April 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door carol78, 4 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    @Harley: Sterkte met je rug, zelf heb ik chronische rugklachten dus weet hoe pijnlijk het kan zijn.
    @Jopie: Nou mooi is dat, zit je je druk te maken dat je misschien 2 weken teruggezet moet worden en zegt een andere VK dat de lengte van het kind wel overeenkomt met je zw. schapsduur. Ik zou idd die VK om uitleg vragen, maar ik zou toch geen vertrouwen hebben in zo'n VK, helemaal al niet omdat ze nou niet een van de vriendelijkste was. Kan je niet bij die andere VK?
    @Vonkje: Spannend hoor, morgen naar de VK, laat je het ons weten hoe het is geweest?
    @Loeki:Erg inconsequent van je zus, is zo erg verwarrend voor het kind. Maar zoals Meliske al zegt, het is iets tussen je zus en zwager. Jij wil graag aangesproken worden als Nienke, dan vind ik dat je neefje dat ook moet kunnen doen. Ik snap best wel dat je zwager graag wil dat zn kind beleefd is naar anderen/ouderen, maar wanneer iemand aangeeft dat je kind hem/haar bij de voornaam mag noemen moet je daar geen probleem van maken. Ze kunnen dit hun kind ook zo uitleggen, bij vreemden zeg je altijd u en wanneer iemand aangeeft dat je je en de voornaam mag noemen dan mag je dat doen, dan is dat voor het kind ook duidelijk. Ik ben zelf ook makkelijk er in, maar op een gegeven moment vroeg mn dochtertje wat iedereen binnen de familie nou van elkaar is, toen ze hoorde dat mijn schoonzusje haar tante is en mijn broer haar oom heeft ze sinds die dag er zelf voor gekozen om haar oom oom en dan voornaam te noemen.
    @Annabel: Wat heerlijk dat je echo weer goed was. Ik vind het toch wel prettig om te horen dat je nu doorgestuurd word naar de cardioloog, die onderdruk is gewoon veel te hoog en dat is niet normaal. Dus goed dat er naar gekeken word. Misschien valt het allemaal mee en kunnen ze dmv een onschadelijk medicijn je bloeddruk naar beneden krijgen. Ga er maar lekker van genieten dat je niet mag werken, goed naar je lichaam luisteren en veel rusten!
    @Dizzy Missy: Ja er word aardig wat afgekletst hier :) Veel plezier vanavond bij je echo! En shop ze morgen ;)

Pfff weer een lang verhaal heb ik er van gemaakt :oops: Met mij gaat alles trouwens prima, mn misselijkheid neemt gelukkig steeds meer af, zolang ik de hele dag door wat eet gaat het goed. Voor de rest snel moe, en snel emotioneel. Deze vrijdag ben ik 12 weken, als ik mn oude zw. schapsduur aan hou, het kindje liep vorige week minder dan een week achter dus dan houden ze die oude datum aan, maar in mn hoofd hou ik toch vlg. week pas aan als zijnde over die 12 weken heen. Ik ben benieuwd of ik t nu snel ga voelen, bij de zw. schap van mn dochter was dat met 14 weken, mn schoonzusje voelde het toen ook en nu voelde ze het met 12 weken al. Dus ik hoop dat ik dat volgende week ook mag voelen :D

2. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Annabel fijn dat je een goede echo hebt gehad!

Dizzy missy veel plezier vanavond!

Loeki, ik vind dat ouders beslissen hoe een kind z'n ooms en tantes aanspreekt. Je zus en haar man zijn het daar duidelijk ook niet over eens. Moeilijke kwestie hoor. Ik hoop dat je eruit komt.

Zorra, gelukkig dat je misselijkheid steeds minder wordt! Volgende week voelen zou natuurlijk wel helemaal super zijn! Ik duim voor je.

Ik heb vanmorgen de vk gebeld en haar aangesproken dat ik een naar gevoel had overgehouden aan maandag. Ze heeft al m'n vragen proberen te beantwoorden en ik kan nou niet zeggen dat ze onvriendelijk was, maar ze is erg overheersend (weet niet hoe ik het anders moet zeggen) en ik kreeg het gevoel alsof het m'n eigen schuld was dat ik dingen niet weet. Heel vervelend gewoon.

Heb haar ook nog een keer gevraagd hoe groot uk was. Nu zegt ze dus 7 cm, en 5,8 cm zonder beentjes, wat wel overeenkomt met 11 weken zwangerschap. Maar zowel ik als m'n moeder en m'n schoonmoeder hebben maandag gehoord dat ze zei 10 cm en 8 cm zonder beentjes. Bied ze me daarna aan om een uitzondering te maken en nog een echo te maken. Neem ik dat aan zegt ze ineens dat ik toch beter een pretecho kan laten maken.

Ik dacht dat het zou opluchten, maar mijn gevoel is er niet beter van geworden. Gewoon heel jammer.

3. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    meid ik zou niet langer blijven sollen met die VK. Ik zou er niet aan moeten denken dat ik gedurende mijn hele zwangerschap met zo'n VK zou zitten, waar ik me niet op me gemak voel en die ik niet vertrouw. ik geef je het advies om toch een andere VK te zoeken. denk dat jij je hier ook prettiger bij voelt. ook die echo die ze belooft en daarna weer niet, waar slaat dat op? meid laat niet met je sollen hoor!

4. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Er werken bij deze praktijk 4 VK's dus de volgende keer krijg ik vast een ander! Als ik naar een andere praktijk ga moet ik gelijk een dorp verder, dit is zo lekker dichtbij. En niet alle VK's zijn zo hoor!

Ik wacht eerst de volgende controle even af, ik kan daarna altijd nog overstappen als ik dat wil.

5. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Wat je wel kan doen Jopie, is aangeven dat je in het vervolg liever een van de andere VK's hebt, dat je bij haar geen prettig gevoel hebt. Maar wees er wel van bewust dat deze VK je dus wel kan helpen bij de bevalling, niet een prettige gedachte lijkt me. Ik zou dat stukje rijden er iig wel voor over hebben, dan elke keer geirriteerd daar weg te gaan. Wel vreemd dat ze je eerst een 2e echo aanbied en dan opeens moet je maar een pretecho gaan doen :confused: Vreemd!

6. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    brr ik moet dalijk na de tandarts, en weet bijna zeker dat het niet zo goed nieuws word.

ik heb me verstandskiezen een tijdje terug gekregen, weinig last van gehad en ook daarna geen last van, dus ik dacht goh laat ik een van de weinige zijn waar ze er niet uit hoeven!

nou keek ik toevallig vorige week nar me ondertanden, beginnen die schots en scheef te staan.dus ik denk te weinig ruimte waardoor die K*T verstandskies me tanden tegen mekaar aanduwt!

dus denk dat ie er toch uit zal moeten.brrr!

7. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Suc6 dan vandaag Meliske, hopen dat t meevalt

8. Niet meer actief

Hoi Meiden,

Ik ben gister naar de verloskundige geweest en heb het hartje gehoord! Wat was dat mooi zeg! De baby had een heel lief regelmatig kloppend hartje. Heel mooi.
    De uk bewoog steeds, hij was druk zei de vk en je merkte echt aan het volume van het geluid dat ie bewoog erg leuk!
    Straks ga ik naar de bedrijfsarts. Mijn werkgever wil dat hij vast stelt dta ik echt zwanger ben want hij gelooft me niet. Lang verhaal, ga ik jullie niet mee lastig vallen.

Ik ben nogsteeds niet echt vrolijk, hoop dat de bedrijfsarts vanmiddag daar verandering in brengt!

Meliske, succes bij de tandarts. Ik leef met je mee meis! vreselijk.

Jopie, wat een K*T is die verloskundige zeg! werkelijk! Ik hoop voor je dat je de volgende keer wel een leuke hebt. (die van mij gister was ook weer lief)

En voor iedereen: geniet lekker van het zonnetje! We zijn bijna allemaal op of over de grens van 12, goed he!

9. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    @Annabel Wat fijn dat je een goeie echo hebt gehad!

@Zorra Gelukkig is je misselijkheid weg bij mij gaat het nu beginnen :(

@Jopie Ik zou echt vragen of je bij een van de andere VK mag want dit is echt niet prettig voor je

@Meliske suc6 bij de tandarts

@Mo Wat leuk dat je het hartje hebt gehoord lijkt me echt super!
    Wat belachelijk dat je werkgever je niet gelooft dat vind ik echt niet normaal hoor :(

Ik moet nog 3 weekjes wachten voordat ik 3 maanden zwanger ben ik hoop echt dat het allemaal goed gaat!

10. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    @Mo: Super dat je het hartje hebt horen kloppen, mooi geluid he! Rare werkgever heb je hoor, als je bedrijfsarts ook moeilijk doet moet hij maar de VK bellen, die heeft toch ook dat hartje gehoord.
    @Dientje: Ik hoop voor je dat je misselijkheid niet zo heel erg is, bij mij helpt het om de hele dag door wat te eten.

11. Niet meer actief

Ojee ik ben nu super zenuwachtig voor de echo vanavond ik hoop maar dat het hartje klopt. Ik zit mezelf helemaal gek te maken. ben zo blij als het zeven uur is.
    Ik heb ook direct aan de bedrijfsarts een officiele verklaring moeten afgeven of ik ook wel zeker wist dat ik zwanger was?
    :x
    Ik heb wel gemerkt dat mijn zwangerschap in mijn omgeving veel reacties heeft losgemaakt, krijg elke dag wel een kaartje lief he. volgens mij verwachtten ze het allemaal niet meer.
    Ontving vandaag brief van verloren vriendin. zeker 10 jaar niet meer gesproken. en nu hernieuwd contact wellicht.

Pendel van Sonja 5 april meisje !
    [

12. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    @zorra het is nog niet zo erg gelukkig maar het helpt inderdaad om meteen wat te eten als je de misselijkheid voelt opkomen.

@dizzy missy suc6 en veel plezier vanavond! en wat leuk dat je zoveel lieve kaartjes krijgt vooral van die verloren vriendin die je 10 jaar niet meer hebt gesproken dat is helemaal leuk!

13. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    @Dizzy Missy: Gaat helemaal goed komen vanavond hoor, je ziet dan een heel mooi kloppend hartje, en het mooie is dat je nu al over de 12 weken bent dus dat je dan helemaal kan genieten :D Wat raar toch die vragen van bedrijfsartsen of je wel zeker weet dat je zwanger bent, nee ik word al 12 weken niet meer ongesteld en heb een positieve test maar gut ik weet het niet zeker hoor, pfff wat een rare dingen zijn dat toch. Wat leuk dat je zoveel positieve reacties krijgt van mensen, ik heb 1 kaartje gehad van een vriendin, voor de rest niks. Wel jammer hoor, bij zw. schap van mn dochter waren mensen toch enthousiaster, net alsof een 2e niet meer speciaal is? Veel plezier vanavond :D
    @Dientje: gelukkig dat je misselijkheid niet zo heel erg is, laten we hopen dat het zo blijft (liever natuurlijk dat het weggaat ;) )

14. Zaza

Zaza Lid

27 sep 2006
    13
    0
    0
    Hallo allemaal!
    Ik ben ook in april uitgerekend. 27 april om precies te zijn.
    srry hoor maar heb niet al die paginas gelezen :) hoop vanaf hier bij te kunnen blijven :)

15. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    leuk leuk leuk.
    Buurvrouw kwam net langs met het eerste cadeautje voor de baby :D
    Schattig rompertje en pakje maat 56 met nijntje erop!

Tis vaak heh.met een 2e zwangerschap dat er minder aandacht voor is.
    Tot nu ervaar ik dat gelukkig nog niet.
    Blijft natuurlijk speciaal.
    We hebben het pas aan een paar mensen verteld en hebben al 3 kaartjes en een pakje gekregen.
    En mijn familie en vrienden kennende.komt er nog meer bij!

Ow ik baal als een stekker,ik had een leuk kamertje gezien voor 670 euro en nu is ie ineen 789 euro.
    Bleek er vorige week korting op te zitten,maar dat wist ik niet,nu is ie een stuk duurder! baal baal baal.

Vanaf morgen tot zondag is er bij de prenatal 20% korting op hele assortiment!
    ben benieuwd of dat ook voor de bugaboo geldt,want dat is wel de moeite waard! ga morgen meteen ff kijken!

16. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    @zaza van harte welkom bij de april mamma's en ik wist wel dat ik je hier snel zou zien ;)

@pientje balen zeg van dat kamertje.

17. Niet meer actief

Hoi,
    ben net terug van VK geen echo gehad. Had ik wel verwacht :(:
    nee omdat ik al een gehad had met 8,4 weken nu dus geen. beetje een domper.
    MAAR wel met doppler het hartje gehoord :) :)
    morgen dus iets leuks kopen voor de kleine
    iedereen suc6 :)

18. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik kan nog steeds geen dingen voor de kleine kopen, dus vandaag maar op iets heel anders gestort. Ik wilde al heeeeeel erg lang een aquarium en nu zag ik op Marktplaats een mooie bij ons in het dorp, dus ik kon het niet laten en heb hem gekocht. Ben helemaal happy.

Ik heb eigenlijk alle meubeltjes voor de kamer al lang in huis, bouwen het gewoon op uit Lundia-delen en kunnen het dus tzt ook weer afbreken en als gewone kasten e.d. gebruiken. Wat we nu nog nodig hebben zijn dingen voor de aankleding, leuke lamp gekocht dus en dat soort dingen.

Zondag komen mijn schoonouders, ben benieuwd waar ze mee komen, mag natuurlijk niets verwachten, maar toch. ;)

@ Zaza, welkom.
    @ Dizzy missy, jammer dat je geen echo kreeg terwijl je die verwachte ik het er ook een gehad bij 8,5 weken en omdat onze VK geen echo kan maken weet ik dus dat ik er tot de 20 weken echo niet een meer krijg.
    @Pientje, balen van dat kamertje.

19. Harley

Harley Fanatiek lid

16 feb 2006
    2.152
    0
    0
    assistent filiaalmanager parfumerie
    Hardinxveld-Giessendam
    Tjonge wat is er weer veel gebeurd in een dagje.

Annabel fijn dat je een goede echo hebt en ik hoop dat de cardioloog je kan helpen om je de rest van je zwangerschap beter te laten voelen.

Jopie het blijft dus tobben met die VK ik zou echt een andere kiezen nu het nog kan. Als ze straks aan je kraambed verschijnt is het te laat.

Meliske is het meegevallen bij de tandarts?

Bedrijfsartsen.brrrr wat moet je ermee :rolleyes:

Dizzy Missy jammer geen echo maar wel een hartje gehoord, dat troost je een beetje hoop ik.

Zaza welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap! Ben je al bij een VK geweest?

He Dientje 20% bij de prenatal? Dan ga ik ff kijken!

20. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Op naar de Prenatal :)
    @Zaza: Gezellig dat je hier mee komt kletsen, welkom!
    @Dizzy Missy: Dat is idd een domper, gelukkig heb je wel het hartje gehoord, dus dat word shoppen :D
    @Loeki: Leuk een aquarium, ik heb er zelf sinds april een, gaat wel aardig wat tijd in zitten hoor, dat viel me wel tegen. Het water moet de goede waardes hebben etc etc. Eerst het aquarium 2 weken laten opstarten he, dus je kan bodem en planten e.d. al erin doen, pomp laten draaien en na die 2 weken je water laten controleren of je waardes goed zijn voor vissen. Weet je al wat voor vissen je er in wil gaan doen? Mocht je vragen hebben mag je me altijd pbén hoor!
    @Harley:Gaat het weer een beetje met je?

Vandaag niet zo'n lekkere dag gehad, erg moe en emotioneel en mn dochtertje is de laatste tijd een verschrikking, ontzettend obstinaat (ze gaat sinds kort naar de kleuterschool)

Deel Deze Pagina