Zooo, Ik ben weer ff bij met lezen, sjonge we kleppen wat door hé! Fijn dat het voor Nikita het échte werk was en dat alles wel goed is gegaan. Gefeliciteerd met Jari! Ik heb vannacht liggen zuchten van de harde buiken. Ben gisteren gewoon té druk bezig geweest met van alles en nog wat. Óf het begint gewoon echt maar we zullen zien. Ik ben maar gewoon blijven liggen na de wekker van 9 uur en wel een uur langer, toen moest ik gewoon douchen om die buik te ontspannen. Dat hielp, en toen ging ik me aankleden begon et gewoon weer. Maar geen regelmaat dus we zullen zien. Vandaag D-day voor mij. Wel raar hoor. Ga eerst mijn ontbijt eens opeten en dan de was buiten ophangen. Manlief heeft laatst de droogmolen geinstalleerd buiten dus dan is het zo droog. Hij snapte vanmorgen alleen nog niet dat die was uit de wasmachine naar beneden moest ipv naar zolder waar het normaal hangt... Ach voor hem was het tenslotte 6 uur... Nou kwebbel maar door meiden, ik eet weer verder.
Goedemorgen meiden. Sorry duurde even, moest eerst 18 pagina's door. Isra: Gefeliciteerd met jullie zoon Ryan Nikita: Gefeliciteerd met jullie zoon Jari Wij wensen jullie veel geluk en nu lekker genieten!!! Wij ontdekten gister dat we extra huisdieren hadden We hebben al een hele tijd last van vocht in ons huis (al vanaf september mee bezig met de woningbouw) en nu kwamen er gister ineens overal naaktslakken tevoorschijn... Durfde haast niet meer rond te lopen hier, zooo vies. Heb vanmorgen meteen gebeld, maar ze konden me maandag pas terug bellen, dus heb maar even een paar kilo zout gestrooid (dat zou helpen volgens aantal mensen). Hoop ze niet meer te zien, jakkes. Over die slijmprop... dat valt nog mee hoor (al zat hier ineens de hele wc onder het bloed) wacht maar tot na de bevalling inderdaad... die stolsels zijn nog veel viezer Meiden... zet hem op he! Wordt nu wel eens tijd voor meer baby's. Liefs
Hmm, ontbijt achter de kiezen en ik ga nu pas weer lezen. Scheelt, anders was de trek weer verdwenen door die naaktslakken en bloedstolsels. Maar idd ik heb er ook alles voor over om die stolsels te krijgen als dat betekend dat de baby geboren is. Ga nu maar snel naar de wc, want die blaas is overvol! En dan buiten lekker de was ophangen. Toedeloe
Goedemorgen, Nikita gefeliciteerd met jullie zoon!! Isra gefeliciteerd met jullie zoon!! Het wordt echt tijd voor een paar meiden.. Hier afgelopen nacht een rare nacht gehad.. Gisteravond weer de hele avond last gehad van harde buiken, die toch steeds krachtiger worden, en dus vervelender, maar nog niet echt pijnlijk.. Daarbij wel ook wat menstruatie achtige krampen in mijn onderbuik.. En toen ik gisteravond wilde gaan slapen, kreeg ik dezelfde pijn als die ik 2 weken geleden had, waarvoor ik toen opgenomen ben.. Weeën dus. Dus ik had echt zoiets van, oh, nou.. Zal wel.. Ik ga slapen en als het echt doorzet wordt ik er vanzelf wel wakker van.. Op zich prima geslapen, alleen raar gedroomd.. Eng gedroomd ook.. Droomde dat ik een telefoontje kreeg dat mijn moeder was overleden, ik werd ook badend in he zweet wakker.. Het rare was wel, dat er iemand van het groene land, de ziekenfondsverzekeraar, belde om het te vertellen, en niet mijn vader.. Echt zo maf.. Nou ja. Op dit moment voelt mijn buik nog niet echt lekker. HArd iedere keer, en nog steeds die rare krampen.. Maar goed.. We zien wel wanneer het hier doorzet.. Morgenochtend zowieizo weer aan de CTG.. Dan zullen we zien hoe het gaat.. Mijn schoonmoeder denkt trouwens dat warm douchen of een warm bad de bevalling ook op gang kan brengen... hihi.. Ze teert hierop nog uit informatie uit de tijd dat mijn man en zwager nog baby's waren.. Ik heb haar zondag geprobeerd bij te brengen dat en warm bad of douche alleen maar kan helpen om de ontsluiting te bevorderen.. Maar daar wilde ze niet aan. Sterker nog ze is ervan overtuigd dat de gyneacoloog, en het verplegend personeel hier in het ziekenhuis niet weten wat ze zeggen. Hihi.. Echt typisch mijn schoonmoeder, als zij iets denkt te weten, is zij ook echt de enige die het weet.. Maar ja.. Ik luister gelukkkig niet naar haar.. Tis zo'n geval apart.. Als ze haar gelijk niet krijgt, is ze ook uren beledigd.. Zondag ging ze dus beledigd naar huis, omdat ze haar gelijk niet kreeg...
Ik kreeg van mijn VK toch ook min of meer de tip om in bad te gaan liggen.. Volgens mij bedoelde ze ook dat dat de bevalling op kan wekken. Dat moest ik doen na het strippen.
Ik zit eigenlijk een beetje met een dilemma.. Ik ben woensdag gestript (ik had toen al 4 cm ontsluiting). Het strippen was behoorlijk pijnlijk. Uiteindelijk wel allemaal krampen gehad, maar dat waren denk ik voorweeen. Het wilde niet doorzetten.. Ik had me er toch wel op ingesteld en het was best wel een tegenvaller.. Nu komt de VK zo weer (thuis) om mn bloeddruk te controleren en mn urine. Ik verwacht dat ze weer wil gaan strippen. Aan de ene kant heb ik zoiets van: Laat de natuur zn gang maar gewoon gaan! Ik ben ook nog geen 40 weken. Wat zouden jullie doen? Ik heb eigenlijk geen zin in weer een teleustelling en een dag vol kramp dat niet doorzet...
je moet doen waar jij je goed bij voelt. Je kan het ook eventjes overleggen met de vk en vragen wat het beste is voor jou en de kleine.
Door een warm bad of douche, kan de bevalling niet zomaar spontaan beginnen, als er nog "niets" aan de hand is. Dus nog geen ontsluiting of rijping van de baarmoedermond. Alleen mocht er dus wel wat gaande zijn, kan de warmte, die dan voor ontspanning zorgt, wel helpen om de ontsluiting te bevorderen.. Dat is wat ze mij vertelden in het ziekenhuis toen ik er lag, en ook de gynaecoloog zei dat afgelopen woensdag.. Hij zei al, als gewoon een warme douche of bad het echt zou kunnen opwekken de bevalling, zou er geen vrouw meer na de uitgerekende datum bevallen. Ik zou idd doen waar jij je goed bij voelt, maar wel ff overleggen met VK wat het beste is voor jou en je baby..
Nee dat geloof ik ook hoor Ingrid, dat je het niet op kunt wekken met een warm bad als je lichaam er nog niet klaar voor is. In mijn geval heb ik natuurlijk al flinke ontsluiting en een hele weke baarmoedermond, dus dat bedoelde ze denk ik. Dan zou het misschien wel kunnen helpen. Maar voor alsnog helpt er helemaal niks bij mij! Ananas, bitterlemon, lopen, warm bad. Niks!
Overleggen is inderdaad wel een goed plan wb dat strippen. Ik wil ook niet betweterig overkomen op haar. Kijk, als ik nu zeker wist dat het resultaat zou hebben dan zou ik wel willen dat ze gaat strippen, maar voor hetzelfde geld helpt het weer niks..
Nou Marleen, ik hoop dan toch echt dat het bij jou niet te lang meer duurt.. Want het lijkt me onwijs frustrerend om te weten dat je al ontsluiting hebt, maar dat er verder nog niets gebeurd..
Isra gefeliciteerd met jullie zoon!! Nicky, ook gefeliciteerd met jullie zoon Probeer lekker van de kraamtijd te genieten! Ik ben vandaag voor het eerst zonder kraamhulp. Vind het wel lekker hoor, iedere dag iemand over de vloer. Je bent gewoon jezelf niet echt meer. De eerste dagen als je zelf nog zo laveloos bent, is het anders. Maar vond het gisteren gewoon lekker toen ze weg gingen Gaat iedere dag wat beter met me. Wel nog erg snel moe. Ga gewoon iedere middag even poosje naar bed. Ben al behoorlijk wat kilo's kwijt. Nu zo'n 15 kilo! En ik ben nog lang niet al het vocht kwijt. Word nu wel tijd dat er weer een meisje geboren word!