April 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Dientje, 14 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oempje

Oempje Actief lid

13 aug 2006
    385
    0
    0
    Amsterdam
    Maar moet je iedere keer als je gaat kolven dat ding steriel maken, en hoe doe je dat als je afgekolfde melk meeneemt naar buiten, moet je t dan opwarmen?

2. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Steeds denk ik ik ga gewoon stoppen met bv, maar ik kan het gewoon niet.
    Waarom niet? kheb geen idee.

3. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Ja dat gedeelte waar je mee kolft en het flesje moeten 1x per dag uitgekookt worden.
    Als je op stap gaat met de kleine moet je de melk wel opwarmen als het uit de koelkast komt.
    Als je net hebt gekolfd en je gaat meteen die voeding geven hoeft dat niet.

4. Oempje

Oempje Actief lid

13 aug 2006
    385
    0
    0
    Amsterdam
    Ok, ik moet nog echt mijn draai vinden met dat kolven, vind het best moeilijk. En hoe warm je dst dan op,met een flessenwarmer?

Ja, het is moeilijk om de knoop dan door te hakken. Anders doe je beiden bv en fles?

5. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Ja idd met een flessenwarmer!
    Er gaan geruchten dat je moedermelk niet in de magnetron mag opwarmen, omdat er dan bepaalde stoffen verloren gaan, maar of dat echt zo is weet ik niet.

Ja ik gaf 2 weken terug 2 fv per dag, nu doe ik dat niet meer want die fv was waarschijnlijk de reden waarom mn melk terug liep, nu is het weer volop opgang gekomen daarom doe ik dat liever niet meer.
    Ik probeer het gewoon nog een tijdje vol te houden, als ik het echt niet meer zie zitten stop ik er gewoon mee.

6. Oempje

Oempje Actief lid

13 aug 2006
    385
    0
    0
    Amsterdam
    Maar als je fles geeft dan moet je ondertussen toch blijven kolven, deed je dat ook? Kan je borstvoeding, ondanks het kolven ook teruglopen?

7. Het CB zei bij mij dat moedermelk wel in de magnetron mag,maar niet heter dan 35 graden mag worden. Tussendoor goed mengen, anders wordt het te ongelijkmatig warm.

8. Niet meer actief

Ik kolfte mijn borsten leeg na elke drinkbeurt van frummel.
    Nu ligt al de heel onderste la van de vriezer vol, dus ben er maar weer mee gestopt.
    Alleen dan loop je wel leeg tussendoor :)

9. Niet meer actief

Nou en dan nu mijn verhaal over de melk.

Ze zeggen dat als je gestopt bent met bv, je daarna gewoon weer kan gaan beginnen ermee.

Hier zegt iedereen dat je het niet mag opwarmen in de magnetron. Wij doen het in een beker met gekookt water zetten.
    Voor 50 cc gaat dat als een speer, maar wat duurt 180cc lang eer dat warm is.
    En een flessenwarmer schiet helemaal niet op.

Je kan je bv zelf regelen. Hoe meer jij kolft hoe meer melk er aan gemaakt wordt. Als dalijk mijn voorraad op is ga ik gewoon weer meer kolven en langzaamaan zal ik ook meer melk gaan produceren.

Wat zit een vrouwenlichaam toch mooi in elkaar ;)

10. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Hier een ellende hoor met de borstvoeding. IK had ook een enorme overproductie. Kolfde na drie dagen al meer dan 150cc per borst, per voeding. Joshua werd dus getorpedeerd met melk. Daardoor kreeg hij angst om bij mij te drinken en zo is ie dan ook in het ziekenhuis terecht gekomen. Daar heeft ie vervolgens uit de fles gehad, omdat ie bij mij maar 20 cc dronk en dat echt niet genoeg was. Hij mocht dus bij mij drinken en daarna kreeg ie nog borstvoeding uit een flesje. Maar Joshua ging steeds minder bij mij drinken en ik moest op een gegeven moment de melk uit een flesj egeven, want hij wilde niet meer. Hierdoor liep alleen mijn melk enorm terug en kon ik nog maar 20 of 30 cc kolven per borst en dit was bij lange na niet genoeg. Ik moest de borstvoeding toen bijvullen met Nutrilon. Ik moest toen van de vk iedere 2 uur gaan kolven, maar op een gegeven moment had ik helemaal geen melk meer. Ik heb toen in samenspraak met het consultatiebureau afgesproken te stoppen met de borstvoeding. Het was gewoon niet te doen meer. Vind het heel jammer, maar zo is het een heel stuk rustiger.

Vind het alleen wel jkammer dat je dan commentaar krijgt van andere. Ik moest Joshua maar dwingen om bij mij te drinken, dan kwam het vanzelf wel op gang. Nou dan wordt het stressen en wil hij straks helemaal niet meer drinken, daar gaanw e niet aan beginnen. ZO gaat het ook goed en wordt het ooik een grote jongen.

11. Niet meer actief

Nou tascha, hier ook geen bv meer hoor. Mensen kijken je idd allemaal raar aan, hebben gelijk een mening. Nou daaag...

Kim dronk niet goed uit de borst en ook als ik het in een fles gaf, bleef ze honger houden. t kolven lukte voor geen meter. deed ook pijn en had er heel geen tijd voor...

Het cb stond gelukkig achter me, dus dat scheelt...

Het is een heel mooi iets, als het werkt. Maar als het alleen maar gezeur oplevert, ben je toch gek dat je ermee doorgaat?

12. Annabel

Annabel Bekend lid

30 jul 2006
    810
    0
    0
    onthaalmoeder
    Avelgem
    "color=red]Bijgewerkt op 01-05 om 10.45 uur[/color]

01 Meliske(22)Danischa*
    Geboortedatum: 19-01-2007
    Geboortegewicht en Lengte: 815 gram en 33 cm
    ------------------------------
    02 Dientje(20)Thyron Alessandro Geboortedatum: 11-03-07 Geboortegewicht en Lengte: 2000 gram en 44 cm Gewicht en Lengte nu: 26/04/07 3690 gram en 51 cm Maat kleertjes: 50/56 Voeding: BV en FV Volgende afspraak CB: 31-05-2007 Gemiddeld aantal doorslaap uren: 3 soms 4 uren Aantal voedingen per dag: 7x 100 cc/ml
    03 Taschke(22)Elena Geboortedatum: 14-03-07 Geboortegewicht en Lengte: 2495 gram en 46 cm Gewicht en Lengte nu: 19/04/07 3740 gram en ?? cm Maat kleertjes: 50-56 Voeding: FV NAN AR Volgende afspraak CB: 15-05-2007 Gemiddeld aantal doorslaap uren: 5-6
    uren
    Aantal voedingen per dag: 5x170 cc/ml
    04 Evon(26)Merle Jo Geboortedatum: 22-03-07 Geboortegewicht en Lengte: ?? gram en ?? cm Gewicht en Lengte nu: ??gram en ?? cm Maat kleertjes: ?? Voeding: ?? Volgende afspraak CB: ?? Gemiddeld aantal doorslaap uren: ?? uren Aantal voedingen per dag: ?? cc/ml
    05 Jopie(29)Dylan Geboortedatum: 22-03-07 Geboortegewicht en Lengte: 2950 gram en 49 cm Gewicht en Lengte nu: 3970 gram en 52 cm Maat kleertjes: 50 Voeding: BV Volgende afspraak CB: 21-05-2007 Gemiddeld aantal doorslaap uren: 4 uren Aantal voedingen per dag: 7
    06 Mama Mo(27)Kim Sophia Geboortedatum: 30-03-07 Geboortegewicht en Lengte: 3080 gram en 49 cm Gewicht en Lengte nu: 3550 gram en ?? cm Maat kleertjes: 50 Voeding: FV Volgende afspraak CB: 03-05-2007 Gemiddeld aantal doorslaap uren: 4 uren Aantal voedingen per dag: 6x110 cc/ml
    08 Oempje(22)Ayyoub Geboortedatum: 30-03-07 Geboortegewicht en Lengte: 3570 gram en ?? cm Gewicht en Lengte nu: ??gram en ?? cm Maat kleertjes: ?? Voeding:(? Volgende afspraak CB: ?? Gemiddeld aantal doorslaap uren: ?? uren Aantal voedingen per dag: ?? cc/ml
    09 Janne(??)Geheim Geboortedatum: 31-03-07 Geboortegewicht en Lengte: 3700 gram en 49 cm Gewicht en Lengte nu: 4200gram en 55 cm Maat kleertjes: 56 Voeding: BV Volgende afspraak CB: 9 mei Gemiddeld aantal doorslaap uren: 6 uren Aantal voedingen per dag: ?? cc/ml
    10 Milou (32)Merlijn Geboortedatum: 01-04-07 Geboortegewicht en Lengte: 3375 gram en ?? cm Gewicht en Lengte nu: ??gram en ?? cm Maat kleertjes: 50 Voeding:BV Volgende afspraak CB: 9-5-2007 Gemiddeld aantal doorslaap uren: 3 uren Aantal voedingen per dag: 9
    11 Cilia (24)Ilana Richelle Geboortedatum: 02-04-07 Geboortegewicht en Lengte: 3910 gram en 53 cm Gewicht en Lengte nu: 3920gram en ?? cm Maat kleertjes: 56 Voeding: BV Volgende afspraak CB: 3-05-07 Gemiddeld aantal doorslaap uren: 2,5-5 uren Aantal voedingen per dag: 8 cc/ml

12 Jantina(32)Britt Geboortedatum: 02-04-07 Geboortegewicht en Lengte: 3085 gram en 49 cm Gewicht en Lengte nu: 3558 gram en ?? cm Maat kleertjes: 50 Voeding: BV Volgende afspraak CB: 14-05-2007 Gemiddeld aantal doorslaap uren: 2-4 uren Aantal voedingen per dag: 8x100 cc/ml
    13 Zonnetje(??)?? Geboortedatum: 04-04-07 Geboortegewicht en Lengte: ?? gram en ?? cm Gewicht en Lengte nu: ??gram en ?? cm Maat kleertjes: ?? Voeding: ?? Volgende afspraak CB: ?? Gemiddeld aantal doorslaap uren: ?? uren Aantal voedingen per dag: ?? cc/ml
    14 Harley(28 )Yara Geboortedatum: 04-04-07 Geboortegewicht en Lengte: 3980 gram en 51 cm Gewicht en Lengte nu: ??gram en ?? cm Maat kleertjes: ?? Voeding: ?? Volgende afspraak CB: ?? Gemiddeld aantal doorslaap uren: ?? uren Aantal voedingen per dag: ?? cc/ml
    15 Eef25(25)Jens Geboortedatum: 04-04-07 Geboortegewicht en Lengte: ?? gram en ?? cm Gewicht en Lengte nu: ??gram en ?? cm Maat kleertjes: ?? Voeding:(? Volgende afspraak CB: ?? Gemiddeld aantal doorslaap uren: ?? uren Aantal voedingen per dag: ?? cc/ml
    16 PRDM(24)Jessy-Joelle Geboortedatum: 05-04-07 Geboortegewicht en Lengte: 3650 gram en 49 cm Gewicht en Lengte nu: ??gram en ?? cm Maat kleertjes: ?? Voeding: ?? Volgende afspraak CB: ?? Gemiddeld aantal doorslaap uren: ?? uren Aantal voedingen per dag: ?? cc/ml
    17 Tumtummetje(??)Amber Anna Geboortedatum: 05-04-07 Geboortegewicht en Lengte: ?? gram en ?? cm Gewicht en Lengte nu: ??gram en ?? cm Maat kleertjes: ?? Voeding: ?? Volgende afspraak CB: ?? Gemiddeld aantal doorslaap uren: ?? uren Aantal voedingen per dag: ?? cc/ml
    18 Punkey(35)Mike Geboortedatum: 07-04-07 Geboortegewicht en Lengte: 3010 gram en 48 cm Gewicht en Lengte nu: 3440gram en 51 cm Maat kleertjes: 56 Voeding:FV Volgende afspraak CB: 8 mei Gemiddeld aantal doorslaap uren: 7 uren Aantal voedingen per dag: 8x100 cc/ml nutrilon Forte
    19 Dizzy Missy (32)Jasmine Geboortedatum: 07-04-07 Geboortegewicht en Lengte: 3830 gram en 52 cm Gewicht en Lengte nu: 3940gram en 52cm Maat kleertjes: 56 Voeding: FV Volgende afspraak CB: 09-05-2007 Gemiddeld aantal doorslaap uren: 3,5 uren Aantal voedingen per dag: 7 cc/ml
    20 Tascha(22)Joshua Geboortedatum: 08-04-07 Geboortegewicht en Lengte: 2950 gram en 49 cm Gewicht en Lengte nu: 3110gram en ?? cm Maat kleertjes: 50 Voeding:fv Volgende afspraak CB: 23.04.2007 Gemiddeld aantal doorslaap uren: 5 uren Aantal voedingen per dag: 7x100 cc/ml
    21 Victoria(27)Nils Geboortedatum: 08-04-07 Geboortegewicht en Lengte: 4225 gram en 55 cm Gewicht en Lengte nu: ??gram en ?? cm Maat kleertjes: 56 Voeding: FV Volgende afspraak CB: ?? Gemiddeld aantal doorslaap uren: 4 soms 3 uren Aantal voedingen per dag: 6 a 7x90 cc/ml
    22 Natanya(23)Gioya Geboortedatum: 10-04-07 Geboortegewicht en Lengte: 2700 gram en 45 cm Gewicht en Lengte nu: ??gram en ?? cm Maat kleertjes: ?? Voeding: ?? Volgende afspraak CB: ?? Gemiddeld aantal doorslaap uren: ?? uren Aantal voedingen per dag: cc/ml
    23 Em77(29)Gemma Geboortedatum: 11-04-07 Geboortegewicht en Lengte: 2950 gram en 50 cm Gewicht en Lengte nu: 26/4 3140 gram en 54 cm Maat kleertjes: 50 (-) ( Voeding: BV Volgende afspraak CB: 14/5 Gemiddeld aantal doorslaap uren: 2,5-5 uren Aantal voedingen per dag: 7
    24 Vonkje27(27)Charlène Geboortedatum: 11-04-07 Geboortegewicht en Lengte: 2950 gram en ?? cm Gewicht en Lengte nu: ??gram en ?? cm Maat kleertjes: ?? Voeding: ?? Volgende afspraak CB: ?? Gemiddeld aantal doorslaap uren: ?? uren Aantal voedingen per dag: ?? cc/ml
    25 Carol78(26)Suzie Geboortedatum: 11-04-07 Geboortegewicht en Lengte: 3315 gram en 46 cm Gewicht en Lengte nu: ??gram en ?? cm Maat kleertjes: ?? Voeding: ?? Volgende afspraak CB: ?? Gemiddeld aantal doorslaap uren: ?? uren Aantal voedingen per dag: ?? cc/ml
    26 Wendy80(26)Zoey Geboortedatum: 14-04-07 Geboortegewicht en Lengte: 4025 gram en 51 cm Gewicht en Lengte nu: ??gram en ?? cm Maat kleertjes: ?? Voeding: ?? Volgende afspraak
    CB: ??
    Gemiddeld aantal doorslaap uren: ?? uren
    Aantal voedingen per dag: ?? cc/ml
    27 Ellenoor(41)Indra Sophie Geboortedatum: 15-04-07 Geboortegewicht en Lengte: 3000 gram en 49 cm Gewicht en Lengte nu: ??gram en ?? cm Maat kleertjes: ?? Voeding: ?? Volgende afspraak
    28 Eyerish(30)Ambra-Lynn Geboortedatum: 17-04-07 Geboortegewicht en Lengte: 3990 gram en 53 cm Gewicht en Lengte nu: ??gram en ?? cm Maat kleertjes: ?? Voeding: ?? Volgende afspraak
    29 Zorra(28 )Geheim Geboortedatum: 17-04-07 Geboortegewicht en Lengte: ?? gram en ?? cm Gewicht en Lengte nu: ??gram en ?? cm Maat kleertjes: ?? Voeding:BV Volgende afspraak CB: ?? Gemiddeld aantal doorslaap uren: ?? uren Aantal voedingen per dag: ?? cc/ml
    30 Loesje(27)Dani Geboortedatum: 19-04-07 Geboortegewicht en Lengte: 3950 gram en 51 cm Gewicht en Lengte nu: ??gram en ?? cm Maat kleertjes: ?? Voeding:(? Volgende afspraak CB: ?? Gemiddeld aantal doorslaap uren: ?? uren Aantal voedingen per dag: ?? cc/ml
    31 Vennetje(??)Sara Geboortedatum: 20-04-07 Geboortegewicht en Lengte: ?? gram en ?? cm Gewicht en Lengte nu: ??gram en ?? cm Maat kleertjes: ?? Voeding: ?? Volgende afspraak
    32 Annabel(29)Jando Geboortedatum: 20-04-07 Geboortegewicht en Lengte: 3745 gram en 51 cm Gewicht en Lengte nu: ??gram en ?? cm Maat kleertjes: 56-62 Voeding:beba 1 Volgende afspraak CB: woe 02/05 Gemiddeld aantal doorslaap uren:5 a 6 uren Aantal voedingen per dag: 6 ,100/ml
    33 Sandra1982(24)Devon Geboortedatum: 21-04-07 Geboortegewicht en Lengte: 3080 gram en 48 cm Gewicht en Lengte nu: ??gram en ?? cm Maat kleertjes: ?? Voeding:(? Volgende afspraak CB: ?? Gemiddeld aantal doorslaap uren: ?? uren Aantal voedingen per dag: ?? cc/ml
    34 Elf(??)Dex Geboortedatum: 22-04-07 Geboortegewicht en Lengte: 3070 gram en 51 cm Gewicht en Lengte nu: ??gram en ?? cm Maat kleertjes: ?? Voeding:(? Volgende afspraak CB: ?? Gemiddeld aantal doorslaap uren: ?? uren Aantal voedingen per dag: ?? cc/ml
    35 Loeki(29)Annika Geboortedatum: 27-04-07 Geboortegewicht en Lengte: 4100 gram en 52 cm Gewicht en Lengte nu: ??gram en ?? cm Maat kleertjes: ?? Voeding: ?? Volgende afspraak

Zo heb ik ook even het lijstje ingevuld met de gegevens over Jando

Annabel

13. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    VK is net geweest voor controle, ondanks het gewichtsverlies doet Annika het uitstekend en hoeft ze niet bijgevoerd te worden. Ik moet wel elektrisch gaan afkolven en vanmiddag 1x helemaal leeg kolven. Ben heel benieuwd hoeveel ik nu eigenlijk aanmaak.

Annika is echt een heel tevreden meisje, nu alleen nog zorgen dat ze voldoende van de goede vette melk krijgt. BV gaat verder super, maar helaas dus iets te veel van het goede.

14. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Meiden, bv of fv, je moet doen waar jullie je goed bij voelen, en de kleintjes ook. Bv mag dan het beste zijn. Maar volgens mij is fv zonder stress veel beter dan bv met! Dus niks van het commentaar aantrekken!

De magnetron verwarmt niet gelijkmatig. Dus als je bv in de magnetron opwarmt, wordt het op de ene plek oververhit, waardoor bepaalde stoffen kapot gaan, en op de andere plek wordt het niet warm. Vandaar dat je beter au bain marie of met een flessenwarmer bv kunt opwarmen.

De kolf en de flesjes maak ik na elk gebruik schoon en kook ik daarna uit. Ik gebruik ze nog niet elke dag. Ik bewaar alles in de koelkast.

Ik vind het alleen een beetje overdreven, dat elke keer steriel maken. Alsof mijn borsten steriel zijn :(

Loeki, waarom moet je eigenlijk elektrisch gaan kolven?

Annabel, wat slaapt Jando al lekker door!

15. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Weet iemand hoelang het duurt dat als je overschakeld naar een andere voeding ze dat gewoon zijn?
    Ik ben niet echt van merk veranderd maar naar anti reflux gegaan!
    Ik geeft haar die andere melk nu 3 dagen en iedere avond is het hier een drama!Enorm veel krampjes...

Normaal had ze 8 keer per dag een poepluier en nu maar 2 keer.
    Vind het echt zielig,ze heeft echt moeite met haar ontlasting
    Gisteren alleen s' morgens een poepluier gehad en dan nu terug deze morgen :( Ik geef haar al water bij mss dat het helpt...

Ik ga deze week naar de kinderarts omdat haar ademhaling zo zwaar is en ze nog wat piept.Ze moest aan een aerosol maar het helpt niet :(

Ze heeft ook zoooooooooo honger.Gisterenavond om 22u haar fles van 210 ml!En dan terug om 01u30 170ml!Ze heeft dan nog wat gehuild en heeft dan geslapen tot 7u30(joepie 6 uurtjes! :D )
    Dan net om 10u30 terug 170 ml(na 3 uurtjes huilen van de honger dan :( )
    Ik ga vragen of er geen melk is die wat meer vult want zo kan het niet meer... :(

16. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Taschke, is er in Belgie niet zoiets als een consultatieburo, waar je met je vragen terecht kan? Of anders idd aan de arts vragen. Volgens mij is er wel een speciale voeding voor hongerige babies. Maar dat zal de arts ook vast wel weten.

17. Annabel

Annabel Bekend lid

30 jul 2006
    810
    0
    0
    onthaalmoeder
    Avelgem
    Goed om te horen dat de bv goed gaat loeki en dat annika het super stelt.

Hier komt morgen de verpleegster op bezoek ben wel echt beneiuwd hoeveel Jando bijgekomen is in die week tijd?

Vannacht hebben we super geslapen Jando is na zijn laatste flesje om 23u30 gaan slapen en was pas deze morgen om 6u wakker voor de volgende fles!

hopelijk blijft het zo...

bezoek is net weg, dus vlug even nog afwerken.

kga nu beetje eten maken want bijna half uurke moet Jando volgende fles.

tot later

Annabel

18. Annabel

Annabel Bekend lid

30 jul 2006
    810
    0
    0
    onthaalmoeder
    Avelgem
    taschke hier ook zo'n hongerige baby en van de kinderarts ben ik mogen overgaan naar beba1 dat is een melk die zeer voedzaam is en daar is zijn buikje dan ook mee gevuld.
    Hier heb je kind en gezin maar die gaan u niet rap doen veranderen beter aan de kinderarts vragen....

Bij verandering van de melk had Jando ook problemen met de stoelgang en heb heb dan 1 maal 8 druppels venkeloliedruppels gegeven te verkrijgen bij de apotheek en dan heeft goed geholpen.

Annabel

19. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Ja Annabel,ik vraag het liever niet aan die van Kind & Gezin :(
    Ik ben een goede kinderarts aan het zoeken maar vind in de gouden gids niks! :( hoe kan dat?

Ik moet 15 mei pas op consultatie dus...

Jopie,hier is dat dus Kind & Gezin maar die werken echt volgens de boekskes hé;heb het vorige keer al eens gezegd dat ze zo hongerig is maar ze zeiden gewoon na de voeding speentje in de mond...jaja....Dat zij hier maar eens komen zitten dan! :)

20. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Taschke, hier is het niet altijd beter. Heb van menigeen al gehoord dat het het consternatieburo genoemd wordt....

Deel Deze Pagina