April 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Dientje, 14 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

ja ik moet volgende week ook naar cb kijken wat die zeggen.

wij hebben veel gereisd door marokko, egypte tunis etc daardoor vinden we jasmine extra mooi! jasmijnis trouwens nationale bloem van tunesie ;)

met Y vond ik ook heel mooi maar was bang dat ze dan altijd haar naam moet spellen. ach nu misschien ook :D

2. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Inderdaad zorra,mooi weer maar hier waait het wel enorm hard en ik haat wind!Ben net de stallen gaan uitmesten en met die staldeuren open trok het heel fel.Heb er hoofdpijn van gekregen!

Annabel:Jando is goed bijgekomen!En hij slaapt ook al goed door.Ik hoop dat Eleentje met andere voeding ook wat beter gaat doorslapen!
    Ze heeft ook 2 nachten geslapen van 23u30 tot 6u30 toen ik net de voeding wat verhoogd had!

3. Niet meer actief

jaoor we zitten nu hier :) :)

4. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    landen/ belgie
    Elena ligt nog altijd te slapen,die fles van 210 ml heeft toch zen effect!
    Nu weet ik zeker dat ons meisje gewoon honger heeft en niet genoeg aan 170 ml!

5. Niet meer actief

Goed zo Taschke! Erg fijn!

Hebben jullie tips voor mij?
    Kim wil alleen nog maar op me slapen. Zodra ik dr wegleg begint ze te huilen en is ze niet stil te krijgen tot ik dr oppak... word er een beetje wanhopig van.

En dr ontstoken oog is ook nogsteeds niet over...

6. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Misschien als je een spuugdoekje of iets dergelijks een nacht naast je leg en daarna in de wieg. Dan heeft ze een herkeningspunt van jou. Misschien helpt dat. Je ziet volgens mij wel vaker dat baby's een periode van eenkennigheid hebben. Is wel lastig inderdaad.

7. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    landen/ belgie
    Mo:Elena heeft ook van die dagen dat ze alleen stil is als ik haar op mijn arm heb.Als ze huilt en na 10 min nog huilt pak ik haar toch op!
    Ik geef er op die momenten gewoon aan toe,ze doet het ook niet altijd dus...Ik kan het gewoon niet aan om haar dan te laten huilen :(
    Ik denk dat dat vanzelf wel betert!

En Elena heeft 2 weken geleden ook een ontstoken oog gehad.
    Het was na 3 dagen beter,ik maakte het om de paar uur proper met fysiologisch water.(meer heb ik er niet aan gedaan)

8. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Hai Hai

Nou hier een beetje een vermoeide dag Thyron huilt alleen maar ik weet echt niet wat hem scheelt.

Dizzy Misschien kun je de voedingen opschuiven.

Janne Je kan idd even cinabay proberen bij Thyron heeft het iig geholpen.

Tascha Het is idd erg moeilijk om die nachtvoeding eruit te kijgen ik hoop dat het snel gaat lukken.

Annabel Jando is flink aangekomen goed hoor!

Zorra Ja we zijn hier al een tijdje.

Taschke Goed dat je nu zeker weet dat ze meer voeding nodig heeft.

Mo ik heb precies hetzelfde ik weet me ook geen raad.

9. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    01 Meliske(22)Danischa*
    Geboortedatum: 19-01-2007
    Geboortegewicht en Lengte: 815 gram en 33 cm
    ------------------------------
    02 Dientje(20)Thyron Alessandro Geboortedatum: 11-03-07 Geboortegewicht en Lengte: 2000 gram en 44 cm Gewicht en Lengte nu: 26/04/07 3690 gram en 51 cm Maat kleertjes: 50/56 Voeding: BV en FV Volgende afspraak CB: 31-05-2007 Gemiddeld aantal doorslaap uren: 3 soms 4 uren Aantal voedingen per dag: 7x 100 cc/ml
    03 Taschke(22)Elena Geboortedatum: 14-03-07 Geboortegewicht en Lengte: 2495 gram en 46 cm Gewicht en Lengte nu: 19/04/07 3740 gram en ?? cm Maat kleertjes: 50-56 Voeding: FV NAN AR Volgende afspraak CB: 15-05-2007 Gemiddeld aantal doorslaap uren: 5-6
    uren
    Aantal voedingen per dag: 5x170 cc/ml
    04 Evon(26)Merle Jo Geboortedatum: 22-03-07 Geboortegewicht en Lengte: ?? gram en ?? cm Gewicht en Lengte nu: ??gram en ?? cm Maat kleertjes: ?? Voeding: ?? Volgende afspraak CB: ?? Gemiddeld aantal doorslaap uren: ?? uren Aantal voedingen per dag: ?? cc/ml
    05 Jopie(29)Dylan Geboortedatum: 22-03-07 Geboortegewicht en Lengte: 2950 gram en 49 cm Gewicht en Lengte nu: 3970 gram en 52 cm Maat kleertjes: 50 Voeding: BV Volgende afspraak CB: 21-05-2007 Gemiddeld aantal doorslaap uren: 4 uren Aantal voedingen per dag: 7
    06 Mama Mo(27)Kim Sophia Geboortedatum: 30-03-07 Geboortegewicht en Lengte: 3080 gram en 49 cm Gewicht en Lengte nu: 3550 gram en ?? cm Maat kleertjes: 50 Voeding: FV Volgende afspraak CB: 03-05-2007 Gemiddeld aantal doorslaap uren: 4 uren Aantal voedingen per dag: 6x110 cc/ml
    08 Oempje(22)Ayyoub Geboortedatum: 30-03-07 Geboortegewicht en Lengte: 3570 gram en ?? cm Gewicht en Lengte nu: ??gram en ?? cm Maat kleertjes: ?? Voeding:(? Volgende afspraak CB: ?? Gemiddeld aantal doorslaap uren: ?? uren Aantal voedingen per dag: ?? cc/ml
    09 Janne(??)Geheim Geboortedatum: 31-03-07 Geboortegewicht en Lengte: 3700 gram en 49 cm Gewicht en Lengte nu: 4200gram en 55 cm Maat kleertjes: 56 Voeding: BV Volgende afspraak CB: 9 mei Gemiddeld aantal doorslaap uren: 6 uren Aantal voedingen per dag: ?? cc/ml
    10 Milou (32)Merlijn Geboortedatum: 01-04-07 Geboortegewicht en Lengte: 3375 gram en ?? cm Gewicht en Lengte nu: ??gram en ?? cm Maat kleertjes: 50 Voeding:BV Volgende afspraak CB: 9-5-2007 Gemiddeld aantal doorslaap uren: 3 uren Aantal voedingen per dag: 9
    11 Cilia (24)Ilana Richelle Geboortedatum: 02-04-07 Geboortegewicht en Lengte: 3910 gram en 53 cm Gewicht en Lengte nu: 3920gram en ?? cm Maat kleertjes: 56 Voeding: BV Volgende afspraak CB: 3-05-07 Gemiddeld aantal doorslaap uren: 2,5-5 uren Aantal voedingen per dag: 8 cc/ml

12 Jantina(32)Britt Geboortedatum: 02-04-07 Geboortegewicht en Lengte: 3085 gram en 49 cm Gewicht en Lengte nu: 3558 gram en ?? cm Maat kleertjes: 50 Voeding: BV Volgende afspraak CB: 14-05-2007 Gemiddeld aantal doorslaap uren: 2-4 uren Aantal voedingen per dag: 8x100 cc/ml
    13 Zonnetje(??)?? Geboortedatum: 04-04-07 Geboortegewicht en Lengte: ?? gram en ?? cm Gewicht en Lengte nu: ??gram en ?? cm Maat kleertjes: ?? Voeding: ?? Volgende afspraak CB: ?? Gemiddeld aantal doorslaap uren: ?? uren Aantal voedingen per dag: ?? cc/ml
    14 Harley(28 )Yara Geboortedatum: 04-04-07 Geboortegewicht en Lengte: 3980 gram en 51 cm Gewicht en Lengte nu: 4580gram en 56.5 cm Maat kleertjes: 56/62 Voeding: FV Volgende afspraak CB: 5 juni Gemiddeld aantal doorslaap uren: 6 uren Aantal voedingen per dag: 7x120 cc/ml
    15 Eef25(25)Jens Geboortedatum: 04-04-07 Geboortegewicht en Lengte: ?? gram en ?? cm Gewicht en Lengte nu: ??gram en ?? cm Maat kleertjes: ?? Voeding:(? Volgende afspraak CB: ?? Gemiddeld aantal doorslaap uren: ?? uren Aantal voedingen per dag: ?? cc/ml
    16 PRDM(24)Jessy-Joelle Geboortedatum: 05-04-07 Geboortegewicht en Lengte: 3650 gram en 49 cm Gewicht en Lengte nu: ??gram en ?? cm Maat kleertjes: ?? Voeding: ?? Volgende afspraak CB: ?? Gemiddeld aantal doorslaap uren: ?? uren Aantal voedingen per dag: ?? cc/ml
    17 Tumtummetje(??)Amber Anna Geboortedatum: 05-04-07 Geboortegewicht en Lengte: ?? gram en ?? cm Gewicht en Lengte nu: ??gram en ?? cm Maat kleertjes: ?? Voeding: ?? Volgende afspraak CB: ?? Gemiddeld aantal doorslaap uren: ?? uren Aantal voedingen per dag: ?? cc/ml
    18 Punkey(35)Mike Geboortedatum: 07-04-07 Geboortegewicht en Lengte: 3010 gram en 48 cm Gewicht en Lengte nu: 3440gram en 51 cm Maat kleertjes: 56 Voeding:FV Volgende afspraak CB: 8 mei Gemiddeld aantal doorslaap uren: 7 uren Aantal voedingen per dag: 8x100 cc/ml nutrilon Forte
    19 Dizzy Missy (32)Jasmine Geboortedatum: 07-04-07 Geboortegewicht en Lengte: 3830 gram en 52 cm Gewicht en Lengte nu: 3940gram en 52cm Maat kleertjes: 56 Voeding: FV Volgende afspraak CB: 09-05-2007 Gemiddeld aantal doorslaap uren: 3,5 uren Aantal voedingen per dag: 7 cc/ml
    20 Tascha(22)Joshua Geboortedatum: 08-04-07 Geboortegewicht en Lengte: 2950 gram en 49 cm Gewicht en Lengte nu: 3110gram en ?? cm Maat kleertjes: 50 Voeding:fv Volgende afspraak CB: 23.04.2007 Gemiddeld aantal doorslaap uren: 5 uren Aantal voedingen per dag: 7x100 cc/ml
    21 Victoria(27)Nils Geboortedatum: 08-04-07 Geboortegewicht en Lengte: 4225 gram en 55 cm Gewicht en Lengte nu: ??gram en ?? cm Maat kleertjes: 56 Voeding: FV Volgende afspraak CB: ?? Gemiddeld aantal doorslaap uren: 4 soms 3 uren Aantal voedingen per dag: 6 a 7x90 cc/ml
    22 Natanya(23)Gioya Geboortedatum: 10-04-07 Geboortegewicht en Lengte: 2700 gram en 45 cm Gewicht en Lengte nu: ??gram en ?? cm Maat kleertjes: ?? Voeding: ?? Volgende afspraak CB: ?? Gemiddeld aantal doorslaap uren: ?? uren Aantal voedingen per dag: cc/ml
    23 Em77(29)Gemma Geboortedatum: 11-04-07 Geboortegewicht en Lengte: 2950 gram en 50 cm Gewicht en Lengte nu: 26/4 3140 gram en 54 cm Maat kleertjes: 50 (-) ( Voeding: BV Volgende afspraak CB: 14/5 Gemiddeld aantal doorslaap uren: 2,5-5 uren Aantal voedingen per dag: 7
    24 Vonkje27(27)Charlène Geboortedatum: 11-04-07 Geboortegewicht en Lengte: 2950 gram en ?? cm Gewicht en Lengte nu: ??gram en ?? cm Maat kleertjes: ?? Voeding: ?? Volgende afspraak CB: ?? Gemiddeld aantal doorslaap uren: ?? uren Aantal voedingen per dag: ?? cc/ml
    25 Carol78(26)Suzie Geboortedatum: 11-04-07 Geboortegewicht en Lengte: 3315 gram en 46 cm Gewicht en Lengte nu: ??gram en ?? cm Maat kleertjes: ?? Voeding: ?? Volgende afspraak CB: ?? Gemiddeld aantal doorslaap uren: ?? uren Aantal voedingen per dag: ?? cc/ml
    26 Wendy80(26)Zoey Geboortedatum: 14-04-07 Geboortegewicht en Lengte: 4025 gram en 51 cm Gewicht en Lengte nu: ??gram en ?? cm Maat kleertjes: ?? Voeding: ?? Volgende afspraak
    CB: ??
    Gemiddeld aantal doorslaap uren: ?? uren
    Aantal voedingen per dag: ?? cc/ml
    27 Ellenoor(41)Indra Sophie Geboortedatum: 15-04-07 Geboortegewicht en Lengte: 3000 gram en 49 cm Gewicht en Lengte nu: ??gram en ?? cm Maat kleertjes: ?? Voeding: ?? Volgende afspraak
    28 Eyerish(30)Ambra-Lynn Geboortedatum: 17-04-07 Geboortegewicht en Lengte: 3990 gram en 53 cm Gewicht en Lengte nu: ??gram en ?? cm Maat kleertjes: ?? Voeding: ?? Volgende afspraak
    29 Zorra(28 )Geheim Geboortedatum: 17-04-07 Geboortegewicht en Lengte: ?? gram en ?? cm Gewicht en Lengte nu: ??gram en ?? cm Maat kleertjes: ?? Voeding:BV Volgende afspraak CB: ?? Gemiddeld aantal doorslaap uren: ?? uren Aantal voedingen per dag: ?? cc/ml
    30 Loesje(27)Dani Geboortedatum: 19-04-07 Geboortegewicht en Lengte: 3950 gram en 51 cm Gewicht en Lengte nu: ??gram en ?? cm Maat kleertjes: ?? Voeding:(? Volgende afspraak CB: ?? Gemiddeld aantal doorslaap uren: ?? uren Aantal voedingen per dag: ?? cc/ml
    31 Vennetje(??)Sara Geboortedatum: 20-04-07 Geboortegewicht en Lengte: ?? gram en ?? cm Gewicht en Lengte nu: ??gram en ?? cm Maat kleertjes: ?? Voeding: ?? Volgende afspraak
    32 Annabel(29)Jando Geboortedatum: 20-04-07 Geboortegewicht en Lengte: 3745 gram en 51 cm Gewicht en Lengte nu: ??gram en ?? cm Maat kleertjes: 56-62 Voeding:beba 1 Volgende afspraak CB: woe 02/05 Gemiddeld aantal doorslaap uren:5 a 6 uren Aantal voedingen per dag: 6 ,100/ml
    33 Sandra1982(24)Devon Geboortedatum: 21-04-07 Geboortegewicht en Lengte: 3080 gram en 48 cm Gewicht en Lengte nu: ??gram en ?? cm Maat kleertjes: ?? Voeding:(? Volgende afspraak CB: ?? Gemiddeld aantal doorslaap uren: ?? uren Aantal voedingen per dag: ?? cc/ml
    34 Elf(??)Dex Geboortedatum: 22-04-07 Geboortegewicht en Lengte: 3070 gram en 51 cm Gewicht en Lengte nu: ??gram en ?? cm Maat kleertjes: ?? Voeding:(? Volgende afspraak CB: ?? Gemiddeld aantal doorslaap uren: ?? uren Aantal voedingen per dag: ?? cc/ml
    35 Loeki(29)Annika Geboortedatum: 27-04-07 Geboortegewicht en Lengte: 4100 gram en 52 cm Gewicht en Lengte nu: ??gram en ?? cm Maat kleertjes: ?? Voeding: ?? Volgende afspraak
    36 Bosi333(28 )Isabella Sophie Geboortedatum: 30-04-07 Geboortegewicht en Lengte: ?? gram en ?? cm Gewicht en Lengte nu: ??gram en ?? cm Maat kleertjes: ?? Voeding: ?? Volgende afspraak

10. Niet meer actief

Dientje, arme wij :(

Net (1530) viel ze gelukkig van pure vermoeidheid om van de slaap. Heb haar gelijk in dr bedje gelegd en ze slaapt nu nogsteeds. Ik kom echt even bij , jammer dat om 1545 de kraamvisite voor de deur stond en ik dus weer niks met mn tijd kon.

Mn man is nu even de hond uitlaten, dus ik heb een heel kwartier alleen! heerlijk...

Ik voel me ook zo schuldig, ik werd zo wanhopig dat ik heel lelijk tegen dr deed. Dat verdient ze helemaal niet. Terwijl het zo schokkend heel niet was hoor. Ik zei alleen heel hard: Hou asjeblieft op. Waarop ze nog harder begon te huilen. En de hond en ik ook... Ik vind het soms best moeilijk hoor...

Sorry meiden, heb ff niet de puf om terug te lezen... Ik ga even wat schoonmaken. XXX

11. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    Mo zo te horen breken de slapeloze nachten je op. Kan je overdag niet wat slapen? Mijn zoontje is trouwens ook zo onrustig als Kim, dus ik herken het helemaal. Na de voeding s'nachts valt hij in slaap in mn armen, maar zodra ik hem terugleg begint hij te huilen. Vannacht heb ik 'em uiteindelijk ingebakerd/ingewikkeld in een doek (geleerd van de kraamzorg) en hij was meteen stil. Misschien is dat ook wat voor Kim, ik weet alleen niet van wie je het inwikkelen zou kunnen leren aangezien je kraamzorg er niet meer is.

12. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Mo, kan je niet zorgen dat je een weekje geen visite hebt? Gewoon mensen weigeren en wegsturen. Volgens mij heb je dat echt even nodig.

Zorra, we waren idd hier ook al aan het kletsen. Gelukkig heb je ons gevonden :p

Hier alles nog steeds goed! Dylan jengelt af en toe wel een beetje, maar dan kijk ik op de klok en spreek ik met mezelf een tijd af (meestal een kwartiertje). Als hij dan nog huilt ga ik kijken, eerder niet. Is wel moeilijk, maar het werkt ook niet om direct maar naast z'n bedje te staan. Meestal slaapt hij dan ook al wel. Geeft voor mij wel rust.

13. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Vandaag een hectische dag gehad. Sinds het flesje van gisteravond is Annika echt super goed gaan drinken en iedere voeding gaat het beter en drinkt ze langer. Ze was vanmorgen dus ook al 3700 gram en ik mag gewoon door gaan met voeden.

Bij het voeden moeten we haar wel inbakeren, want ze is te onrustig als ze drinkt, maar als ze dan rustig drinkt kan ze nu ook al 10 tot 15 minuten drinken en ze slaapt er al snel 3 tot 4 uur op.

Verder was het een dag van overwinningen. Vannacht voor het eerst zonder hulp van Jaap kunnen voeden. Toen ik hem om 4 uur wakker maakte om Annika te verschonen vroeg hij of ze echt al 5 uur geslapen had, nee schatje, ik heb haar 2,5 uur geleden gevoed. Hij had er niets van gemerkt, SUPER, want hij ging vandaag weer aan het werk :D Ik vond het echt een overwinning.

Verder ben ik vandaag ook voor het eerst beneden geweest. Heerlijk in de woonkamer hangen, ja zitten kan ik het niet noemen. Hoofdpijn was ook gelijk verdwenen, dus dat ligt echt aan de warme omgeving van de slaapkamer.

Kraamhulp was niet ontevreden over het flesje van gisteren, ik moet doen wat mijn gevoel me ingeeft. Ik ben echt zo blij met haar, echt een topper, mijn zusje wil haar ook hebben als ze weer gaat bevallen (eerst zwanger worden). Ik mag niet meer kolven, want na gisteren is mijn productie bijna verdubbeld. Toen ik vanacht uit bed stapte lekte ik zo dat ik er over uit gleed. ik kon me gelukkig op tijd aan het bed vast grijpen, maar schrok wel even.

Naast de succesen van vandaag was er ook verdriet.

Gisteravond vertelde mijn moeder dat een van haar (oud)medewerkers met een hersenbloeding naar het ZH gebracht was en het ziet er niet goed uit, het is niet de eerste keer en ze was bang dat dit haar wel eens fataal kan worden, dus zit wel een beetje in spanning. Vandaag kreeg ik van haar het geboorte kaartje en dat was heel moeilijk, die heeft ze gisteren op de post gedaan voor ze die beroerte kreeg :cry:

Om het compleet te maken belde mijn schoonmoeder vanmorgen vroeg dat mijn schoonvader in het ZH lag met hartritmestoornissen. Pas om 16 uur hoorden we dat alles weer rustig is en dat hij na twee shocken weer thuis mocht herstellen. Dus ben emotioneel wel door de mangel gehaald vandaag.

14. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Jee, Loeki, echt een dag met een lach en een traan. Wat super van je dat je voor het eerst alleen hebt kunnen voeden. Dat kreeg ik ook een heel trots gevoel van. Wat triest van de medewerker van je moeder. Ik hoop dat je schoonvader snel weer opknapt.

Verdubbelde borstvoeding :(: Knap je niet uit elkaar zo ondertussen? Wel geweldig dat het drinken zo goed gaat!

15. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja ik barst, cup D is dus ook veel te klein, ben sinds gisteren zeker nog een cup gegroeid en had net BH's besteld, maar weet niet of ik voldoende heb aan cup E.

Morgen kan de VK de hechtingen eventeel doorknippen. Iemand ervaring hier mee? Is het beter dan laten oplossen?

16. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Mo balen is dat he, ik weet hoe je je voelt hoor!

Loeki Gelukkig is annika weer goed op gewicht en gaat het voeden beter!

17. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Annika moet nog 400 gr aankomen om op haar geboortegewicht te komen, maar dat gaat nu wel lukken

Ik voel strouwens harde bobbels in mijn borst, niet pijnlijk gelukkig, is dit normaal? Ze zaten er gisteren niet.

18. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik begreep van de kraamhulp dat de HA hier altijd een huisbezoek aflegt na een geboorte, is dat bij jullie ook zo?

19. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Ik weet niet hoe dat zit met de hechtingen loeki. Ik weet wel dat ik oplosbare hechtingen heb en dat ie er nog niet allemaal uit zijn. Ga ook even uitzoeken hoe lang die moeten blijven zitten.

20. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Mijne zijn ook oplosbaar, maar ze kunnen ze doorknippen als ik er last van heb.

Deel Deze Pagina