Ik hoop ook dat ik liters vocht vasthou hoor! Ik krijg me ineens een dikke kop! Niet normaal! En ik eet echt niet meer dan twee weken geleden! En ja ben echt brandweervrouw, al blus ik al eventjes niet meer. (wel gedaan) Werk nu op de meldkamer... Is ook erg leuk en meer voor mij! (kan de mensen zelf meer helpen en vind ik leuker) Maar goed, een hogedrukspuit moet ik dus wel kunnen hebben? Toch?
Stoer hoor Mo ja vergeleken met een brandweer spuit is een hogedrukspuit natuurlijk niks, maar met mijn tuinslang vergeleken staat er echt wel meer druk op. anti-groene-aanslag moet toch een paar dagen inwerken voor het werkt? Denk dat je een beetje ongeduldig bent. Oempje ik hoop ook voor je dat het vocht is. Vervelend en pijnlijk lijkt het me. Ik zit al weer helemaal vol maagzuur, sinds vanacht weer helemaal mis ale: en mijn middenrif en ribben doen ook zeer. Ik word ook iedere dag vermoeider hoewel ik met mijn kleine buikje prima uit de voeten kan.
Ja ben waarschijnlijk te ongeduldig, maar die groene zooi MOET weg! Dus laat ik morgen mn schoonvader dat ding meenemen en dan kan ik donderdag mooi spuiten. Wel vervelend van dat maagzuur hoor! Ik denk dat je zo vermoeid bent omdat dat kleintje gewoon veel energie vreet. Grote buik of kleine buik. t blijft toch een 5 a 6 pond wat je mee sleept... En dan nog dat vruchtwater enzovoorts...
Ja het wordt er niet lichter op, mijn fysio zegt ook dat ik me niet mag verkijken op mijn kleine buik, ik tors net zoveel gewicht mee als een vrouw met een grote buik. Zelf heb ik dat idee niet zo, ben 'pas' 12kg zwaarder, vind dat nog heel erg netjes. Ja met een HD-spuit komt het er ook wel af, maar pas op dat je niet al het zand tussen de stenen/tegels weg spuit.
Hallo allemaal, kom net terug uit het ziekenhuis, heb de hele dag bij Tascha gezeten. Vanochtend was het rustig van de verloskundige mocht ze ook gaan lopen en dan kijken wat er zou gaan gebeuren. We zijn toen even naar beneden gegaan en een lekker cappucino gedronken. Maar dat beviel haar niet zo goed, dus wilde ze snel weer naar haar bed terug. Ze voelde zich niet echt lekker en na haar lunch werd ze aardig beroerd. Duizelig trok wit weg en de weeen kwamen ook weer. Ze hebben haar toen voor bijna 1,5 uur aan het CTG gelegd, daarop waren duidelijk weer weeen te zien. Alleen zijn ze nog niet krachtig genoeg dus doen ze nog niet veel. De rest van de dag moet ze rustig blijven en bij twijfel aangeven en dan gaat ze weer aan het CTG. Loeki wil jij Meliske bedanken voor haar kaart! Tascha was er erg van onder de indruk om van haar een kaart te krijgen. Moest ook niet vergeten dit even door te geven. Dus het is maar weer afwachten hoe het verder gaat vandaag en vanacht. Gr. Lona
Lona:Ik begrijp dat daar toch niet hoor!Ik heb echt 3 weken moeten blijven liggen!Mocht van mijn gynaecoloog niets doen,als ik even naar buiten wou in het ziekenhuis moest ik in de rolstoel Ik mocht alleen rechtstaan om naar het toilet te gaan en om even iets te eten.Ze zeggen niet voor niets dat je moet platliggen!Ik weet dat het moeilijk is om te blijven liggen maar het is het echt waard hoor Heb het nu zelfs nog...als ik lig vallen de weeen mee maar durf ik op te staan heb ik het terug zitten Wens Tascha veel sterkte! Ik ben nu iets van een 7 kilo bijgekomen en ik heb al problemen. 's morgens mijn kousen aandoen is al een bevalling op zich Hebben jullie dat ook? Mijn man vind het grappig
Ze hebben toch allemaal hun eigen beleid de ziekenhuizen en doktoren. Dat merk je overal. En ik moet zeggen dat ik wel blij ben dat ze af en toe haar bed uit moet, want bij haar vaders kant komt trombose voor en longembolie dus is het risico hierop groter dan bij andere. En als het kindje wil komen komt het toch wat je ook doet.
Maar vooral jammer Lona dat ze nu niet samen met ons van het mooie weer kan genieten Nog 2 miljoen seconden volgens mijn Babywatch programma We gaan vanavond maar eens proberen het bed op klossen te krijgen. Vind het doodeng om er dan voor het eerst in te gaan liggen.
O ja, op m'n werk zijn ze aan het gokken geslagen over geboortedatum, geslacht en gewicht. Ben benieuwd of iemand het goed heeft. Is iedereen nu al zeker van de naam? Wij hebben er nog steeds 3 en dat terwijl we al weten wat het wordt.
Ja Lona als het kindje wilt komt het wel Ik weet ook dat het echt niet leuk is maar het blijft wel spannend hé
Wij hadden de naam voor ons meisje al nog voor ze geboren werd! Voor een jongen vonden we het moeilijker maar daar hoeven we nu dus niet aan te denken
Hai dames Het gaat weer beter met thyron (voor mensen die het niet weten je spreekt het uit als thairon) Hij heeft nu ook een rompertje aan echt schattig! De temp van de couveuse is weer omlaag hij staat nu op 29.4 graden \/ De vk heeft me vandaag gecontroleerd en met mij gaat het gelukkig ook goed! De geboortekaartjes hebben we nu ook en die gaan morgen de deur uit. Mo Fijn dat alles goed was bij de vk, wel belachelijk dat je vk ging lachen, wij leken herkennen het wel hoor vruchtwater ruikt naar niks en is helder met vlokjes erin. Pientje Oei kijk je wel een beetje uit gelukkig voel je de baby goed! Oempje Het olvg is een heel fijn ziekenhuis! Loeki Nog steeds last van maagzuur Jopie Wat fijn dat je man weer lekker thuis is, lekker genieten van elkaar! Bosi Ben je al gestopt met school? Dizzy Missy Ja nog 2 dagen en dan ben je 37 weken \/ Tascke Fijn dat alles goed was bij de VK! Lona/Tascha Wat rot voor tascha zeg het is wel vervelend de hele tijd in het ziekenhuis.
Dientje, Fijn dat het met jou ook goed gaat! Door alle enthousiasme om Thyron zou ik het bijna vergeten te vragen. Ook echt erg fijn voor je dat ie het zo goed doet hoor! En morgen de kaartjes de deur uit. Leuk hoor! (ik wil oooook) Lona, wens Tascha maar heel veel sterkte! Hoe zat t ook alweer met die kaartjes? Heb ik een beetje gemist geloof ik... Em, wij zijn al zo zeker dat de hond al begint te kwispelen als we de naam noemen! hihi, echt heel suf, maar heb zelfs al een boodschap klaar voor het antwoordapparaat... Sneu he?
hey, Bij de gyn is alles goed verlopen. Ben 1 kg bijgekomen dus zit ik nu op 5kg op7.5 maand niet slecht é Buikje is terug 2 cm gegroeid en zit nu op 36 cm, goed vol zei de gyn. de baby weegt nu 2.400kg en ligt mooi op schema. K heb 1 cm opening maar niks om me zorgen te maken. Ook zij de gyn dat een derde kindje meestal pas indaalt tijdens de arbeid zelf. de bay ligt wel mooi met kopje beneden. binnen 3 weken terug op controle en dan moet ik ook evne aan de monitor. Even proberen het lijstje bij te werken: heb mijn gegevens bijgewerkt maar de kleurtjes zijn verdwenen kan iemand ze terug toveren. blij om te horen dat de kleine baby zo goed vooruit gaat en dat de couveuse al gedaald is in temperatuur. kga nu nog wat tv zien, favoriete serie begint weer vanavond. tot morgen, slaapwel Annabel
hmm lukt niet met de kleurtjes. Oja met de buurvrouw is alles goed, vk is geweest,konden eerst hartje niet vinden,daarna wel,dus opluchting!
ik ben helemaal af dames, hele avond visite gehad en net nog alle berichten aan Meliske gestuurd. IK spreek jullie morgen weer.
Pff gelukkig maar Pientje, lijkt me wel eng! Goed om te horen dat met jou en kleine Thyron alles goed gaat. Ook goed om te horen dat je het OLVG als fijn ziekenhuis ervaart! Stelt me weer gerust (by the way, heb je al mooie pica's?) In België worden zwangere vrouwen aan de monitor gelegd. Is dat alleen als je een zwangerschap met complicaties hebt of ook bij een normale zwangerschap? Zag het laatst ook bij de pfaffs (die belgische reality-serie). Wel een beetje om gek van te worden he Lona, stoppen de weeën, beginnen ze weer, stoppen, beginnen etc.. dan denk je echt: wanneer KOMT het nou ECHT!? Maar ja aan de andere kant, is het een teken dat de baby het nog lekker daar heeft.
Dientje: Foto's foto's foto's! Wat fijn om te horen dat het zo goed gaat met jullie knulletje! Loeki: Mooie nieuwe buikfoto! Leuk zeg, als je altijd die lijkjes moet opruimen En hoe krijg je het voor elkaar om zo te kwakken... Rot zeg dat je weer zoveel last hebt van het zuur, nog even volhouden he. Jopie: Lekker genieten maar he! Volgens mij heb je het wel druk of niet Pientje: Voorzichtig zijn he! Ik ben gisteren ook bijna uitgegleden in de douche toen was mijn hartslag toch in ene 320! Fijn dat het met de kleine van de buurvrouw goed gaat. Em77: Wij hadden al heel vroeg namen uitgezocht, toen wisten we nog niet wat we zouden krijgen. Dus 1 voor een meisje, en 1 voor een jongen. Mo & Annabel & Cilia & Taschke: Fijn dat alles goed was bij de vk/gyn Taschke: Spannend nu het elk moment zover kan zijn. Tascha: Wat een gedoe allemaal, maar ja elke dag dat die kleine er nog inzit is mooi meegenomen! Vandaag naar de vk geweest, en alles was goed! De beeb heeft zich weer gedraaid, en ligt nu in hoofdligging. Hij is heel erg druk de laatste dagen trouwens! Volgens mij is ie nog op en neer aan het buitelen, want hij heeft nog plaats zeiden ze. Vanmorgen kreeg ik ineens steken onderin, dat ging door tot in mijn schaamlip Volgens de vk komt die pijn door het hoofdje wat onderin ligt te duwen. Hij is nog niet ingedaald. 20 kilootjes hebben we er inmiddels bij helaas, dus dat word lekker trainen zodra ik weer kan. En vandaag is mijn verlof officieel ingegaan. Nu ga ik eventjes het lijstje bijwerken, ik ben alleen vergeten te vragen wat ze precies opschrijven bij de hoogte van de baarmoeder. Er staan 1/2 nv of zoiets, weet iemand wat dat precies inhoud? Oempje: Heb je al een hoogslaper van je bed gemaakt
01.Harley (28 ) S 01 april 4* 1e kindjeBM 36 cm (35+3) gew +9,3 kg (35+3) hoofdlig. bijz= 02.Mo666 (27)S 01 april 1e kindje BM 1/2 NX (37+3) gew + 9kg (37+3) hfdlig. inged VAST bijz= 03.PRDM (24)S01 april 8* 3de kindjeBM >1/2nx cm (31+2)gew -4,5 kg (36.0) ingedaald maar niet vast. bijz= 04.Evon (26)M 01 april 1* 1e kindjeBM 31 cm (32+2)gew +16 kg (32+2)hoofdlig bijz= 05.Oempje (22)J 02 april 1e kindje BM ? cm (??)gew +? kg (??) ?lig. bijz= 06.Dizzy Missy (32)M 05 april 1ste kindje BM 35 cm( 36)gew 2 (36) inged. bijz= 07.Em (29)M 07 april 1e kindje BM 3/4 nx (35+5) gew +7,5kg(35+5) hfd lig, inged bijz= 08.Ayyildizf (25)J 07 april 3de kindjeBM ? cm (?+?) gew +12kg(31+5) hfdlig. bijz= 09.Carol78 (26)S10 april 1ste kindje BM ?cm (24)gew +3,5 kg (31) hoofdlig. bijz= 10.Janne S 12 april 3* 1e kindjeBM 1/2 NX ( 32+5) gew +13,5 kg ( 32+5) hfd verlof= 19 mrt bijz= 11.Zorra (28 )J 13 april 2*-2e kindje BM 2/3 NC (35+0) gew +10 kg (35+0) hfdlig. ingedaald VAST bijz= ZH-bevalling 12.Minyaweth (24)J 13 april1e kindje BM: ? gew + 3kg (30+0) hfdlig Verlof=16 maart bijz= 13.Loeki2 (29) M 14 april 1ste kindje BM 2/3 NX (34+3) gew +12 kg (35+0) cbibi bijz= ZH-bevalling 14.Jopie (28 ) S 15 april 1ste kindje BM 28 cm (31+5) gew +17,0 kg (33+1) hfdlig. bijz= badbevalling indien mogelijk 15.Renate19 (19)S 16 april 1e kindje BM (0+0) gew +15 kg (0+0) ?lig. bijz= 16.Loesje (27)G 21 april 1* 1e kindjeBM ? cm (25+6) gew +? kg (25+4) hoofdlig. bijz= 17.Natanya (23)M 21 april 2e kindje BM 3/4 NX (33+4) gew +10,4 kg (33+4) hoofdlig bijz= 18.Mirtje (27)S 23 april 1e kindjeBM 32 cm 2/3NX (32+4) gew +14kg (32+4) hoofdlig. bijz= 19.Annabel (28 )J23 april 3e kindjeBM 34cm (30+1) gew +4 kg (30+1) ?lig. bijz= 20.Bosi333 (28 )S 23 april 1ste kindje BM 29cm (32+2) gew 15 kg (32) hoofdlig. bijz= 16.Pientje (24)G 24 april 1* 2e kindje BM 30cm (33+6) gew +8 kg (33+6) hoofdlig. bijz= thuis bevallen 17. Almira (20)J 25 april 1e kindje BM 31 cm (30+1) gew +8 kg (30+1) hfd bijz= 18.Tascha (22) S 27 april 1*1e kindje BM 30cm (31+4) gew +18.6 kg (31+4) hoofdlig. bijz= in ZH met weeënremmers 19.Dientje (21)J 29 april 1ste kindje bijz= Thyron Alessandro 11/3 ( 33w) 20.Sandra1982 (24)J 29 april 1ste kindje BM 1/2nv?gew +20,0 kg Hoofdligging bijz= 21.Messie (27)J 25 april 2e kindje BM 3NX?gew +9,0 kg Stuitligging verlof 14 maart bijz= Meliske (22) Meisje 19-01-2007*