April 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Corina, 22 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Goedemorgen Dames,

Vandaag is het 1 april oftewel jullie maand.

Voor degene die al bevallen zijn geniet lekker van jullie kleintjes en de anderen die nog even moeten heel veel succes met de laatste loodjes!

Liefs een juli mama.

2. 9 maanden zwanger!

Zoals beloofd sturen wij je iedere maand tips en informatie over de fase van je zwangerschap, waarin jij je nu bevindt. Als het goed is, ben je nu ongeveer 9 maanden zwanger en verloopt je zwangerschap naar wens.

Ieder moment kan het gebeuren...
    Iedere maand in de zwangerschap is bijzonder, maar dit is toch duidelijk de spannendste maand! Je weet dat het ieder moment zo ver kan zijn. Bij iedere kleine buikkramp denk je dat de bevalling gaat beginnen... Spannend!

Definitieve rust en overgave
    De trap op hollen, even een spurt naar de bus trekken... dat zit er allemaal niet meer in. Je bent op een hoogtepunt in de zwangerschap, zeker ook als het om omvang en gewicht gaat. Sommige vrouwen hebben het gevoel dat ze hun lichaam echt mee moeten slepen ergens naar toe. Andere vrouwen dartelen overdag nog vrolijk rond en vallen vervolgens om zes uur in een diepe slaap. Ieder mens is anders en ieder lichaam is anders en iedereen reageert dus anders. Leg je er maar gewoon bij neer en zie de humor er van in. Buiten de fysieke beperkingen die een hele dikke buik met zich meebrengt, kan het ook zijn dat er in je hoofd het een en ander lijkt te veranderen. Wist je dat de meeste moeders het gevoel hebben dat ze deze maand helemaal in zichzelf keren? Als een soort rups die in een cocon kruipt. Dat is heel normaal en hoort erbij. Gewoon een van de trucjes die moeder natuur met zich meebrengt om jou aan te geven dat het nu tijd is om te rusten.

Blik in de buik
    Vorige maand kon je al spreken over een groeispurt, maar nu groeit je baby nóg sneller! Hij maakt in een record tempo een echte babyvetlaag aan. Het woord 'vet' klinkt bij ons negatief, maar dat is het niet! Juist dit stevige laagje zal hem minder kwetsbaar laten zijn voor bacteriën en andere ziektebronnen. Hij bouwt deze maand dus ook aan zijn weerstand! Zo'n groot gegroeid lichaam kan zich natuurlijk niet meer uitgebreid op een neer bewegen. Hij zit nu echt 'vast' in de buik. Iedere beweging die hij maakt voel jij dan ook erg goed. Iedere beweging die jij maakt voelt hij erg goed. Onbewust passen jullie je aan elkaar aan. Je baby zuigt nu echt vaak en stevig op zijn duim. Zo oefent hij de slik- en zuigbewegingen die hij over een korte tijd nodig heeft voor de borst of de fles. Je ziet het: ook je baby is er klaar voor! Het is nu nog éven wachten...

Je agenda in de laatste maand
    Op nummer één in je agenda staat natuurlijk rust houden, onderbroken met steeds meer bezoekjes aan de verloskundige. Dat is heel logisch. Je baby wordt nu bijna geboren en de verloskundige houdt je daarom extra goed in de gaten. Dat is niet alleen een geruststellend gevoel, maar ook vaak een prettig uitje. Ieder bezoek lijkt het spannende moment waar je nu al negen maanden naar toe leeft dichterbij te komen!

Blik in de toekomst
    Over een korte tijd is het dan zover: je baby ligt bij je in je armen, drinkt uit de borst of de fles en... heeft regelmatig een schone luier nodig. De eerste keer kan dat een hele klus zijn, maar het went snel genoeg. Het is erg makkelijk als je alles binnen handbereik hebt. Een luieremmer is ideaal om de vieze luiers in te gooien. Gewoon in de emmer, de deksel er op en je hebt geen last van vieze geurtjes. De luieremmer is nu voor een speciale prijs te koop bij Jonge Gezinnen. Meer weten? Klik hier.

3. Bri

Bri Niet meer actief

Hier nog niks aan de hand, jammer genoeg... 't is erg rustig in de buik. Ga nu even bijlezen, er is flink gekletst!

4. jammer Bri

5. dreamy12

dreamy12 Fanatiek lid

15 feb 2007
    3.047
    0
    0
    jammer bri.. je houdt ons ook in spanning he..

6. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    goeiemorgen dames!

hier gelukkig weer een goeie nacht gehad :D
    alleen heb ik alles onder het bloed zitten (de hond is loops en heeft vanacht dus haar broekje uitgetrokken en door het hele huis gerend :cry:)
    moet ik dalijk dus allemaal gaan opruimen, maar eerst zo naar de VK.

reageren doe ik als ik terug ben anders kom ik nu tijd te kort hahahaha
    ff snel aankleje!

hej emmetje, we staan naast elkaar met onze dikke buiken hahahahahaha

heb ook op benjamin gestemd hoor buddy!

7. Zip

Zip Fanatiek lid

23 apr 2007
    1.295
    0
    0
    *inbraak*

Nou meiden onze maand is voorbij!
    Dit is jullie maand!

Zet hem op allemaal!

*uitbraak*

8. grrrrrrrr ff een tegenvaller....

de tegelzetter zou gister de badkamer gaan tegelen, hij smste toen corne dat hij niet kon en vandaag kwam,
    vanochtend kreeg corne n sms dat hij om 9u kwam.
    En net belde corne mij en hij was er niet... corne had hem gebeld van waar ben je nou.
    maar hij komt niet, zn gezondheid gaat voor( zegt niet wat er is, en deed heel raar, gast van 23 jaar).
    kan je toch ff afbellen?
    Dus corne zei: had je dat dan niet even kunnen laten weten want nu ga ik vastlopen.
    zegt hij: die kutbadkamer van jullie kan me gestolen wroden, ik kom vandaag mn spullen halen en kom pas zaterdag.
    dus corne weer pissig natuurlijk.....
    nu is zijn broer vandag op de bouw en corne gaat dus de spullen buiten zetten en tegen die broer zetten dat hij t maar mee moet nemen, zo iemand hoeft bij ons nie meer te komen hoor!

9. Bri

Bri Niet meer actief

Nou, er is een hoop gebeurd!

Ally, van harte gefeliciteerd met je dochter! Sneaky hoor, om nog net even voor Corina en mij te bevallen ;) maar zoals al gezegd werd (door jorntenfemmigje? weet het nu al niet meer) je laatste berichtje gaf wel een hint in die richting en toen hebben we een hele tijd niets van je gehoord, dus ja, het zat er wel in.
    Hoop dat alles goed is gegaan en je lekker van je kraamtijd geniet.

LaDi: jammer dat je zo'n stress hebt gehad van de bv, maar dan is het vast een opluchting dat het met de fv zo goed gaat.

4cats: wat een heerlijk wijffie, prachtige foto's! lekker dat jullie nu thuis zijn. en wat een ellendig verhaal over die andere vrouw, heb er geen woorden voor... :cry:

frumpje: jouw datum komt ook al heeeeel dichtbij, nog even en jij staat ook in het rijtje met 'al uitgerekend' (lekker bezig simone! iedere keer is de lijst nog weer wat mooier en completer). dat gedoe met wel/niet ingedaald zijn, cyste en dergelijke, daar zit je natuurlijk niet op te wachten, maar we hopen gewoon dat je er tijdens de bevalling niet te veel last van hebt.

marleen: sterkte. ik weet nu al niet meer hoe het nu was afgelopen in het zkh (lekker geheugen) maar het lijkt me heel vervelend om zo even naar het zkh gestuurd te worden (even een ctg en misschien moet je wel blijven....).

alle maart- en meimama's bedankt voor de goede wensen!

10. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    leuk hoor, alle aanmoedigingen van de andere maand-mama's :) echt een raar idee, dat onze maand nu echt is begonnen!

11. Bri

Bri Niet meer actief

jee simone, wat een vervelende vogel zeg.... als hij echt ziek is hoeft hij natuurlijk niet te werken, maar laat hij dan inderdaad gewoon even bellen! gelukkig gaat de rest van de verbouwing zo te lezen (en te zien, aan je mooie foto's) wel voorspoedig, dus dit vang je wel op. jammer alleen dat die tegels er wel in moeten zitten voor je verder kunt...

12. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Das balen Simone.. Kan me voorstellen dat je zo iemand niet meer in je huis wilt hebben.. Kunnen jullie nog wel iemand anders op korte termijn regelen?

13. dreamy12

dreamy12 Fanatiek lid

15 feb 2007
    3.047
    0
    0
    He Simone wat vervelend zeg.. raar dat hij niet ff afbeld en corne er zelf achter aan moet..

14. corné kan t eventueel wel zelf doen, maar dat gaat natuurlijk nie zo snel en nie zo precies. En hij moet ook t laminaat doen....
    dus ff kijken, hij ging iemand anders bellen.

Ja ziek=ziek dat snappen wij ook.
    maar dat je dat dan nie ff gewoon kan melden....
    hij viel nog uit ook tegen corne!

15. Bri

Bri Niet meer actief

Hey Marleen, ik heb het even nagezocht wat je ook alweer had gezegd.... na 2 uur mocht je weer naar huis omdat het toch in orde was. Maar nu dus wel onder controle bij de gyn... moet je nu ook in het zkh bevallen (of was je dat sowieso al van plan)?

16. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    @Bri en Corina: Wat duurt het toch lang he.. Kan me zo voorstellen dat jullie het helemaal zat zijn!

@MissC: Balen van dat bloed. Dat is nou net een klusje waar je geen zin in hebt... Laat je je hond niet helpen? Mijn teefjes zijn gesteriliseerd. Ideaal! Mn reu is ook geholpen trouwens.

17. dreamy12

dreamy12 Fanatiek lid

15 feb 2007
    3.047
    0
    0
    nou ja.. dat mensen zo kunnen zijn zeg.. :(

18. Bri

Bri Niet meer actief

Sowieso vind ik dat altijd een raar teken, als mensen zich afmelden (of ziekmelden) per sms en niet gewoon bellen. Net alsof ze een gesprek uit de weg gaan... Nou ja, jullie hebben groot gelijk dat je geen zin meer hebt in deze jongen!

19. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Ik weet het eigenlijk niet.. Hangt denk ik van volgende week af hoe het dan gaat bij de gyn. Ik moet wel gewoon ook naar het spreekuur van de VK. Ik ga er eigenlijk nog wel vanuit dat ik thuis kan bevallen. IK weet ook niet of ik nu volgende week weer aan die CTG moet. We zien het wel..

20. Bri

Bri Niet meer actief

Nou dames, ik ga nu even proberen of ik aan de gang kan met onze baby-site... Altijd leuk, nieuwe dingen leren (terwijl je hoofd zo vol is van iets anders)

Deel Deze Pagina