ademhalen, dan ben je iig voorbij die gevoelige periode. Gaat die run-bike-run je nog lukken? Ik ben nu al buiten adem als ik naar zolder loop, echt erg :oops:

@Loeki: Het zou wel vocht kunnen zijn, je hoeft niet altijd aan te komen hoor, probeer het eens met koude vochtige doeken om je enkels en je voeten hoog leggen. Dit word ook gedaan wanneer iemand tegen een trombosebeen aan zit. Ik hoop dat je je snel wat beter voelt. Mooie foto trouwens, echt een fantastische omgeving. Maar wat een klim zeg, zucht. De trap naar zolder vind ik nu al hoog genoeg :)

@Annabel: Meisje wat heb je toch een pech. Dat klinkt niet leuk allemaal. Eerst hoor je dat het goed is en nu toch weer dit. Je kan idd maar beter proberen om niet op de zaken vooruit te lopen, misschien is die ingreep met 5 mnd. straks helemaal niet nodig en dan heb jij je al die tijd druk gemaakt, maar kan me voorstellen dat het wel moeilijk is om het wat van je af te zetten. Helemaal omdat je de afgelopen weken al genoeg beroerd hebt gevoeld, en de onzekerheid en angst of het geen zw. schaps vergifitiging is. Heel veel sterkte maar weer!

Ik heb nog steeds last van mn hormonen, net netjes aan een buurvrouw gevraagd of ze a.u.b. wat zachter wilde praten (stond te gillen, schreeuwen en lachen met bezoek vlakbij het raam van mn dochter) nou kreeg ik me toch een grote mond terug. Ik was echt heel beleefd en netjes uitgelegd dat mn dochtertje de laatste tijd slecht slaapt en erg moe is en of ze daar even rekening mee wilde houden. Ik ben er meteen helemaal van slag door, bah. Is het dan zo'n grote moeite om even rekening te houden met anderen? Het dagelijkse getoeter en geschreeuw zou voor mij echt een reden zijn om te gaan verhuizen, ik ben het nu echt helemaal zat! Sorry voor mn gezeur, mn vriend is nog aan het werk en ik zit er een beetje door heen.

11. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Zorra, lucht je hart maar lekker hoor meid. Helaas heb je je buren niet voor het uitkiezen :(.

Het was idd een aardige klim. Het meertje ligt op 1380m en de top is op 1603 m. Daarna daal je weer af naar Karpacz dat op 885 m ligt. Een hoogte verschil van bijna 1 km.

12. Niet meer actief

Mensen kinderen dat er nog mensen zijn die dat kunnen. Het enige wat ik kan is bankhangen.

Ik ben dan ook heel benieuwd als ik begin oktober weer moet werekn hoe dat gaat.
    We zijn vandaag naar een babyzaak geweest ( en veel gekocht) en ik was na 2 uur echt kapot.

Nu heb ik dus ook allemaal steken in mijn buik. Ben zo bang dat het toch nog fout gaat, omdat ik perse naar die zaak toe wilde.

13. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Janne, maak je geen zorgen, het gaat in de eerste 12 weken echt niet mis omdat je een bepaalde inspanning levert, áls het misgaat, dan is het van het begin af aan al mis. Maar het komt gewoon goed hoor en buikpijn of bandenpijn is niets om je zorgen over te maken na een inspannende dag.

14. Niet meer actief

Ik ben gewoon zo'n schijterd. De afgelopen 2 weken gingen goed. Nu moet ik over 2 weken weer en nu beginnen de zenuwen al. Waarom? Omdat ik dan 13 weken ben en dat in mijn koppeke zit?

Ik weet het niet. Ik zit om de 5 minuten op de wc. Ik word gek van mezelf.
    En ik weet, de gyn heeft gezegd van de week: het ziet er mooi uit, dit gaat niet fout meer, maar toch.

Ik probeer dalijk maar te slapen en hopelijk heb ik morgen mooie ( niet bruine) afscheiding. Daar trek ik me echt aan op. Stom he.

15. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Hier nog zo een hoor Janne, de ene dag voel ik me super zwanger en vol vertrouwen en dat kan opeens instorten, en dan loop ik ook elke keer naar de wc om te kijken of ik geen bruin verlies heb. Ik denk dat ons MK verleden de onzekerheid en angsten die je normaal al hebt nog eens versterken, je weet maar al te goed dat het mis kan gaan en zo over kan zijn. En je kent het verdriet helaas maar al te goed. Maar tijdens de zw. schap van mn dochter maakte ik me na die 12 weken nog steeds wel ongerust hoor, en nu ze 4 is maak ik me nog steeds wel eens ongerust ;) Een kind krijgen is fantastisch en ik vind het nog steeds een super geschenk, maar de angsten en onzekerheden die er bij horen vind ik verschrikkelijk. Je kan je vooraf gewoon niet voorstellen hoeveel je van je kind gaat houden, dat gevoel overstijgt alles en dan is al de gedachte om haar kwijt te raken verschrikkelijk pijnlijk. Daar moet ik nu weleens aan denken: ach jeetje straks dubbel zoveel zorgen, angsten etc.....Maar natuurlijk ook dubbel zoveel liefde, geluk, mooie en lieve momenten.... :D Ik ga slaapjes doen, weltrusten allemaal

16. Niet meer actief

Lieve lieve Zorra ( nou, nou ;) :) )

Het is denk ik ook omdat je nog niets voelt. Terwijl er toch al een klein appeltje in mij groeit. Het is ook zo raar.
    Gelukkig zijn de steken over. Ik denk dat het een combi was van een drukke ochtend, een te strakke onderbroek :oops: en de zorgen.

En ik weet dat je je zorgen blijft maken. Dat zei mijn vriendin ook.
    Dus als ik de kenners hoor dan zal het ook wel.

Hebben jullie nu ook dat laatste 6 maanden voorbij mogen vliegen?
    Ik zou willen dat het al april was. Dan heb ik Frummel in mijn handen en dan zie ik of er iets mis is ja of nee.

Hebben jullie trouwens een naam voor jullie kleintje?

17. Harley

Harley Fanatiek lid

16 feb 2006
    2.152
    0
    0
    assistent filiaalmanager parfumerie
    Hardinxveld-Giessendam
    Goedemorgen!
    FF snel een berichtje voor ik naar mn werk ga.
    Ik heb nu geen tijd om uitgebreid te reageren, dat haal ik vanavond wel in.
    Gisteravond ben ik met mn man naar een pannekoekenrestaurant geweest. Was heel erg gezellig alleen toen we s avonds thuis kwamen voelden we ons allebei een beetje vreemd.
    Ik viel steeds in slaap maar had een heel onrustig lijf. Ik had een beetje het idee alsof ik uit een zware verdoving kwam of stomdronken was. Ik was gedesorienteerd en had moeite met praten en kon mn ogen gewoon niet open houden. was best wel eng. Zou mn kindje er ook last van hebben gehad? Ik maak me een beetje zorgen.
    Ik zie jullie vanavond wel.
    Groetjes!

18. Niet meer actief

Jeetje da's eng! Anders bel je vandaag toch even de VK-praktijk? Zij kunnen je dat vertellen. Ik denk niet dat ze in het ZH nu opnemen.
    Gewoon bellen! Laat je het nog even weten?

19. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Goedemorgen dames,

hier allen nog steeds kl*te. Spierpijn wil niet wegtrekken, dus dan maar naar de fitness vandaag, keelpijn maakt plaats voor enorme hoestbuien.

Vandaag 11 weken, nog een week te gaan en dan zou ik mogen genieten.

20. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Goeiemorgen,

@Janne: Toe maar wel 2x lieve, hihihihi. Ik kijk ook al uit naar april hoor, ik vind zwanger zijn heel speciaal en bijzonder maar ook erg onzeker en eng. Dus van mij mag het ook al wel april zijn :D Nee, we hebben nog geen namen, zucht ook dat nog, dat word weer een heel karwei! En geboortekaartjes uitzoeken ook.....Hebben jullie al een naam Janne, naast Frummel? :)

@Harley: Jeetje dat zal wel heel eng geweest zijn, had je man er ook last van dan? Je zou haast denken dat er een teveel aan koolmonoxide in de lucht geweest zou moeten zijn. Zou je thuis misschien een lekkage kunnen hebben? Of had je het al in het pannekoekenrestaurant? Als je er vandaag nog last van hebt zou ik even je VK bellen.

@Loeki: Rot dat je nog steeds niet lekker bent. Knap dat je ondanks de spierpijn gaat sporten, ik weet dat dat helpt maar als ik goed last hebt dan kan ik mezelf niet oppeppen om te gaan sporten. Wat goed helpt bij spierpijn is Tantum, maar of je dat mag gebruiken tijdens de zw. schap weet ik niet. Voor je keel kan je zout water gorgelen (erg goor maar werkt ontstekingsremmend), een schep honing werkt verzachtend en voor het hoesten stomen (dood bacterien en opent je luchtwegen) Nou hopelijk heb je wat aan mn tips en voel je je snel beter.

Deel Deze Pagina