Bosi dan zou ik een hele slechte moeder zijn want ik geef alleen maar fles. nee hoor als het goed gaat zal borstvoeding best heel goed zijn maar ik ben er van overtuigt dat als je niet lekker in je vel zit en je er last mee hebt dat het kindje dat merkt en dat dan de rust bij het voeden ook verstoord is. Ik ben ook op veel weerstand gestuit maar ik trek me er niets van aan ik ben ook groot geworden met de flesvoeding en ik heb niets te kort gehad, en ik vind me moeder een super moeder en heb een goede band met haar. Dus ik zie geen nadelen aal flesvoeding, ik gebruik wel de hypoallegeen om evt. allergieen te voorkomen bij haar. meer kan ik niet doen vond ik. Niet verdrietig zijn kop op, niet het einde van de wereld je doet je kind echt niets te kort hoor
Oja vergeten fijnen moederdag! ik kreeg al vanochtend een toilettas vol met heerlijke verzorgingsproducten helemaal afgestemd voor mij, had hij toch leuk uitgezocht. en een brede lach van Jasmine dus mijn dag begon prima
[quote="Pientje@Janne & Zorra, ik heb het ook geprobeerd, eerst kolven en dan in een flesje geven. Vond het eigenlijk helemaal niet leuk Ja leuk voor papa die kan de fles geven (al dronk hij bij Menno slechter uit de fles dan bij mij ) Maar ik mistte dat intieme aan de borst, nee voor mij geen succes! Vind het heerlijk borstvoeding geven, ik wacht nog maar even met de flesjes en kolven enzo [/quote] Pientje, als je al een aantal weken maar een paar uur per nacht slaapt omdat hij zo vaak komt dan heb ik dat ene flesje op een dag er wel voor over. En omdat ik ME heb heb ik mn nachtrust echt nodig, en het is maar 1 flesje op een dag, de rest van de dag en nacht kan ik dan echt genieten van het BV geven Meliske, ik hoop dat je vandaag een betere dag hebt. Sterkte! Taschke, heb je de arts al gebeld? Bosi, als het niet lukt zou ik gewoon stoppen en maling hebben aan wat je omgeving eventueel gaat zeggen. Bij mn dochter moest ik na 7 weken ook stoppen omdat het echt niet ging, voelde ik me ook rot over, maar het BV geven sloopte toen zo erg. Je niet schuldig voelen dat het niet lukt, je bent absoluut geen slechte moeder als je je kind FV geeft. Als je BV toch nog wil blijven proberen zou je een lactatiedeskundige kunnen bellen, misschien heeft zij wat tips waardoor het wel goed gaat, maar niet blijven aanmodderen hoor.
missy, jou dag kan vast niet meer stuk, met zo'n leuke verzorgingstas en een mooie lach van jasmine! zorra, nog iets leuks gekregen van je dochtertje voor moederdag?
Fijne moederdag allemaal! Bosi: kan me voorstellen dat je het moeilijk vindt meid, maar Isabella is echt beter af als je doet waar je je het meest prettig bij voelt. Hoe moeilijk het ook is, probeer je niks aan te trekken van die complete borstvoedingsmaffia. Om me heen hoor ik heel veel verhalen die lijken op die van jou. Ik vind het echt heel erg dat door die sterke lobby over borstvoeding lieve mama's er zo lang over moeten twijfelen voordat ze durven te stoppen. En je bent een super mama hoor, wat je ook beslist! Taschke: al nieuws? Dizzy: lekker verwend zeg! Pientje: dat met dat kolven heb ik ook. Vind het eigenlijk echt niet leuk als ze gekolfde fles krijgt (tot nu toe pas 3x). Daarbij drinkt Gemma dan net zo stevig als aan de borst en loopt alle melk erlangs en spuugt ze daarna een kwart ongeveer weer uit, terwijl ze bij BV nooit echt spuugt. Meliske: weer een beetje bijgekomen? Zorra; hoe is het met jou? Kun je 's nachts al iets langer slapen? Ga nog even een nieuwe foto in m'n album zetten. Ze kijkt echt zoveel helderder en ook naar haar handjes, speeltjes enz.
Bosi: doe waar JIJ je goed bij voelt! Waar jij je goed bij voelt, is ook goed voor Isabella. En als ik iets al geleerd heb deze week is het: VOLG JE MOEDER GEVOEL!
em, wat een poep op die foto Ze kijkt idd heel helder! Mooie meid hoor! bambino, leuke banner! Hoe gaat het verder?
Meiden heel erg bedankt voor jullie steun. Mijn moeder is hier en ze heeft me ook geholpen in de keuze. Zij heeft mij, mijn broertje en zusje ook niet lang kunnen voeden aan de borst. Wij zijn idd ook erg goed groot geworden. Ik ben weer meer blij,
jeetje wat een poepluier van gemma meliske gaat het hoe is het ben je misselijk ? zorra moeilijk he als je dochter zo zorgzaam is en je wilt helpen is dat heel ief maar uit de box pakken zou ik ook huiverig voor zijn.
Zo ik heb heel wat bij te lezen Annika heeft na het huilavondje tot 1.15 uur heerlijk geslapen bij mij in bed dat wel, maar toch. Ik ben mijn moederdag niet echt denderend begonnen, vannacht na het kolven heb ik de volle fles melk van de bedrand gestoten toen ik de speen er op wilde draaien, daar lag al mijn zuur gekolfde melk over de slaapkamer vloer. Ik heb echt enorm zitten janken en Jaap begreep er niets van, 'dan maak je toch weer nieuwe' was zijn idee. Ja over 2 uur kan ik weer kolven schat. Overdag zou ik het al niet leuk vinden als ik de melk kwijt zou raken, maar als ik 's nachts 30 minuten heb gekolft is het dubbel zo zuur @ Pientje, geeft niet hoor, ik verwacht niet van iedereen een kaartje terug, maar ik vind het wel leuk om te versturen. De borstschelpen vind ik een uitkomst even de voor en nadelen op een rijtje: + makkelijk afwasbaar + melk word opgevangen en kan in de fles gedaan worden + tepels blijven droog en herstellen daardoor sneller. - ze zijn zeer duidelijk zichtbaar onder (strakke) kleding - er zitten gaatjes in de bovenkant, dus niet te ver voorover leunen, andres zijn je kleren alsnog nat. @ Meliske, ik hoop dat je vandaag een betere dag hebt, al lijkt het me juist vandaag heel erg moeilijk voor je. Probeer er toch een beetje van te genieten, je krijgt iig een dikke kus van Annika. @ Annabel, Annika heeft dus wel goed geslapen vannacht. We hebben zelfs tot 10 uur op bed gelegen @ Bosi, als kolven echt niet wil, gewoon niet mee door gaan. Ik weet nu dat het goed gaat en ja, hoe lang ik het op deze manier vol houd weet ik niet. Je bent echt geen slechte moeder als de BV niet wil, alleen had je je het misschien anders voorgesteld. Ik moet me er denk ik ook bij neerleggen dat ik moet kolven wil ik de BV willen blijven geven, het is niet anders. @ Mo, jij ook een fijne moederdag. @ Em, tegen het spugen kun je Johannesbroodpitmeel aan je flesje toevoegen. Ik vind het helemaal niet erg om de fles te geven ipv de borst, maar ik weet gewoon dat dit veel beter voor haar is, we zien en voelen gewoon hoe ze zwaarder wordt en dat is nu even belangrijker dan mijn gevoel Heb ik nu iedereen gehad? @ Missy, ga lekker van al die verzorgingproducten genieten. Ik ben gisteravond in bad geweest HEERLIJK echt zo lekker weer. Voor mijn verjaardag vraag ik nu ook gewoon een cadeaubon voor de sauna of zo, lekker een dagje voor mezelf straks.
goedemorgen er worden er hier al meer en meer actief leuk de blz beginnen weer een beetje in de papieren te lopen, nog nieuws van mirtje :
Nee, nog steeds niets gehoord van Mirtje, ons oude topic is nog steeds open. Ja we worden weer actiever. Even een vraagje, ik wil met Annika gaan wandelen, maar steeds als ik weg wil gaan ligt ze net lekker te slapen, hoe doen jullie dat, toch gewoon aankleden en mee naar buiten nemen?
ik zou haar gewoon aankleden en mee naar buiten nemen. missy, nope helemaal nergens last van, niet misselijk, niet van zere (.)(.), alleen snel huilen, maar ach, als dat alles is he
Loeki: ik doe Gemma dan gewoon haar jasje aan en ga dan wandelen. Als ik al weet dat ik weg wil gaan voordat ik haar te slapen leg, leg ik haar wel alvast in de wandelwagen te slapen. En wat een ellende zeg....je gekolfde melk laten vallen. Kan me voorstellen dat je dan ff flink moet janken. Beginnen jullie kleintjes ook al meer geluidjes te maken? Wel hele rare af en toe Bambino: leuke banner! Gemma vraagt om eten...ik ben er weer weg van!
Ik heb haar idd maar gewoon een jasje aangetrokken en meegenomen, heerlijk er even uit. Nu ligt ze lekker in het babyhuisje in de tuin te slapen. Is het bij jullie ook zo benauwd buiten. Vies warm gewoon, krijgen we vast onweer. @ Em, ja Annika maakt ook steeds meer geluid. Beetje brebbelen af en toe.
Fijne moederdag allemaal! T is toch wel bijzonder de eerst moederdag hoor, ik heb een heerlijk ontbijt op bed gehad en een lekker luchtje. We gaan zo naar mn schoonouders toe (ik heb er totaal geen zin in maar ja)
loeki, tis hier echt geen weer op buiten rond te lopen, het regent dientje, dat is het ergste he aan moederdag, die bezoekjes aan de schoenmoeder wij moeten zo ook, maar heb er echt geeeeeeen zin in.
Dientje, lekker verwent dus. Ik heb volgens mij een melkmonstertje gebaart, ze wil nu al weer eten IK KAN NIET ZO SNEL