April 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door carol78, 4 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja ik ben bang dat ik alles nog moet doen als de bevalling begint, heb nog geen voor- oefen- of indalingswee gevoelt.

En ja, bij persweeën heb je het ergste achter de rug zeggen ze, maar bij persweeën gebruik je je rechte buikspieren :( moet er niet aan denken. Mijn peesblad scheurt al bijna zonder die extra spanning,

2. Niet meer actief

Ja t is echt zo moeilijk bij jou... Kan me voorstellen dat je daar echt bang van wordt...

Ik kan ook niks doen om je gerust te stellen...
    Hopen dat de natuur het allemaal zelf regelt en dat het gewoon goed gaat. Maar ja die natuur laat je al een maand of 8 in de steek...

En oefenweeen hoef je nu nog niet te hebben he!
    Vriendin van mij had niks gevoeld, maar t gebeurde toch... (laten we dat dan als jouw kadootje van de natuur beschouwen ;))

3. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik hoop dat je gelijk hebt Mo. Ja, ik ben door moederNatuur aardig in de steek gelaten, niets aan te doen, als het er op aan komt moeten we het toch zelf doen hè. ;)

4. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nou dames, ik moet nar de acu, is helaas te ver om te fietsen, want het weer is hier fantastisch.

Tot laters en niet allemaal tegelijk bevallen hè :D

5. Niet meer actief

Ja en wedden dat het allemaal meevalt?
    Dat we over 2 maanden dit terug lezen en keihard zitten te lachen? Een kind? Pfff die poepen Loeki en Mo er zo even uit....

Trouwens niemand wat van Evon gehoord? Begin me nu wel een beetje zorgen te maken... Hoop dat er niks ergs is...
    Had dr een pb gestuurd, maar staat ook al sinds maandag in de wachtrij...

6. Niet meer actief

Veel succes bij de acu! t is hier ook super, ga weer de tuin in!

Fijne dag allemaal!

7. natanya26

natanya26 Bekend lid

13 jul 2006
    501
    0
    0
    Thuiszorg
    Den Helder
    Zo deze brandweervrouw gaat ook aan de spuit!
    Ga de grijze bakken maar eens uitspuiten want die zien er niet uit.
    Eerst nog even een wasje buiten hangen, want het is stralend mooi weer.
    Heb al een hoop gedaan op de vroege ochtend, al zeg ik het zelf hahaha.
    Spannend hoor, die gebroken vliezen etc. Wie is de volgende?!
    Nou dames tot straks maar weer!

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.797
    113
    Goedemorgen,

natanya26: de was nu buiten is heerlijk. Ik heb nu alles alweer droog ( gister en eergister ook buiten gehangen) en het ruikt dan altjd nog lekkerder, :p

Mo: veel plezier in de tuin. Trouwens, mijn moeder is ook 12 jaar brandweervrouw geweest. Nu niet meer, omdat ze weer iets anders wilde. Je hoort het nog steeds weinig.

Tascha: hoe lang nog, pfff, nou weer succes vandaag, :(

Taschke: vliezen gebroken, spannend hoor. Succes met de bevalling, straks fijn een kleintje in je armen waarschijnlijk.

Loeki: bevallen is niet makkelijk, en zal het ook niet worden. Mijn moeder zei, de onsluitingsweeen zijn inderdaad echt pijnlijk ( mijn moeder is erg stoer vaak) maar het is allemaal te doen. Met jou buikspieren kan het twee kanten op. Maar je hebt natuurlijk wel het voordeel dat je in het ziekenhuis bent, en dat ze dus direct iets kunnen ondernemen als er iets is.

Ik heb gistermiddag laat en avond weer flinke steken in mijn onderbuik/lies/vagina gehad. Ook met ongi krampen erbij en natuurlijk harde buiken. Ik hoop dat het indalen is, :p Zegt verder niks over wanneer ik ga bevallen, kon dat maar. Dat je steken krijgt, en dan weet, na 2 a 3 weken kun je bevallen.

9. Oempje

Oempje Actief lid

13 aug 2006
    385
    0
    0
    Amsterdam
    Ooh ja ik herken het wel hoor. De ene keer denk je: ik heb er superveel zin in en de andere keer denk je.. stel dat het NU NU begint...hoe zal ik het ervan afbrengen. Maar idd zoveel vrouwen zijn ons voorgeweest en het is niet iets wat onmogelijk is ;) al snap ik jou ook goed Loeki.

We mogen in iig erg blij zijn dat we dit mogen meemaken.

Maar waar ik me ook soms zorgen over maak is: zal t gezond zijn, hoe zal de periode na de bevalling verlopen, die verantwoordelijkheid etc. Maar aan de andere kant kijk ik er zoooo naar uit, ik heb voor mezelf de conclusie getrokken dat het bij mij echt met mijn hormonen te maken heeft.

Gisteren ben ik nog even aan de schoonmaak geweest, mijn man kon daar echt niet tegen... hij irriteert zich eraan dat ik niets kan laten liggen :rolleyes: Hij is heeel overbezorgd haha .. wil wat gaan ruilen bij Prenatal, maar moet ik wel een paar haltes met de metro, wilt ie liever niet dat ik alleen ga, want stel ik krijg weeën hahaha..Het is wel lief!

Natanya ook al zo'n bezige bij! Ik merk nu wel dat ik veel meer wil dan mijn lichaam en ik moet het wel rustiger aan doen.

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.797
    113
    oempje: dat herken ik dus weer. Ik kijk eerder naar de tijd na de bevalling. Is alles goed, lukt BV en lukt het ons allemaal wel met zo'n kleintje. enz....

Zo spannend.

Ik droom nu bijna elke nacht over de baby.

11. Annabel

Annabel Bekend lid

30 jul 2006
    810
    0
    0
    onthaalmoeder
    Avelgem
    Heb even het lijstje zo proberen bij te werken.

12. Oempje

Oempje Actief lid

13 aug 2006
    385
    0
    0
    Amsterdam
    Bosi, gelukkig, dan ben ik niet de enige. Ja, precies zal BV wel lukken etc. dat is weer een andere zorg direct na de bevalling.

13. Annabel

Annabel Bekend lid

30 jul 2006
    810
    0
    0
    onthaalmoeder
    Avelgem
    nu even reageren,

hier in belgie wordt vanaf 37 weken een monitor gemaakt om te zien hoeveel activiteit de buik al heeft, weeen bedoelen ze daarmee.
    En dan vanaf 38 weken kan het zijn dat je om de 2 dagen aan de monitor moet.

taschke succes meid als je water gebroken is zal de baby er wel aan komen.

tascha wie weet bijten de weeen nu door begin het eigenlijk wel te hopen voor u want al die tijd in het zikenhuis is ook maar niks é.

loeki niet in paniek gerakenb de bevalling is iets dat vanzelf gebeurt en je beleeft alles ook vanzelf hoor.

hier hebben de kids een dagje vrijaf en we hebben net weer gaan wandelen. begin het echt goed vast te hebben het wandelen;
    gisteren hebben mijn ventje en ik nog eens goed zitten praten en we zeiden allebei hetzelfde we houden ons nog een 3-tal weken rustig na volgend bezoek gyn 3april en dan gaan we er volle bak voor.. sexen ;) en van alles en nog wat doen want mag de baby er gerust aan komen.

Annabel

14. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Zo ik meld me ook weer even ;)
    Jullie hebben aardig wat afgekletst, dus ik heb behoorlijk wat terug moeten lezen en nu moet ik zo alweer mn kleine meid op gaan halen. Dus vlug even reageren.

Tascha, hou vol meid, nogmaals heel veel sterkte!
    Taschke, dat klinkt toch echt als vruchtwater hoor, misschien nog even en dan ben je mama :p
    Loeki, ik probeer helemaal niet aan de bevalling te denken, het kan toch helemaal anders lopen dus het heeft niet echt veel zin. Maar kan me goed voorstellen dat je het allemaal eng en onzeker vind. Wat ik trouwens wel apart vind is dat zowel Janne als jij te horen hebben gekregen dat je door hypermobiliteit meer kans hebt op een snellere bevalling. Ik heb het nu aan 2 fysio's en 3 gyn's gevraagd en allemaal geven ze aan dat je er niet meer kans op hebt :( Dat de baarmoeder het kind eruit moet werken en niet je bekken :(

He, nu weet ik het niet meer.....Ik ga me maar klaar maken om mn dochter op te halen. Vanmiddag gezellig bij een vriendin langs, die heeft 2 kinderen dus kan mn dochter leuk mee spelen. Wat een weer he, ik krijg er echt een vakantiegevoel van :p Meiden tot snel!
    Oja, het gaat met de dag beter met me, van de week bij neuroloog geweest, over 5 maanden krijg ik een EEG na een nacht wakker gebleven te zijn. Dan gaan ze dus onderzoeken of ik epilepsie heb. Aangezien mn klachten nu grotendeels weg zijn vonden ze het niet acuut nodig om dat onderzoek nu te doen, is toch ook een behoorlijke belasting als je zwanger bent om dan een hele nacht wakker te blijven. Voor de rest gaat het dus stukken beter, wel last van mn BI, rug en incontinentie en mn buik groeit met de dag, maar ik ben allang al blij dat ik bijna over de vroeggeboorte grens heen zit :p

Oja Dientje, wat heerlijk dat jullie kleine man het zo goed doet, ik weet van mn dochtertje nog (geboren met 34 weken) dat toen ze eenmaal in de wiegenkamer lag het vrij snel ging, als ze hun voedingen maar zelf kunnen drinken en zichzelf warm kunnen houden dan mogen ze naar huis. Ben benieuwd naar de foto's :p

15. bambino

bambino Bekend lid

2 aug 2006
    965
    0
    0
    Hier nog iemand die ontzettend uit kijkt naar de bevalling! Heb er echt zin in. Natuurlijk niet in de pijn, maar ik heb vertrouwen in mijn lichaam.
    Begin ook echt nieuwsgierig te worden naar die kleine en hoe het zal zijn met z'n 3en.

Vanmorgen bij de vk geweest. Bloeddruk nog steeds goed 120/75 ( ben ik ook mee begonnen) Ze heeft mn buik op gemeten en ben 1 cm gegroeid wat erg mooi was aangezien de kleine ook is ingedaald! :) Dus was keurig! De kleine ligt nog niet vast in het bekken, maar al wel in het bekken. Ws heeft ie dus op mijn blaas gedrukt waardoor ik dacht "iets" te verliezen, kon goed zei ze.
    Ook het hartje gehoord, beide moeders waren mee en ineens stil :oops: VK was dus zeer tevreden en ik moest vooral zo doorgaan :) dus dat doen we maar....

Meiden ik ga nog even lekker genieten van het mooie weer, tot de volgende keer!

16. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    SURPRISE SURPRISE! Tascha is weer thuis. De weeen zetten niet meer door en ze kunnen niets voor haar doen en liggen kan ze thuis ook. Een beetje verwarrend allemaal. Vandaag zal ze zich nog niet melden, maar morgen probeert ze weer online te zijn.

17. Niet meer actief

O wat goed! ! !

Lekker voor d'r hoor!

We wachten af!

(had dr alleen net een kaartje gestuurd, maar die zal wel aankomen toch?)

Erg fijn voor dr dat ze weer thuis is! We zien d'r morgen wel!

18. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    TASCHA SUPER WAT EEN GEWELDIG NIEUWS

@ Bambino, fijn dat alles bij de VK goed is, ga genieten van de mooie dag. ;)

@ Zorra, ook bij jou alles goed dus, heel mooi en houden zo. Je bent al een stuk verder dan bij je dochtertje en dat is alleen maar goed. Nog 9 dagen, dan is hij premtuur-af. Ik heb trouwens niet van de VK of fysio gehoord dat bevallen met hyper sneller gaat hoor, ik ben licht hyper en bij ons in de familie gaan de bevallingen allemaal erg snel, maar of dat iets met elkaar te maken heeft weet ik niet.

@ Annabel, want een heerlijke dag voor de kids om vrij te hebben. De zorg in België gaat echt anders dan hier hè. Veel vrouwen zullen hier nooit een CTG-scan krijgen en we mogen al blij zijn met de 2 echo's die we tegenwoordig krijgen.

@ Bosi, tuurlijk maak ik me ook weldruk om dat tijd na de bevalling, maar ik heb dan zoooooo veel mensen om me heen om me te helpen, dat hoef ik niet alleen te doen en ja, bij de bevalling sta je er toch min of meer alleen voor. Ben alleen heel erg benieuwd hoe mijn man op alles gaat reageren. Hoe is hij tijdens de bevalling en hoe is hij daarna?

@ Natanya, ben je ook brandweervrouw, net als Mo? What are the odds.

Nou dus net bij de acu geweest en dan sta ik daarna altijd weer heerlijk met twee benen op de grond. Lekker 45 minuten ontspannen. Ik deed het volgens haar heel goed, acu helpt idd en verlicht de spanning op mijn spieren toch wel iets (was de fysio ook opgevallen) Het is heel apart, als ze een naald in mijn enkel plaatst (voor de nieren) dan reageert mijn kleine meid daat subiet op en dan krijg ik een trap precies OP die lijn. Misschien toevallig dat ze daar trapt, maar dat geloof ik niet, die kleine heeft heel goed door dat er iets gebeurt. Nu heb ik weer energie voor 2 en ik ga zo maar eens op de fiets naar het dorp voor de boodschappen.

En dan nog even een bericht aan onze grote afwezigen:

@ Evon, hoop dat alles goed is.

@ Jopie, jij bent wel heel erg aan het genieten hè ;)

@ Harley, is je internet nu nog niet klaar? :(

19. Annabel

Annabel Bekend lid

30 jul 2006
    810
    0
    0
    onthaalmoeder
    Avelgem
    het wat goed om te horen tascha terug thuis, dat is al stukken beter dan het zieknhuis en daar kan je zelf nog beter rusten en jezelf terug zijn.
    doe het maar rustig aan en zodra het lukt horen we je wel!

ja loeki dat is waar dat het veel scheelt tussen belgie en nederland, ik heb hier al ondertussen ja eigenlijke iedere keer echo gehad en al 4 maal foto's meeghad naar huis. Mag ik nog iets vragen wat is het verschil tussen pond en kg want dat begrijp ik niet zo goed :oops: en gestript worden?
    Zo zie je maar dat er nog meer verschillen zijn.

zorra tof om te horen dat het beter gaat meid, doe zo verder.

alle kga jullie laten want mijn zoontje is jarig vandaag en we gaan nu nog om cadeautje samen met de mémé.
    Tot vanavond nog eens,

Annabel

20. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Een pond is een 1/2 kilogram en mag eigenlijk niet als gewichtsmaat gebruikt worden, maar het is hier nogal ingeburgerd.

Deel Deze Pagina