Nou ik heb echt mijn dag niet, kraamtranen zijn gearriveerd hoor. Annika heeft de hele avond liggen de jengelen. Ik heb een barstende koppijn waar geen pcm tegen helpt. De stuwing wordt minder en mijn temp zakt ietsje om dan weer op te lopen tegen etenstijd. Ik houd het scherp in de gaten. VK zei dat mijn HB-waarde met ijzertabletten pas na 6-8 weken zal gaan stijgen, daarna nog 4-5 maanden om er volledig van te herstellen. Vandaag heb ik gemerkt hoe moe ik word van een beetje activiteit. Ik voel me net invalide en Jaap is lief, maar zijn geduld heeft helaas strikte grenzen. Ik moet me niet voorstellen nog 6 weken het grootste deel van de dag op bed door te brengen. Fijn, kan ik weer ouderwets gaan bankhangen
Over het vloeien, ik heb nog nooit gehoord dat het vloeien na een KS minder zou zijn. Wel dat als je borstvoeding geeft het meestal eerder over is, omdat je baarmoeder samen trekt tijdens het voeden. Bij mij was het bij allebei mijn kids met 3 weken over (natuurlijke bevalling en BV). Hier geen golfslagbadbuik hahaha, wel een beetje slapper dan na de 1e, maar kan mijn strakke broeken nog steeds aan zonder overhangende rollen
Dank je Jopie, dat zal ik zeker doen. Vandaag gaat het al weer een stuk beter. Annika gaat steeds beter aan de borst drinken. De stuwing wordt al minder en de pijn in mijn borst is bijna weg. Ook is mijn temp weer naar wat normalere waarden gedaald. Ik had vanmorgen 37.7, iets hoger dan ik de afgelopen week had. Ik heb alleen nog steeds verschrikkelijke hoofpijn, niet normaal meer.
even inbreken meiden... Mama MO Van harte gefeliciteerd met je verjaardag meid!! Hoop dat je een fijne dag zonder te veel strubbelingen hebt! dikke zoen van ons drietjes!
Mo proficiat ik hoop dat je een leuke dag hebt en dat kim lief voor je is Loeki hoofdpijn ja **zucht** dat is vet balen hoor, heb je geen andere medicijnen in huis behalve paracetamol of mag dat niet met BV :
ik geef geen borstvoeding en ik heb maar 15 dagen gebloed.En dat bloeden kon je ook niet echt vloeien noemen, was net alsof ik een klein beetje ongesteld was. Alleen de eerste twee dagen was het heel veel en tijdens de bevalling ook. Maar ik ben echt serieus nu al 2 weken van de verbandjes en inlegkruisjes af!
eef ik geen ook geen BV en ik ben er ook af alleen nog wat verkleurde afscheiding maar verder ook niet noemenswaardig bloedverlies gehad.
Mo:gefeliciteerd met je verjaardag!!!! Ik heb een rotnacht gehad!Elena had haar laatste fles om 21 u dan om 23u lag ze eindelijk in slaap! Om 3u terug fles en daarna heeft ze niet meer geslapen tot 5u30(en wij dus ook niet ) wenen,wenen,wenen... Ik heb haar van ellende om 5 u nog een fles gegeven want ze was echt hysterisch van de honger!Dan terug wakker om 08u45 Ze was de boel weer bij elkaar aan het schreeuwen en na het vervangen van de pamper begon ze te lachen en te 'babbelen' Ik zei nog tegen mijn man,zou dit een sprongetje kunnen zijn?Want ze maakt ineens meer geluidjes dan gisteren en ze lacht nog meer En wat las ik deze morgen in een e-mail van de sprongenwekker:dat het eerste sprongetje eraan kwam 8) Tja,nu merk je wel dat het echt klopt dat als een baby te vroeg geboren is ze toch dat sprongetje later krijgen terwijl Elena evenveel kan als een op tijd geboren baby.Ik ben gewoon onder de indruk als ik zie dat ze haar hoofd enkele minuten kan rechthouden
Mo, van harte gefeliciteerd meid! Een hele fijne dag gewenst! Loeki, gelukkig dat het weer wat beter gaat. Soms ben je gewoon ff zielig. Natanya, ik ben jaloers. Ik heb met veel zoeken gisteren eindelijk een broek in de kast gevonden die past en niet afzakt Hij zit wel strak en het blubbert er aan alle kanten overheen, maar het moet maar ff...
Taschke, een zware nacht gehad dus. Het zou fijn zijn als Elena dan overdag de slaap inhaald, dan kunnen jullie ook nog wat rusten. Ben wel nieuwsgierig wanneer Dylan echt gaat lachen. Soms verdenk ik hem ervan, maar dan begint ie weer met z'n gezicht te trekken, dus is het toch geen echte lach. Dylan wel heel sterk in z'n nek. Hij houd al echt een poosje z'n hoofd op!
Mo, meid van harte met je verjaardag, een hele fijne dag! Taschke, hier ook weer een vermoeiende nacht gehad, onze kleine had tussen de voedingen geen slaap en ik ben dus bijna de hele nacht wakker geweest. (weer 3 nachtvoedingen ) Loeki, ik denk dat je te snel wilt, je lichaam is na een week echt nog niet hersteld van een zware bevalling. Misschien herstel je sneller dan gedacht en valt het allemaal mee en voel je je volgende week al een stuk beter en kan je even met Annika een blokje om.
Hartstikke bedankt meiden! We gaan een gezellige dag hebben, visite komt al over een uurtje! Dus laat ik me eens aan gaan kleden! Enne pinguin, die strubbelingen zullen wel meevallen, was van plan het heeeeel rustig aan te gaan doen dit jaar!
Blijkbaar is die van mij dan toch een snelle jongen zoals gyn. en kraamzorg al zeiden (ik dacht dat het gewoon beleefde praat was ) Hij kon vlak na zn geboorte zn hoofd al even omhoog houden, en nu kan hij het al een aantal minuten en op zn buik liggend drukt hij zichzelf op en houdt zn hoofd omhoog. Ook lacht hij echt naar je, ik vond t wel erg vroeg en dacht dat het misschien toch stuipjes waren, maar hij kijkt je aan en lacht en maakt er soms al een geluidje bij (verschillende mensen hebben t gezien en zeggen dat t echt lachen is) Klinkt heel opschepperig allemaal Maar ben gewoon zo trots op 'em
Nou ik voel me al een stuk beter. Ik denk dat ik gewoon meer moet drinken nu ik BV geef en dan bedoel ik veel meer. Vanmorgen 1,5 liter water gedronken en ik voel me al een stukje beter. Ja misschien heb je gelijk Zorra en wil ik te snel, maar ik had zo gehoopt dat ik na de bevalling weer iets meer zou kunnen, maar niets is minder waar, ik kan nog minder dan tijdens de zwangerschap. Jopie ik heb idd extra kraamhulp gekregen, maar dat waren alleen extra uren en helaas geen extra dagen. Ik had 8 uur op een dag hulp, dus 56 uur in 7 dagen (was 1 dag kwijt aan ZH-opname) Taschke, wat vervelend dat je zo slecht geslapen hebt. Gelukkig is het zondag en kunnen jullie het rustig aan doen vandaag. Nou ik heb Annika vanmorgen voor het eerst verschoond (kon eerder niet lang genoeg op mijn benen staan) en ze is in de Tummytub geweest, altijd een succes. Ik heb me echt voorgenomen mijn humeur niet te veel door alle ongemakjes te laten beinvloeden, makkelijker gezegd dat gedaan, maar ik wil het positief blijven in zien en ik ga me morgen gewoon inschrijven voor de 4Mijl van Groningen. Ik zie wel of ik hem echt ga lopen op 14 oktober, maar dan heb ik tenminste een doel. Ik wil over ruim 5 maanden zo hersteld zijn dat ik weer een klein beetje kan sporten.
loeki je zult zien over een week voel je je waarschijnlijk al veel beter. zorra je mag ook erg trots zijn op je mannetje, ik noem hem steeds zorro aangezien ik zijn naam niet ken . jopie dan is dylan al sterk als hij zijn hoofdje al recht houd zolang. mo lekker rustig aan doen en eens kadootjes voor jezelf krijgen is ook fijn, ik kreeg in januari met me verjaardag baby spullen
@loeki,gelukkig voel je je al wat beter! Sjonge al 1,5 liter water op zit volgens mij nog pas rond de halve liter! @Mo,gefeliciteerd met je verjaardag! @Zorra,klinkt niet opschepperig hoor! Je bent met recht trots! Bij Jennifer gaf ik volledige BV en vloeide echt wel 6 weken en werd gelijk erna ongesteld toen het vloeien eindelijk ophield! :x maar nu heb ik gelukkig een stuk minder last ervan Oja nog over haar/maagzuur/misselijk...ik zou dus een kale baby krijgen,maar hij heeft haar hoor! Verder gaat het goed hier! Toen Jason net geboren was en bleek dat hij maar 2700 gram was en niet meteen aan de borst hapte,moesten we van de vk hem echt om de 3 uur wakker maken en als hij dan niet zou drinken moesten we hem gaan bijvoeden met een spuitje. ook werd nadrukkelijk aan de kraamhulp doorgegeven dat alle zorg naar het kindje uit moest gaan en het voeden. En elke dag gewogen moet worden. Ik zag al allemaal rampscenario's voor me met een huilende niet etende Jason en wij maar met spuitje en vinger emmeren. Dus maakte me wel zorgen of hij wel goed zou eten en groeien. Nou hij is sinds zijn geboorte helemaal niks afgevallen en vanochtend is hij 100 gram gegroeid Ben echt zoooo trots! Hij doet het zooo goed,heeft helemaal geen bijvoeding nodig en drinkt echt goed! Weer een zorg minder! Dus vanmiddag gaan we een blokje door de wijk lopen Hij is vandaag voor het eerst in de tummy geweest,was ook een succes! Hihi heb wel een lang verhaal over mijn zoon opgehangen heh sorry! Allemaal trotse mama's die over hun kindje willen praten,toch wel grappig eigenlijk...