April 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door carol78, 4 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Goedemorgen!

Sorry, hoor maar dat moest er even uit.

Missy, fijn dat je goed afscheid hebt kunnen nemen van je oom, en dat hij nu rust heeft. Wat een mooi idee dat hij je kindje onderweg tegenkomt. Gecondoleerd en heel veel sterkte met de komende dagen. Er zullen vast nog wel wat tranen vloeien, maar dat mag.

Janne, het is geen BI en als ik op m'n zij lig heb ik juist geen last. Nou slaap ik al zolang als ik me kan heugen op m'n zij, dus da's gelukkig niet zo'n probleem.
    Janne, ik denk ook wel dat ik een beetje selectief ben met wie Uk mag vasthouden en wie niet hoor.

Loeki, gewoon dus iedere dag onder de warme douche om de spieren op gang te helpen. Succes bij acu! Hoe ging het gisteren eigenlijk bij de fysio, omdat het niet je vaste was?

Tascha, veel plezier bij Babypark. Als m'n man thuis is, wil ik daar ook nog een keer heen.

Pientje, leuk hoor als dat zou kunnen! Mijn zus werkt ook in een kdv. Ideaal als het zo dicht bij is!

2. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Pientje, dat las ik later pas :oops: Ben net wakker, had vergeten de wekker te zetten....

3. Niet meer actief

Goedemorgen allen!

Missy, meis, wat vreselijk. Gecondoleerd. Heel veel sterkte de komende tijd.
    Wellicht troost het een beetje om te weten dat dat kleintje van je nu wel een beschermengeltje erbij heeft. Eentje die altijd over hem/haar zal waken en die jij blind vertrouwd. Misschien heeft t dan toch een goede reden dat je oom toch zo snel is overleden.

Janne, ik heb dat ook hoor! haha, al weet ik wel dat het heel onredelijk is. Van de week had mn man tegen zn beste vriend gezegd: Je moet die kleine maar lekker vaak oppakken, dan kunnen jullie aan elkaar wennen. En ik zei: ja daaaag, je denkt toch zeker niet dat hij aan mijn kind mag komen? ECHT NIET, zo laat ie t vallen...
    hahaha, supersuf natuurlijk, want hij mag best aan de baby komen (als het anderhalf is :))

Loeki: Balen van je man zeg. Die van mij doet ook weinig tot niks. (hebben geen hulp) dus ik deed zelf ook redelijk veel. Ik mag door de b.i. niet meer stofzuigen en dweilen, boodschappen tillen ook niet. Dus er wordt nogal wat van hem gevraagd. Hij doet 1 keer in de week zuigen. Nou met een hond en 4 katten wil je dat echt niet. De vlokken haar vliegen om je oren. Gelukkig kwam er vd week visite (onverwachts) en zij riep gelijk, o ik kom vd week wel even schoonmaken. Ik zeg: Ja, graag want hij doet t niet. hahaha hij werd me toch rood. Heeft nu al 3 keer gezogen! Wie weet is dit een goede tip.

En voor de dames met b.i.: sinds de beeb bij mij helemaal is ingedaald is de pijn wat minder. Doordat die kleine nu als steen fungeert, is dat hele springerige (weet niet hoe ik het uit moet leggen) over omdat er nu van binnen uit druk op staat. t is niet weg hoor (zeker niet) maar wel minder gelukkig.

Zo, de vk belde net op om de afspraak voor de gynaecoloog te bevestigen. Woensdag moet ik er naartoe. Ja idd, volgende week pas. Nou heb ik 3 verloskundigen, waarvan 1 duitse, hartstikke lief mens hoor, maar ik begrijp dr soms niet zo goed.
    Vandaag belde dus dr collega, die me vorige week ook steeds geholpen heeft met de weeen enzo. Dus ik zei gelijk: zie je wel dat er wat is, ik zei het toch. Het gaat dood. (ik ben nogal dramatisch op het moment)
    Dus ze begon me keihard uit te lachen.'Welnee zegt ze, t gaat echt niet dood hoor, maak je je daar nou weer druk om? Gek mens.'
    Het is dus zo dat als het te klein is, ik niet met 37 weken thuis mag bevallen en strenger onder controle moet komen te staan. Dus iedere week naar het ziekenhuis ipv vk. En ik moet waarschijnlijk plat. Nou, zolang de baby het maar goed doet, kan mij de rest allemaal echt niet schelen!
    Ik vond volgende week wat ver vooruit, maar zolang het maar voor de 37e week is, is het vroeg genoeg zei ze. Nou daar vertrouw ik dan maar op.
    Ik had gisteravond wel weer wat weeen, maar niet zo heftig. Kon ze goed weg puffen, dus dat was wel te doen.

Ben ook nogsteeds ziek, maar heb geen hoge koorts meer! Ik zie licht aan het eind vd tunnel, jullie ook? ;)

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.801
    113
    Pientje: dat zou een geweldig leuke baan zijn inderdaad.

Ik ga na het afstuderen, eind 2008, fulltime aan de slag. Waar enz weet ik niet. Mijn vriend gaat dan 8 tot 12 uurtjes werken.

Daar zie ik nu al naar uit. Dan hoef ik alleen nog maar te koken, en de rest gaat hij doen. :p

Nu maar hopen dat ik er na de baby nog zo over denk.

jopie lukte het een beetje met slapen?

5. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Lukte het een beetje met slapen :(: Ik heb met 12 uur geslapen :p

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.801
    113
    Omdat je zo last had?

Maar 12 uur, :) ja dan heb je goed geslapen.

Mo: positief dus, :thumup:

Ik zou rond de 38 weken wel willen bevallen hoor. Dan is alles rijp enz.. en ik denk ik ook!

Wat wordt het zwaar zeg. Ik heb elke avond nu gewoon spierpijn en kramp in mijn benen. Omdraaien in bed wordt moeilijk, draaien opzich al.

Ik heb trouwens weer een nieuwe buikfoto in mijn album, :p wat een dikzak he! :)

7. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Bosi, mooie buik hoor!
    En ik had alleen last als ik op m'n rug lig. Ik dacht dat dat vanwege het vocht in m'n benen het beste was, maar ik kan ook gewoon op m'n zij gaan liggen, als ik maar ga liggen dus.

Mo, gelukkig valt het allemaal nog een beetje mee dus.

8. Niet meer actief

Jeetje meis! Wat ben je heerlijk zwanger!
    Ziet er goed uit hoor!

9. Niet meer actief

even snel tussen allen telefoontjes door, meiden geweldig hoe jullie iemand kunnen steunen, die lieve woorden doen me goed nu.
    :)
    Thanks, danke, merci enz. enz.
    Hier vannacht goed geslapen maar sinds vanochtend ook ongesteldheidsgevoel met vlagen, zou de kleine dan nu helemaal indalen denk ik.

Mo hou je danmaar goed rustig, blijf maar lekker liggen en hopelijk voel je je snel weer beter.

Janne nog even volhouden met de pijn en dan heb je je kindje in je armen, ook mooi idee van je opa hoor.

Pientje dan ga ik ook voor je duimen als je gaat solliciteren op die baan.

Bosi mooie foto hoor!

Loeki ben benieuwd hoe het met je kaartje afloopt. En lief zijn voor je zieke mannetje (mannen zijn altijd , lekker cliche wat ik nu schrijf, extra zielig als ze wat hebben lijkt het 10 X erger dan als de vrouw wat heeft he)

Jopie had je slaap tekort? 12 uur ! Ik kan er ook wat van als ik eenmaal slaap.

Zo ik meld me vandaag ergens nog wel even om jullie wel en wee te lezen.
    ga snel vanalles doen! tot later

10. Niet meer actief

Jeetje Mo kan me zoorstellen dat je volgende week te laat vindt.

Bosi mooie buik hoor. ( ik zie er ook zo'n beetje zo uit. En het lijkt ook met de dag erger te worden)

11. Niet meer actief

12. Niet meer actief

Janne, ik wil er toch ook nog iets aan toevoegen.

Wij hebben besloten de eerste week geen kraamvisite te ontvangen. Klinkt heel lullig, maar t is niet anders. Het voelt voor ons beter. Het is ons eerste kindje en we moeten gewoon wennen aan het feit dat we voor een kleintje moeten zorgen.
    Het laatste waar ik op zit te wachten is dat anderen mn kind overpakken en gaan laten zien hoe het moet.
    (wel de kraamzorg natuurlijk, daar zijn ze voor)

Onze ouders en mn man zn broer mogen natuurlijk gelijk komen en misschien 1 of 2 vrienden en de rest wacht maar mooi een week.
    Mijn moeder wilde gelijk een hele dag blijven. Ik heb haar gezegd dat ik hier geen behoefte aan heb en dat ze best een uurtje of 2 kan komen, maar daarna wel weer wegmoet. Geen zin in dat ze gelijk de eerste dag al met mn kind loopt te slepen.

Dus ik kan me je gevoel heel goed voorstellen hoor!

13. natanya26

natanya26 Bekend lid

13 jul 2006
    501
    0
    0
    Thuiszorg
    Den Helder
    Nou hier is iedereen welkom, kom maar op met die cadeau's!
    En het liefst zo snel mogelijk, dat ik niet weken daarna nog met visite zit, want dan wil ik mijn eigen gang wel weer eens gaan.
    Van hand tot hand gaan is niks mis mee hoor, daar merkt de baby echt niks van, en houdt er ook heus geen trauma's aan over, maar als jij dat niet wilt moet je dat ook zeker niet doen!

14. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Janne, even uit nieuwsgierigheid. Ik weet eigenlijk niet of er bij jullie nog opa's en oma's zijn, maar als die er zijn, mogen die dan ook niet je kindje vasthouden? En hoe ga je dat dan aanpakken?

Ik zit met een overenthousiaste oma, en ik ben bang dat zij te pas en te onpas de kleine oppakt en dat wil ik absoluut niet. Vandaar mijn vraag.

15. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Mo, lijkt het je niet makkelijker om de meeste visite te krijgen als je kraamhulp er wèl is? Je kunt haar instructies geven zodat zij de visite kan "wegsturen" als het genoeg is. Dat is soms makkelijker dan dat je het zelf moet doen.

16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.801
    113
    Janne: ik denk dat je gewoon je eigen gevoel hierin moet volgen. Mijn familie en vrienden mogen de baby wel vasthouden, maar dat overdreven knuffelen ook liever niet. Zeker geen zoenen op de mond.
    Gewoon een aai over de bol, en vasthouden vind ik wel kunnen.
    Maar zoiets is natuurlijk erg persoonlijk.
    Jij voelt dit zo, dus prima, toch!

Jopie: de oma van te voren, dus voordat ze ook maar bij de baby kan, vertellen dat jij het kindje oppakt en aan mensen geeft, en dat jullie kindje dus niet door een ander uit de wieg mag worden gepakt.

Bij mij mag alleen mijn moeder en mijn zusje dat. Schoonmoeder moet ik nog even over denken. Stom eigenlijk, want zij heeft in principe net zoveel recht als mijn moeder, :(

Dizzy: ik krijg het gevoel dat er een last van je schouders is afgevallen nu. Niet dat je het niet vreselijk vindt, maar je hikt nu nergens meer tegenaan. Blijf wel rust nemen tussen de drukte door.

17. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Ik weet gewoon dat mijn moeder dat niet zou doen, zonder dat ik daarin toegestemd heb. Schoonmoeder luistert nergens naar. Dus ik vind niet dat zij net zoveel rechten heeft als mijn moeder. Ik vind het moeilijk.....

18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.801
    113
    Nee mijn schoonmoeder luistert ook niet echt naar mij. Die heeft haar eigen visie op de meeste dingen.

Mijn moeder zou het ook nooit zomaar doen, maar van haar zou ik het dus wel kunnen hebben.

Ja lastig, ik denk dat wij schoondochters allemaal bijna in hetzelfde schuitje zitten, :(

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.801
    113
    Nu is het dientje die in een discussie verwikkeld is, ;)

20. Niet meer actief

Bij de intake zei de kraamzorg dus tegen mij dat ze zich niet meer met de visite bemoeien. Dat ze ze zelfs geen koffie meer hoeven te geven en dat ik dus afhankelijk ben van de goedheid van degene die op dat moment komt.

Aangezien mijn man geen vrij heeft de eerste week en de kraamzorg van 8 tot 13 komt, verwacht ik niet veel bezoek tijdens haar aanwezigheid. En als ik alleen ben met de kleine, gaan de deuren op slot en de stekker uit de telefoon.

Mijn moeder is ook overenthousiast. Die had het al over het eerste badje. Ja daaag die is dus wel ff voor mij en mijn man en daar hoeft zij dus echt niet bij te zijn. Kan ik me nu ook al kwaad over maken.
    Ze trekt t gewoon niet dat ik het anders doe dan zij wil. Ze wil niet bij de bevalling zijn. s nachts komt ze niet, maar als ze dan komt moet ze gelijk een hele dag blijven en zich overal mee bemoeien. Echt niet, laat mij ff lekker bijkomen van de bevalling, van mn kind genieten en oefenen met borstvoeding en luiers verschonen.
    Het laatste waar ik op wacht is mijn ma die het allemaal 'wel even' voor me zal doen en regelen...

Deel Deze Pagina