April 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Dientje, 14 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Guinevere

Guinevere Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.179
    0
    0
    he meliske,

wat geweldig!gefeliciteerd!dit keer gaat alles goed meid en over 8 maanden heb jij je kindje in je armen! ;)

2. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja die hoofdpijn heb ik idd ook ellenoor, maar dacht dat het aan te weinig frisse lucht zou liggen. Ik heb nooit hoofdpijn en nu best wel veel, gelukkig helpen paracetamolletjes daar ook wel tegen.

Hier is de VK voor de afsluitende controle geweest. Alles goed.

OMdat Annika een uitgesproken voor keur heeft voor EEN borst is het advies links de borst geven en rechts kolven, dan de gekolfde melk bij de volgende voedingsronde geven. Yes, laat dat nou net mijn idee zijn :D

Pijn op mijn pezen zijn de naweeën. Ik mag van de VK wel weer naar buiten als ik me goed voel, op bed blijven liggen is niet nodig vond ze.

Ik kreeg wel even een dreun toen ze me vertelde dat ik bij een volgende bevalling niet meer thuis mag bevallen :cry: dat valt even vies tegen, maar is wel logisch. Ik mag onder controle van een VK blijven en ik mag ook met mijn eigen VK in het ZH bevallen, maar thuis is te risicovol. Dat is even een hele bittere pil. Hoewel ik nog helemaal niet weet of ik wel een tweede wil.

Verder niet veel nieuws, Annika doet het goed. Ik moet voorlopig ijzer blijven slikken en alert blijven op depressies die daar mee samen kunnen gaan.

3. Guinevere

Guinevere Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.179
    0
    0
    ik heb 6.6 dus ook bloedarmoede.ben alleen met de pillen gestopt vanwege harde ontlasting, ik heb bloedende aambeien :(
    dus als dat weer weg is ga ik weer verder.
    heb sinds gister zetpillen van sperti, voel nog geen verschil, maar even geduld.....

4. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik drink iig een glas Roosvicee Laxo en gebruik Floradix voor mijn stoelgang en ik mag niet klagen.

5. ellenoor

ellenoor Lid

3 apr 2007
    35
    0
    0
    Hallo meiden,

Eindelijk even tijd, indra ligt net te slapen. Alles gaat goed hier. Indra is wel neusverkouden, maar ze heeft toch nog steeds genoeg lucht met de borstvoeding. Ze had wel veel krampjes, maar met de sab simplex gaat dat een stuk beter. Ik vraag me wel af of je die druppels iedere voeding moet geven?
    Ik ben al goed op de been, maar ik heb wel nog veel pijn aan mijn buikspieren. Ik werd het een beetje zat thuis zitten en ben sinds een paar dagen lekker naar buiten met indra in de draagdoek, dat gaat super. Ik ben een bezig bijtje, dus dat niets doen gaat mij helemaal niet goed af!

Meliske: Proficiat met je zwangerschap! :whistle:
    bambino: Voorspoedige bevalling gewenst, zet em op meid! :thumup:

Misschien ben ik wel iemand vergeten, ik hou het niet altijd bij met lezen.

Ik heb nog een nieuwe foto in mijn album!

6. evon

evon Actief lid

18 mei 2006
    432
    0
    0
    Den-Haag!
    ja... ik....had het al een keer verteld in dit draadje.
    Wat voor vraagjes heb je?

Ik heb ook bloedarmoede..ben erg veel bloed verloren tijdens de KS
    Slik ook tabletten.
    Was van 8.6 naar 5.6 gedaald. Echt klote
    En ik merk het wel...lichamelijk en geestelijk. Ben heel erg flauw, moe en heb al 4 infecties gehad.
    Bah!
    Hoop dat die tabletten snel helpen want naar het schijnt als je eenmaal bloedarmoede hebt kun je je ijzer niet echt met ijzerrijk voedsel aanvullen maar alleen met die stomme tabletten.

Meliske: Gefeliciteerd! :) :) Hoop dat je er toch van kan genieten!

Met Merle gaat alles heel erg goed.
    Die RRR methode werkt hier erg goed, ze huilt nu haast nooit meer.
    Ook geen krampjes meer gelukkig. Merk wel dat ik vaak ten onrechte gehuil als het gevolg van krampjes heb aangezien.
    Vaak was het ook vermoeiheid, niet weten waar ze aan toe is etc.
    Voeding doet ook goed zijn werk, ze groeit prima.
    Steeds meer nieuwe geluidjes enzo! Echt leuk!

Nou Toedeloe!

7. ellenoor

ellenoor Lid

3 apr 2007
    35
    0
    0
    fijn dat annika het goed doet!

mij is het de tweede keer ook niet gelukt, thuis bevallen. aangezien ik geen derde meer wil heb ik dit ook heel jammer gevonden. de eerste keer moest ik poliklinisch vanwege mijn bloeddruk. die bevalling duurde toen ook lang, maar is me wel meegevallen qua ziekenhuis.

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Voor de zekerheid hier ook even plaatsen, het staat ook in het bevallingslijstforum.

NIEUWS VAN BAMBINO !!!!!!!!!!

Ze is vandaag om half 12 bevallen van een gezonde

DOCHTER

Ze heeft de prachtige naam : MAUD

Bambino is in het ziekenhuis bevallen. Verdere bijzonderheden zal bambino zelf wel komen melden, :p

9. Niet meer actief

zo bijna alle schaapjes over de dam nog een enkele die we eroverheen moeten trekken :) :) :) ,

10. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik had beter kunnen vragen wie er geen bloedarmoede heeft. Ik moet rekenen om een halfjaar om te herstellen.

11. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Zo ik meld me hier even,kom hier uitgebreid meekletsen...als ik tijd heb :)

Ben blij dat het lijstje is ingekort,vond hem nl. zo vreselijk lang! :oops:
    Alleen jammer dat de jongensnamen nu ook roze zijn :(
    Ik heb nu een zoon en wil nu stoer blauw! :)

Is er trouwens bij meerdere van jullie de lengte van de baby niet opgemeten?
    Bij Jason alleen het gewicht,vind ik wel jammer!
    ow hij is wakker,ben weer weg!

12. evon

evon Actief lid

18 mei 2006
    432
    0
    0
    Den-Haag!
    tsja...hoort er nu eenmaal bij he...bloedverlies

Bloedarmoede is tijdens de zwangerschap al een veel voorkomende klacht.

13. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nou ik heb het ook weer voor elkaar, ik ben vandaag maarliefst 3 uurtjes op geweest en daarna lekker gaan slapen. Word ik klappertandend wakker en heb ik bijna 40 graden koorst. Rillingen zijn weg, maar temp blijft hoog. Ik voel me goed, nog wel stuwing, maar geen echte pijn en ook het voeden doet niet zeer. Ik heb wel hoofdpijn, maar dat is de hele week al zo. Ik heb de VK gebelt en ik moet maandag even mijn plas laten controleren op een blaasontsteking. Zou ik dan na zoveel maanden als nog na de bevalling een blaasontsteking hebben die ik niet op merk :( Het kan ook gewoon van de stuwing zijn en dan moet mijn temp morgen weer normaal zijn.

14. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Loeki, dat heb jij weer..... Houdt het dan nooit op? Heb je geen rode plekken op je borsten? Want dan kan het een borstontsteking zijn. Maar ik denk dat je dat wel voelt.

15. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Iedereen die ondertussen nog bevallen is PROFICIAT :whistle:

Hier gaat alles goed!
    Heb net weer paardgereden,alles samen ongeveer 1 uurtje!ik voel het nu al!maar als ik morgen nog kan lopen ga ik terug wat meer gaan rijden,ben benieuwd :(

16. Niet meer actief

Taschke, wat leuk! Heb je nu geen last van je onderkant?
    Hoe gaat het met elena?

17. Niet meer actief

Klinkt idd als borstontsteking. Ik dacht dat het gewoon stuwing was want ik had geen rode plekken alleen maar harde volle borsten. Ik rierde en had 38,1 koorts en anderhalf uur later 41,3. Bleek toch een borstontsteking te zijn volgens de huisarts. Even in de gaten houden dus! Ik kreeg pas enorme pijn en rode plekken op het moment dan ik mijn eerste antibiotica had genomen. Dus ik zou als ik jou was even je temperatuur in de gaten houden en op tijd aan de bel trekken. Even je borsten koelen met ijsblokjes in een washandje om eventuele ontstekingen te remmen en zo misschien te stoppen. Als het warm is broeien de bacterieën beter!
    Suc6 ermee.

Ik heb trouwens een hele mooie foto (al zeg ik het zelf) in mijn album staan van mijn trots. Hier lacht Jessy zo lief op, en wat is ze klein zeg vergeleken met mijn andere kids hihihi.

18. zorra

zorra Fanatiek lid

16 jun 2006
    3.353
    0
    0
    PRDM, wat een schattige foto van je 3 kids, en wat zijn je andere kinderen dan idd groot he. Heb ik ook met mijn dochter van 4,5.

Janne, ik heb bij mijn KS precies 6 weken gevloeid en niet zo'n klein beetje ook, vlak voor mn afspraak met de gyn. hield het plotseling op.

Taschke, heerlijk paardrijden, ben jaloers, ik zou ook wel willen maar mag het helaas niet meer vanwege mn rug.

Pientje, ik wil ook stoer blauw :)
    Bij ons zoontje is de lengte ook niet opgemeten, we hebben er zelf thuis een meetlint naast gelegd toen hij zichzelf aan het uitrekken was.

Loeki, waarom moet je rekenen op een half jaar herstel? Vanwege de bloedarmoede? Als je bloedplaatjes aangevuld zijn is t toch weer goed? (bij mn dochter ook veel bloed verloren, maar kan me niet herinneren dat ze me dat toen gezegd hebben, ik weet ook niet meer hoelang ik toen ijzerpillen heb geslikt) Of bedoel je het herstel van je buikspieren?

Ellenoor, ik ken sab simplex niet dus ik zou niet weten of je dat bij elke voeding zou moeten geven.

Eef, ja van ijzerpillen kan je idd obstipatie krijgen, erg vervelend als je ook nog aambeien hebt.

Verder weet ik t niet meer....

19. Niet meer actief

Juist Evon jij was het die ik bedoelde. ( hihi)

Hebben jullie ( evon en ellenoor) ook zo'n slappe buik? Als ik er met mijn handen opduw lijkt het wel een golfslagbad.

Dank je voor je antwoord Zorra.

Ik ga snel even een wasje ophangen.

Doei

20. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    PRDM, mooie foto van je kids. Met recht je trots!

Deel Deze Pagina