Nou hier een rustig nachtje gehad, maar de laatste week wil ie na de 1e ochtendvoeding niet meer gaan slapen... alleen maar brullen. Ik denk dat t krampjes zijn. Maar ik kom dus echt aan niets toe. Hij is alleen maar aan t poepen, moet bijna elk uur zijn luier verschonen. Ja, dat kolven... ik kom er niet echt aan toe nu. Ik zit hem alleen maar te troosten, te wiegen, liedjes te zingen...etc.
Oempje een troost ze groeien over de krampjes periode heen dus we moeten gewoon even doorbijten die dagen. zo zielig he als ze zon last er van hebben . Jasmine heeft nu sinds gisteren weer de rust in haar lijfje gelukkig. slaapt nu vredig in de box en vannacht heeft ze voor het eerst in haar bedje geslapen de wieg is haar te klein, ligt ze steeds tegen de wand, tja harde confrontatie dat het echte kleine er al af is vond ik. Jopie hoe was het bij de VK ik moet 15 mei gaan.
Mijn zus werkt op een kdv en zij heeft ze met 6 maanden nog met krampjes Dylan heeft er ook zo'n last van, vooral 's avonds en 's nachts. De Vk zei dat je er het beste niks aan kan doen, omdat ze dan een goed darmstelsel ontwikkelen. Je mag natuurlijk wel troosten en buikje wrijven.
Zoo...Taschke...wat krijgt ze veel! Merle drinkt 120 ml 6 keer per dag en die is al bijna 5 kilo! Ze mag eventueel ook al 150ml Bedoel je eigenlijk 210 ml bereid of 210ml + nog de voeding? Heeft je meisje daar niet ontzettende krampjes van en dat ze spuugt omdat het eigenlijk teveel is voor d'r.. En dat ze wel drinkt omdat het een troost is (voor de pijn in haar buikje) en zo zou het elkaar eventueel in stand houden? Babies geven soms niet goed aan bij troost wanneer ze eigenlijk genoeg hebben bij het drinken..en drinken dus maar door en door, das mij eens verteld. En als Elena eerder zovaak poepte van FV, worden de voedingsstoffen dan nog wel goed opgenomen? 8 keer poepen per dag bij FV vind ik ook erg veel.. Sowieso kost nieuwe voeding zeker wel een weekje (of meer) tijd om te wennen. Inderdaad maar naar een voeding vragen voor hongerige baby's, beter wat minder van dat dan teveel van die je nu hebt. Ik weet het ook niet hoor verder, probeer alleen met je mee te denken. Vind het erg veel wat ze krijgt.. Meis, heel veel succes! Ik hoop dat er snel verandering in komt!
ja taschke als die van k en g komen dan knik ik altijd van ja en doe toch mijn zin... ben alleen blij als ze komen voor zijn gewicht en lengte te kennen... kan je niet bij u eigen kinderarts terecht voor 15 mei of even bellen naar het zk dat mag ik nu altijd nog doen mocht er vragen zijn, Anders even proberen... Kga nu vlug even schoonmaken terwijl Jando slaapt en Janna en JAnis naar tv aan zien zijn. tot later, Annabel
Evon: 210 ml bereid is het dan. Ik heb al veel geprobeerd en met minder voeding zijn de krampjes er ook en huilt ze echt van de honger.Als ze drinkt om zich te troosten drinkt ze dan maar bijvoorbeeld 30 ml en stopt dan..als ze echt honger heeft gaat er een heel fles van 170 ml in (en dat is meestal het geval!) De laatste dagen kwam ze om de 5-6 uur en zat ik aan de 5 flessen per dag.Zit vandaag alweer aan 3 dus ga ik weer de 6 halen Spugen heeft ze niet meer gedaan(gaviscon en anti reflux melk helpen mss dan toch?) Ik ga morgen meteen naar de kinderarts bellen voor een afspraak!
Aaah, bereid is al een stuk minder inderdaad ( ik ga altijd uit van water vandaar, Merle krijgt dan 135 bereid) En troosten is het dan ook niet nee. ...Hmmm...lastig hoor Hebben jullie in Belgie Nutrilon Forte? Dat schijnt goed te werken bij hongerige baby's! Bij mijn zus haar babietje werkte het toendertijd ook erg goed! Die spuugde eerst trouwens ook veel Drinkt Elena ook erg snel? Meis, ik hoop echt dat de kinderarts jullie snel kan helpen, dit is ook zo zwaar.. Succes! Liefs, Evon
Oempje Nee je bv kan niet terug lopen door kolven hoor dus maak je niet druk! Het was alleen zo dat ik niet kolfde toen ik tussendoor een fv/kv gaf. Janne Dat is het idd hoe meer je kolft hoe meer melk je produceert, het is een kwestie van vraag en aanbod. Tascha en Mo Beleachelijk die commentaar zeg, je maakt toch zelf uit wat je doet. Annabel Heerlijk hoor dat Jando zo lekker doorslaapt. Loeki Fijn dat het goed gaat! Jopie Ja dat elke dag steriel maken is wel overdreven. Missy Dat groeien gaat idd erg hard. Taschke Ze hebben wel een voeding voor honerige baby's, misschien die even proberen?
Hoi mama's! April zit erop en ik zag dat er nog 4 over zijn in ons oude vertrouwde bevallingsforum. Ik vind het zo jammer dat ik alles heb gemist maar voor alle mama's een zeer gemeend Gefeliciteerd met jullie wondertjes! Het valt me echt tegen dat ik zo weinig tijd overhoud om hier te komen kletsen. Nu weer een gestolem moment met een slapende Yara op mn buik. We zijn vandaag voor het eerst naar het consultatiebureau geweest en nu wil ze niet dat ik haar alleen laat. Dus dan maar zo. Als ik haar neerleg begint ze te brullen. Ze is goed gegroeid en weegt nu 4580 gr en is 56.5 cm Het enige is datr ik naar de HA moet met haar omdat haar rechtervoetje scheef staat, daar moet naar gekeken worden. Ik hoop dat het met jullie allemaal goed gegaan is met de bevalling en de kraamtijd en dat jullie lekker aan het genieten zijn. Ik hoop nog steeds dat ik nog eens een foto van mn moppie kan plaatsen maar dat ik tot nu toe nog nit gelukt. Rotcomputer.
01 Meliske(22)Danischa* Geboortedatum: 19-01-2007 Geboortegewicht en Lengte: 815 gram en 33 cm ------------------------------ 02 Dientje(20)Thyron Alessandro Geboortedatum: 11-03-07 Geboortegewicht en Lengte: 2000 gram en 44 cm Gewicht en Lengte nu: 26/04/07 3690 gram en 51 cm Maat kleertjes: 50/56 Voeding: BV en FV Volgende afspraak CB: 31-05-2007 Gemiddeld aantal doorslaap uren: 3 soms 4 uren Aantal voedingen per dag: 7x 100 cc/ml ------------------------------ 03 Taschke(22)Elena Geboortedatum: 14-03-07 Geboortegewicht en Lengte: 2495 gram en 46 cm Gewicht en Lengte nu: 19/04/07 3740 gram en ?? cm Maat kleertjes: 50-56 Voeding: FV NAN AR Volgende afspraak CB: 15-05-2007 Gemiddeld aantal doorslaap uren: 5-6 uren Aantal voedingen per dag: 5x170 cc/ml ------------------------------ 04 Evon(26)Merle Jo Geboortedatum: 22-03-07 Geboortegewicht en Lengte: ?? gram en ?? cm Gewicht en Lengte nu: ??gram en ?? cm Maat kleertjes: ?? Voeding: ?? Volgende afspraak CB: ?? Gemiddeld aantal doorslaap uren: ?? uren Aantal voedingen per dag: ?? cc/ml ------------------------------ 05 Jopie(29)Dylan Geboortedatum: 22-03-07 Geboortegewicht en Lengte: 2950 gram en 49 cm Gewicht en Lengte nu: 3970 gram en 52 cm Maat kleertjes: 50 Voeding: BV Volgende afspraak CB: 21-05-2007 Gemiddeld aantal doorslaap uren: 4 uren Aantal voedingen per dag: 7 ------------------------------ 06 Mama Mo(27)Kim Sophia Geboortedatum: 30-03-07 Geboortegewicht en Lengte: 3080 gram en 49 cm Gewicht en Lengte nu: 3550 gram en ?? cm Maat kleertjes: 50 Voeding: FV Volgende afspraak CB: 03-05-2007 Gemiddeld aantal doorslaap uren: 4 uren Aantal voedingen per dag: 6x110 cc/ml ------------------------------ 08 Oempje(22)Ayyoub Geboortedatum: 30-03-07 Geboortegewicht en Lengte: 3570 gram en ?? cm Gewicht en Lengte nu: ??gram en ?? cm Maat kleertjes: ?? Voeding? Volgende afspraak CB: ?? Gemiddeld aantal doorslaap uren: ?? uren Aantal voedingen per dag: ?? cc/ml ------------------------------ 09 Janne(??)Geheim Geboortedatum: 31-03-07 Geboortegewicht en Lengte: 3700 gram en 49 cm Gewicht en Lengte nu: 4200gram en 55 cm Maat kleertjes: 56 Voeding: BV Volgende afspraak CB: 9 mei Gemiddeld aantal doorslaap uren: 6 uren Aantal voedingen per dag: ?? cc/ml ------------------------------ 10 Milou (32)Merlijn Geboortedatum: 01-04-07 Geboortegewicht en Lengte: 3375 gram en ?? cm Gewicht en Lengte nu: ??gram en ?? cm Maat kleertjes: 50 Voeding:BV Volgende afspraak CB: 9-5-2007 Gemiddeld aantal doorslaap uren: 3 uren Aantal voedingen per dag: 9 ------------------------------ 11 Cilia (24)Ilana Richelle Geboortedatum: 02-04-07 Geboortegewicht en Lengte: 3910 gram en 53 cm Gewicht en Lengte nu: 3920gram en ?? cm Maat kleertjes: 56 Voeding: BV Volgende afspraak CB: 3-05-07 Gemiddeld aantal doorslaap uren: 2,5-5 uren Aantal voedingen per dag: 8 cc/ml 12 Jantina(32)Britt Geboortedatum: 02-04-07 Geboortegewicht en Lengte: 3085 gram en 49 cm Gewicht en Lengte nu: 3558 gram en ?? cm Maat kleertjes: 50 Voeding: BV Volgende afspraak CB: 14-05-2007 Gemiddeld aantal doorslaap uren: 2-4 uren Aantal voedingen per dag: 8x100 cc/ml ------------------------------ 13 Zonnetje(??)?? Geboortedatum: 04-04-07 Geboortegewicht en Lengte: ?? gram en ?? cm Gewicht en Lengte nu: ??gram en ?? cm Maat kleertjes: ?? Voeding: ?? Volgende afspraak CB: ?? Gemiddeld aantal doorslaap uren: ?? uren Aantal voedingen per dag: ?? cc/ml ------------------------------ 14 Harley(28 )Yara Geboortedatum: 04-04-07 Geboortegewicht en Lengte: 3980 gram en 51 cm Gewicht en Lengte nu: 4580gram en 56.5 cm Maat kleertjes: 56/62 Voeding: FV Volgende afspraak CB: 5 juni Gemiddeld aantal doorslaap uren: 6 uren Aantal voedingen per dag: 7x120 cc/ml ------------------------------ 15 Eef25(25)Jens Geboortedatum: 04-04-07 Geboortegewicht en Lengte: ?? gram en ?? cm Gewicht en Lengte nu: ??gram en ?? cm Maat kleertjes: ?? Voeding? Volgende afspraak CB: ?? Gemiddeld aantal doorslaap uren: ?? uren Aantal voedingen per dag: ?? cc/ml ------------------------------ 16 PRDM(24)Jessy-Joelle Geboortedatum: 05-04-07 Geboortegewicht en Lengte: 3650 gram en 49 cm Gewicht en Lengte nu: ??gram en ?? cm Maat kleertjes: ?? Voeding: ?? Volgende afspraak CB: ?? Gemiddeld aantal doorslaap uren: ?? uren Aantal voedingen per dag: ?? cc/ml ------------------------------ 17 Tumtummetje(??)Amber Anna Geboortedatum: 05-04-07 Geboortegewicht en Lengte: ?? gram en ?? cm Gewicht en Lengte nu: ??gram en ?? cm Maat kleertjes: ?? Voeding: ?? Volgende afspraak CB: ?? Gemiddeld aantal doorslaap uren: ?? uren Aantal voedingen per dag: ?? cc/ml ------------------------------ 18 Punkey(35)Mike Geboortedatum: 07-04-07 Geboortegewicht en Lengte: 3010 gram en 48 cm Gewicht en Lengte nu: 3440gram en 51 cm Maat kleertjes: 56 Voeding:FV Volgende afspraak CB: 8 mei Gemiddeld aantal doorslaap uren: 7 uren Aantal voedingen per dag: 8x100 cc/ml nutrilon Forte ------------------------------ 19 Dizzy Missy (32)Jasmine Geboortedatum: 07-04-07 Geboortegewicht en Lengte: 3830 gram en 52 cm Gewicht en Lengte nu: 3940gram en 52cm Maat kleertjes: 56 Voeding: FV Volgende afspraak CB: 09-05-2007 Gemiddeld aantal doorslaap uren: 3,5 uren Aantal voedingen per dag: 7 cc/ml ------------------------------ 20 Tascha(22)Joshua Geboortedatum: 08-04-07 Geboortegewicht en Lengte: 2950 gram en 49 cm Gewicht en Lengte nu: 3110gram en ?? cm Maat kleertjes: 50 Voeding:fv Volgende afspraak CB: 23.04.2007 Gemiddeld aantal doorslaap uren: 5 uren Aantal voedingen per dag: 7x100 cc/ml ------------------------------ 21 Victoria(27)Nils Geboortedatum: 08-04-07 Geboortegewicht en Lengte: 4225 gram en 55 cm Gewicht en Lengte nu: ??gram en ?? cm Maat kleertjes: 56 Voeding: FV Volgende afspraak CB: ?? Gemiddeld aantal doorslaap uren: 4 soms 3 uren Aantal voedingen per dag: 6 a 7x90 cc/ml ------------------------------ 22 Natanya(23)Gioya Geboortedatum: 10-04-07 Geboortegewicht en Lengte: 2700 gram en 45 cm Gewicht en Lengte nu: ??gram en ?? cm Maat kleertjes: ?? Voeding: ?? Volgende afspraak CB: ?? Gemiddeld aantal doorslaap uren: ?? uren Aantal voedingen per dag: cc/ml ------------------------------ 23 Em77(29)Gemma Geboortedatum: 11-04-07 Geboortegewicht en Lengte: 2950 gram en 50 cm Gewicht en Lengte nu: 26/4 3140 gram en 54 cm Maat kleertjes: 50 (-) ( Voeding: BV Volgende afspraak CB: 14/5 Gemiddeld aantal doorslaap uren: 2,5-5 uren Aantal voedingen per dag: 7 ------------------------------ 24 Vonkje27(27)Charlène Geboortedatum: 11-04-07 Geboortegewicht en Lengte: 2950 gram en ?? cm Gewicht en Lengte nu: ??gram en ?? cm Maat kleertjes: ?? Voeding: ?? Volgende afspraak CB: ?? Gemiddeld aantal doorslaap uren: ?? uren Aantal voedingen per dag: ?? cc/ml ------------------------------ 25 Carol78(26)Suzie Geboortedatum: 11-04-07 Geboortegewicht en Lengte: 3315 gram en 46 cm Gewicht en Lengte nu: ??gram en ?? cm Maat kleertjes: ?? Voeding: ?? Volgende afspraak CB: ?? Gemiddeld aantal doorslaap uren: ?? uren Aantal voedingen per dag: ?? cc/ml ------------------------------ 26 Wendy80(26)Zoey Geboortedatum: 14-04-07 Geboortegewicht en Lengte: 4025 gram en 51 cm Gewicht en Lengte nu: ??gram en ?? cm Maat kleertjes: ?? Voeding: ?? Volgende afspraak CB: ?? Gemiddeld aantal doorslaap uren: ?? uren Aantal voedingen per dag: ?? cc/ml ------------------------------ 27 Ellenoor(41)Indra Sophie Geboortedatum: 15-04-07 Geboortegewicht en Lengte: 3000 gram en 49 cm Gewicht en Lengte nu: ??gram en ?? cm Maat kleertjes: ?? Voeding: ?? Volgende afspraak CB: ?? Gemiddeld aantal doorslaap uren: ?? uren Aantal voedingen per dag: ?? cc/ml ------------------------------ 28 Eyerish(30)Ambra-Lynn Geboortedatum: 17-04-07 Geboortegewicht en Lengte: 3990 gram en 53 cm Gewicht en Lengte nu: ??gram en ?? cm Maat kleertjes: ?? Voeding: ?? Volgende afspraak CB: ?? Gemiddeld aantal doorslaap uren: ?? uren Aantal voedingen per dag: ?? cc/ml ------------------------------ 29 Zorra(28 )Geheim Geboortedatum: 17-04-07 Geboortegewicht en Lengte: ?? gram en ?? cm Gewicht en Lengte nu: ??gram en ?? cm Maat kleertjes: ?? Voeding:BV Volgende afspraak CB: ?? Gemiddeld aantal doorslaap uren: ?? uren Aantal voedingen per dag: ?? cc/ml ------------------------------ 30 Loesje(27)Dani Geboortedatum: 19-04-07 Geboortegewicht en Lengte: 3950 gram en 51 cm Gewicht en Lengte nu: ??gram en ?? cm Maat kleertjes: ?? Voeding? Volgende afspraak CB: ?? Gemiddeld aantal doorslaap uren: ?? uren Aantal voedingen per dag: ?? cc/ml ------------------------------ 31 Vennetje(??)Sara Geboortedatum: 20-04-07 Geboortegewicht en Lengte: ?? gram en ?? cm Gewicht en Lengte nu: ??gram en ?? cm Maat kleertjes: ?? Voeding: ?? Volgende afspraak CB: ?? Gemiddeld aantal doorslaap uren: ?? uren Aantal voedingen per dag: ?? cc/ml ------------------------------ 32 Annabel(29)Jando Geboortedatum: 20-04-07 Geboortegewicht en Lengte: 3745 gram en 51 cm Gewicht en Lengte nu: ??gram en ?? cm Maat kleertjes: 56-62 Voeding:beba 1 Volgende afspraak CB: woe 02/05 Gemiddeld aantal doorslaap uren:5 a 6 uren Aantal voedingen per dag: 6 ,100/ml ------------------------------ 33 Sandra1982(24)Devon Geboortedatum: 21-04-07 Geboortegewicht en Lengte: 3080 gram en 48 cm Gewicht en Lengte nu: ??gram en ?? cm Maat kleertjes: ?? Voeding? Volgende afspraak CB: ?? Gemiddeld aantal doorslaap uren: ?? uren Aantal voedingen per dag: ?? cc/ml ------------------------------ 34 Elf(??)Dex Geboortedatum: 22-04-07 Geboortegewicht en Lengte: 3070 gram en 51 cm Gewicht en Lengte nu: ??gram en ?? cm Maat kleertjes: ?? Voeding? Volgende afspraak CB: ?? Gemiddeld aantal doorslaap uren: ?? uren Aantal voedingen per dag: ?? cc/ml ------------------------------ 35 Loeki(29)Annika Geboortedatum: 27-04-07 Geboortegewicht en Lengte: 4100 gram en 52 cm Gewicht en Lengte nu: ??gram en ?? cm Maat kleertjes: ?? Voeding: ?? Volgende afspraak CB: ?? Gemiddeld aantal doorslaap uren: ?? uren Aantal voedingen per dag: ?? cc/ml Nu ben ik ook weer bij. Ik ga er vandoor, bijna tijd voor de volgende fles.
Evon:Elena drinkt helemaal niet te snel,er gaan zeker 15-20 min over een fles,madame slurpt rustig haar fles leeg Maar ze drinkt zowiezo te veel hé 6x170 ml is dus wel over de 1 liter en ik schat haar nu op 4100 gram Ach,voor de rest is het een heel vrolijk meisje hoor(behalve 's avonds dan ) Ze groeit goed,komt goed bij,lacht veel,'babbelt' al wat dus... Ik hoop dat ik snel bij de kinderarts terecht kan. Ik wil niet zomaar van voeding veranderen daarom dat ik ook naar de arts wil gaan(en dan haar ademhalingsprobleempje dat ze vorige week had eens controleren)
Kim zit verstopt ze zit nu aan de laxeersiroop, arme kimmie... t is wel goed voor haar stembanden, die draaien overuren....
Ik heb zo'n idee dat Joshua spruw heeft. Zijn hele tong is bezaaid met witte untjes. Het lijken net melkresten. Moet ik hier iets aan doen, of gaat het vanzelf weg?
tascha als het met een doekje weg gaat is het geen spruw probeer dat eens, en anders heb je een speciaal middeltje tegen spruw. DAMES IK BEN VANAF VANDAAG GESTOPT MET BV IK TREK HET NIET MEER,IK HEB STEEDS GETWIJFELD MAAR NU GA IK HET ECHT DOEN. HET IS ZO VERMOEIEND KOLVEN VOEDEN DAN WEER KOLVEN. IK HEB VANDAAG ALVAST NUTRILON 1 IN HUIS GEHAALD, EERST ,MAAK IK DE LAATSTE FLESJES DIE IK NOG HEB OP, EN DAN STOP IK. ZE ZEGGEN DAT DE EERSTE 6 WEKEN HET BELANGERIJKSTE ZIJN DUS DAT SCHEELT.
Dientje, wat jammer dat het niet wil. Wel heel begrijpelijk dat je fv gaat geven hoor. Hoop dat je wat rust vind.