Jason krijgt ook elke dag schone kleertjes,maar bijna alles is nog te groot @Jopie,wat een leuke banner zeg! Dylan heeft wel een lekker bol gezichtje gekregen zeg! @Meliske,veel plezier! Ik kan me voorstellen dat je toch ook verdrietig bent en je meisje mist. Gelukkig probeer je er wel van te genieten! Ben ook benieuwd hoe ze op je werk gaan reageren op het blijde nieuws @Zorra,ow wat balen zeg! waterpokken! Jennifer had er gelukkig heel weinig last van. Ze is nu alleen verkouden geworden,dus hoop niet dat ze Jason aansteekt. Maar de kraamhulp zei dat ie van mij antistoffen krijgt en dat baby's miet zo snel verkouden worden. Maar voor waterpokken zijn toch geen antistoffen? Want die krijgt (bijna) iedereen toch? Ik heb nog geen ervaring met krampjes,komt zoiets pas later,of kan dat nu al? Is kiwi trouwens krampjesverwekkend? Menno heeft kiwi's gekocht en daar heb ik wel trek in. Weet wel dat je met baby's voorzichtig moet zijn met kiwi,maar geld dat ook voor BV als ik dat eet? Wij hebben trouwens een superkraamhulp! Die maakt zo ontzettend veel schoon! De hele wasmand is leeg,ze zuigt en dweilt het hele huis. De vaat steeds gedaan en ze sopt alles af,zelfs de trappen sopt ze af Wij mogen echt niet klagen! We geven haar op het eind dan ook een prenatalbon als bedankje,ze is zelf nl. 12 weken zwanger.
Dylan heeft meestal een pyamaatje aan 's nachts. Pientje, die foto van Dylan in de banner is al 5 weken oud. Hij was toen 1 week.
dames tot morgen krijg zo bezoek en spring nog even de douche in, de water rekening zal zakken dit jaar ik vlieg erin en eruit tegenwoordig
Janne, van fv had/heeft Kim ook krampen. van bv had zedat bijna niet. Nu alleen fv en alleen maar krampen en verstoppingen...orra, vraag t maar even idd.. ik zal je verder niet lastig vallen met mijn adviezen want mijn info is een stuk heftiger dan jij beschrijft... Pientje, fijnm dat jullie zo'n goede kraamhulp hebben! Krampjes beginnen vaak rondom de 3 weken, maar bij bv bijna niet... Kim heeft dus spruw, schijnt te komen door mijn schimmelinfectie. Nou daar is ze lekker mee! M'n man heeft een vergadering vandaag, is pas laat thuis. En Kim wil niet slapen. Is al vanaf 8 uur op. Ze is doodmoe hoor, maar vreselijk eigenwijs... Missy, ik trek Kim ook iedere dag schone kleren aan! Maar ze maakt dan ook veel vlekken met eten!
Toevallig, onze kraamhulp is 10 weken zwanger, Ze is trouwens vandaag voor het laatst geweest. Jammer, maar ook wel weer lekker. Isabella krijgt ook elke dag schone kleertjes. Maar of dat ook echt nodig is. Ze slaapt gewoon in de kleertjes van de dag.
Ik doe Elena iedere dag andere kleertjes aan!Ze heeft zoooveeeeel leuke kleertjes dat ik het zonde zou vinden als ze iets maar een paar keer heeft aangehad
Moet even wat van me afschrijven: Ik voel mij enorm slecht,ik moet 23 mei terug gaan werken;Het is maar 2 dagen per week maar maak me nu al enorm zorgen! Elena slaapt overdag niet veel en vooral niet namiddag,als ze in haar bedje ligt huilt ze dus heb ik haar veel op de arm en ligt ze ook veel in haar wipstoeltje.Ze ligt gewoon graag wat te knuffelen. Maar wat als ze bij de onthaalmoeder is?Gaat die haar laten huilen of wat doet die?Ze kan wel zeggen dat ze de kindjes niet laat huilen maar wie zegt dat ze dat ook echt doet?Mijn hart breekt als Elena huilt maar mijn onthaalmoeder heeft geen band met Elena dus doet het haar mss niets als ze ligt te krijsen? Ik heb zo bang en maak me zo zorgen!Elena woelt veel in haar bedje en ligt na een uurtje graag in een andere positie dus wil ik niet dat de onthaalmoeder haar onderstopt met een laken ofzo,ik heb slaapzakjes en het word toch warmer dus is een deken dan niet nodig.. Ik let er altijd heel goed op dat ze niet onder haar deken te liggen komt(het is al een paar keer gebeurd met haar gewoel).Ik hou Elena goed in de gaten de hele dag maar wat gaat de onthaalmoeder doen? Ik ga deze week nog eens langs bij haar en met haar praten,ik mag ook altijd bellen als ik op mijn werk ben maar toch... Kan het gewoon ook niet hebben dat iemand vreemd MIJN kindje de hele dag ziet en ik niet Oké tis maar 2 dagen per week maar toch... Ben zo overbezorgd,ik denk er de hele dag aan Ben ik zo abnormaal?
Even snel, want ik hoor de kleine al weer. Ik sta op knappen, Annika heeft besloten dat een voeding per 4,5 uur ook wel voldoende is ik ben er heel blij mee, maar mijn (.)(.) staan op springen.
Ik neem aan dat dat hetzelfde is als een gastouder? Dan kan ik uit mijn eigen ervaring spreken want ik ben zelf gastouder. En ik ben van mijn gastkindje gaan houden alsof het mijn eigen zoontje is. Ik behandel hem ook helemaal als mijn eigen. Gelukkig waarderen de ouders dit en klikt het ook heel goed tussen de ouders en mij. Je moet altijd je angsten, bezorgdheden en positieve ervaringen met de gastouder delen. Wees overal open en eerlijk over, hoe moelijk het soms ook lijkt. Het gaat hier toch over je kostbaarste bezit, en ze kan nog niet zelf praten. Dus dit MOET jij voor haar doen. Succes meid!
even snel dames. Hier gaat alles goed. Voeding komt goed op gang incl de stuwing, maar het is goed te doen nog. Ik heb mn bevallings verhaal inmiddels geschreven!
Ja PRDM:is hetzelfde als een gastouder!Ik ga er zeker met haar over praten!Het is een lieve vrouw.pppfff moeder zijn is zwaar! Bedankt voor je antwoord!
Vraag aan jullie allemaal: Sinds ik weer lekker beneden kan zijn heb ik Isabella ook heel veel in de woonkamer liggen. Is dat slecht? Moet ze meer naar boven in haar eigen bedje? Dat doen we ook wel, maar ook wel minder vaak. Hoe doen jullie dat?
Elena ligt overdag gewoon in de box in de woonkamer.Ze weet volgens mij heel goed dat haar eigen bedje slapen betekent en dat het nacht is. Als ze wakker word s'morgens neem ik haar mee,kleed ik haar om,beetje verzorgen(haartjes borstelen,zalfje smeren tegen droge huid,...) Na haar laatste fles,zo rond 22u gaat ze naar haar eigen slaapkamer en slapen. Ik weet dat ze ook in haar eigen bedje moet leren slapen en als ze wat ouder is zal ze in haar eigen bedje ook een middagdutje doen maar hier gaat het goed met gewoon overdag box en 's nachts bedje...
Ik probeer haar ook veel in haar wiegje te laten slapen, maar ik ben ook pas sinds gisteren weer echt uit bed, dus ik ben ook nog zoekende Bosi. Vandaag heeft ze een groot deel van de dag in haar wiegje geslapen, alleen als ik 's middags ga slapen neemt Jaap haar mee naar beneden, anders houden we elkaar wakker en nu wilde ze vanavond niet in haar bedje, dus ligt ze tussen ons in op de bank. Nu helemaal KO, dus ze zou nu in haar bedje kunnen slapen. Ook een vraagje, ik zweet op dit moment als een gek, niet normaal meer. Vooral als ik slaap, ik drijf mijn bed uit als ik wakker word. Ik weet dat je na de bevalling door zweten het vocht dat je vasthoeld kwijt moet raken, hebben jullie hier ervaring mee?
Loeki:ik zweet sinds mijn bevalling ook enorm veel Tijdens mijn zwangerschap had ik daar geen last van maar het viel me nu echt op