Hallo, ben hier ook nieuw en heb de meeste berichtjes wel gelezen. Ben ongeveer 7 a 8 weken zwanger en vind het reuze spannend allemaal! Moet nog nr de HA en de VK en geen idee hoe of wat maar zou wel graag snel een echo willen zodat ik echt kan zien dat het waar is!
Brrr... net naar de wc geweest en heb nog steeds of eigenlijk weer, bruinverlies.. Wel heel heel weinig, net alsof het de laatste dag van je menstruatie is. Het is ook meer een soort bruin slijm (sorry, jakkes)... Hoop zo dat het onschuldig is! Heb niet echt buikpijn, maar een soort van trekkerig gevoel!
@adriana: meid wat spannend voor je zeg. Het is vast onschuldig, maar ik begrijp wel dat je je zorgen maakt. Gelukkig weet je morgen meer. We blijven positief, oke?
zo het werk zit er weer op! voel me weer prima! dalijk lekker pizzatje eten @ tessa, ja iedereen reageerde goed, ze vonden het vooral heel vervelend dat iemand zn mond voorbij had gepraat. maarja daar is niks meer aan te doen, felicitaties aan de lopende band @ luna, en bedankt nou weet ik het wel echt zeker ja hahaha. heb trouwens ook een aparte bolling in mn buik zullen mn darmen zijn maar toch...vind het geweldig @ polly, ook al tweelingen in de familie? mijn vriend en ik allebei! zou het wel geweldig vinden maar dan moet er toch echt een ander huis komen! @kellox&dolphin, volgens mij zijn de meeste VK's heel aardig. die wie ik aan de telefoon had is de moeder van een schoolvriendin van me. @ adriana, jeetje dat is zeker wel schrikken. wel fijn dat ze je serieus nemen en je gelijk morgen voor een echo mag komen! hopen dat er niks aan de hand is! @rachelle, niet meteen bij de pakken neerzitte hoor!, ik had vandaag ook extreem veel afscheiding, veel wit beetje roze,beetje bruin. kan van alles zijn, maar voel me nog precies hetzelfde als de afgelopen weken. gewoon vertrouwen houden in moeder natuur! @mariaatje, doe maar gewoon rustig, ze zullen echt wel weten waar ze het over hebben, je bent gewoon 7 weken zwanger en het is allemaal normaal! en bovendien goed! @boontje! gefeliciteerd en welkom hier! je kunt gelijk de vk bellen als je weet dat je zwanger bent, je hoeft niet verplicht naar de HA. zo geloof dat ik weer bij ben hahaha
@ oOMissCOo, dank je wel.. Hoop het ook! Hoop dat ik het een beetje los kan laten vanavond en gewoon goed kan slapen! Gelukkig is mijn vriend gewoon in NL, hij zou nu eigenlijk in griekenland zitten, maar dat ging toch niet door. Ben ik nu wel blij om!
Hoi Hoi Ja precies meiden. Haal ons uit de spanningen! Hoe waren de echo's?. Hier met vlagen megapijn (kramp) onder mijn borst (ter hoogte van middenrif). Lijkt of ik steeds maar naar de wc moet om een " boodschap" te moeten doen. Aantal keren is dat ook zo maar soms ook niet. Ook nog steeds megarugpijn. Herkent iemand dit? Moet ik me zorgen maken? Groetjes Karin
Hallo Dames, hier even een tussentijdse reactie. Moet namelijk nog erg veel lezen. Jullie kletsen wat af. Luna ik ben het helemaal met je eens. Heb ook met mensen gewerkt met down syndroom of erger. Heb de tijd van mijn leven gehad en eigenlijk nog veel van het leven opgestoken dankzij hun. Ook wij gaan alleen voor de 20 weken echo, om te kijken of er niets met de ontwikkeling mis is. Zo nu even snel wat eten en weer verder lezen.
Heb ik ook, maar dan in mindere mate, je darmen worden weggeduwd vandaar dat je continu denkt dat je naar het toilet moet. Ikzelf heb vanmiddag buikgriep gekregen alleen maar omdat je darmen weg worden geduwd door je baarmoeder.
Haha eindelijk hier dan een berichtje van mij. Duurde allemaal ff! pfff Ik dus bij de HA, hij zei meteen; spring maar op de tafel ! Dat liet ik me geen 2 x zeggen. (zenuwachtig dat ik was) Hij heeft gewoon een uitwendige (buik)echo gemaakt, zat eerst heel lang met dat ding te draaien en te doen. pfff en ik maar zenuwen. . . En ineens zei hij, kijk maar hij doet het! En ja hoor een behoorlijk sterke hartactie en vond het al redelijk snel! echt gaaf om te zien man! Nou kan jullie niet vertellen wat een last er van me af ging. Gewoon de tranen in mijn ogen! Echt geweldig. Maar 1 ding was wel wat minder want hij zag wel ergens? iets tegen aan drukken dus dat kon goed een vleesboom zijn oid. Maar dat moet de gynaecoloog maandag ff goed onderzoeken. Misschien dus toch dat daar de pijn vandaan komt? Dus dat wordt toch nog wel ff spannend en hoop dat dat geen problemen gaat geven. Maar dat zien we dan wel, voor nu ben ik gewoon ff blij en opgelucht! Om t te vieren ga ik nu lekker ergens wat eten met vriendlief! hihi die had behoorlijk in de rats gezeten op zijn werk!
@ kellox wat heerlijk voor je meis ! Blij te horen dat het er goed uitzag en ik hoop dat de gynaecoloog volgende week iets aan die pijnaanvallen kan doen !
Hoi Hoi @Kellox helemaal te gek! ohhhhhhhhh wat gaaf! Ben helemaal blij voor je. Hoop dat de anderen ook zo'n goed nieuws hebben. @Dolphin oke gelukkig herkenbaar dus. Had tijdens mijn vorige zwangerschap ook zo'n last van mijn darmen. Zijn altijd al gevoelig geweest en nu helemaal.
Hoi dames, Weer lekker bijgelezen. Heb vandaag vk gebeld en kan 7 sept terecht voor intake. Corina: Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik alle 43 weken een enorme afkeer gehad van warme eten. Aardappelen ging nog wel, maar vlees bijna niet en groente alleen koud (sla, wortels, komkommer e.d.). Na de bevalling was het gelukkig meteen over. Nu valt het nog mee, hoewel ik geen boodschappen kan doen, want als ik al dat eten in de winkel zie, wordt ik al misselijk. Karin29: ook mijn darmen zijn supergevoelig. Waren ze altijd al, maar ik zit nu elk uur bijna op het toilet. @Kellox: geweldig dat je eindelijk weet dat er een hartje klopt. Ik hoop dat het volgende week ook meevalt voor je. Nog 4 dagen vakantie en dan ga ik na 10 maanden eindelijk weer aan het werk. Heb er toch wel zin in al wordt het moeilijk mijn kleine meid naar de creche te brengen. groetjes Astrid
Kellox, fijn dat alles goed was met je beebje! Nu nog even afwachten waar de pijn vandaan komt. Gelukkig duurt dat ook niet zo lang meer. Er waren er toch nog meer met een echo vandaag? Behalve Mariaatje en Kellox?
Jeetje Astrid meen je dat? Pfff... dan heb ik nog lang te gaan Vlees eet ik ook bijna niet. Alleen koud eten zoals sla, komkommer, worteltjes dat gaan enigszinds. Wel sinds vorige week al minder Heb je dat nu ook weer? Ja boodschappen doen is ook een ramp! Net weer even moeten overgeven. :x
@ corina he getver nou ik hoop echt voor je dat het over een paar weekjes beter gaat! ik dronk sinds een paar weken veel rooibos thee maar ik word nu misselijk van die lucht. warm eten gaat prima gelukkig...tot nu toe nog niet overgegeven maar ik denk dat dat niet lang meer duurt....
Bedankt voor all hartelijke welkom berichtjes! Ga morgen de VK bellen voor een afspraak want ben wel erg nieuwschierig en na 4 testen vind ik het nog steeds moeilijk te geloven! Als ik jullie berichtjes lees over misselijkheid e.d. dan valt het bij mij allemaal wel mee. Wel wat flauw af en toe maar nog geen wc-pot op de andere wijze bezocht. Houd jullie op de hoogte en veel succes allemaal met komende echo's e.d.! groet!