April 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door carol78, 4 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

He dat heb ik ook!
    Raar lijf he. Ik ga daar zo aan twijfelen.

Gister kwamen de ouders ons verrassen. ( omgedraaide wereld he) Ze hadden allemaal leuke cadeautjes voor ons gekocht. We hadden echt zoiets van, mmmm, ja oke, maar stel dat het fout gaat. Ik voel helemaal niets meer. Maar ja ik ben dus niet de enige die dat heeft. We zijn echt gruwelijk verwend. Maar wel heeeeeeel leuk.

2. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    zorra - sorry dan heb ik je verkeerd begrepen.

milou - mooie echo hoor, je ziet je kindje echt al heel duidelijk!

jopie - ik zou idd ook nog 1 keer gaan en als ze dan nog zo doet, zou ik mooi na een andere VK gaan. je moet je wel prettig voelen bij je VK.

harley - voel je je vandaag weer wat beter?

fleur - jammer dat je een paar dagen ben terug gezet!

annabel - suc6 met je echo vandaag!

mo - zet em op meid! zo'n hele verbouwing in deze periode is ook niet niks!

loeki - ik voel me ook helemaal niet zwanger, was gister zo bang dat het mis was, dat ik gister al een angelsound heb bestelt! terwijl ik eigenlijk wou wachten tot ik 12 weken was.

janne - leuk he allemaal cadeautjes krijgen!

gister avond kwamen me schoonouders en me vriendin met haar vriend effe langs. Nou me vriendin had een kei leuk pakje bij vor de kleine, en me schoonouders. brrrr wat een ramp! die hadden 2 kei en kei lelijke rompertjes, maar dan kan je denken smaken verschillen, maar dan ook nog is maat 98/104! hallo hoe oud moet een kind daarvoor zijn? 1 jaar misschien? dat geef je toch niet als cadeau als je hoort dat iemand zwanger is? of ben ik zo verwend?

3. Niet meer actief

Maat 86 is voor 1,5 jaar. Dus het zal nog wel even duren voordat je dat die kleine aan kan doen. Nog even 2 jaar ( + 6 maanden ) wachten ;)

4. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    @Milou: Wauw, mooie echo foto's hoor, erg duidelijk! Heerlijk om zo lang naar je kindje te mogen kijken.
    @Jopie: Jeetje wat een nare ervaring voor je, zijn er geen andere VK's bij je in de buurt? Ik vind het raar dat ze je niet een 2e termijnecho voorstelt om zeker te weten dat je 2 weken minder ver bent, in het ziekenhuis doen ze dat dus wel, als er een verschil van meer dan een week is krijg je een 2e echo, is het dan nog steeds een verschil dan word je teruggezet. Nu zou je dus opeens 11 weken zijn en niet over die magische 12 weken heen, wat rot voor je zeg. En dan ook nog een slechte foto krijgen. Ik hoop voor je dat je de volgende keer een andere VK krijgt of dat ze dan wat aardiger is, en anders zou je nu ook alvast rond kunnen gaan kijken voor een andere VK, dan kan je tegen die tijd meteen overstappen.
    @Harley:Ik hoop dat je je vandaag wat beter voelt
    @Fleur:Wat vervelend dat je dat onderzoek krijgt, hopelijk valt het allemaal mee en is het zo achter de rug. Ik heb nooit zo'n onderzoek gehad iig, vanaf mn 30e krijg ik ook pas uitstrijkjes, in het verleden een keer een uitstrijkje gehad en die was goed.
    @Annabel:Wat lekker dat je vandaag weer naar je kleintje mag kijken, leuk hoor. Laat je ons weten hoe het is geweest?
    @Mo: Ik hoop dat je je snel wat beter voelt, zo'n verbouwing en dan ook nog zwanger zijn is best heftig. Probeer maar goed uit te rusten.
    @Loeki:Ik ben gelukkig niet bang voor naalden, lijkt me erg vervelend om dat te hebben. Ik ben al aardig lek geprikt dus ben het denk ik ook wel gewend, maar succes vandaag! Ik zat er trouwens vanmorgen nog aan te denken dat ik me helemaal niet zwanger voel en dat ik dat toch wel graag snel zou willen voelen. Ik denk dat het ook wel komt wanneer die buik wat meer gaat groeien, de afgelopen dagen heb ik broeken aangehad die aardig afkleden en dan zie je mn buik niet echt, als ik mn andere broek aan doe waar mn buik wat beter in uit komt voel ik me ook wat meer zwanger. Maar die buiken gaan straks echt goed groeien hoor, dan lopen we te zuchten en te steunen, hahahaha.
    @Janne: Wat leuk dat je allemaal cadeautjes hebt gekregen, bij een 2e merk je toch dat mensen het niet meer zo bijzonder vinden, iig zo komt het op me over. Toevallig heb ik van het weekend van een vriendin een bodylotion en creme douche voor de zwangere vrouw gekregen, maar voor de rest niks hoor. Vind ik wel jammer, het blijft toch nog steeds een bijzonder iets, zwanger zijn. Binnenkort maar eens even naar een babyzaak om wat leuks te kopen, even snuffelen en het zwanger zijn opsnuiven.
    @Meliske:Geeft niks hoor, dat heb je met zo'n forum, dan komt soms iets anders over dan bedoelt. Ja je zal straks nog wel vaker kleertjes of babyspullen krijgen van mensen waarbij je denkt: ach nee he, dat ga ik toch echt niet aantrekken/ neerzetten. Maat 98/104 is wel erg groot hoor, kijk maar naar onderstaande schema (is trouwens wel handig om te hebben):

babymaten
    leeftijd maat
    0 - 3 maanden 56
    4 maanden 62
    4 - 6 maanden 68
    5 - 9 maanden 74
    9 - 12 maanden 80
    1 - 1,5 jaar 86

kindermaten
    leeftijd maat
    2 - 2,5 jaar 92
    2,5 - 3 jaar 98
    3 - 4 jaar 104
    4 - 5 jaar 116
    5 - 7 jaar 128
    7 - 9 jaar 140
    9 - 11 jaar 152

5. @Meliske: 1 voordeel van die grote maat: misschien is het tegen die tijd wel weer in de mode en zo niet zijn ze misschien in de tussentijd al vergeten dat ze ze ooit hebben gegeven.?

Ik heb donderdag echo voor nekplooimeting. Ben benieuwd! Hoop dat de foto's net zo mooi worden als die van jou Milou. Het was het wachten wel waard toch? :)

M'n onderste buikspieren verzetten zich nog steeds tegen alles wat daar binnen verandert. Net alsof ik de hele dag buikspieroefeningen heb lopen doen.

Wat een ellende trouwens als je VK zo vervelend doet. Hoe lastig het ook is.als ze het nog een keer zo doet zou ik toch echt weggaan hoor! Echt zonde als ze de echo zo verpest.

6. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Meliske, ik kreeg van mijn zusje al een jasje in maat 92 (!) die is zelfs nog te groot voor haar zoontje van 2.

7. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    tss dus die kleine kan het pas aan als ie aan jaar of 3 is.da wijf is echt gek!

sorry voor me woorden, maar met zulke stomme acties zal me haat voor haar er niet beter op worden! dalijk lekker met me eigen mam shoppen en kletsen, daar heb ik tenminste wat aan.

8. Harley

Harley Fanatiek lid

16 feb 2006
    2.152
    0
    0
    assistent filiaalmanager parfumerie
    Hardinxveld-Giessendam
    Nou Meliske lekker cadeautje heb jij gekregen :rolleyes: tjonge zeg dan heb je ze echt niet helemaal op een rijtje.

Janne leuk dat de ouders jullie zo verwend hebben.

Zorra handig dat lijstje met maten! Ik heb het even gekopieerd en opgeslagen.

Fleur wat houdt dat in? Pap2 en colloscopie? Toch niks ernstigs?

Annabel veel plezier bij je echo vanmiddag!

Mo vervelend dat je je zo voelt.

Em spannend donderdag!

Gelukkig voel ik me vandaag beter, heb lekker uit kunnen slapen vanochtend dat scheelt.
    Ik ben net terug van de fysio ivm rugklachten, heb weer spit gatver. Dat wordt weer feest :(
    Vanavond gaat mn man sporten dan zal ik mn buikfoto in mn album zetten.
    Ik voel me de ene keer superzwanger en de andere keer zegt het me weer niks, kweenie dat komt en gaat heel de tijd. Ik denk dat bij de 1e bewegingen het pas echt concreet voor me wordt.

9. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Die kadootjes is dus echt over nagedacht!

Annabel veel plezier bij de echo! Hopelijk zie je het mooiste kindje van de wereld!

Harley wat vervelend zeg. Hoop dat het gauw weer overgaat (ken spit niet zo goed dus neem me niet kwalijk als dit onzin is.)

Ik heb een "second opinion" gevraagd bij een andere VK en die zegt dat de lengte van mijn uk wel overeenkomt met 13 weken zwangerschap en dat er dus ergens een fout is gemaakt. Morgen toch maar even mijn VK bellen.

10. Niet meer actief

O nee he Harley niet weer.
    Ik loop ook zoals je weet met rugklachten, maar ik durf niet meer naar de manueel. Het mocht ook van haar niet ivm met bindweefsleprikkels die je geeft. Dit zou een mk kunnen opwekken.
    Mijn 2-wekelijkse bezoek is al 15 weken geleden. Dus ja, je kunt je voorstellen hoe mijn rug voelt. ( au, au, au, hihi)

Maar goed alle risico ga ik dus uit de weg. Dan maar pijn. ( hoewel het elke dag wel steeds meer wordt)

11. Harley

Harley Fanatiek lid

16 feb 2006
    2.152
    0
    0
    assistent filiaalmanager parfumerie
    Hardinxveld-Giessendam
    Hmm Janne de fysio wil me eventueel doorsturen naar de manueel, goed dat je het zegt ik zal het in de gaten houden.

Jopie goed van je die 2nd opinion. Ben benieuwd wat je vk erop zegt.

Ik ga ff een tukje doen, ben ik aan toe.

12. Niet meer actief

Slaap lekker.

13. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    zorra - dat is idd erg makkelijk dat lijstje, heb het ook even opgeslagen, thanx!

harley - ai nee toch, balen zeg dat je nu die slit heb! truste! ennuh ben erg benieuwd na je buikfoto, ik wil er ook wel 1 inzetten, maar durf niet goed, hihi, schaam me een beetje voor me lijf, altijd al gedaan trouwens :oops:

jopie - ben benieuwd wat je eigen VK hierover zegt!

14. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Harley beterschap!

15. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Pffff, blij te lezen dat ik niet de enige ben die zich nog niet zo zwanger voelt. Bloedprikken ging wel goed vanmorgen, maar loop nu al de hele dag met die stomme watten ik mijn elleboog en ik durf ze er niet meer af te halen, schijterd dat ik ben. Werd even licht in mijn hoofd na het prikken, maar verder geen last, voel alleen de plaats waar ze geprikt hebben nu wel. Nog een reden om thuis te bevallen, want ik heb gezien hoeveel spuiten mijn zusje in het ziekenhuis heeft gekregen, dan ga ik onmiddelijk gestrekt denk ik. Kan daar écht niet tegen. Ben nu doodop, lange dag geweest.

16. vonkje27

vonkje27 Actief lid

13 aug 2006
    269
    0
    0
    huismoeder
    hoogezand
    hoi allemaal,

jonge,jonge,ik heb echt moeite om het allemaal een beetje bij te houden.
    ben nu een paar dagen niet geweest en kan gelijk aardig wat pagina`s terug lezen.

annabel,hoe was het bij de verloskundige?

ik lees,dat de meeste al zijn geweest bij de vk.
    ik moet donderdag,dus nog ff wachten.
    ik heb ook bijna geen klachten meer,behalve de moeheid en de ontzettend snelle groei.
    het verbaast me nog steeds,dat er maar een zit,zo dik ben ik al.
    draag nu wel al zwangerschapskleren,jeetje,wat zit dat lekker, he.
    iedereen groetjes en knuffels van miranda

17. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik zit even met een dilemma.

Ik pas regelmatig op mijn neefje en het jochie is gewend mij bij mijn voornaam te noemen, daar geef ik zelf ook de voorkeur aan. Mijn zusje vind dat goed, maar haar man wil dat hij U en tante tegen me zegt. Ik voel me hier heel ongemakkelijk bij. Nu wil het geval dat mijn zwager vaart en dus 2 maanden van huis is. Dan zegt mijn zusje ook gewoon dat mijn neefje mij Nienke mag noemen en als haar man er bij is wordt het ineens weer tante Nienke. Ik heb gevraagd waarom en mijn zwager wil graag dat mijn neefje respect toont voor ouderen (haha), maar naar mijn idee zit respect niet in het woordje U, want wat heb je er aan als iemand U zegt en je vervolgens inelkaar ramt? Wat moet ik hier nu mee. In mijn familie is het geen gewoonte om tante en oom te zeggen, maar noemen we iedereen bij de voornaam. Ik wil mijn kinderen dit ook mee geven en duidelijk maken dat respect NIET in één woordje zit. Maar mijn zwager wil persé met oom aangesproken worden.

Moet ik mijn kids nu leren dat ze iedereen bij de voornaam mogen noemen, behalve mijn zwager omdat HIJ dat wil of voed ik ze straks op volgens MIJN regels. Ik heb zoiets, als HIJ met oom aangesproken wil worden dan wil ik dat mijn neefje gewoon Nienke tegen me zegt. Of ben ik dan onredelijk?

Het meest ongemakkelijke voel ik me bij de wetenschap dat mijn zusje dus iedere 2 maanden switched tussen wel en geen oom en tante zeggen en die is dus ook niet concequent. Ondertussen vind ik het fantastisch dat mijn neefje gewoon Nienke zegt.

18. Annabel

Annabel Bekend lid

30 jul 2006
    810
    0
    0
    onthaalmoeder
    Avelgem
    hallo,

heb dus mijn 2é echo gehad en het was een fantatisch zicht. Het was net zijn oogjes aan het wrijven mooi om te zien. en dat hartje kloppen prachtig.
    Eindelijk dan toch nog beke goed nieuws dat kon het slechte erbij goed maken;
    Ik moet morgen naar cardioloog bellen voor afspraak omdat het toch niet normaal is mijn hoge onderdruk en dan zien wat hij beslist de gyn sprak van 24uur doppler controle om te kijken wat mijn bloeddruk op 24 uren doet en dan kijken om toch maar met medicatie te starten.
    Ook mag ik niet meer gaan werken dus voor de rest van mijn zwangerschap thuis. te gevaarlijk zegt de gyn.

dus afwachten maar weer.

kga de echo proberen in mijn album te plaatsen.
    nu bedje binnen ben echt doodop.

slaapwel en tot morgen

Annabel

19. Niet meer actief

Tjonge toch wat kletsen de april mama's wat af. ik lees wel alles heb problemen gehad met computer maar ben nu weer helemaal bij :)
    vanavond echo ben stik nieuwsgierig. kom net terug van kinderdagverblijf heb een rondleiding gehad.
    Ik kan mijn eigen kleren nog aan, ik lees dat er al een aantal op positiemode is overgestapt.
    Ik heb wel al wat in huis van collega gekregen.
    Als de echo goed is dan ga ik morgen voor het eerst iets voor de kleine kopen durfde nog niet tnt.
    Ik wens jullie allemaal een hele fijne dag en ik lees wel weer hoe het allemaal verloopt de komende dagen
    Dag allamaal :)

20. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    loeki - mijn mening hierbij is dat je zus en haar man moeten uitvechten wat ze hier mee doen. als je zus vind dat haar zoontje je met nienke aanspreekt en als haar man thuis is met tante nienke dan is dat zo, maar ik vind ook als jij straks je kleine heb en die kan praten, en jij wilt hem aanleren om iedereen gewoon met de voornaam aan te spreken en niet met oom en tante zou ik dat gewoon doen, en niet dat je kind alleen tegen hem, oom, moet zeggen, dat maakt het voor jou kind alleen maar ingewikkeld en moeilijk. voor je neefje ook, maar dat is niet jou zaak maar die van je zus en man.

annabel - fijn dat alles goed was, wel balen dat je nu niet meer mag gaan werken en voortdurend thuis moet zitten. maja je doet het voor een goed doel he!

dizzy missy - veel plezier vanavond met je echo!

Deel Deze Pagina