Bedankt Zorra, je woorden stellen me weer een beetje gerust. Ik probeer echt met minder pcm de dag door te komen, maar ik krijg nu zelfs moeite met ademhalen, steken in mijn buik en ribben bij iedere diepe ademteug. Word daar ook zo moe van. ;? Volgens mij had Harley een vieze muur Mooi dat het nu idn orde gaat komen Annabel.
Dizzy, ik vind dat ook moeilijk om hulp aan te nemen, vorige week is mn moeder ook voor het eerst in mn zw. schap hier in huis aan de slag geweest en ik doe het toch liever allemaal zelf als ik het zou kunnen, maar helaas......Ik heb een hekel aan afhankelijk zijn van mensen en ben dat nu dus..... Annabel wat fijn dat jullie bericht hebben dat jullie het kamertje en de buggy op kunnen komen halen. Zo leuk om het kamertje dan helemaal klaar te hebben! Almira, heb je geen goede vriendin of buren die je misschien kunnen komen helpen? Jopie, hier nog zo'n dikke buik dus ik denk dat ruilen weinig zin heeft Loeki, blij dat ik je iets heb kunnen geruststellen. Rond deze tijd hebben veel zwangeren moeite met ademhalen en pijn in de ribben, maar door jouw ruimte gebrek zal het bij jou wel meer zijn, ik denk alleen niet dat een pcm daar tegen helpt ben ik bang....
nou die benauwdheid kan ik over mee praten..ppffff als ik boven aan de trap ben dan lijk ik wel een oud wijf. ie van mij ligt in stuit en het lijkt afentoe wel een rammetje met al dat gekop! Maar goed het schiet gelukkig op groetjes jantina
Ja ik kan nu pas woensdag naar de fysio. Ik merk echt dat ik veel stijver ben en ik krijg steeds meer last van maagzuur. Morgen naar de VK, dan hoor ik wel weer wat en hoe.
Zo ik heb een zak met kleertjes gekregen van de schoonzus van mijn buurvrouw.............zo schattig! Dus ik ga ze nu maar ff strijken en dan morgen lekker in de kast leggen, het wordt erg roze in de kast hahahaha! Ik heb het de laatste week ook regelmatig een beetje benauwd, vreemd want je zou denken dat je meer lucht moet krijgen nu de baby indaalt.
Dag allemaal, Ik ben weer terug van een bijna lang weekend friesland en de pufclub. Ik lees morgen even alles terug. Met mij gaat alles goed. Ook last van een hele dikke buike en pijn aan gewrichten doordat ik zo zwaar wordt. Af en toe ook benauwd, vooral als ik trap heb gelopen,
Zo dat is weer 'lang' geleden. Ik heb de laatste pagina's een beetje bijgelezen, veel verder ben ik niet gekomen.. De meeste zijn volgens mij met verlof, mijn verlof is ook 1 maart ingegaan.. echt heerlijk lekker relaxen en de laatste dingetjes doen en wachten he! Het komt nu echt heeeel dichtbij, vind het echt superspannend! Ik hoop vanaf nu weer wat meer te kunnen komen kijken (zeg ik elke keer) maar er zal nu nog meer geschreven worden, omdat er meer dames lekker vrij zijn. Dus hoop dat ik t bij kna houden.
Goedemorgen dames, ik ben Lona de moeder van Tascha. Ze heeft mij gevraagd jullie het volgende te laten weten. Afgelopen nacht is ze met weeen opgenomen in het ziekenhuis, het was al de hele dag niet echt lekker. We hebben samen de baby spullen gewassen en de het kamertje een beetje schoongemaakt. 'savonds voelde haar buik niet lekker aan en om half 10 kreeg ze harde buiken, waarvan ze dacht dat het wel weer wegging heeft ze wel vaker een beetje. Om kwart over 10 was het regelmatig en behoorlijk heftig dus hebben we de verloskundige gebeld. Na 2 paracetamols en een warme douche was het nog niet veel beter en na een uurtje weer gebeld. Verloskundige heeft haar onderzocht en stelde vast dat er een kleine ontsluiting was. Zij stuurde ons meteen door naar het ziekenhuis, wilde geen risico nemen. In het ziekenhuis is er een hartfilmpje van de baby gemaakt en de weeen vastgelegd. Met de baby is alles in orde. Zag er allemaal geode uit. Er is een echt gemaakt zowel uitwendig als inwendig. Allerlei andere onderzoeken sloten een blaasontsteking of andere infecties uit. De reden waarom er weeen kwamen is tot nu toe onduidelijk dat komt wel meer voor volgens de gyn. Tascha krijgt nu weeenremmers en een prik om de longtjes sneller te laten rijpen. Vanacht om half 2 de eerste gekregen en a.s. nacht om half 2 de tweede. Zo proberen ze de weeen te stoppen in ieder geval de komende 48 uur. Het liefst willen ze de bevalling stoppen tot 34 weken. Daarna stoppen ze ook met de weeenremmers. Dat is overigens gebruikelijk. Als jullie het willen wil ik jullie de komende dagen wel op de hoogte houden als de situatie het toe laat. Ik moest van tascha een berichtje plaatsen anders zouden jullie ongerust worden. Dus bij deze. gr. Lona
Waarschijnlijk staat het bericht er nu 2 keer op. Maar kon de eerste niet meer terug vinden vandaar. Goedemorgen dames, ik ben Lona de moeder van Tascha. Ze heeft mij gevraagd jullie het volgende te laten weten. Afgelopen nacht is ze met weeen opgenomen in het ziekenhuis, het was al de hele dag niet echt lekker. We hebben samen de baby spullen gewassen en de het kamertje een beetje schoongemaakt. 'savonds voelde haar buik niet lekker aan en om half 10 kreeg ze harde buiken, waarvan ze dacht dat het wel weer wegging heeft ze wel vaker een beetje. Om kwart over 10 was het regelmatig en behoorlijk heftig dus hebben we de verloskundige gebeld. Na 2 paracetamols en een warme douche was het nog niet veel beter en na een uurtje weer gebeld. Verloskundige heeft haar onderzocht en stelde vast dat er een kleine ontsluiting was. Zij stuurde ons meteen door naar het ziekenhuis, wilde geen risico nemen. In het ziekenhuis is er een hartfilmpje van de baby gemaakt en de weeen vastgelegd. Met de baby is alles in orde. Zag er allemaal geode uit. Er is een echt gemaakt zowel uitwendig als inwendig. Allerlei andere onderzoeken sloten een blaasontsteking of andere infecties uit. De reden waarom er weeen kwamen is tot nu toe onduidelijk dat komt wel meer voor volgens de gyn. Tascha krijgt nu weeenremmers en een prik om de longtjes sneller te laten rijpen. Vanacht om half 2 de eerste gekregen en a.s. nacht om half 2 de tweede. Zo proberen ze de weeen te stoppen in ieder geval de komende 48 uur. Het liefst willen ze de bevalling stoppen tot 34 weken. Daarna stoppen ze ook met de weeenremmers. Dat is overigens gebruikelijk. Als jullie het willen wil ik jullie de komende dagen wel op de hoogte houden als de situatie het toe laat. Ik moest van tascha een berichtje plaatsen anders zouden jullie ongerust worden. Dus bij deze. gr. Lona _________________ [/b]
Sjonge zeg,al weeën... Bedankt voor de up-date. Hoop dat de kleine nog heel even blijft zitten. Zou fijn als we op de hoogte gehouden worden. Wilt u haar succes wensen van ons?
Jeetje dat is schrikken.We zullen allemaal aan haar denken en duimen dat het goed gaat. Wens haar maar veel sterkte! En bedankt voor de update.
Jeetje dat is schrikken zeg, bedankt dat u ons even op de hoogte stelt. Wenst u Tascha maar sterkte, en we gaan hier hard duimen dat de baby voorlopig nog even blijft zitten.
Hier weer bij de VK gewest, alles in orde. Alle vragen gesteld en eigenlijk niets schokkends. Dagelijks pcm slikken is geen probleem. Bij een ZH-bevalling komt de VK je gewoon ophalen en ze zou gaan overleggen met de fysio hoe nu verder. Oh toch nog vergeten te vragen, ik moest even nagaan welke medicijnen ik na de bevalling mag slikken, nou ja komt volgende keer wel. Volgende afspraak op 22 maart. Ik zal het lijstje bijwerken.
Goh TAscha ik denk aan jullie. Sterkte, en moeder van tascha bedankt voor het berichtje. Loeki gelukkig kon de VK je helemaal dan gerust stellen omtrent de Paracetamol, fijn dat verder weer alles oke is. Hier is het weer muisgrijs dus ik ga vandaag maar wat strijk wegwerken en binnen wat rommelen. Komend weekend wil ik ook de box opzetten, want behalve op de kinderkamer straalt ons hele verdere huis kindvrijheid uit hihihi, dat wordt toch echt heel erg wennen voor ons.
01.Harley (28 ) S 01 april 4* 1e kindjeBM 36 cm (35+3) gew +9,3 kg (35+3) hoofdlig. verlof=19 feb 02.Mo666 (27)S 01 april 1e kindje BM 2/3 NX (35+3) gew + 6kg (35+3) hfdlig. inged verlof 03.PRDM (24)S01 april 8* 3de kindjeBM >1/2nx cm (31+2)gew -5,5 kg (34.0) ingedaald maar niet vast. verlof=08 maart 04.Krulliewullie (26) J 1 april 1e kindje BM ? cm gew +5 kg (30+2) ?lig verlof=18 feb 05.Evon (26)M 01 april 1* 1e kindjeBM 31 cm (32+2)gew +16 kg (32+2)hoofdlig verlof=nvt 06.Oempje (22)J 02 april 1e kindje BM ? cm (??)gew +? kg (??) ?lig. verlof=1 maart 07.Dizzy Missy (32)M 05 april 1ste kindje BM 33 cm( 34)gew 2 (35) hfdlig. verlof 08.Em (29)M 07 april 1e kindje BM 2/3 nx (33+5) gew +6kg(33+5) hoofd lig. verlof=9mrt 09.Ayyildizf (25)J 07 april 3de kindjeBM ? cm (?+?) gew +12kg(31+5) hfdlig. verlof=5 maart 10.Carol78 (26)S10 april 1ste kindje BM ?cm (24)gew +3,5 kg (31) hoofdlig. verlof=16 febr 11.Janne S 12 april 3* 1e kindjeBM 1/2 NX ( 32+5) gew +13,5 kg ( 32+5) hfd verlof= 19 mrt 12.Zorra (28 )J 13 april 2*-2e kindje BM 1/2 NX (33+3) gew +9,5 kg (33+3) hfdlig. verlof=NVT 13.Minyaweth (24)J 13 april1e kindje BM: ? gew + 3kg (30+0) hfdlig Verlof=16 maart 2007 14.Loeki2 (29) M 14 april 1ste kindje BM 2/3 NX (34+3) gew +10,2 kg (34+1) cbibi verlof 15.Eyerish (29)M 14 april 3e kindjeBM ? cm (23+4) gew +7 kg (27+1) ?lig. verlof= 10 maart 16.Jopie (28 ) S 15 april 1ste kindje BM 28 cm (31+5) gew +17,0 kg (33+1) hfdlig. verlof 17.Renate19 (19)S 16 april 1e kindje BM (0+0) gew +15 kg (0+0) ?lig. verlof=17 januari 2007 18.Gul (31) J19 april 2de kindje BM ? cm (27) gew +7 kg (27) dwarsligverlof 15 maart 19.Loesje (27)G 21 april 1* 1e kindjeBM ? cm (25+6) gew +? kg (25+4) hoofdlig. verlof=12 maart 20.Natanya (23)M 21 april 2e kindje BM N+4 (29+4) gew +8 kg (29+4) hoofdlig verlof= 11 mrt 21.Mirtje (27)S 23 april 1e kindjeBM 32 cm 2/3NX (32+4) gew +14kg (32+4) hoofdlig. verlof=26 mrt 22.Annabel (28 )J23 april 3e kindjeBM 34cm (30+1) gew +4 kg (30+1) ?lig. verlof= in ziektewet 23.Bosi333 (28 )S 23 april 1ste kindje BM 27cm (29+2) gew 11 kg (29) hoofdlig. verlof= 23 mrt 24.Pientje (24)G 24 april 1* 2e kindje BM 27cm (30+6) gew +7 kg (31+1) hoofdlig. verlof=NVT 25. Almira (20)J 25 april 1e kindje BM 31 cm (30+1) gew +8 kg (30+1) hfd verlof=26 februari 26.Tascha (22) S 27 april 1*1e kindje BM 30cm (31+4) gew +18.6 kg (31+4) hoofdlig. verlof=14 mrt 27.Dientje (21)J 29 april 1ste kindje BM 1/2 NX 32cm (30+1)gew +14,0 kg (30+1) hoofdlig. verlof=5 mrt Meliske (22) Meisje 19-01-2007* Ik heb bij de ligging maar even de notitie van de kaart gebruikt, zo kun je ook gelijk aangeven of de kleine al is ingedaalt. Bij mij nog geen verschil met 4 weken geleden. BM nu op 2/3 NX, dus het kan nog hoger (max 3/4 NX) Oh mijn hemel, waar moet ik nog de ruimte vandaan halen. Ligging: geeft aan hoe de baby ligt, vanaf 28 weken kan de verloskundige goed voelen hoe je baby in de baarmoeder ligt, daarvoor voelt ze vaak wel dat er een kind inzit, maar kan nog niet zeggen waar het hoofdje of de billetjes liggen. Dit wordt weergegeven als ball+( betekent ballotement). Later zal de verloskundige op de kaart aangeven of het hoofdje wel of niet is ingedaald. Je vindt dan de volgende afkortingen: C staat voor caput=hoofdje : (soms wordt de letter h gebruikt, van hoofdje) Cbbbi betekent Caput bewegelijk boven bekken ingang: hoofdje is nog niet ingedaald. Cbibi = hoofdje bewegelijk in bekken ingang:hoofdje is stukje ingedaald. Cvibi = caput vast in bekkeningang: hoofdje volledig ingedaald. CIF betekent Caput in Fundo m.a.w. het hoofdje ligt boven = stuitligging.
Ja Missy een box neemt ook aardig wat ruimte in merken wij, hij kan bij ons op een beetje een loze plek in de kamer staan, dus het is niet zo dat we nu ineens minder plek hebben, maar het blijft een ruimtevreter. Oh, mijn aanbod staat nog steeds hoor dames, voor wie het gisteren gemist heeft; Als je mij een BPtje met je adres stuurt krijg je een kaartje van me geen verplichtingen.