April 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Corina, 22 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

De 1e foto zonder alle slangetjes...
    Die had ze er vanmorgen zelf uitgetrokken (niemand die het in de gaten had)
    Helaas hebben ze het er wel weer ingedaan, maar ze KAN het dus wel

2. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    wat een lieve foto sharon! ze krijgt zelfs al helemaal bolle wangetjes :D

net zoals jij hoopt dat wij snel mogen bevallen, hoop ik natuurlijk ook dat jij je meisje snel mee naar huis mag nemen!

3. joyo

joyo Bekend lid

4 sep 2007
    543
    0
    0
    kapster
    inderdaad een mooie foto hoor.... en hopelijk mag ze snel mee naar huis.

Ben inmiddels maar weer naar binnen gegaan. De zon zit achter de wolken...:(

4. joyo

joyo Bekend lid

4 sep 2007
    543
    0
    0
    kapster
    Hier is het ook rustig....

Is iedereen die nog zwanger is aan het bevallen....

Gaan jullie mij allemaal in de steek laten haha :)

5. Bri

Bri Niet meer actief

Kwebbel: dat is razendsnel zeg! En een mooi kereltje (nu je banner nog even aanpassen..)
    Vermanen en Wuppie: gefeliciteerd met jullie dochters!

Ik vond mijn bevalling eigenlijk ook best vlot: 5 uur over de ontsluiting gedaan en 68 minuten geperst. Hoe lang dat persen duurde is mij volledig ontgaan, het voelde voor mij snel genoeg. Vond het wel vermoeiend en dus voelde het goed om rustig aan te doen (twee keer lang persen op één wee). Heb er ook maar een heel klein scheurtje aan overgehouden en het belangrijkste: Deane kwam heel gezond ter wereld (3 tienen op de Apgar, jawel :D )

angel4life: alles goed bij de kinderarts? en jamelia blijft een lekker wijfie! ;) Ik hoop ook dat er uit het verdere onderzoek een uitslag komt waar jij wat mee kunt. (en goed om te weten dat ze je bij een eventuele volgende zwangerschap beter in de gaten houden dan nu)

samantha: goed om weer wat van je te horen. zet 'm op, dan heb jij ook gauw zo'n mooi ventje om van te houden!

en astrid natuurlijk ook nog gefeliciteerd met Benthe, mooie naam hebben jullie gekozen.

6. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    sharon, wat een mooi wijffie wordt het zeg! wow.

Bri, 5 uur over de ontsluiting valt idd heel erg mee!
    hier wou het niet opschieten, pas na het breken van de vliezen ging het snel, ben 8,5 uur bezig geweest waarvan 18 minuten persen, dus reken maar uit.
    Maar ik heb toch een vrij makkelijke bevalling gehad vindtik zo :D

heb vanmiddag weer wat kraamvisite gehad dus weer geen tijd om te koken :(
    vandaar lekkere pannekoek hahaha

7. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    wuppie: gefeliciteerd met sophie geniet er maar lekker van..

nou kwebbeltje jij bent er dus ook al 1 met snel bevallen.. ik had ook maar 1 perswee nodig dat ging me toch snel.. stodn er niet bij stil of hij was dr al uit ;)
    ik ben benieuwd hoe snel de 3e bij mij gaat dan :( ben dr gewoon bang voor marj adta zien we wel over 2 jaar :p

nou simone en sab.. inlieden ja het leukste is het niet mar zo kun je wel mooi eerst je huis aan kant maken.. is ook wel fijn ;) tenminste dat vond ik.. mij hebben ze dan wel niet ingelei alleen mn vliezen gebroken maar goed.. ik wist dat het ging gebeuren..

nou tickets worden vanavond geboekt en dan gan we lekker naar nederland in juni :)

8. Heej dames,
    sorry maar heb nog steeds mn schoonouders over de vloer... dus kom me ff snel melden.
    En kom zometeen weer terug hoor als esmee op bed ligt...

dus tot zometeen!

9. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    tygho wil niet slapen hahahaha, ligt nu lekker bij mij op de arm op zn nieuwe speentje te sabbelen :D

10. zo...ik ben er weer
    mn tas staat klaar....
    een hele volle weekendtrolley/tas helemaal vol!
    mn huisje is weer aan kant, mn meubels zijn opgehaald....

dus we zijn er klaar voor zeg maar!
    Ik zal nu pas donderdag weer online zijn.
    Zal jullie allemaal missen.
    Hou jullie op de hoogte via Sab.
    Iedereen die gaat bevallen: heel veel succes!

En Sabje: meis, jou dag komt er ook aan, heeeel snel zeker weten! En we kunnen het he!
    Komt helemaal goed. Eindelijk gaan wij van onze meisjes genieten!
    Dikke knufffff voor jou!

Doei meiden tot donderdag denk ik!

xxx

11. babs1980

babs1980 Actief lid

2 nov 2006
    378
    0
    0
    succes morgen meissie!
    weet precies hoe je je nu voelt, maar het komt allemaal goed meid!
    hoop snel iets te horen van je morgen!
    xxx

12. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Succes morgen Simone, zet em op!

13. Bri

Bri Niet meer actief

Simone, veel succes! Ik hoop dat je een goede bevalling hebt en volop kunt genieten van je tweede mooie meid!

Over m'n bevalling... ik heb een heel lange aanloop gehad; 's ochtends wel iets van voorweeën, zonder regelmaat; vanaf een uur of twee 's middags iedere zes minuten, pas om elf uur 's avonds werd het echt heftig en kwamen ze om de vijf minuten. Om een uur 's nachts ineens een stuk frequenter: iedere 2 a 3 minuten.
    Toen heb ik de VK gebeld dat het menens was, ze zou een uur later komen. Om twee uur begon m'n lijf te persen, terwijl de VK er nog niet was. "Ze moet nu snel komen" heb ik wel 10 keer tegen m'n vriend gezegd. Toen heeft hij haar gebeld, ze zei dat ze op weg was maar nog wat was vergeten (baarkruk, geloof ik). Om twintig over twee kwam ze en constateerde dat ik volledige ontsluiting had (ik had toen al twintig minuten geprobeerd het persen tegen te houden... :( ). Vliezen braken niet, die heeft de VK gebroken toen ik al een half uur aan het persen was. Daarna heb ik een paar keer geperst op de baarkruk, vond ik wel een fijne houding. Toen kon de VK het hartje niet meer zo goed horen en moest ik weer op bed gaan liggen. Volgens mij heb ik toen nog twee persweeën gehad en toen kwam Deane z'n koppie tevoorschijn. Daarna deed het helemaal geen pijn meer, ook het zuchten vond ik niet moeilijk (was wel nodig, hij had de navelstreng om z'n nek, om z'n middel en om z'n been). Toen hij omhoog werd gehouden en ik hem helemaal kon zien, smolt ik helemaal. "Ach gossie.... daar istie dan... wat een hummeltje." Ik was gelijk verliefd op dat roze hoopje mens. Ik had 9 maanden lang gedacht dat ik een meisje zou krijgen, maar toen ik hem zag voelde het meteen helemaal goed.

Ik heb de bevalling ervaren als iets heel moois: overweldigend en prachtig. De eerste dagen kreeg ik steeds tranen in m'n ogen als ik eraan terug dacht (bij het lezen van het bevallingsverslag van de VK voor de huisarts bijvoorbeeld) en nog steeds wil ik er graag over praten. Het valt me op dat ik mij sommige dingen heel anders herinner dan m'n vriend. En zelfs wat ik hier in het forum teruglees (wat ik getypt heb toen het net begonnen was) is anders dan ik mij herinner. Gek, hoe je geheugen je voor de gek kan houden.

Beetje lang ego-bericht, maar ik wilde graag m'n verhaal over de bevalling nog kwijt. Ik wil het ook nog echt netjes en uitvoerig opschrijven, misschien als hoofdstukje in het plakboek voor Deane opnemen, maar daar kan ik mij nog niet zo goed toe zetten.

14. Najet

Najet Actief lid

21 dec 2005
    363
    1
    0
    Den Haag
    Hoi meiden!

Wat ik vandaag meemaak!

Ik kom met mijn man en dochtertje van 1 bij de verloskundige vandaan. Ik ben net gestript dus ben benieuwd of het doorzet...maar goed we rijden terug naar huis en plots rijd er een auto achter op ons....knal...ik raak in paniek en roep ( best hard) wat is dit nou?! Mijn dochtertje van 1 begint te gillen, ik raak in paniek...want mijn buik is inmiddels zo hard als een basketbal en er zit iets vast ( volgens mij een spier) in mijn rug! Ik durf niet de auto uit te stappen om mijn dochtertje te troosten...die helemaal over haar toeren is...ik dacht dat ze pijn had dus ik schreeuw naar mijn man of hij haar uit haar stoeltje wil halen...Mijn man is de rustheid zelve en probeert ons rustig te houden...

Vervolgens loopt mijn man naar de bestuurder...zegt die knul ( 17 jaar in zo'n autootje waar je 45 in mag rijden...wat gelijk staat aan een brommer rijbewijs)..."kijk nou joh mijn auto total loss!" Zegt mijn man..."nou dat vind ik dus echt niet belangrijk hoor!" Mijn vrouw hoogzwanger en kindje zitten in de auto...dat is veel belangrijker!". De knul belt zijn vader en die staat binnen 5 minuten voor ons neus...Ach, zegt die vader we wonen om de hoek dus laten we daar onze formulieren maar op ons gemak invullen ( achteraf beter niet kunnen doen). Mijn man en ik reden achter hun aan (De auto van die knul werd door zijn vader getrokken/gesleept) en inderdaad nog geen 150 meter verder op komen we daar aan op een woonwagenkamp ( niet dat dat wat uitmaakt!)

We worden vriendelijk opgevangen door de moeder van die knul... en mijn man krijgt een bakkie koffie en ik wat water voor de schrik...want ik stond te trillen....

Die vader begint ...we moeten maar opschrijven op het schadeformulier dat ik reed en niet mijn zoon. Mijn man en ik keken elkaar raar aan blijkbaar vond mijn man het niet interessant wie er reed als de verzekering maar uitkeert! En ons autootje konden repareren.

Vraagt die moeder "hoever ben je?" ik zeg het had zondag moeten komen..o zegt ze misschien is dit wel het zetje wat je nodig had!?

Die knul die stond inmiddels nog buiten omdat hij blijkbaar ook was geschrokken...dus ik vraag aan die moeder, "waar is je zoon...hij zal ook wel geschrokken zijn van de aanrijding en de opmerking van mijn man...dat zijn gezin belangrijker is"! Mijn man zei meteen ja misschien had ik anders moeten reageren tegen die jongen...

Gaat die vader staan en keihard gillen tegen mijn man dat hij niet zo tegen zijn kinderen moest doen en dat hij het absoluut niet belangrijk vind dat hij een kind en zwangere vrouw in de auto zit...want zo doe praat je niet mijn zoon!

Echt ik heb mijn bekje wel bij me...en ben best een pittige dame...maar echt mijn ogen vielen er zowat uit en kon alleen maar huilen en zeggen tegen mijn man dat ik weg wilde...de moeder van die knul probeerde de boel te sussen...want die vader ging echt door het lint ( ik ben zo blij dat mijn man heel kalm en rustig en nuchter kan reageren). Volgens mijn man probeerde de vader ons uit de tent te lokken...die vader vond dat er geen lichamelijke schade was..."nou dat moet eerst nog blijken zei mijn man"...We hebben de formulieren verder ingevuld...en zijn weer ons auto ingestapt...Achteraf gezien had ik gewoon de politie moeten bellen na die aanrijding..maar omdat die knul ook zo van slag was... en zijn vader zo lief tegen ons deed...zijn we maar meegereden naar hun huis 150 meter verderop (in ons eigen dorp!)...maar zijn vader was dus niet de aardige man die ons een bakje koffie voor de schrik wou geven en ons van de drukke weg wou halen omdat dat zo gevaarlijk zou zijn...NEE, het was een vreselijk achterbakse vent die zich anders voor deed dan hij eigenlijk is!

Maar goed...de beebie maakt het goed...alleen een beetje pijn in mijn rug (een spier denk ik) en mijn meisje ligt lekker te slapen...

Het is wel een lang verhaal geworden...maar ik heb het even van mij af kunnen schrijven...pfff ik ben bang dat het strippen weinig effect heeft nu want ik sta nog steeds stijf van de spanning!

En nu even wat leukers...alles is vrij week...en ik heb ontsluiting!

Pff sorry meiden dat het zo'n lang verhaal is maar moest het toch effe kwijt!

Liefs Najet

15. jeetje najet wat een verhaal....
    zou ook erg schrikken.

goed nieuws wel dat je al ontsluiting hebt en alles week is...
    zal nooit lang meer duren dan!

succes

16. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    @ simone succes morgen, nog 1 nachtje slapen tot je jouw meisje in je armen hebt! Rust maar goed uit, ik hoop dat je een spoedige bevalling hebt.

@ kwebbeltje wat een prachtig mannetje zeg! En super goed dat de bv zo snel al op gang is. Bij ons heeft het iets langer geduurd, maar gelukkig doet hij (en wij) het nu hardstikke goed!

poeh en in 55 minuten bevallen zeg! ik dacht dat ik het record zou hebben met mijn 2,5 uur :)

Godzijdank waren 's morgens mijn vliezen al gebroken zodat we ons al een beetje konden voorbereiden op de geboorte van ons kindje. Weeën had ik nog niet, de VK mocht dus geen inwendig onderzoek doen. Even voelen en hartje luisteren dus, en ze zou eind van de middag even bellen hoe het met me ging. Om een uur of 2 begon het met wat krampjes, een uur later werd het iets zwaarder en moest ik ze wegzuchten. Half 4 riep ik mijn man (die zat thuis te werken) dat het nu echt begonnen was. De VK belde nog even terug hoe het nu met me was, en over de telefoon schatte ze in hoe erg de weeën waren. Dat was nog niet het echte werk volgens haar. Maar even later werden de weeën zo heftig dat ik ze op geen enkele manier meer onder controle had. Mijn man belde dus gelijk de VK weer terug en ze beloofde direct te komen. Een half uurtje later (rond kwart voor 5) was ze er, en bleek dat ik al volledige ontsluiting had. Ik begon om even voor 5 met persen, en half 6 is Mika geboren.
    En de bonus: geen knip of scheur opgelopen, en maar een paar lichte naweeën gehad ;)

17. Niet meer actief

Jeetje zeg wat een verhaal....
    Kan me voorstellen dat je goed over je toeren bent.... wat denkt die vent wel niet :evil:

Simone: Als ik je niet meer zie... heel veel succes morgen.
    Zal extra voor je duimen.

Meiden ik denk niet dat ik er morgenvroeg ben want ik moet naar het uwv.
    Herkeuring ofzo... weet het zo ff niet, maar wel dat ik erheen moet.

Iedereen met voortekens: Succes!

Liefs

18. LaDi

LaDi Fanatiek lid

Simone veel succes morgen! Ik hoop dat alles goed gaat en lekker vlot, het is je gegund!

Bri ik vind het altijd wel interessant om die bevallingsverhalen te lezen. Moet die van mij ook nog steeds schrijven :S.

Jeetje Najet wat een verhaal! Ongelooflijk zulke mensen!

Hier zit de laatste fles er weer in dus lekker naar bed!

19. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    zoo..
    ben ikw eer

nou simone je kan het he.. je hebt dr vast snel in je armen! zal an je denken :)

mielen: nee ik heb het record tot nu toe. 29 min.. toltaal vanaf eerste wee tot dat ie geboren werd... het ging me te snel..

en is tygho toch nog gaan slapen cynthia?

nou najet.. lekker allemaal zou ook schrikken

nou ik ben vandaag even lekker naar de kapper geweest heerlijk weer effe iets aan jezelf doen... ook pasfotos laten maken van yorgos voor in zn paspoort die we natuurlijk nodig hebben om te vliegen.. nou dat was me een heel gedoe al die rare dingen die perse moeten :( recht kijken ogen open etc geen schaduwen.. nou was ene heel gedoe deze moeten ze maar goed keuren hoor...

nog 40 dagen en ik kn ok van dat mooie weer genieten in nl ;)

20. Najet

Najet Actief lid

21 dec 2005
    363
    1
    0
    Den Haag
    Succes Simone!

Weet je... cristel1986 toen ik vorig jaar een foto ging maken voor in mijn paspoort van mijn dochtertje van 3 maanden...werden de foto's niet geaccepteerd omdat ze erop lachte!? En wij hadden zoiets van doe normaal ze is net 3 maanden, maar het moest toch opnieuw hoor! we hebben uiteindelijk een foto weten te maken waar ze heel chagie kijk...en die was wel goed!

Liefs Najet

Deel Deze Pagina