April 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Dientje, 14 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Milou en Zonnetje gefeliciteerd!

2. milou

milou Niet meer actief

zonnetje van harte gefeliciteerd!

ik ben alweer een dag of drie door het huis aan het scharrelen. lekker weinig visite deze eerste week. echt een aanrader om goed bij te kunnen komen en de kleine te leren kennen en te genieten.

3. milou

milou Niet meer actief

hmmm. lekker rustig nog hier...
    morgen was mijn uitgerekende datum maar ik ben heel blij dat ik al een weekje van merlijn heb kunnen genieten.
    kraamhulp was vandaag voor het laatst :( dinsdag sta ik er voor het eerst alleen voor. ben benieuwd.

4. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    hey milou,
    ik was normaal ook uitgerekend voor vandaag maar ben 3,5 week geleden al bevallen :D

Het zal wel lukken alleen.Ik was ook bang dat ik het niet ging kunnen zonder hulp maar het gaat super!

En het zal hier nog wel drukker gaan worden de komende dagen :D

5. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Bijgewerkt op 8/4 om 20.50 uur

Bevallen
    01. Meliske (22) Danischa* 19-01-2007 815 gr 33 cm
    02. Dientje (20) Thyron Alessandro 11-03-2007 2000 gr 44 cm bijz= 7 weken te vroeg - 50 dagen Vliezen gebroken
    03. Taschke (21) Elena 14-03-2007 2495 gr 46 cm bijz= 3,5 week te vroeg - 24 dagen Vliezen gebroken, ingeleid
    04. Evon (26) Merle Jo 22-03-2007 bijz=KS bij stuitligging - 14 dagen KS
    05. Jopie (28 ) Dylan 22-03-2007 2950 gr 49 cm bijz= 3,5 weken te vroeg - 24 dagen Weeën
    06. Ayyildizf (25) Ayman Gibraiel 26-03-2007 ???? gr ?? cm bijz= - 12 dagen Weeën
    07. Mama Mo(27)Kim Sophia30-03-2007,3080 gr, 49 cm, bijz. 1 week medium care - 2 dagen weeen, vliezen gebroken
    08. Oempje (22) Ayyoub 30-03-2007, 3570 gram ?? cm bijz.= - 4 dagen Weeën
    09. Janne geheim 31-03-2007, ?? gram ?? cm bijz.= Keizersnede - 12 dagen Vliezen gebroken, KS
    10. Cilia (24) Ilana Richelle 02-04-2007, 3910 gram 53 cm bijz.= Vacuümbevalling - 1 dag Weeën
    11. Jantina Britt 02-04-2007, 3085 gram 49 cm bijz.= - 7 dagen Vliezen gebroken, KS
    12. Zonnetje ?? 04-04-2007, ?? gram ?? cm bijz.= - 3 dagen Weeën
    13. Harley (28 ) (mag Harley zelf komen vertellen) 04-04-2007, 3980 gram 51 cm bijz.= + 3 dagen Vliezen gebroken, ingeleid
    14. Eef25 (25) Jens 04-04-2007 ?? gr ?? cm bijz= 0 dagen Vliezen gebroken, ingeleid
    15. PRDM (24) Jessy-Joelle 05-04-2007, 3650 gram 49 cm bijz.= + 4 dagen Weeën
    15. Punkey Mike 07-04-2007 3010 gr 48 cm bijz= +/- ?? dagen vliezen gebroken, ingeleid
    16. Dizzy Missy (32)Jasmine 07-04-2007 3830gr 52cm bijz= zou 12/4 gestript worden + 2 dagen weeen
    17. Tascha(22) Joshua 08-04-2007 2950 gr ?? cm bijz= - 18 dagen Vliezen gebroken

Cadeautje van de april mama's ;) aan de bevallen mama's de eer om ons lijstje hier bij te houden.

6. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Zo ik ben ook weer van de party...
    Geniet volop van de kleine britt . ze is een ontzettend tevreden meisje, en groeit als kool..
    Lichaamelijk voel ik me ook wel aan de beterende hand, ben allen wel erg moe, maar heb al tableten tegen de bloedarmoede.

Probeer regelamtig even op het forum tekijken maar ik ga echt heel erg rustig aan doen.. ze zeggen niet voor niks 4 tot 6 weken hersteltijd!

Groetjes jantina

7. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Haha, je banner moet nog aangepast worden Jantina.

8. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
  9. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nou heel veel plezier op het forum, ik zal binnenkort wel volgen. Mijn banner heeft ook nog maar een puzzelstukje over.

10. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Loeki leuk dat je het lijstje hebt meegenomen!

Alle nieuwe april mama's gefeliciteerd met jullie kindjes!

Alles goed met jullie dames?

Hier gaat alles prima we zijn vandaag een dagje naar valkenburg geweest met mn schoonfamillie het was wel gezellig!
    Thyron houd zich zelf goed op temperatuur dus ik mag nu met hem wandelen wanneer ik wil.

Ik slapen ik ben dood op.
    Thyron heeft ons gister nacht de hele tijd bezig gehouden en heb maar 2.5 uur geslapen.

Tot morgen!

11. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Even een vraagje aan alle nieuwe mama's. Jullie schrijven natuurlijk over jullie kleintjes en jullie eigen kwaaltjes en zo, maar ik ben heel benieuwd hoe jullie partners zich tijdens de bevalling gehouden hebben en hoe ze zich nu voelen in hun nieuwe rol als papa.

12. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    landen/ belgie
    Goeiemorgen,

Mijn man heeft mij goed gesteund tijdens de bevalling!
    Bij het persen heeft hij met een washandje over mijn voorhoofd gegaan terwijl ik helemaal niet warm had :) hij deed het gewoon om IETS te kunnen doen.Ook hielp hij mij voorover buigen tijden het persen. :)
    Het was maar om iets te doen want een man kan niet veel doen op dat moment hé.

Hij heeft altijd gezegd dat hij de navelstreng NIET zou doorknippen maar heeft het toch gedaan!
    Hij was helemaal in de wolken en ik zag dat hij trots was :D

Als ik iets vraag aan mijn man om voor de baby te doen zoals flesje of pamper verversen doet hij het zonder klagen!

13. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Mijn vriend heeft me heel goed bijgestaan bij de bevalling.
    Hij heeft mn rug gemasseerd wat het eingelijk alleen maar erger maakte maar ja.
    Hij is de hele bevalling bij me geweest en ook die dag ervoor toen ik met gebroken vliezen in het ziekenhuis lag.

Hij doet echt alles voor de kleine ik hoef niets te vragen.
    In de nacht wordt hij wakker om de kleine te verschonen en eten te geven.

Nee ik heb niks te klagen ik ben heel erg tevreden!

14. Niet meer actief

mijn man heeft zich super gedragen tijdens het hele gebeuren, wel 4 shirts verzweet :D :D maar een super coach , hij was de enige waar ik naar luisterde. heb jasmine op een arm dus typt niet zo goed tot later :D

15. Niet meer actief

Nou, de mijne heeft zich zo goed gehouden!
    Echt superknap...

Heeft echt alles meegemaakt, uit alle uitgangen kwam wel iets op een gegeven moment... En heeft zelfs mn spuug opgevangen terwijl hij een broodje stond te eten!

O dames... hebben jullie ook zo'n pijn met zitten?
    Ik heb me toch een last van steken en andere ongemakken van onderen... t ging heel goed, maar de laatste paar dagen is het niet zo grappig meer...

Enne, hoe lang zijn jullie kleintjes achter elkaar wakker?

16. milou

milou Niet meer actief

gister en vandaag dus alleen geweest. ik wilde gaan winkelen en naar het gemeentehuis. ik moet zeggen, het viel me mee. na de voeding rond half elf merlijn in de draagzak gedaan en op gedaan. dan heb ik 2 uur voor hij weer wat wilt. dat ik genoeg hier in het dorp. het is allemaal prima gegaan.

en dan mijn vriend tijdens de bevalling. mijn weeen begonnen 's nachts. eerst ben ik bad gaan liggen en heb hem laten slapen. na 4 uur werd het heftiger en nadat de vk was geweest ben ik op de bal gaan zitten. kruik tegen m'n buik en zijn warme handen tegen m'n onderrug. dat was fijn. tijdens het persen op de baarkruk heeft hij ook meegeholpen van achter. hij heeft me prima kunnen helpen.

nu 's nachts, laat ik hem zoveel mogelijk slapen. ik moet toch wakker zijn voor de bv. hij doet 's ochtends de eerste luiere en gaat dan werken. en als hij thuis komt doet hij ook weer de luiers. ik vind de verdeling wel goed zo.

17. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    landen/ belgie
    Mo:Elena is s 'avonds 4 tot 5 uur na elkaar wakker en dan 's morgens ongeveer 2,5 uur

Na 1 week was ik van de ergste pijn af,ik heb een knip gehad en had een enorme blauwe plek van de verdoving te zetten(voor terug toe te naaien)
    Nu heb ik nog last als ik lach,hoest of ofzo :D

18. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    @Mo Thyron is niet zo lang wakker, na de voeding blijft hij ongeveer een half uur wakker soms korter.
    Ik heb gelukkig niet zoveel last van pijn de eerste 2dagen had ik last met plassen door die hechtingen en als ik moest zitten of weer opstaan.
    Maar nu heb ik er geen last meer van.

@Milou Fijn dat het goed is gegaan met merlijn op stap!

@Taschke Ik zag dat je bij de april mama's de vraag had gesteld of een baby van 1 maand bewust lacht.
    Dat vraag ik me dus ook af en bij mij is het ook als ik hem kusjes geef.
    Hij heeft wel een keer 3x achterelkaar gelachen dus soms denk ik dat het wel bewust is.

19. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoeveel cc geven jullie je kleintje eingelijk.

Thyron kreeg eerst 7 voedingen van 60 cc/ml en nu wilt hij steeds 7 voedingen van 90.
    Ik weet dus niet of dat wel mag.

20. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    landen/ belgie
    Dientje:Elena krijgt 6 keer 120 ml maar ik heb het gedacht dat ze hier niet meer tevreden mee is.Ze blijft zoeken.Ze heeft vandaag zelfs 7 keer 120 gevraagd :( Ze bleef maar huilen en als ik haar op mij legde begon ze echt te sabbelen op mij.
    Ik ga ook eens vragen wat ik moet doen want ik weet het niet meer :(
    Maar ik denk dat 7 keer 90 geen probleem is hoor?
    Hoeveel weegt Thyron nu?
    Elena woog 2 weken geleden 3020 gram,ben benieuwd hoeveel ze nu weegt.

Mss dat ze echt bewust lachen,soms zit er wel zo een stuiptrekking bij.Maar ze kijkt ook echt naar mij als ze lacht.Voor mij lijkt het op een bewuste lach(en voor mijn man ook).
    En ja...als iedere keer een kus met een brede lach word beantwoord... :)

Deel Deze Pagina