Zo ben ook weer terug van de vk en mijn fiets tocht naar het dorp... hihi Nou alles was goed. En ja afwachten maar... Kreeg wel een compliment dat ik mooit zwanger ben... ze vind het mooier dan bij de eerste. En ja dat geeft je toch weer een beetj een veer in je kont. Terwijl je jezelf een dikke ronde zak vind... haha
Wow zeg, we hebben hier een flinke babyboom gehad (in elk geval sinds m'n laatste bezoekje hier). Alle mama's van harte gefeliciteerd, ik zie allemaal mooie namen in de lijst erbij staan! Ik vind het heel erg dat ik niet even persoonlijk ben met de felicitaties, maar ik ben bang dat ik er anders een vergeet en dat lijkt me ook zo rot. Ik heb ook geen tijd / energie meer om alles bij te lezen, sorry sorry sorry! Met Deane z'n eigen website ben ik ook aardig wat tijd kwijt en die wil ik ook echt goed bijhouden, vind ik leuk voor de familie ver weg en als naslagwerk voor later! Sab en Simone: jullie lopen allebei nog steeds met de dikke buik... (wel een mooie opmerking: als ze tot d'r 18e blijft zitten scheelt het je inderdaad veel zakgeld. En je hoeft niet bang te zijn dat ze met een 'verkeerd' vriendje thuiskomt!). Ik blijf hopen dat ze gauw komen en vooral dat het goed gaat! Maar dat komt dik in orde met zulke mama's, toch?! Ook de andere meiden die nog aan de beurt moeten komen, hou vol, het duurt niet lang meer!
Kellox jeetje veel sterkte morgen. Ik hoop voor je dat ze nog even wachten met de operatie en dat het vanzelf over zal gaan, maar ja anders is het gewoon het beste voor je kleintje. Bri logisch toch dat je niet zoveel tijd meer hebt, ik merk het ook hoor. Lees nog wel regelmatig bij maar ja je hebt nu zoveel meer te doen met zo'n kleintje!
Ja, ik weet dat het logisch is. Maar ik vind het een beetje lullig van mezelf, omdat ik het zelf ook heel erg fijn vond dat hier mensen waren die met mij meeleefden toen ik ging bevallen... Maar ja, zodra Deane lekker slaapt moet ik toch ook proberen een beetje uit te rusten. De nachten zijn best vermoeiend (hij meldt zich meestal 2 keer voor een voeding, vannacht ook weer om 2 uur en om 5 uur). En m'n vriend is weer volop aan het werk, dus ik moet toch veel zelf doen. Gelukkig maakt dat kleine ventje het helemaal waard, ik ben echt heel erg gek op hem. Kan er gewoon geen genoeg van krijgen om naar hem te kijken en hem te knuffelen. Hij is ook echt heel lief (en sterk!). En een flinke jongen: vanmiddag bij het CB heb ik hem gewogen en hij is nu 3.900 gram! Dat is 100 gram boven z'n geboortegewicht, dus dat gaat lekker (vorige week woensdag was hij nog maar 3.650). Dus dames die nog gaan bevallen: je zult het zelf gaan ervaren, wat een bijzondere gevoelens je kleine ukkie bij je los gaat maken. Natuurlijk weet je van tevoren wel dat je van hem/haar zult gaan houden, maar dat het zo sterk kan zijn... het is geweldig!
Hallo allemaal! kom ook weer eens om het hoekje kijken, hier (helaas) nog geen baby-nieuws... Voor iedereen die nu bevallen is (en dat zijn er weer heeel veel zie ik ) GEFELICITEERD! Heerlijk lijkt me dat joh om je kindje EINDELIJK in je armen te kunnen houden... begin ook wel ongeduldig te worden hoor, en mijn man NOG erger. Ik had eigenlijk ook een vraagje.. jullie hebben het soms over "rommelen" wat houdt dat precies in? Ik heb de laatste dagen wel steeds wat vaker "last" van harde buiken, vooral steerds tegen de avond, maar ze zijn niet pijnlijk.. is dit al rommelen, of zegt dit nog helemaal niets?...
Anique, ik zou het niet precies weten. Ik heb de dagen voor de bevalling niet echt iets anders gevoeld, bij mij begon het op de ochtend van de 3e te rommelen (Deane is minder dan 24 uur daarna geboren). Voor mij was dat 'rommelen': menstruatie-achtige pijn, die als een golf komt opzetten en weer afneemt. Dus het begint heel rustig, wordt krachtiger (pijnlijker) en zakt weer af. De eerste uren zat er geen regelmaat in, vandaar dat ik dit rommelen zou noemen. Maar ik geloof echt dat het voor iedereen anders is. Ik hoop voor je dat je niet lang meer hoeft te wachten!
Bri wat grappig Ben kwam vanacht ook om 2 en 5 uur . Hier wisselt het nog wel, soms komt hij 1x en de andere keer 2x per nacht. Mijn vriend is ook weer hard aan het werk (de laatste weken zelfs 6 dagen per week), maar we doen het wel om en om elke nacht. Ik kan namelijk overdag niet slapen, dat heb ik misschien 5x in mijn leven voor elkaar gekregen. Daarna was ik ook altijd de weg kwijt want het voelde dan heel sterk alsof het ochtend was . Anique bij mij heeft het ook niet gerommeld voor de geboorte, mijn vliezen braken opeens en toen kwam het allemaal pas . Had net telefoon van mijn moeder dat mijn nichtje vanacht bevallen is van een dochter, ze was 1 mei uitgerekend. Misschien zit het hier in de familie dat we zo'n 10 a 11 dagen van te voren bevallen . Alles was in ieder geval helemaal goed. Morgen maar ff snel een kaartje kopen!
Hoera! Op zondag 13 april 2008 is om 21:07 uur onze dochter Hannah geboren (haar naam betekend God gaf uit genade). Hier het uitgebreide verhaal: Ik ben op donderdag 10 april druk bezig geweest in de tuin ed en daarna begonnen de voorweeën. Uiteindelijk ben ik op zaterdag 12 april omstreeks 13:30 de slijmprop verloren en heb toen tot 22:30 een paar lichte weeën gehad. Om 22:30 begon het echte werk met binnen 2 uur om de 15 minuten weeën. Die begonnen eerst in hevigheid toe te nemen en daarna pas sneller op elkaar te komen. Smorgens om half acht heb ik mijn moeder gebeld die bij de bevalling zou zijn. Omdat de weeën af en toe wel om de vijf min kwamen, maar dan weer afzakten hebben we nog een paar spelletjes gedaan en nog rustig geluncht. Uiteindelijk zijn we zondag 13 april om 13:00 uur naar het ziekenhuis gegaan. Daar heb ik eerst een uur aan het ctg gelegen. Toen ik uiteindelijk naar de verloskamer kon, kon ik niet meer lopen of zitten van de snel op elkaar komende weeën. Die concentreerden zich vooral rond mijn onderbuik, waar een litteken zit van mijn operatie mei vorig jaar. Heel pijnlijk. De pijn zakte tussen de weeën ook niet meer weg waardoor ik niet meer tot rust kon komen om de volgende wee goed op te vangen. In de verloskamer hebben ze me weer aangesloten op de ctg. Daar heb ik nog een uur gehangen en gedaan om zo goed en zo kwaad de pijn en weeën op te vangen. Nadat ze mijn vliezen hadden gebroken heb ik gelukkig verdoving gekregen waardoor ik een kleine 2 uur heb kunnen dutten en de pijn weg zakte. Daarna had ik 8 cm ontsluiting. De pijn kwam weer terug, maar ik was nog wel 2 uur versuft, waardoor ik tussen de weeën nog kon indutten. Gelukkig was ik al in het ziekenhuis want Hannah had in het vruchtwater gepoept. Ook werd duidelijk waarom mijn buik op het laatst zo strak stond, ik had ruim 2,5 liter vruchtwater! Om de haverklap moest er een nieuw matje om het op te vangen, maar het drupte alsnog op de grond. Om 19 uur had ik 9 cm ontsluiting met een randje, zucht! Moest ik op mijn rechterzij gaan liggen zodat dat zou verstrijken. Maar toen zakten de weeën weg. Dus uiteindelijk maar weer op mijn rug gaan liggen en uiteindelijk, om 8:10 mocht ik gaan persen. Wat een opluchting! De pijn was weg! Ik kon wat doen. Maar de kracht in de weeën was weg na de eerste keer persen. Dus een krachtmiddel toegediend gekregen en uiteindelijk na 57 min. persen, een scheurtje én een knip, werd om 21:07 onze dochter Hannah geboren... Een pracht van en meid, een mooie bos haar en ze lijkt sprekend op haar moeder!
jeetje Vermanen wat een verhaal zeg Uiteraard van harte gefeliciteerd met je dochter. Fijn dat alles met jullie beide goed is
Iedereen (alvast) bedankt voor de felicitaties. Ik ben pas sinds 2 dagen beneden, en zit nu dus voor et eerst al mijn blogs en forums bij te werken.. Ik zal dus wel een flink eind terug moeten lezen voor ik weer bij ben. Dus nog ff geduld en dan ontvangt iedereen zijn felicitaties van mij. Groetjes Joke
Hoi, ik ben er ook weer. Moet nog bijlezen, maar wil even laten weten dat we weer thuis zijn en dat alles heel goed gaat. Heb wel wat last van hechtingen, maar dat overleef ik wel. Met Benthe gaat het heel goed, zeer tevreden meisje. Annika moet nog wel even wennen aan haar zusje. Zodra Benthe huilt, gaat Annika meedoen. Verhaal volgt nog wel. Kili, bedankt voor het doorgeven van het bericht.
vermanan gefeliciteerd met hannah! kwebbeltje gefeliciteerd met tijn en uhm astrid gefeliciteerd met benthe ! genieten jullie maar lekker van jullie kleintjes sab: nou er zit voor uitgang in denken we dan maar .. heb je de uitslag al van de urine test? esjuh: ook gefeiciteerd he kellox: das idd wel schrikken als je zo snel moet komen maarja beter sneller dan later maar denken en radboud is een goed ziekenhuis.. ben dr trouwens geboren hier een rustige nacht gehad.. lekker kunnen slapen... vandaag denk ik maar naar de kapper
Goedenavond allemaal, Heb niet alles teruggelezen maar degenen die inmiddels zijn bevallen. Gefeliciteerd! Hier alles goed. Borstvoeding is ook mooi op gang en de kleine meid is niet zo'n nachtbraker meer als de twee eerste nachten. Heb wel weinig tijd om hier achter het forum te komen maar ik doe mijn best. Nu zit ik eigenlijk met een vraagje ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Wat geef je een kraamhulp aan het einde van de kraamperiode? Ik heb echt geen flauw idee en hoop dat jullie wat tips voor me hebben. Alvast bedankt.
Wij hebben haar een groot boeket bloemen gegeven (zij was een echte bloemengek) en een foto van ons drietjes voor in haar boek.