Dizzy Missy veel plezier met je echo morgen! Ik heb net een exemplaar van wij jonge ouders in de bus gehad, leuk!
zorra - ja dat is misschien wel een goed idee, moet ie alleen niet de rest van de zwangerschap in de klerenkast van de kleine kijken, want dan ziet ie het natuurlijk wel mo - hihi wat een leuke omschrijving van je nachten. harley - ik vind de tweede het leukst, dat van wij jonge ouders is toch van die doos van prenatal he? hoelang duurt dat voordat je die krijgt? ik heb me denk ik een week of misschien anderhalve week geleden opgegeven en nog niks.... loeki - tsja waar dat behang zit....ben erg nieuwsgierig.... dissy mizzy - veel plezier morgen!
Nou jullie raden het toch nooit, want dit is het behang dat de kleurencommissie : : voor de gangen van onze nieuwe school gekozen heeft. Zien jullie het voor je, zo'n behang in een school vol pubers. Ik vind het werkelijk afschuwlijk en veel van mijn collega's ook, helaas zitten we er aan vast want 'het was verschrikkelijk duur' aldus de directie, maar hebben die dan nooit naar het behang gekeken voor het besteld werd denk ik dan. Wat doe je je personeel en de leerlingen aan.
durfde het al niet te zeggen maar vond het idd afschuwelijk lelijk, maar dacht misschien dat het iets was in je huis, en dat vind ik he zo lullig om te zeggen. maar idd dit is niks voor een school met pubers! hoe was je gesprek vandaag?
Daar is vast errug lang over nagedacht Loeki! Dames, ligt het aan mij of is het niet leuk om nu een rompertje in maat 80 te krijgen van je schoonmoeder? Ik had laatst ook al 2 paar sokjes van ongeveer die maat. Ik heb met een gekke bek ook nog gezegt dat het helemaal niet leuk is, maar ja, het ging om het idee
whahaha jopie jij ook al het slachtoffer van je schoonouders? ik heb vorige week ook 2 rompertjes gekregen in maat 98/104! achterlijke mensen!
Ik snap niet hoe mensen het kunnen denken dat je dat nu leuk vind terwijl er zo veel lief babyspul is in zachte kleuren.... Nee, dan krijg je een rompertje waar je een jaar later pas wat aan hebt in knal geel... Klinkt wel ondankbaar, maar m'n schoonmoeder pppfffff, 't is een best mens zullen we maar zeggen hihihi!
Maat 80 is wel wat aan de grote kant, tenzij ze een tienponder verwacht. Heb wel al een rompertje van mijn ouders in maat 62/68 maar daar groeit ze (we houden het voorlopig op een meisje) snel genoeg in. Van mijn schoonouders hebben we heel leuk spul gekregen + een maxicosy naar keuze. Gesprek vanmiddag ging wel. Ging natuurlijk allemaal om centjes en dan is er een keus, er is nog een klein deel formatie over en dan is het kiezen, minder uren lesgeven voor mij of de klassen verkleinen. Dat laatste is natuurlijk beter voor de leerlingen, maar ook voor mij en mijn collega's. Urenvermindering is iets egoistisch lijkt het dan. Als het puntje bij paaltje komt veranderd er eigenlijk niets ben ik bang, dus dan zal ik me uiteindelijk ziek moeten melden voor een deel van mijn taak. Belangrijk is wel dat het probleem nu door de directie erkend wordt en dat het niet bij het middenmanagement blijft hangen zoals zoveel van dit soort problemen. Het lucht wel op om er met iemand over te praten (een vrouw met kinderen) die ook mijn persoonlijke situatie mee neemt en niet roept van 'het is maar voor een halfjaar'. Of ik er nu echt iets mee opgeschoten ben moet ik afwachten. Ben nu al dagen verkouden, zit helemaal vol en het zit ook enorm vast, dacht een lekker badje te nemen met eucaliptusolie, maar mag dat wel?
Mijn man en ik waren allebei nog geen 5 pond bij de geboorte dus ik heb goede hoop op een zeer beschaafde Uk. En het is mij nou eigenlijk nog niet helemaal duidelijk of je minder kan gaan werken of niet. Let je er wel op dat je recht op extra rust hebt voor maximaal 1/8 van je uren. En dat je werkgever daar gewoon voor verzekerd is, dus dat kost hem niks extra's. 't is wel vervelend als je je straks ziek moet gaan melden natuurlijk, maar als dat de enige oplossing is, gewoon doen!
Wat bedoel je met rust voor 1/8 van mijn uren? Dat ken ik niet, weet wel dat je na een paar maanden voor 50% 'ziek' kan melden als je werk te zwaar is om tot de 8e maand uit te zitten.
Ik heb dit gevonden op www.babyopkomst.nl, maar het kan zijn dat je je voor deze info moet registreren. De bron is Ministerie van Sociale Zaken, maar daar kan ik het zo gauw niet vinden.
Je hebt recht op extra pauzes. En die rusttijden moet je gewoon tijd voor nemen hoor! 't is niet alleen voor jezelf!
je heb idd recht op extra pauzes en rusttijden en die moet je ook echt nemen als je denkt dat je die nodig heb. ik denk echt aan mezelf, me werk komt echt op de 2de plaats wat dat betreft.
Ja ik heb 3 pauzes van 10, 20 en 15 minuten, meer niet, anders moeten ze me voor een heel lesuur uitroosteren. Extra pauzes nemen is niet zo makkelijk.
amaai loeki wat een verhaal maar toch jammer dat je het zo gaat moeten oplssen..maar dan ook weer beter dan zo vel werk te moeten doen. en omtrent dat behang papier precies uit grootmoedertijd... zorra amaai hoop ook echt voor u dat je nu een mooie en genietbare kraamtijd te gemoed gaat. ja wij zijn mijn ouders enorm dankbaar voor de vele hulp het is gwoon onbetaalbaar zoiets maar we verwennen ze dan af en toe ne keer met een goed etentje op restaurant want dat doen ze enorm graag en dat is dan ook het enige wat we kunnen doen voor de vele werkuren... ikzelf doe het heel rustig aan want de ene dag is zeker de andere niet en dan die bloeddruk die nog niet echt mee wilt... kga nog beke in de zetel bij de kids zitten want straks is het bed tijd. . tot straks mss nog eens Annabel
Pfffff, nou ik moet me straks echt ziek gaan melden ben ik bang, want als het niet de werkdruk is, dan is het nu wel mijn eigen gezondheid. Verkoudheid van Polen toch niet helemaal uitgeziekt en nu zit m'n hoofd echt helemaal vol. Ik ga nu naar bed, want voel me echt beroerd, morgen nog een afspraak in Utrecht waar ik écht heen moet, maar donderdag en vrijdag laat ik anders lekker schieten. Ze kunnen me wat. Zijn jullie ook zo vergeetachtig? Ik gebruik anders nooit een agenda, maar nu...verschrikkelijk, heeft ook te maken met de werkdruk, want het eerste waar ik bij mezelf stress aan herken is dat ik ineens allerlei afspraken vergeet te maken. Zo hadden mijn katten al lang naar de dierenarts gemoeten (waar ik dus prompt om kwart óver zeven aan denk). Ik moet de zorgverzekeraar bellen (van 9 tot 17 uur) en de kraamzorg regelen, nou en meer van dat soort afspraken. Loop over van de vergeetachtigheid. bahbahbah.
@Harley: poeh moeilijk hoor ik vind allebei de gedichtjes erg leuk. @Meliske: Nu wist ik dus absoluut niet meer waarom jij iets een goed idee vond, ik snapte er niks van over dat je vriend dan de hele zw. schap niet in de babykast mocht kijken, zelfs niet toen ik terug had gelezen en je het had over het briefje met het geslacht Word ik misschien ook dom van het zwanger zijn @Jopie:Ik heb na mn bevalling ook veel grote kleertjes gehad, nu heeft mn dochtertje een aantal maanden maat 44 gehad dus duurde het nog langer eer dat ze maat 80 aan kon @Loeki:Behang vind ik niet echt iets voor een school, ik zou het als school zijnde eerder verven, lijkt me makkelijker in onderhoud en hygienischer. Belachelijk dat er weer zoveel geld verspilt word door zo'n schooldirectie aan behang, en maar klagen dat ze zo weinig geld hebben. @Annabel:Ik hoop het idd ook dat ik deze keer een mooie kraamtijd mag hebben, we gaan er iig helemaal voor! April is ook een mooie maand om een baby te krijgen, lekker snel naar buiten toe, lekker lente zonnetje, heerlijk! Ik heb er nu al zin in Van de week was ik dus voor het eerst mijn pincode vergeten, ik had getankt en kon maar niet op mn pincode komen, echt flink zweten was het. Uiteindelijk na een hele rits nummers door mn hoofd gehad te hebben schoot het me te binnen.
Oeh, da's wel heel erg klein. Ik heb het zaterdag nog in een winkel zien hangen. 't was wel heel lief, met de tekst: Early delivery.
Da's idd een schattige tekst Jopie En de kleertjes zijn erg klein ja en dan te bedenken dat ze er de eerste maanden in verzoop. Als ik nog de foto's terug zie hoe klein ze was en hoe groot ze nu is Ze is de jongste kleuter in de klas (Jenaplan, dus 2 groepen in een) maar ze is de op een na grootste kleuter, een meisje van bijna 6 is groter dan haar (zij is net 4 geworden) Dus ze heeft haar schade wel ingehaald