April 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door carol78, 4 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    hihi ja die danio's zijn echt gekke vissen he! super druk! foto foto van je broek ;)

2. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Oké, op verzoek een foto. Heb de pijpen even omgeslagen, want hij is me iets te lang.

3. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    wow mooie broek hoor, das ook wel iets voor mij, misschien morge toch maar even terug na de prenatal, had vandaag niet bij de positiekleding gekeken.

4. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik kreeg vandaag een brief van het ziekenhuis met de afspraak voor een uitgebreid echoscopisch onderzoek. Pfff, 14 november is het. ben dan 18,5 week zwanger.

5. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    krijgt iedereen dat onderzoek dan?

6. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Uhm, nee denk het niet, maar als je even terug leest dan zie je dat ik gisteren gebeld ben door mijn VK die meededeelde dat ze een afspraak gemaakt had omdat er een erfelijke afwijking in mijn familie voor komt. Dus had ze vast een afspraak gemaakt.

7. Niet meer actief

18 November... dan pas... pfff wat is dat lang wachten he... Het is normaal, maar toch. duurt t lang!

En Meliske, zo'n onderzoek kan je zelf ook aanvragen, is (volgens mij) de 20 weken echo.
    Ik ga vd week een afspraak maken.

Mijn man gaat trouwens ook steeds mee naar de vk, hij wil niks missen, de scheet...
    We zijn van de week naar kinderwagens wezen kijken, pfff wat zijn die dingen duur zeg. Viel natuurlijk gelijk op die urban jungle van 8000 euro... Even kijken of dat niet goedkoper kan...

Vandaag heb ik m'n laatste normale werkdag! Heerlijk, vanaf nu tot december hoef ik maar 5 dagen te werken en dan heb ik 11 dagen vrij! Kijk dat is het betere werk! Dit verlof stond al heel lang gepland en nu ik zwanger ben en mn baas niet meewerkt ben ik alleen maar blij dat ik dit zo gedaan heb! Kan ik tenminste goed uitbuiken!

Ook ik heb een heel leuk idee voor een geboortekaartje, maar kan het zelf niet op papier zetten. Ik ga het wel proberen hoor, je hebt van die sites genoeg! Drukker zit om de hoek. M'n man had eerst een vriend gevraagd of ie het wil doen, maar ik regel het toch liever zelf. Heb zo'n eigen idee, dat ik geen zin heb om hem voor de neus te stoten.... wanneer ga je dat soort dingen eigenlijk regelen?

Nou meiden, een hele fijne zondag!

8. Niet meer actief

:) :) Mo je maakt hem wel heeel duur. Dat kan vast en zeker goedkoper :) :)

Mooi broek Loeki. Ik zoek ook nog een spijkerbroek. Dan toch ook maar naar de Prenatal.

9. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Mo, je bedoeld wwarschijnlijk 800 euro.

Wij kopen de kinderwagen waarschijnlijk 2e hands en dingen als een box en zo ook. Een maxicosy en elektronische apparatuur als de babyfoon heb ik wel graag nieuw, maar ik heb weinig zin om heel veel geld uit te geven aan dingen die ook heel goed 2e hands te koop zijn. Logeerbedjes, wandelwagens, kommodes en andere dingen voor de babykamer. Sommige dingen gebruik je maar zo kort dat ik liever geld steek in dingen waar ik langer plezier van heb. Zag bij prenatal dat een box al snel 200 euro kost terwijl ik ze op marktplaats voor een paar tientjes zie, dan maar een die al gebruikt is.

Die afspraak voor de echo komt naast de 20 weken echo, maar je hebt er niet standaard recht op (20 weken wel natuurlijk), dit is echt een onderzoek naar erfelijke afwijkingen binnen mijn familie, ik ga wel vragen of de 20 weken echo dan ook gelijk kan, want ik ben geen zin om een week later weer te moeten.

10. Niet meer actief

Loeki, meen je dat nou?
    Is toch machtig om je kindje daarna weer te zien?

Ik zou gaan. ( helaas heb ik al veel echo's gehad en dat was wat minder leuk, maar als ik in die 20 weken zit, ja hoor. Ik neem de jouwe wel over ;) )

11. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja, maar twee keer achterelkaar een dag vrijnemen wordt erg lastig denk ik. (zijn ze wettelijk wel verplicht hoor) Tuurlijk is het leuk de kleine te zien, en bij de VK vind ik dat ook erg leuk, maar in het ziekenhuis...daar blijf ik echt het liefst zo ver mogelijk vandaan. Moet ook eerst maar even horen wat het onderzoek precies in gaat houden. Als er meer tijd tussen de twee echo's zou zitten zou ik het zeker doen, maar bijna binnen een week weer zo'n uitgebreid onderzoek....als ik eerlijk ben vind ik dat ook wel een beetje verspilling van verzekeringsgelden.

12. Niet meer actief

Jij hebt idd geen kantoorbaan waarbij dat makkelijker zou kunnen.

En ja je gaat idd naar het ZH als er iets niet goed is.

Kan je de 20 weken echo dan niet verlaten naar 22 weken? Ik weet niet of dat kan, maar misschien een idee.
    En ja als ze het gelijk kunnen doen, scheelt idd een hoop geld en tijd.

13. Niet meer actief

hoi loeki, ik bedoelde 8000 hoor. hou erg van de overtreffende trap!

14. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Is dat ding met goud belegd of zo dan? Mijn auto koste minder dan dat.

15. Niet meer actief

hahaha die van mij ook! maar ja, zelfs mijn fiets was duurder dan mijn auto....

Nee nogmaals, ik hou erg van de overtreffende trap, had net zo goed 12000 op kunnen schrijven, of 1000 of 50000....

16. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    OK, maar wat vind je dan een dure wagen? Ik bedoel, niet in de overtreffende trap

17. Niet meer actief

nee die urban jungle kwam incl wieg buggy en maxi cosi op 1000 euro ongeveer...

Dat vond ik wel een tikje duur.
    Ben ook al aan het kijken naar iets goedkopers hoor.
    Of idd het onderstel 2e hands en dan de rest nieuw...

Ik had zelf een max van 500 in mn hoofd... of is dit erg optimistisch?

18. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    de kinderwagen die van mij gaat worden kost ook aardig wat euro'tjes! €649,-
    maar krijg em van me pap en mam :D

ik vind het persoonlijk niet fris om me kind in een 2dehands kinderwagen of bedje ofzow te leggen, maja das mijn mening, iedereen denkt er natuurlijk anders over.

ow dat is dus een speciaal onderzoek ja hangt me wel iets van bij dat je dat schreef maar lees hier zoeel dat het niet allemaal meer te onthouden is.

19. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Voor heel veel wagens kun je gewoon een nieuwe bekleding kopen en die vervangen dat scheelt toch weer in de kosten. idd 2e hands onderstel en nieuwe bak of nieuwe bekleding. Bij een bedje is het alleen een kwestie van een nieuw matras er in leggen.

20. Niet meer actief

Wij waren vorige week bij Babydump en daar waren de wagens ca 700,=. We hebben even vluchtig gekeken, maar dat is wat wij zo snel zagen.

Deel Deze Pagina