April 2007 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Dientje, 14 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja volgende keer idd in Sneek hoor ;) het was erg gezellig. Annika was al in slaap voor ik bij de A28 was en ze werd bij Marum pas weer wakker. :) reistijd terug was wel ruim 2 uur ... erg veel oponthoud op de terugweg helaas.

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.797
    113
    Ik vind het zo jammer, :(

Maar het was wel goed dat ik de kachel heb laten nakijken, want het was niet goed. Anders hadden we steeds teveel gestookt. Vraag me niet precies wat er was, maar er was iets met een afstelling?

Simon kan niet thuis werken, of hij moet de boot hiervoor aan de kade kunnen leggen, :)

Vandaag weer een verjaardag, dus vanmiddag even de stad in voor een cadeautje.

Gister eindelijk geld gekregen van de belastingdienst.

Verder heeft Isabella een speelgoed rups die je voort kunt trekken gister meegenomen van de kringloopwinkel. Ziet er uit als nieuw en ze speelt er dus de hele tijd mee. Voor 2 euro super blij.

3. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Geld krijgen is altijd leuk, hier vliegt het zo hard mijn zakken uit dat ik echt niet weet waar het allemaal blijft. Ja vanmiddag bleef het iig bij de kapper, samen met heel veel haar. Heb nu highlights :) maar jaap vind het te blond, ik moet er zelf ook aan wennen.

Trekdieren zijn leuk en 2 euro is idd geen geld, Annika heeft gister ineens haar pop ontdekt, niet dat die nieuw is, maar pop moet nu ook meedoen, pop moet drinken, pop moet ten, pop moet slapen enz.

HELP MIJN DOCHTER SPEELT MET POPPEN :D moet er ff aan wennen hoor.

4. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Oh ja Jaap kreeg vandaag de vraag of hij nu eindelijk eens door wilde geven hoeveel spaargeld hij in zijn levensloopregeling heeft, zodat ze de rekening met het loon kunnen vereffene.

Nou hij is gelukkig zelf ff uit zijn slof geschoten, anders had ik het wel gedaan. Gister kreeg hij EINDELIJK eens te horen wat we mogelijk te veel aan salaris hebben ontvangen en met dat bedrag zijn we het niet eens. Bellen ze vandaag op wanneer hij dat nou eindelijk eens gaat regelen. DIE ZIJN ECHT NIET LEKKER IN HUN HOOFD HOOR :evil:

5. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Stukadoor belde net dat hij vrijdagochtend het scheurtje komt repareren, die weet echt niet waar hij het over heeft hoor. Het is idd één scheurtje en twee grote scheuren. Morgen komt de NAM om de schade op te nemen, mag je daarna de boel laten repareren? Ik heb geen zin om nog veel langer tegen die scheuren aan te kijken, ik wil het nu eigenlijk wel zo snel mogelijk gestuukt en geverfd hebben, ik kijk nu al drie weken tegen die scheuren aan. :(

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.797
    113
    Nienke, wat een heleboel informatie. :)

Blond en je dochter speelt met poppen. Leuk hoor! Beide dan, ;)

En gaven ze als voorstel aan dat hij het uit zijn levensloop moet halen? Dat klopt volgens mij wel. Want wat je teveel hebt ontvangen had toch gewoon uit de levensloop gegaan zijn? Dus hij heeft 2000 euro bijvoorbeeld ontvangen, waarvan eigenlijk 400 uit de levensloop had moeten komen. Of zie ik het nu verkeerd?

Edit: ik lees net even de regels en voorwaarden van de levensloopregeling en het gaat over de loonheffing zie ik nu. Zijn baas is vergeten loonheffing te verrekenen en heeft het dus bruto gestort. Maar dat kan toch nooit meer zijn dan 4000 euro?

Heb je een foto van de scheur?

7. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Het is nogal ingewikkeld Bo. Tuurlijk kunnen we het geld uit de levensloop halen om het loon terug te betalen, dat hebben we al deels gedaan, maar dat kunnen ze nergens terug vinden, wij kunnen dat wel zien aan de bankrekening, dus waar is het geld dan gebleven?

Verder krijgen wij geen ouderschapsverlofkorting als we het uit de levensloop terugbetalen, dan moeten we dus 1300 euro netto aan de belastingdienst terug betalen, geld waar we gewoon recht op hebben als de werkgever deze fout niet gemaakt had. Dus de werkgever moet nu met een oplossing komen om toch in aanmerking te komen voor de korting, of ons die 1300 euro netto geven zodat wij de belastingdienst terug kunnen betalen.

Ik heb geen goede foto van de scheur, wel geprobeerd, maar dat wil gewoon niet op wit stuukwerk.

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.797
    113
    Ok, ik snap het. Wat een gedoe zeg, :x

9. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Dat is nog zachtjes uitgedrukt. Dus we hebben nu een heel uitgebreid voorstel gedaan waarin ze zich hopelijk kunnen vinden en waarin wij allen al ons gespaarde geld kwijt zijn. Verder moeten we dan over 2007 geld terug betalen dat we dan als het goed is in 2009 weer terug krijgen, dan valt de schade dus mee.

Het is voor dat belastingvoordeel waar het om draait.

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.797
    113
    Ja nou, nu dus maar weer afwachten. Hebben jullie dit zelf berekend of hebben jullie een financieel adviseur erbij gehad?

11. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nee dit kan ik zelf nog wel. Eigenlijk is het niet zo heel moeilijk, maar blijkbaar zijn er werkgevers die liever niet de moeite nemen om zich er in te verdiepen. Immers als de werknemer dat niet doet, dan werkt het alleen in hun voordeel. Helaas hebben ze aan mij een zeer kritische consument.

Ik kan niet ALLES berekenen, want ik weet niet welke dingen de werkgever af moet dragen, maar ik kwam op een bedrag uit dat ongeveer 100 euro af week van het bedrag dat ze ons voorspiegelen, op 4500 euro zit dat dus heel dicht bij elkaar, MAAR wij hebben bewijs dat er dus al 900 euro terugbetaald is en zij hebben dat niet.

12. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik heb echt een kater vandaag. Zie alleen maar afkeurende blikken op mijn haar :( geef je daar 60 euro voor uit :cry:

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.797
    113
    Afkeurende blikken?

Wat flauw. Heb je een foto? Ik ben wel nieuwsgierig.

Het staat vast wel mooi, misschien zijn ze jaloers.

14. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
  15. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Nienke foto?!?!?! :D

16. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Vind je het zelf wel mooi?

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.797
    113
    He sonja, :D

Ja nienke, heb je niet een leuke foto?

18. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Ha Bo!

We komen binnenkort echt naar Sneek hoor. Heb zin aan Snitse sûkerbôle!

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.797
    113
    :) Bestaat dat?

Ja dat zou ik echt heel leuk vinden.

20. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030