April 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Dientje, 14 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Ontbijtje kwam hier net ook, maar mijn kraamhulp is sinds vandaag weg. Mijn vriend was zo aardig, ;)

:) Dat klinkt wel lief. Maar ze zal er wel last van hebben.

Janne: jullie meisje is natuurlijk alweer iets ouder. Misschien dat wij dat straks ook wel gaan doen. Maar nu komt ze nog erg vaak voor de borst.

Ja vannacht had ik geluk idd. Ik ben benieuwd hoe zich dat gaat ontwikkelen.
    Isabella huilt bijna nooit, alleen als ze wil eten eigenlijk. Heel soms als ze bij je wil zijn, maar dat kan ook wel gewoon zijn dat ze honger heeft, :)
    Misschien verandert dat nog en loop ik straks de hele dag met een huilend meisje. Ik hoop het niet.

2. Niet meer actief

Ach en ze kreunt er ook nog bij.

Uh, uh, ( dan een kreet) en dan brrrrrrrr.

Mijn man heeft het volgehouden om mij elke dag een fruithapje te geven. Net zo mooi als de kraamhulp ze maakt. Echt een feestje. Lekker fruit met ijs en muisjes, mmmmm.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    janne, dat kreeg ik ook. Echt een mooi fruithapje. Ik heb er zelfs nog een foto van gemaakt, :)

Veel fruit met muisjes eroverheen.

Als het lucht maar loskomt janne, dat is beter dan dat het in de darmen blijft.

4. Niet meer actief

Mogge dames!

Hier een goede nacht gehad en Kim ligt nu naast me in de maxi-cosi.
    Weet niet of het mag, maar wipper is nog te groot, wagen wil ze niet en box vind ze ook eng. Dit vind ze prachtig... Half uurtje zou toch geen kwaad kunnen?

Ik had 10 weken zwangerschapsverlof aangevuld met 2 weken regulier verlof. Dit is ingetrokken omdat die *(&* het ineens niet meer eerlijk vind tegenover mn andere collega's. Want ik ben tenslotte al een half jaar vrij geweest...
    Dit terwijl we het van te voren duidelijk hebben afgesproken... Ik heb m wel duidelijk gemaakt dat iedus van mij geen overwerk hoeft te verwachten...
    En zoals hij zo mooi zei: Hiervoor zijn de concequenties voor jou...
    Wat een flapdrol, kan er nog kwaad om worden...

Janne, Lief hoor dat je man iedere dag een fruithapje maakt!

Bosi, wat heerlijk! Kim komt nu na 4 uur 's nachts...
    En dan wil ze ook nog wel een uurtje op mama slapen. (op mama's slaapt toch het lekkerst)

Bambino, lekker hoor dat Maud op d'r eigen kamertje slaapt! Geniet van je kraamzorg!

O ja, Kim slaapt op de dag in de wagen in haar eigen kamer en 's nachts in de wieg bij ons. Of in de wagen in de huiskamer.
    Ik ga me even nuttig maken...

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Het mag anderhalf uur, dus een half uurtje kan geen kwaad hoor.

Wat een flapdrol idd die baas. Belachelijk. Kijk je wel uit dat ze je niet weg pesten? Dat jij een half jaar eerder weg bent gegaan is niet een eigen keuze ( niet echt ), dus erg flauw om je meeom de oren te gooien. Fair voor andere werknemers? Wat een onzin zeg! pfffffffffffff

6. Niet meer actief

ja, alsof ik hier een half jaar vakantie heb zitten vieren met mn bi en mn andere kwalen...

7. Niet meer actief

even snel want kleine meld zich zo weer en ik moet nog stofzuigen, heb alles gelezen,

taschke ik snap je bezorgdheid helemaal heb gisteren al KDV gebeld met tig vragen.

Mo wat een gedoe op je werk alsof je voor je lol BI had grrr :evil:

Loeki rooming in geldt denk ik niet eens alleen vor BV maar voor alle kleintjes.

Bosi dat heb ik nooit gehad fruit met muisjes hihihi.
    ik zat gelijk zelf de koffie te zetten voor de kraamzorg!

janne fijn dat je evt de m0ogelijkheid hebt om te stoppen met werken ik kan dat helaas niet maar zo nu na bijna 10 maanden thuis er prima mee om kunnen gaan voel me hier zalig bij.

Oja dat zweten is bij mij nu voorbij gelukkig :)

ga vandaag andere flessen proberen want ik vind dat ze heel veel last heeft van lucht in haar lijfje. :(

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Nee mo, het is echt geen stijl van je baas.

Dizzy,welke flessen gebruikte je nu dan?

Dames vraagje.

Wanneer is het verstandig om een blokje buiten te gaan lopen?
    Kunnen mijn bekken dat al aan? Ik heb nog het idee dat het allemaal weer terug moet groeien ofzo, :(

9. Oempje

Oempje Actief lid

13 aug 2006
    385
    0
    0
    Amsterdam
    Hallo mama's,

Jullie babbelen veel, moest ff weer teruglezen 'as usual'.

Mooie foto's Loeki, Pientje, Bambino en Bosi! Echt knappertjes. Pientje, volgens mij lijkt Jason echt op zijn vader he?

Taschke, dan moet je wel al snel weer aan t werk joh. Het lijkt mij ook verschrikkelijk moeilijk...ik zou lekker veel gaan praten met die gastouder en misschien een dagje meelopen, om te kijken hoe zij alles aanpakt en met je kindje omgaat.

Balen Mo dat je verlof is ingetrokken, en ook erg bevorderlijk voor de werkgever/werknemer-relatie--> NOT Hoeveel dagen ga je werken?

Bedankt voor de tip om Ayyoub m.b.v. de normale weegschaal te wegen, dat had ik zelf ook al ontdekt ;) Maar ach een wandelingetje naar het cb vind ik ook wel leuk, het is niet ver en vlakbij een straat waar ik vaak boodschapjes doe.

Ik herken het ook van het zweten, meer en het ruikt ook sterker dan voorheen. Volgens mij heeft dat met de BV te maken dat het kindje je dan ruikt, dat hoorde ik immers bij zo'n voorlichtingsbijeenkomst.

De poep van Ayyoub is de laatste dagen een beetje waterig, diaree-achtig dus. Hij moet ook vaak huilen als hij het eruit moet en ik hoor zijn maagje/darmen borrelen. Ik ga zo even het CB bellen, vragen of het normaal is, of dat ik maatregelen moet nemen ivm de kans op uitdrogen.

Bosi hopelijk blijft het zo he ;)
    Ayyoub was in t begin ook rustig alleen eten slapen poepen haha, maar sinds die krampjes is hij meer onrustig.
    Soms als ik mezelf ervan overtuigt heb dat hij niets heeft laat ik m huilen, anders zit ik echt de hele dag met hem, en dan valt ie soms in slaap, maar soms ook niet. Nu slaapt hij gelukkig.
    Ik heb ook al de eerste echte bewuste lachjes gezien, echt zooo leuk dan hij dan op jou reageert door een lachje :whistle: is ie lekker vrolijk.

Ik ga snel weer even verder, voordat hij weer wakker is.
    (jammer van het weer, wil echt ff naar buiten, maar waait hard hier)

10. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    Ikk ben er ook weer.
    Als jullie het niet erg vinden lees ik even niet alles terug.
    Al die dagen in lloret en daarna naar nijmegen zijn erg vermoeiend. Vanavond lekker een dagje thuis, morgen weer terug naar nijmegen.

11. Oempje

Oempje Actief lid

13 aug 2006
    385
    0
    0
    Amsterdam
    En toen was ie al weer wakker... heeft denk ik pijn...hoor brr brr... arme jongen

12. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Dat kan heel best wel hoor. Dylan laat wel eens een verschrikkelijke boer als ik hem uit z'n bedje haal voor de volgende voeding :)

13. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Mo, ik zeg het nogmaals, wat een zak hooi! Je bent niet vrij geweest, je hebt in de ziektewet gezeten en je hebt zwangerschapsverlof! Die 2 weken extra verlof die je zou hebben, was dat ouderschapsverlof? Want dan moet je baas toch echt een betere reden hebben om het in te trekken dan "het is niet eerlijk".

*Newsflash*
    Dylan lacht!

14. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    jopie, ow echt! wat leuk! Lijkt me zo mooi om je kindje allerlei dingetjes voor het eerst te zien doen.

15. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    loeki, ik heb een berichtje achtergelaten in je gastenboek! Leuke foto's hoor!

16. Annabel

Annabel Bekend lid

30 jul 2006
    810
    0
    0
    onthaalmoeder
    Avelgem
    hallo,

veel gebabbeld maja dat zijn we hier gewend é :)

Hier heeft Jando ook overdag kleertjes aan en iedere dag andere zo kan ie alles paar keer aan zoals tascha zegt en 's nachts pyjama aan.

voor zijn laatse flesje geven we zijn badje zo ist ie goe moe voor dan te gaan slapen.
    Vandaag de eerste dag dat mijn ventje weer gaan werken is, het doet enorm raar vanmorgen was het enorm druk voor ze alledrie op tijd klaar te krijgen om naar school te vertrekken en dan nu is het hier zo stil Jando slaapt, ie is alleen al wakker geweest om 11uur om zijn flesje te drinken en nu slaapt ie terug.

tascha het is heel normaal dat je u er niet gerust bij voelt om u kindje achter te laten bij de onthaalmoeder maar weet ze zorgt voor u kleintje alsof het haar eigen kind is want dat is de bedoeling van haar werk. Maar als je langs gaat deze week zeg het haar gewoon allemaal.

mama mo minder verlof hoe stom jong die bazen é die denken alleen aan zichzelf.

mooie nieuwe foto's van al de babytjes, kga er zelf ook nog eens plaatsen.

Nu beke eten

Annabel

17. Pientje

Pientje Fanatiek lid

17 apr 2006
    4.086
    0
    0
    stay-at-home-mom!!
    Noord-Holland
    Ow wat leuk Jopie!
    Ik geniet nu al van die stuiplachjes :)
    Hij is zo mooi als ie zo'n stuiplachje heeft,alvast een voorproefje voor als ie echt lacht :D
    Weet nog wel dat Jennifer voor het eerst lachtte.
    Ik was zo ontroerd,moest echt huilen.
    Was voor mij een teken dat ze het fijn had bij ons,haha!
    Is het al opgelost die lekkage?

@Oempje,hmm vond hem eigenlijk juist op mij lijken.
    Het neusje is wel echt wel van Menno,wipneus!
    En hij heeft best wel licht blauwe ogen.
    Nou kan dat nog veranderen natuurlijk.
    Jennifer had donkerblauwe ogen en die zijn groen/bruin geworden.
    Ik heb bruin en menno felblauw.
    Dus ik ben heel benieuwd watvoor kleur Jason krijgt!
    Ow jouw knul ook al aan de lach! Wat leuk zeg!

Watvoor kleur ogen hebben jullie beebjes?

@Taschke,pfff moeilijk he,als je weer moet gaan werken.
    Wij hebben 22 Juni een bruiloft en dacht voor de geboorte dan vraag ik of een vriendin oppast op de 2 kinders.
    Direct na de geboorte ben ik terug gekomen op die gedachte!
    Menno gaat maar alleen :)

@Mo,vind het zoo stom van je baas!
    Hij klinkt echt als een hork joh! Daar wil je toch niet voor werken joh!
    Valt er niet te onderhandelen?

@Meliske,leuk dat je er weer bent! Is het bij de Januari mama's net zo gezellig als bij de aprillers? 8)

@Janne,lekker dat je kan gaan stoppen met werken zeg!
    Kan je lekker full time genieten van je moppie!
    Dus zij kreeg later pas de krampjes,hmm hoop dat het ons bespaart blijft,maar dat zal wel niet...lijkt wel of alle baby's hier in dit topic er last van hebben.

@Missy,welke flessen gebruik je dan?

@Bosi,volgens mij kan je gewoon gaan wandelen toch? Je had toch geen BI? Of wel? Sorry weet het niet meer,dacht van niet :oops:

Het lukt niet om Jason na elke voeding te laten boeren,hebben jullie dat ook?

Ow vandaag had hij de gehoortest en hij is geslaagd! :D Ook die vervelende hielprik,zooow zielig,ben zo'n softy, haha!
    Ben wel heel trots op mijn kereltje! Hij is alweer aangekomen!
    Hij weegt nu 3000 gram! :whistle:

18. Niet meer actief

Ik gebruik de avent fles maar heb net de fles van difrax gebruikt met drinken merkte ik geen verschil dus nu maar afwachten hoe het gaat, ze is iig erg moe want ik heb haar net inbedje gelegd en dat is me binnen 15 minuten gelukt voor ze goed sliep. nu afwachten hoe lang. soms maar 2 tot 5 minuten eer ze zich weer meld t maar nu ligt ze toch al 10 minuten te slapen gelukkig voor haar.

Jopie wat leuk he zo´n lachje van Dylan, ik heb hier nog onbewuste lachjes maar wacht op de eerste echte. :D

19. Niet meer actief

alle baby´s hebben krampjes alleen de ene uit het meer dan de andere, de darmpjes zijn gewoon nog niet rijp genoeg en de ene is erger gevoellig dan de ander. maar Jasmine had de eerste 3 weken ook geen krampjes maar nu wel :(

20. Niet meer actief

Pientje wat een mooie foto van jen met Jason trouwens ik vind de namen heel mooi bij elkaar gezocht ;)

Deel Deze Pagina