April 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Dientje, 14 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Dientje, Kim krijgt tussen de 60 en 90 per keer. Ze krijgt gekolfde bv en ik mocht van de kraamzorg hiertussen schommelen.
    Volgens mij mag je als je kind meer wil, de voeding opvoeren hoor... Althans dat is mij verteld.
    Als ze teveel krijgen spugen ze het er toch weer uit...

Kim was gister van 1400 tot 2300 uur wakker!
    Ik wist niet meer wat ik moest doen, helemaal wanhopig werd ik ervan. Ze had ook erge last van krampjes, jee, wat ging dat buikje tekeer! Gelukkig heeft ze vannacht heel goed geslapen en nu ligt ze ook weer te tukken...

Taschke, ik weet niet of ze met een maand bewust lachen. Als jij het denkt dan zal het toch wel?
    Kim glimlacht heel schattig na een maaltijd of na een kus. Dit schijnt nog een reflex te zijn. Gewoon omdat ze dan tevreden is. Maar met een maand zou het best kunnen hoor...

2. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Elena glimlachte met een week ook al maar dat weet ik dat dat een reflex was :)
    Heb er nog eens op gelet en volgens mij is het echt bewust,ze kijkt me echt aan als ze lacht en dat deed ze daarvoor niet,toen draaide haar ogen nog weg :D
    Is zalig zo een lach!

Ik vergeet altijd dat ze al een maand is en dat ze 'groter'word :)

3. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Goede morgen allemaal,
    Gisteren heb ik voor het laats de kraamzorg gehad,
    dus vandaag gaan we het echt samen doen!
    Vanacht ging het super goed en overdag is britt heel zoet en vredig, en ligt ze als een prinsje in de box.
    Heb 2 fotootjes geplaatst geplaatst in mijn album.

Groetjes jantina:)

4. Niet meer actief

Jantina, wat een scheetje!

Taschke, ik denk dat toch ook echt dat ze bewust glimlacht hoor! Zulke reflexen bestaan bijna niet toch?
    Lief hoor!

O zo grappig... Ik heb Kim de hele zwangerschap gek gemaakt met U2, iedere dag heb ik een walkman op mn buik gezet. En het werkt! ! ! Geweldig, ze wordt gewoon rustig van Bono. Jippieeeee

5. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Taschke Thyron woog 5 april 2560 gram ik ben benieuwd wat hij nu weegt.

Mo Ik geef ook afgekolfde bv, ik heb ook zoiets van als ze live drinken kunnen ze ook meer drinken zonder dat je het weet.
    Kolf jij om de 3 uur?
    Mn Bv was een paar weken terug een beetje teruggelopen doordat ik niet meer zo vaak kolfde (toen lag thyron nog in het ziekenhuis) maar nu is het weer volop opgang gekomen.
    Ik wil proberen 4 tot 6 maanden bv te geven.

Kim was dan aardig lang wakker, is ze normaal ook lang wakker?
    Wat grappig dat kim op U2 reageerd leuk hoor!

Jantina Wat een schatje zeg!
    Veel succes vandaag!

6. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    landen/ belgie
    Jantina:Tis een lieverdje :)

Mo:Dat is wel erg lang dat Kim wakker is.Ik vind het al vermoeiend als Elena 4 uur wakker is.Meestal ligt ze gewoon rond te kijken maar soms wilt ze gewoon opgepakt worden.Dan leg ik haar in de box,begint ze te huilen,pak ik haar op en zie ik een groooote lach.En zo kan dat even doorgaan.. :D Maar ondertussen blijft het werk liggen hé

7. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Taschke Elena is flink aangekomen he goed hoor!

8. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    landen/ belgie
    Dientje:Ze eet ook heel goed :) Ben benieuwd hoeveel ze volgende week weegt want dan word ze terug gewogen.
    Merk jij dat Thyron prematuur is?
    Hij is wel veel vroeger geboren dan Elena maar ze zeggen dat prematuren soms achterstand hebben :(
    Elena kan al meer dan sommige kindjes die op tijd geboren zijn.
    Ze kan haar hoofdje al heel goed recht houden en ze wilt zich opdrukken als ze op haar buikje ligt(lukt haar ook een paar seconden)
    Ze lacht veel en maakt heel veel oogcontact :D Tis een levendig ding

9. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    landen/ belgie
    Nu alles goed gaat vind ik het niet erg dat Elena te vroeg geboren is.
    Als ze was blijven zitten tot 8 april had ik haar pas een maand later in mijn armen gehad :)

10. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    He meiden, ik heb een vraagje op hoeveel voedingen zaten jullie de eerste paar weken?
    Britt die komt per dag ongeveer op 9 a 10 voedingen..

Groetjes jantina

11. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    landen/ belgie
    Op het einde van de eerste week dronk Elena 7 keer 60-70 ml.
    En op het einde van week 2 90 ml water +3 schepjes ook 7 keer
    Sinds een week drinkt ze 120 water +4 schepjes 6 keer per dag.
    Maar ik merk dat ze alweer niet genoeg heeft en dat ik zal moeten verhogen :(

9 a 10 keer hoeveel ml jantina?

12. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    ik geef borstvoeding dus ik weet dat niet precies.
    in het ziekenhuis zat ze naar een weging ongeveer op 60cc.

groetjes

13. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Jantina We zijn begonnen met 8 voedingen.

Taschke Ik merk er niks van dat Thyron prematuur is hij maakt ook oogcontact lacht enz.
    Tot nu toe gelukkig niks gemerkt.
    Hij slaapt wel veel maar dat doen volgens mij alle baby's.

14. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    landen/ belgie
    Elena heeft de laatste dagen heel veel last van krampjes :(
    Je ziet echt aan haar gezichtje dat ze pijn heeft.Zelfs als ik haar in mijn armen neem huilt ze nog :(
    Kga sewes naar de apotheker eens iets vragen tegen krampjes want mijn nachtrust gaat er ook aan... :(

15. Niet meer actief

Jantina, Kim zit op de 7, 8 voedingen per dag.
    Moeten terug naar de 6, maar daar is ze nog niet klaar voor. Ze komt om de 3 uur...

Dientje, ik kolf 4 keer per dag, merk idd dat het bij mij ook terugloopt. Ik probeer wel om de 3 uur te kolven, maar ik heb er simpelweg geen tijd voor... Het huis zit hier ook de hele dag vol mensen en het kolven duurt toch wel een half uur tot 3 kwartier.
    Moet zeggen dat ik het wel zwaar vind hoor! Ben ook niet van plan om het zo lang te gaan doen als jij...
    Echt heel knap, want ik voel me net een campinakoe!

o ja, Kim krijgt 4 keer moedermelk en 3 keer flesvoeding en heb het idee dat ze verzadigder is van de fles... :(

16. Niet meer actief

Taschke, Kim heeft ook krampjes...
    Ik masseer dr buikje en geef haar cinababy van vsm...
    Dit helpt haar goed!

Als ze nou hele erge last heeft kan je d'r ook eens proberen te temperaturen, dit was een tip van een zuster, dan kan ze de lucht er uitdrukken en dat verlicht vaak heel erg...

17. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    voor degene die nog geen mama waren, hoe is het om nu moeder te zijn? Vooral met dit mooie weer, kun je lekker wandelen!

18. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    landen/ belgie
    Hoe het is om moeder te zijn? :)
    Zwaar :)
    Vooral als je s' nachts moet opstaan om te voeden en je babytje na 2 uur nog altijd ligt te huilen of te spelen :D
    Maar je hebt er het voor over!Die eerste glimlach,als ze beginnen geluidjes te maken.Het is een hele aanpassing maar één keer als je je ritme vind is het goed te doen ;)
    en met dit mooie weer is het inderdaad zalig om te gaan wandelen :D
    Ik kan mijn dochtertje niet meer missen!

Meliske,hopen dat jij heel snel mag weten wat het is om mama te zijn!Je verdient het echt!

19. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    landen/ belgie
    Ben iets gaan halen tegen de krampjes,ben benieuwd...

20. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Mo Ja Thyron krijgt ook een paar flesvoedingen tussendoor omdat ik soms niet genoeg melk heb maar ik probeer het nu volledig te geven alleen gaat dat nog niet zo ik kan hem niet echt bijhouden.
    Een paar dagen geleden was het weer volop opgang gekomen maar je hoeft maar 1 kolfbeurt over teslaan en het loopt al weer terug, dat is wel echt balen.

Ik weet ook niet of ik het wel zo lang volhoud hoor ik kan hem nu amper bijhouden laatstaan als hij meer gaat drinken, maar ik wil het wel proberen ook al krijgt hij dan maar 1 of 2 flesjes moedermelk het is toch iets.

Taschke En werkt het een beetje?

Meliske Ik vind het geweldig om moeder te zijn af en toe is het wel zwaar maar ik vind het tot nu toe erg leuk!

Deel Deze Pagina