@Milou: Dat is nog eens handig dat je al die spullen krijgt van je collega, hopelijk is het ook nog jouw smaak, moet je natuurlijk ook altijd even afwachten. Maar wel lief van je collega. @Harley: Mijn dochter is met 34 weken geboren, 44 cm en 1820 gram, 2 ingeklapte longen en 5 weken couveuse, dus niet echt een leuke kraamtijd geweest. @Meliske:Ik slaap als een blok, normaal gesproken slaapwandel en droom ik veel (ben daarvoor ook in behandeling bij slaapkliniek) maar nu ben ik denk ik zo moe dat ik heel diep slaap. Maar het zijn iig de hormonen waardoor je slecht kan slapen/dromen. Aan het einde van de zw. schap word het slechter slapen trouwens vaak erger, dit is als voorbereiding op de nachtvoedingen (word er gezegd) Ik vond het een ramp iig, om de 5 min. naar de wc, niet in slaap kunnen vallen, zucht die tijd komt er natuurlijk ook weer. Ik doe de hele tijd de meest rare dingen, van t weekend smeerde ik mn brood met koffiecreamer (tot 2x aan toe ) En gisteren wilde ik pepernoten in de magnetron stoppen (ik dacht dat het een rookworst was ) En zo heb ik dagelijks wel van die rare acties, mn vriend lacht zich rot om me. Gisteravond via uitzending gemist Try before you die gezien van BNN, daar reed Katja op een olifant en die ging zich wassen in een meer, nou ik moest zo hard lachen en daarna moest ik heel hard huilen
ja ik droom ook veel en moet nog steeds minimaal 1x per nacht naar de wc om te plassen, gek word ik daarvan die onderbreking in mijn slaap! En inderdaad gisteren last van maagzuur. Dacht dat ik dat in mijn eerste zwangerschap veel later had. Maarja die eerste zwangerschap is zo ie zo niet te vergelijken met deze; toen was ik 22 en nergens last van en nu ben ik 26 en heb al heel wat kwaaltjes achter de rug en ben nog steeds erg moe en misselijk. Al gaat dat nu wel al wat beter lijkt het nu ik bijna 11 weken ben. Hoe gaat dat bij jullie? Mijn eerste is een zoon geworden misschien krijg ik nu wel een dochter.... spannend. Ik krijg a.s. vrijdag mijn eerste echo bij de verloskundige en ben wel blij als het dan echt zichtbaar is want mijn zwangerschapstest bij 5 weken lijkt wel eeuwen geleden.... groetjes Messie
Zorra - das niet niks een kindje met 34 weken geboren! dan heb je zeker veel kopzorgen. gelukkig is alles nu goed met haar! die wisselende stemmingen heb ik ook zoveel last van, kunnen we lekker op die hormonen gooien messie - spannend voor je vrijdag! ik zal ook weer blij zijn als ik mag want begin eigenlijk ook wel weer een beetje bang te worden, pff wat vervelend toch steeds dat gepeins! gelukkig ben ik niet de enige die slechter slaapt! nou ja gelukkig....voor jullie is het natuurlijk ook nie prettig!
@Messie, gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom! @Annabel, fijn dat je ouders zoveel helpen. Doe wel rustig aan hè! @Melliske, ik slaap als een blok, ik moet er alleen wat vaker uit om naar de wc te gaan. En uitslapen lukt niet meer. Maar verder mag ik niet klagen gelukkig! @Zorra, zo raar als jij doe ik (nog) niet, al ben ik wel aardig verstrooid hoor! Alhoewel... stond laatst ook met m'n glas bij de wasmachine om drinken in te schenken.... Kan ook niet goed dingen onthouden.
Ik moet er 's nachts tenminste een keer uit en daarna kan ik niet meer in slaap komen, lig maar te woelen, wordt er zo moe van.
@Messie: Rond 11 weken werden mijn klachten ook wat minder, gelukkig ben ik niet meer zo misselijk als voorheen, maar het is er nog wel helaas. Ik heb nu een dochtertje en ik moet eerlijk zeggen dat het me nu niet meer zoveel uit maakt wat ik krijg, eerst wilde ik heel graag 2 meiden omdat ik met jongetjes niet zoveel had (de jongetjes die ik kende waren hyperactief, schreeuwerig en niet echt lief, dus ik kreeg daardoor een verkeerd beeld) maar sinds mn neefje er is zie ik dat jongetjes toch ook erg leuk kunnen zijn, en ze zeggen dat ze over het algemeen ook wat makkelijker in de omgang zijn, meisjes hebben van jongs af aan al die moodswings Kunnen echte kattekoppen zijn Wij willen het trouwens wel graag weten wat het word, wie nog meer?
ikke wil het ook graag weten, me vriend niet, dus dat moeten we nog even samen uitvechten. maaruh waarschijlijk krijg ik wel me zin
Vrienden van ons hadden dat ook Meliske, zij wilde het niet weten hij wel. De VK heeft toen op een briefje geschreven dat het een meisje is, hij heeft het briefje gelezen en zij toen niet. De volgende dag barstte ze echter zo van nieuwsgierigheid dat ze het briefje gelezen heeft. Nu vind ze het toch erg leuk dat ze al weten dat het een meisje is Misschien een idee om het zo bij jullie ook te doen? Kan je vriend zelf bepalen of hij het wel of niet wil weten
Mijn nacht: Ik ga om 2300 uur naar bed. Plassen, ik lig... maagzuur... ik ga zitten, half uur verder plassen... ik ga weer liggen, warm... kwartier verder plassen... Ik ga liggen pffffff warm.... en ik moet weer plassen. Dit gaat zo door tot een uur of 3. Op een gegeven moment val ik in slaap, om vervolgens om half 6 wakker te schrikken o jee ik heb geslapen. En ik moet plassen... Manlief gaat om 6.45 op. Doet dit gepaard met een heleboel herrie. Tot half 8 lig ik te wachten tot ie eindelijk weg is. Ik val nog in slaap. een uurtje, want de hond huilt dat ie eten wil... Gesloopt en gebroken sta ik op. Mijn man belt, begint te zeiken over wat ik allemaal wel niet voor hem moet doen vandaag. Ik leg m mn planning uit. hij vind dat niet efficient genoeg, Lees: niet handig voor hem, want hij hoort een paar keer nee... Nu is het half 12.... en zit ik hier te zeuren op het forum. Dit slaapritueel duurt bij mij al vanaf dat ik zwanger ben en ik ben het kotszat.... Ik wil zo graag een nacht van 8 uur maken.
Helaas zit je waarschijnlijk na je bevalling ook in dit ritme Mo, ik vond de eerste 4 maanden echt zwaar en dan heeft mn dochter nog 5 weken daarvan in het ziekenhuis geslapen, maar ja ik was wel de hele dag heen en weer aan het rijden tussen huis en ziekenhuis, afkolven en mn voeding weer brengen naar het ziekenhuis. Maar het is idd echt vervelend als je dat al zo vroeg hebt in je zw. schap, bij mij ging het op een gegeven moment over en kwam rond de 6 maanden weer terug, dus hopelijk gaat het bij jou ook snel over.
Milou leuk dat je het geluid van het hartje hebt opgenomen! En lief van die collega! Zorra jeetje heftig meid, ik hoop ook voor je dat je deze keer een leuke kraamtijd mag hebben. Zit ik net te lezen van je "verstrooidheid" moet ik eerst heel erg lachen (herkenbaar?) en nu zit ik ook met tranen in mn ogen oh oh die hormonen. Ik zit constant om van alles te brullen Mo ik heb ook vaak van die nachten, breekt je echt op he! En als ik dan wel een keertje slaap dan droom ik ZO ongelofelijk bizar dat ik helemaal verrot wakker word. Ik wil heel graag weten wat het is, helaas mn man niet. Ik denk niet dat hij te porren is voor die oplossing met dat briefje. hij ziet het toch meteen aan me hihi ik ben een open boek helaas Messie 1e echo! Spannend! Dizzy Missy fijn dat je minder uren kan werken.
Hahahaha Harley, die hormonen ook he. Zo stom he, ben je gewoon lekker om iets aan het lachen en moet je meteen weer huilen. Bij mij zijn het dan ook hele heftige korte huilbuien en daarna lach ik weer. Mn vriend krijgt er altijd de slappe lach van en heeft daarna zelf tranen in zn ogen van het lachen
Jahaha lekker he! M'n lief plaagt me er de hele tijd mee en dan ga ik weer he tjonge hij maakt er gewoon een sport van hihi.
Nou! Precies! hihi Ik heb trouwens een hele grappige tekst voor op mn geboortekaartje ontdekt: Ooievaar? Niks ooievaar! Papa heeft met mama gestoeid, uit hun liefde ben ik gegroeid! En deze vond ik ook leuk: Mama droeg mij 9 maanden lang ze werd er 's nachts soms wakker van Maar nu ben ik geboren en kan ik ook mijn papa storen! Welke vinden jullie leuker?
Over pesten gesproken. Ik heb in mijn album een foto geplaatst, jullie mogen raden waar DIT behang op zit. Nee, het is niet onze nieuwe babykamer.
Ik heb het gezien, maar ik kan er niks van maken. Geen idee waar het op zit. Ben wel nieuwsgierig trouwens
@loeki2 Zit het behang soms op je toilet : geen idee dus. vertel vertel leuk om te weten dat we toch allemaal raakvlakken hebben , de ene slaapt slecht de andere huilt veel, en weer een ander heeft het allemaal. Ik wil ook graag weten wat het wordt, mijn man ook denkt hij, maar weet het niet zeker! (mannen) morgen een echo heb ik zelf geregeld daar ik vorige week bij de vk geen kreeg omdat ik die met 8 weken al had gehad, ben nog stik nieuwsgierig en dus dan maar particulier. (overigens bij een gyn. in een officiele kliniek, kan daar gelijk liposuctie laten doen en oogwallen verminderen bij zijn collega's ) wist vandaag op mijn werk mijn wachtwoord niet meer. op zicht niet erg maar vergeet elke dag weer het nieuwste wachtwoord, leve de verstrooidheid @harley eerste gedichtje vind ik het leukst (met de ooievaar)