April 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Dientje, 14 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oh sorry ik had weer lekker veel geduld en had
    alweer 2x op ok gedrukt haha :)

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    ligt eraan wat voor angst je bedoelt. Bedoel je om jasmine? Of voor heel veel dingen?

Ik was mijn kraamtijd en de tijd dat ik BV gaf wel meer labiel dan dat ik nu weer ben. Nu voel ik me weer helemaal mezelf.

Geef je BV nog?

3. Nee ik heb geen borstvoeding gegeven want dat lukte bij mij helaas niet.
    Het begon wel met de angst om haar of alles wel goed ging en helaas bleek dat niet zo te zijn want na 8 weken is ze opgenomen in het ziekenhuis met een blaasontsteking.
    De 'klepjes' van haar urine lijders sluiten niet goed af waardoor ze snel een blaasontsteking krijgt.
    Ze krijgt hier nu iedere dag anti biotica voor en ze doet het nu hartstikke goed!
    Nu mijn zorgen over haar een beetje tot rust zijn gekomen maak ik me zorgen over mezelf of ik wel gezond wel of ik haar wel zal zien opgroeien dat soort dingen.
    Ik weet niet waar die gedachten ineens vandaan komen en ik ben vorige week ook naar de dokter gegaan omdat ik het ook niet echt gezonde gedachten vind!

4. Niet meer actief

en wat zei de dokter ervan?

Ik herken wel wat in je verhaal hoor, het is een hele verantwoordelijkheid, zo'n kindje!

5. Hij heeft me doorverwezen naar een psycholoog bij wie ik vrijdag ben geweest.
    Hij vindt het heel moeilijk om te zeggen of het een post natale depressie is of dat alles gewoon te veel is geworden!
    Morgen moet ik weer terug komen bij de dokter en krijg ik waarschijnlijk iets om een beetje rust door te krijgen.
    En over 2 weken weer terug bij de psycholoog, tot die tijd thuis blijven en leuke dingen doen en relaxen.
    Op zich een leuke opgave maar een beetje rust in mijn lijf zou op zich ook wel zeer welkom zijn want ik blijf een gevoel mijn onrust in mijn lichaam voelen.
    Alsof ik naar een belangrijk gesprek ga of!
    Heeeel vervelend allemaal en het is ook zo moeilijk uit te leggen aan vriendinnen (zonder kinderen) of aan mijn man!
    Gelukkig bestaan er daarom zit soort forums!
    Super!

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Zo dat is inderdaad wel veel angst. Maar ik denk deels wel vrij normaal hoor. Ik heb dat ook wel. Bij het slapen tussendoor even kijken of ze het nog wel doet, bang dat er iets gebeurt als ik er even niet ben enz...

Een psycholoog moet vast kunnen helpen. Het maakt dan toch niet uit wat het is, als je maar geholpen wordt, toch?

Vervelend trouwens van haar klepje, groeit ze daar weer overheen?

7. Ja ik hoop maar gewoon dat het allemaal te veel is geweest en dat met veel rust en hopelijk wat rustgevends van de dokter ik weer een beetje de oude word.
    Het is voor mij namelijk wel een hele omschakeling aangezien ik altijd heel relaxed was en vind dat andere mensen zich altijd zo druk konden maken om niks.
    Haha misschien is dit wel een les om die mensen beter te kunnen begrijpen :)

Als het goed is moet mijn dochtertje er wel overheen gaan groeien ja.
    Het schijnt wel redelijk vaak voor te komen!
    Vroeger werden de kindjes eraan geopereerd maar ze zijn er achter gekomen dat de kindjes die dit hebben er overheen groeien in de meeste gevallen.
    Mocht ze ondanks de anto biotica weer een blaas onsteking krijgen dan moeten we wel naar het juliana kinderziekenhuis gaan omdat het dan niet op te lossen is met de anti biotica.
    Maar voor alsnog lijkt het gelukkig allemaal super goed met haar te gaan!
    Dat is gelukkig dan weer een zorg minder!

En jullie bij jullie alles goed met de kinderen en met jullie zelf?

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Toch wel gek dan inderdaad, dat je zo anders bent geworden. Misschien zijn je hormonen nog niet op orde. Ben je al ongesteld geworden? Toen ik ongi was geweest werd ik ineens weer gewoon mezelf.

Ik had vroeger ook wel vaak blaasontsteking. Misschien wel hetzelfde probleem dat jasmine nu heeft achteraf gezien.

Hier gaat alles goed, :p Isabella heeft een fijn ritme en is elke dag lekker vrolijk. Het gaat zo snel he!

Ik vind de ontwikkeling nu erg snel gaan.

Maar ik geniet elke dag.

Doe jij de opvoeding alleen? Of ben je samen? Had je dat ook ergens geschreven? :oops:

9. Ja ik was na 6 weken alweer ongesteld!
    Ik denk idd ook wel dat het deels met hormonen te maken heeft!
    Ik kom net van de dokter vandaan en hij heeft me nu pilletjes gegeven om een beetje rustig te worden.

Ik hoorde toevallig van mijn moeder dat mijn nichtje vroeger ook altijd een blaasontsteking had!
    Waarschijnlijk werden dat soort dingen vroeger niet echt onderzocht en waarschijnlijk stonden de moeders ook niet gelijk bij de dokter als hun kind niet helemaal lekker was haha

Dan ff een stukje over mezelf :)
    Ik doe de opvoeding niet alleen!
    Ik ben 3 en een half jaar geleden getrouwd met mijn vakantie liefde haha
    Ik werk 3 dagen in de week in de kinderopvang en dan is Jasmine 2 dagen bij mijn ouders en 1 dag is mijn man thuis want hij werkt 4 dagen van 10 uur.

De ontwikkeling gaat zeker super snel!
    Jasmine heeft sinds vorige week ook 2 tandjes ook zo schattig haha

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Wat leuk om te lezen wie je bent enz...

Dus de kinderopvang. Leuk! Net als Cilia van hier. Dus je weet vanuit je werk ook al een hoop over kinderen opvoeden enz...

Waar hebben jullie elkaar ontmoet? Welk land?

11. Ja ik heb wel een heleboel ervaring met kinderen.
    Ik werk op een verticale groep (0-4 jaar) sinds 2001 dus ik heb al aardig wat kindjes groot zien worden :)
    Maar als het om je eigen kind gaat is het zoooooo anders en maak je je net zoals alle andere moeders druk om de kleine dingetjes die je tegen komt in de opvoeding!
    Waarschijnlijk alleen wel wat minder!

Mijn man en ik hebben elkaar leren kennen in Turkije tijdens een vakantie.
    Hij woonde en werkte daar en woont sinds augustus 2004 in Nederland.
    Ik heb ook een aantal maanden in turkije gewoont en gewerkt maar ik vond het na 7 maanden wel weer heerlijk om naar de nederlandse luxe te gaan.

Ik wilde ook vooral in Nederland wonen zodat ik mijn kinderen alles zou kunnen geven wat ik wilde en niet heel veel moest werken voor weinig geld!

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Wat leuk, turkije. Waar je niet de liefde van je leven tegen kunt komen, :p

Ja dat zal ook wel, een eigen kindje ben je natuurlijk heel anders bij betrokken. Maar je weet natuurlijk wel al meer dan de meeste mensen.

Ik had bijvoorbeeld nog nooit een luier verschoont, :)

13. Niet meer actief

Ja om je eigen kindje maak je je toch sneller zorgen.
    Soms heb ik ook het idee dat ik me te druk maak en spoken zie.
    Ook ik stel me de meest rare dingen voor. Daarom ga ik ook nergens zonder mijn meisie heen.
    En als de andere twee thuis bij de oppas blijven, ligt er een noodplan klaar. En ingepeperd!
    Zo ging ik pas voor de eerste keer weg toen de oudste 5 was :oops: En nog belde ik elk half uur op, gek werd ze ervan.

Hoewel ik me ook heel druk kan maken over andere kindjes, maar dat is toch anders. Je vertrouwt dan toch dat de ouders de juiste beslissingen maken.

En had jij echt nog nooit een luier verschoond Bo?
    Mijn eerste luiers verschoonde ik op mijn negende, toen mocht ik 'babysitten' de ouders gingen op visite bij de buren, met babyfoon :)

14. haha ja dan heb je inderdaad een hoop te leren bij je eigen kindje!
    Maar het went allemaal zo snel!
    Zelfs die vieze poepluiers :)

Ik ga wel weg samen met vriendinnen of met mijn man maar dit komt
    echt zelden voor en als het gebeurd mag ze alleen bij mijn ouders
    blijven!
    Om heel eerlijk te zijn heeft nog nooit iemand op haar gepast behalve
    mijn ouders!
    Ik denk wel hoe ouder ze word hoe makkelijker het word aangezien ze
    dan een vast schema krijgen!
    Maar nog doe ik het liever niet of er moet een goede rede voor zijn.
    Ik laat haar gewoon liever bij mijn man als ik zelf even weg moet.

Ik heb nu wel het advies gekregen van de dokter om wel meer weg te gaan zonder haar om oook wat tijd voor mezelf te hebben.
    We zullen zien of ik me daar ook echt aan kan gaan houden!
    Maar even snel een etentje samen met mijn hubbie plannen :({|= haha
    Een goed begin is het halve werk ;)

15. leeuwen77

leeuwen77 Bekend lid

7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Hoi Dames,

Laura wordt morgen 6 maanden. Als traktatie krijgt ze dus een rijstekoekje speciaal voor 6 maanden oud! Ik ben benieuwd!

16. haha dat zal der vast wel in gaan ;)

17. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Hallo meiden ben er ook weer even. Vandaag bij de fysio geweest, ben helemaal beurs.

Annika was er vannacht om 0.30 uur en alweer om 4.00 uur :( waarom doet ze dat nou niet als ik een flesje klaar heb, maar altijd in de nachten dat ik hoop dat ze door gaat slapen.

18. Niet meer actief

slopende nachten zo.

19. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Wow veel nieuwe dames bij gekomen ineens, gezellig hoor :) welkom :)

Hopelijk slaan de pilletjes aan Jessica zodat je je beter voelt.
    Lekker in je vel zitten is erg veel waard.
    Heb die angsten ook wel soms,wil zo graag mijn kindjes zien opgroeien,moet er niet aan denken...
    Wat vervelend voor je meisje steeds die blaasontstekingen. :(

Alvast gefeliciteerd met de verhalfjaardag van Laura Leeuwen, dat rijstwafeltje zal er vast wel ingaan :p

Ow gaap Loeki weer zo'n vermoeiende nacht :( Jason doet het heel goed de laatste paar nachten,maar ik roep niet meer zo gauw "yesss hij slaapt door" want dat kan zomaar ineens over zijn :(

Heb net mijn sollicitatiebrief afgemaakt,dus morgen ga ik hem versturen,hooooooooop zo dat ik word aangenomen, ik loop de straat uit en ik ben der.
    Jennifer zit in hetzelfde gebouw op school,ideaal!

20. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik duim voor je Pientje.

Annika zal ook wel weer komen vannacht dus ik ga slapen. Trusten allemaal.

Deel Deze Pagina