April 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Dientje, 14 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Ja zonde is dat he, Thyron paste gelukkig wel alles ik moest zelfs nog kleiner maatjes kopen.

Nu heeft hij 50/56 sommige maat 50 past hij niet eens meer, dat hangt ervan af of het van de hema of prenatal komt.

2. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Eef er is niks mis met je hoor, bij de sommige mensen komt dat gevoel pas later, en misschien omdat het nu allemaal niet meezit voel je het ook niet zo.

3. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Kun je wel gewoon lekker zitten Loeki?

Ik had op het begin echt pijn met zitten en vooral het opstaan pff.

4. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Ik heb ookal geshopt voor extra zomerkleertjes maat 50-56...En nu zag ik dat ze volgende week een heel leuk setje bij de hema hebben voor maar 7€ , een roze jurkje met een broekje erg schattig
    Wel alleen voor meid maar ga hem wel halen:)
    Britt had vandaag ook erg veel last van de hitte...ze kreeg om 10voor half 1 een voeding en heeft niet meer geslapen tot kwart ovger 6...Dit was me nog nooit gebeurd. Ik heb haar uiteindelijk in een luier gewikkeld en is toen in slaap gevallen tot 10 over half 8..daarna is ze met me mannetje onder de douche geweest, wat ze overegens heerlijk vond( was de eerste keer)Daarna gevoed en weer in een luier gewikkeld en slaapt nu als een roosje...Normaal komt ze om de 3 uur ben benieuwd hoe lang ze het nu volhoud. Ik heb via mp een swaddle me gekocht ga maar is uitproberen of ze daar overdag iets rustiger mee gaat slapen....ze houd zich soms erg waker met haar handjes...

Fijne avond ..

Groetjes jantina

5. Niet meer actief

Goede morgen van een weer uitgeslapen Janne.

Zou het dan toch echt zo zijn dat ze nu al gaat doorslapen? Mijn man en ik deden dat al na 2 weken, dus hopelijk frummel ook.
    ( voor het gemak hou ik de naam Frummel maar aan)

We maken Frummel nu om de 3 a 4 uur wakker voor een voeding. Dat vond ze gister niet leuk, maar toen ze merkte dat haar luier verschoont werd, wist ze dat de volgende stap eten is. Dus was ze gelijk weer stil.

Gister heeft ze de hele dag geslapen. Alleen vanaf 17 tot 21 niet.
    We hebben toen lekker gewandeld en ze heeft in de wipper gelegen. Ons modelkindje is weer terug.

Jantina, leuk he dat pakje, ik heb hem ook gezien.
    Er is echt weinig leuk zomerspul in deze maatjes.

Em , het kan wel hoor zoveel groeien.
    Wij hebben zelf gemeten in het zh. Dat werd niet gedaan omdat Frummel een stuit was. Maar op een gegeven moment lag ze recht, dus zijn we snel een cm gaan halen. 3 weken later was ze al 6 cm ( !) gegroeid.

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar van de week was ik ook echt niet verliefd op mijn kind. Maar nu ze weer zo zoet is, loopt mijn hart over en laat ik ook regelmatig een traantje als ik naar haar kijk. ( ik weet het , ik ben een emotionele muts)

Nou meiden fijne, rustige dag.

6. Niet meer actief

Zo ik heb ook goed geslapen maar ja mijn meisje was logeren dus oma heeft neit geslapen :) :)

ach ja ik voel me nu vermoeider tov gisteren maar heb wel even goed door kunnen slapen.

7. Niet meer actief

Mijn energie was op en in de week na de bevalling bleek ook dat ik volgens de VK ook helemaal niet goed BV zou kunnen geven had nagenoeg geen melkklieren en heb ook geen stuwing gehad. En ik val nu al snel af weinig reserve en met BV zou ik te snel te veel kwijt raken. Daarbij is Jasmine een grote eter die als je haar laat de fles binnen 5 min. helemaal leeg haalt, ik zou met BV dat denk ik niet bijhouden :) :)

8. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    dizzy:arme oma :D die oma's vinden het wel leuk om te babysitten hé.

janne:leuk dat ze doorslaapt,hopen dat het zo blijft :D
    Elena slaapt soms al door en ik ben daar al heel blij om!

Ben van de gewone NAN pro 1 overgestapt naar NAN AR(anti reflux)
    Man,wat een drama gisteravond :(
    krampen,krampen en nog eens krampen zelfs met mijn anti kramp middeltje had ze nog enorm pijn.echt hysterisch schreeuwen :(
    Heb haar dan in een badje gedaan en haar speen in haar mond gestoken en dan ging het wat beter.
    Ze kon geen stoelgang maken terwijl ze normaal ieder uur wel haar pamper voldoet!Ik heb haar dan wat water gegeven en tegen 23u is het haar dan toch gelukt!
    Ze heeft nu minder poepluiers omdat ik nu die nutriton niet meer geef,die van het CB zeiden dat door die nutriton ze zoveel poepluiers had(wel 9 per dag :( )
    ga haar die nutriton wel nog 's avonds geven dat ze wat beter doorslaapt :D

Nu ligt ze nog te slapen en hopen dat het vandaag beter gaat met die andere melk!

9. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Ik heb even een vraagje. Joshua krijgt nu nutrilon omneo. 7 voedingen van 100 ml. Maar ik heb het idee dat ie met 100ml per keer niet genoeg heeft en dat ie rustig een voeding minder kan, maar wel meer per keer. NU is hij de 35oo gram gepasserd en volgens het nutrilon pak mag hij dan 135ml maar wel maar 5 voedingen. Ik weet niet of hij genoeg heeft aan 5 voedingen. zal ik nu gewoon de hoeveeleid verhogen en kijken hoe het uitkomt of zal ik nog even wachten. Wat hebben jullie gedaan?

10. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    landen/ belgie
    Tascha:Elena heeft altijd grote honger en ik mocht gewoon van het CB 6x 135 geven (dat was 4 weken geleden)

Nu zit Elena zelfs al op 5-6 x 160 ml en ik geef volgens de theorie ook veel te veel.Elena zit nu rond de 4 kilo.Zij mag dus 600 ml maar heeft bijvoorbeeld gisteren 900 ml gedronken!
    Maar anders zit ik hier met een baby die maar niet genoeg heeft en blijft huilen en alles in haar mondje steken tot de volgende voeding. :(
    Ik zou gewoon op men gevoel afgaan,zie wat je baby opkan(als ze niets teruggeven is het goed ;) )

Probeer het gewoon tascha...

Nu met dit weer heeft ze overdag 5 voedingen en 1 nachtvoeding.
    (ze krijgt ook water bij)

11. punkey

punkey Lid

2 sep 2006
    53
    0
    0
    Hoi Eef

Wij hebben hetzelfde probleem bij onze eerste gehad,na 3 weken konden we niet meer en hebben haar toen andere voeding gegeven.Daarna werden langzaam de problemen minder.
    Dit wetende hebben we het bij de tweede anders gedaan gelijk andere voeding ( was het cb het niet mee eens ) en geen problemen.
    Nu bij Mike hebben we weer de Nutrilon Forte genomen deze is voor de hongerige baby ( dit keer was het cb het er wel mee eens) en geen problemen.
    Ik geef nu naar behoefte de forte aan hem en voor de nacht (om 12 uur laatste fles) krijgt hij er 3/4 schepje rijstebloem vanille doorheen hij slaapt dan door tot 7 uur-half 8 je kan dit ook gaan proberen al zijn de cb er niet happig op dat je het uit jezelf doet vooral de rijstebloem is taboe bij ze, wij doen het gewoon kwaad kan het niet en het geeft een hoop rust.
    Heel veel sterkte en je kan het.

Groetjes Ellen

12. Jopie, is er een Babydump bij jullie in de buurt? Daar veel kleine kleertjes, ook al veel zomerspullen.
    Gemma vindt het heerlijk in haar nieuwe t-shirtjes en korte broek :)

Vanochtend 5 min voor ons autoritje heeft ze trouwens echt haar hele ochtendvoeding uitgespugd. Alles onder (incl de maxi cosi). Met een golf kwam het eruit. Daarna geen last meer gehad, dus geen idee wat het is geweest :(

O en Janne, ik betrap mezelf er ook wel eens op dat ik naar Gemma ga zitten kijken en dan ineens moet huilen (van geluk dan denk ik). Ken ik echt niet van mezelf.
    Eef: volgens mij is het normaal hoor om niet continu verliefd te zijn op je kindje. Het zal ook veel samenhangen met hoe moe je zelf bent en of je kleintje lekker rustig is of niet.

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    en hier is het ook al rustig, :p

Ik kom hier over 10 dagen ook gezellig kletsen, ;) Hoop ik dan maar.

Hoe gaat het met al de kindjes? Is het makkelijker of moeilijker dan verwacht ( vooral voor de helemaal nieuwe mama's)

Het lijkt mij best een hele opgave. Ik moet natuurlijk nog bevallen, maar als ik toch steeds ergens aan dacht was het de tijd erna. Of ik dat allemaal wel kan, een baby, afhankelijk enz...

14. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Wat een rust hier, ik probeer tussen alle bedrijven door wat te typen en mijn bevallingsverhaal te schrijven. Moet ik ook echt kwijt merk ik want het spookt echt bij me.

Hoe gaat het met iedereen?

Hier alles goed. Kleine slaapt heerlijk door 's nachts, maar omdat ze zo zwaar is moet ze veel drinken om niet te veel af te vallen. Vandaag woog ze 'maar' 3750 gram, dus ik moet nu overdag bij iedere gelegenheid die ze geeft voeden, da's wel vermoeiend, maar ze is verder echt een Engeltje, vannacht kwam ze om 1.45 uur en 20 minuten later lag ze al weer verschoond en gevoed te slapen en om 6 uur hebben we haar wakker gemaakt, anders was ze gewoon doorgeslapen :D

Jaap ontpopt zich als een hele lieve papa. Hij is wel moe, maar oh zo liefdevol voor z'n twee vrouwen.

15. heb nieuwe foto's van gemma geplaatst

16. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    landen/ belgie
    Bosi:Het is een hele aanpassing!Je dag draait gewoon rond die kleine;Voeden,pamper,badje,wat spelen,babytje huilt...opnemen,terug in bedje leggen enz...

Ik zou mijn dochtertje voor geen geld ter wereld meer willen missen maar het is echt zwaar.Vooral 's nachts!Maar met de tijd komt het in orde,er begint ritme te komen en de eerste keer deed ik bijvoorbeeld 30 min over een badje geven(alles dan wel hé,kleertjes aandoen,badje geven,..)en nu doe ik er 10 minuutje over :D Alles gaat nu vanzelf :)

Even naar de winkel gaan is ook niet zo vanzelfsprekend meer :)
    Maar ik doe het graag!

Loeki:amai nu al willen doorslapen :)
    De eerste nachten moest ik Elena ook echt om de 3 uur wakker maken anders zou ze ook blijven slapen maar na 4 nachten was dat ook gedaan(het goed slapen :) )

17. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik ga er echt niet van uit dat de nachten zo makkelijk blijven hoor Taschke, maar tot nu toe is ze heel makkelijk.

Ik heb mijn bevallingsverhaal opgeschreven, voor wie het interessant vind.

18. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    landen/ belgie
    Heb de 2 delen al gelezen Loeki,moet verschrikkelijk zijn op dat moment! :(

19. Niet meer actief

Ik heb vandaag de fles verhoogd naar 125 ml 6 dd en evt. nog een nachtfles, de dame slaapt nu erg rustig en is content dus ik dnek dat het wel goed is, vind het wel raar dat je de eerste week welheel veel begeleiding krijgt en dan 3 weken niets voor je naar bureau kan. Volgens het voedingspak mag ze al 5 keer 165 ml drinken dus dit zal ook wel kunnen heb er gewoon geen idee van maar ze geeft niets over dus laat ik het maar even zo, als ze honger heeft vind ik het ook niet fijn en als het echt te veel zou zijn stopt ze wel met drinken denk ik wat vinden jullie :(:

20. Annabel

Annabel Bekend lid

30 jul 2006
    810
    0
    0
    onthaalmoeder
    Avelgem
    hallo,
    heb mijn bevallingsverhaal neer geschreven dus voor wie lezen wil...
    Hier gaat het op zijn gemakje, vandaag lastig dagje voor Jando veel last van krampjes..
    'snachts slaapt ie zo'n 5 - 6 uur door.
    Nu drinkt hij beba en dit 6 flessen van 100ml.
    en als het zo warm was dronk ie tussendoor wat venkelthee, maar dit gewoon om zijn dorst te lessen.
    Met mij gaat het op en neer heb soms ook last van huilbuien en voel me nog verschrikkelijk moe.Heb ook al paar keer goed uitgevlogen tegen ventje maar die begrijpt me gelukkig wel, de hormonen zeker...
    Gisteren heb ik terug veel bloedverlies gehad met klonters..vandaag weer bijna niks..Ben vrijdag terug gestart met de pil moest dit van de gyn maar ze heeft wel nog geen nut nu moet ze gewoon doornemen ook als ik mijn gewonen maandstonden terug krijg.
    Hoe is het bij jullie eigenlijk kwa bloedverlies en hebben jullie er lang last van gehad?
    kga nu nog beke opkuisen straks bezoek.
    tot later,
    Annabel

Deel Deze Pagina