April 2008 mama's

Discussion in 'Bevallingslijst forum' started by Corina, Jul 22, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. emmetje

emmetje Bekend lid

Jul 13, 2007
    517
    0
    0
    @ Sab: jeetje wat raar allemaal. Ook de opmerking dat je haar maar 1x per dag hoeft te voelen... HALLO het gaat er toch om dat jij als (aanstaande) moeder precies weet wat je normaal voelt en dat dat opeens anders/minder kan zijn. Ik moet zeggen dat mijn eigen VK hier erg goed op heeft gereageerd gisteren.

Ik wil je natuurlijk helemaal niet ongerust maken, maar dat ze niet indaalt, kan ook betekenen dat ze in voorhoofdligging ligt en dus niet kán indalen, omdat de omtrek van het hoofdje dan te groot is voor het bekken. Mijn vriendin had dat ook. Die heeft uren liggen puffen, persen, vacuumpomp en toen gingen ze pas eens kijken --> oh... een voorhoofdsligging, die kan er niet via de natuurlijke weg uit, dus is het een spoedkeizersnee geworden onder algehele narcose...

Ik vind dat ze bij jou echt wel heel laks reageren op al je zorgen/vragen. Snappen ze dan niet dat dit stress oplevert bij jou en dat al helemaal niet bevorderlijk is voor de kleine. Is het geen optie om alsnog een andere VK te zoeken, die je wel wil helpen natuurlijk.

Echt niet leuk dit!

2. sab85

sab85 VIP lid

May 24, 2007
    9,434
    0
    0
    bedankt kwebbel!

ja ga soms helemaal aan mezelf twijfelen of ik me aanstel, omdat ze me gewoon totaal niet serieus nemen.
    en ik voel haar gelukkig wel goed bewegen, maar ik dacht misschien krijg ik dan een echo of ctg... maar helaas.
    en ze blijft er maar op hameren dat ze gewoon uit zichzelf moet komen, dat inleiden allemaal niet goed is. maarja ze hoeft er zelf geen 10ponder uit te persen straks :confused:

maar dit had ik wel even nodig, ik moet maandag weer terug ik ben dan 41 weken en 5 dagen en dan ga ik gewoon niet weg zonder afspraak bij de gyn. heb het helemaal gehad met ze, net wat jij zegt , het is mijn kindje... en als er wat mis gaat vergeef ik t mezelf nooit.

3. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    En zo is het maar net Sab!

Over het niet indalen....daar kunnen tig redenen voor zijn. Maar daar kan de gyn ;) straks mooi gelijk naar kijken.
    Hoewel ik hoop dat je voor die tijd al bevallen bent.

Kwebbel

4. sab85

sab85 VIP lid

May 24, 2007
    9,434
    0
    0
    als er een andere verloskundige praktijk was, had ik daar allang gezeten :( maar dit is helaas de enige in deze hele regio...dat ze verkeerd ligt, ben ik zelf ook bang voor... want anders had ze toch echt al wel ingedaald moeten zijn bij een 1e kindje als ik dat overal zo lees..

weet je wat het is? een echo zou me gewoon zoveel rust geven...ik snap ook gewoon niet waarom ze dat maar niet willen doen, zoveel moeite is dat toch niet?

heb er al aan gedacht om een pretecho te laten maken , maar is eigenlijk belachelijk natuurlijk, waar betaal ik dan zoveel ziekenfonds voor iedere maand.

pfffff t valt allemaal niet mee...

5. Corina

Corina Fanatiek lid

Jan 25, 2006
    4,881
    0
    0
    Schattingen van hoe groot de baby is, klopt ook vaak niets van!
    Bij mij dachten ze gemiddeld zorond de 7 pond, maar het was er één van 8 pond! Die helaas niet door mijn bekken kon :(
    Vandaar de keizersnee bij mij. NA een hele dag puffen en bijna een uur persen :cry:

6. sab85

sab85 VIP lid

May 24, 2007
    9,434
    0
    0
    ja ik vraag ook steeds, of ik niet moet gaan liggen als mijn vliezen nu breken, want dat lees ik overal. maar ze zeggen doodleuk dat ze vanzelf wel indaald als mijn vliezen breken. maar wat nou als dat dus niet kan? en zo kan ik nog wel 100 dingen opnoemen.

een van mn vk's wilde mijn datum terugzetten naar 3 april...omdat dit bij de echo van 9 weken eruit kwam en bij de echo van 11 weken weer.
    ik had toen nog een andere vk(andere woonplaats) en die veranderen het pas als het meer dan een week verschilt met wat de huisarts heeft gezegd. en dat scheelde 6 dagen dus is het op 9 april gehouden.

maargoed de ene vk zette mijn datum op 3 april , omdat hun t wel aanpassen zei ze...die week erna, weer een andere vk... heeft t weer op 9 april gezet, want ja ze passen het pas aan als het een week verschilt...nou wat moet ik daar nou mee?

en het is echt niet zo dat ik ingeleid WIL worden of wat dan ook, omdat ik geen geduld meer heb. het gaat mij er puur om dat ze me niet TE lang laten lopen, dat het risico´s meedraagt voor mijn kindje.

pff nou om een lang verhaal kort te maken: ik ben ze zat daar ;)

7. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    hey meiden

even een snelle knuffel voor jullie

hier gaat aales goed wel druk :) :) :)

groetjes nathalie ;)

8. sab85

sab85 VIP lid

May 24, 2007
    9,434
    0
    0
    en daar ben ik dus ook zo bang voor...lig ik daar straks 20 uur te zuchten en te puffen, voordat ze erachter komen dat het niet gaat passen.
    dan weet ik het maar liever van te voren.
    kan me voorstellen dat jij er dan ook enorm van gebaald hebt..is eigenlijk gewoon een dubbele bevalling :confused:

ik snap dat het in veel gevallen wel goed gaat, maar zijn er geen richtlijnen die ze moeten volgen ofzo wanneer er wel een extra echootje gedaan word?!

9. AstridvD

AstridvD Fanatiek lid

Feb 5, 2007
    1,120
    0
    0
    Docente Engels
    Amersfoort
    He Sab wat een frustratie dat ze je niet een check-up gunnen. Bij mij was het de vorige keer zo dat ze mij verplicht na 42 weken over moesten dragen aan het ziekenhuis. Daar kreeg ik elke dag een ctg en om de 2 dagen een echo om te kijken of er genoeg vruchtwater was. Heel vreemd dat ze bij jou zeggen dat ze tot 43 weken wachten.

10. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Dat van de echo verzetten klopt. Althans bij ons hanteren ze ook bij meer dan een week verschil dan houdt je de echo datum aan.

Wat betreft vliezen breken...als de kleine niet is ingedaald en je vliezen breken dan moet je normaal gesproken inderdaad gaan liggen.
    Ook daar zou ik duidelijkheid in willen hebben. Mag ik vragen wat er bij de laatste controle op je verloskundige kaart staat?

Inleiden doen ze ook normaal niet zomaar. De kans op een kunstverlossing wordt alleen maar vergroot. Echter jouw situatie is de ander niet.

Kwebbel

11. sab85

sab85 VIP lid

May 24, 2007
    9,434
    0
    0
    bij ligging op mijn kaart staat een gek tekeningetje... :( ze doen hier blijkbaar niet aan bibi of vibi. ik moet er ook steeds om vragen, of ze nou wel of niet ingedaald is.de laatste keer zei ze: ze ligt wel iets lager, maar niet ingedaald. er staat een tekeningetje met een streepje(moet denk ik mijn bekken voorstellen en dan staat hethoofdje erbovenop getekend... zegmaar zon streepje_ en dan o erop getekend.

lekker duidelijk he ;)
    toen ze me ging strippen zei ze ook dat ze nog wel erg hoog ligt..

12. sab85

sab85 VIP lid

May 24, 2007
    9,434
    0
    0
    en kreeg jij tot die 42 weken ook geen extra controle ?

13. emmetje

emmetje Bekend lid

Jul 13, 2007
    517
    0
    0
    Weet je wat ladies?!?! We gaan gewoon mee met Sab naar het volgende VK bezoek als knokploeg :) :) :) Dan moeten ze wel luisteren....

14. sab85

sab85 VIP lid

May 24, 2007
    9,434
    0
    0
    ja haha versterking :D hele hormonenuitbarsting daar :)

15. emmetje

emmetje Bekend lid

Jul 13, 2007
    517
    0
    0
    Bij mij stond er vorige keer ook zo'n streepje met een rondje eronder. Ik dacht dat dat de ligging voorstelde (hoofdje naar beneden). Weet jij dat kwebbeltje?! Want nu, zie ik net, staat het rondje bij mij ook boven (terwijl het hoofdje echt beneden zit), daarna staat vibi en dan RL (ofzo iets).

16. emmetje

emmetje Bekend lid

Jul 13, 2007
    517
    0
    0
    Precies, en ik kan dat errug goed :oops: .. whahaha :)

17. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Staat het streepje overeind met een rondje onderaan...dan ligt de kleine met hoofd naar beneden. Dat ze die tekens niet op de pc hebben :rolleyes:

Maar je zei dat je maandag weer voor controle moest.

Als ik in jouw schoenen zou staan....zou ik ze vandaag nog bellen...en ten eerste vragen dat je duidelijkheid wilt hebben wat als de vliezen breken...en ten tweede dat je je enorme zorgen maakt over het over tijd lopen en de grootte van je baby. Met deze gegevens moet je niet tot maandag wachten.

Kwebbel

18. sab85

sab85 VIP lid

May 24, 2007
    9,434
    0
    0
    vibi betekend vast in bekken ingang, wat RL betekend weet ik niet, maar bij jou is dan iig goed ingedaald ;)

19. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Heb net ook even het antwoord van onze verloskundige gelezen. En ik kan me daarin wel vinden. Echter zoals ik eerder zei...vanwege je ongerustheid....zou ik met je vragen niet tot maandag wachten maar gewoon aan de bel trekken. En zeg dan maar dat je je niet gehoord voelt.

RL...weet ik zo ook niet.

Kwebbel

20. sab85

sab85 VIP lid

May 24, 2007
    9,434
    0
    0
    ja schandalig dat dat niet standaard op je toetsenbord zit :) ja het streepje staat overeind met t rondje naar beneden, en dit staat dan weer op een _ verticaal streepje, wat volgens mij mn bekken moet voorstellen

dat ze daar dus net boven ligt met der hoofdje.

ja ik ga zo misschien toch maar even bellen dan..ben alleen zo bang dat ik WEER hetzelfde antwoord krijg. ''maak je niet druk, misschien ga je vannacht wel bevallen'' ''en als je vliezen breken moet je ons sowieso bellen, dan zeggen ze wel wat je moet doen :( ''
    en over de grootte zegt ze steeds dat dat helemaal niets zegt over de bevalling, een kind van 9 pond kan er soms makkelijker uit dat eentje van 6 pond.
    hoe moet ik daar dan nog tegenin gaan :rolleyes:

Share This Page