April 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Corina, 22 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anique

Anique Niet meer actief

Huh... :confused: ik leg net het boxkleed in de box.. maar het kleed is een beetje te groot.. aan alle kanten vouwt hij een beetje langs de randen omhoog.. of is dit normaal..?

2. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    hey meiden tus 3.49 hier en ik ben al wakker sinds 2.15 ofzo. yorgos wil niet slapen we gaan t zo nog maar es proberen maar weet niet of t gaat lukken.. t gekke is ik ben helemaal niet moe :(

ooh en sab mag vandaag naar huis als t goed is :)

3. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    @ emmetje en partner gefeliciteerd met jullie dochter! Lekker genieten nu met zn drietjes :)

@ sharon ik kan het me heel goed voorstellen hoor! Het is ook niet niks, je dochtertje alweer 3 maanden in het ziekenhuis. sterkte er nog mee, ik hoop dat ze snel mee naar huis mag en neem je tijd meis!

verder even ego hoor:
    Ik geloof dat heel veel april mama's flesvoeding geven, zijn er ook die bv geven? Ik begin zo langzamerhand gek te worden hierzo. Tot en met de laatste dag van de kraamhulp ging het hartstikke goed.....en precies op de dag dat ze er niet meer is krijgt Mika een regeldag (vandaag de 2e alweer). Voeden duurt vrij lang (nu drinkt hij minimaal een kwartier aan beide borsten) en daarna wil hij niet slapen, blijft hij huilen/smakken/happen. Ik weet dat het normaal is hoor, een of meer van dat soort dagen in deze periode.....maar ik trek het echt niet om Mika continu aan de borst te hebben. Mijn tepels doen inmiddels best zeer! Ik wilde vandaag proberen om hem elke 2 uur te voeden in plaats van elke 3 uur maar zelfs dan komt hij al eerder :confused:

4. Cars

Cars Fanatiek lid

1 dec 2006
    3.207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    He,

Ik zie dat er weer nieuwe baby's geboren zijn. Helemaal super. :D
    Van harte dames en lekker genieten.

Ik kom gauw weer eens kijken, maar m'n mannetje is nu twee weekjes vrij dus gaan we heerlijk genieten met z'n drietjes.

Voor degene die nog moeten: heel veel succes.

5. Anique

Anique Niet meer actief

@cristel : ik teken ervoor als ik na een maandje moederen nog niet moe ben ;) Hopelijk wil die kleine man van jou zo eindelijk wel slapen.. toch wel apart met dat tijdsverschil hoor.... :)

@mielenl: Ja ben ABSOLUUT van plan om wel bv te gaan geven, maar ja nog helemaal geen ervaring natuurlijk... dus kan helaas mijn ervaringen nog niet met je delen...sorry :(

6. Vermanen

Vermanen Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.227
    0
    0
    Oppasmoeder
    Dordrecht
    Zo...
    ik wilde eigenlijk nog bijlezen, maar dat red ik niet meer. 200 pagina's loop ik achter!
    Dan maar zo meiden:

Marleen gefeliciteerd met je zoon Roel
    oOMisscOo gefeliciteerd met je zoonTygho Gerrit
    bloempje79 gefeliciteerd met je zoon Tijn
    Ingrid77 gefeliciteerd met je zoon Wayne Donovan
    Mielenl gefeliciteerd met je zoon Mika Oliver
    H25 gefeliciteerd met je dochter Alyshia
    adriana82 gefeliciteerd met je zoon Storm
    kwebbeltje gefeliciteerd met je zoon Tijn
    Astrid v D gefeliciteerd met je dochter Benthe Maria
    Wuppie01 gefeliciteerd met je dochter Sophie
    Sab gefeliciteerd met je dochter Damy Amina
    Simone gefeliciteerd met je dochter Luna

En diegene die ik gemist heb, ook gefeliciteerd uiteraard!

Hier alles naar wens. Kleine slaapt, drinkt goed en huilt amper. De BV ging direct al als een speer en loopt nu gelukkig weer een beetje terug. Iedere dag een schone pj en 2 bh's wordt je een beetje zat van. Plus die weeïge geur, daar kon ik in het begin niet zo goed tegen. Ze komt om de drie uur voor een voeding en snachts slaat ze er lekker eentje over! Vinden pa en ma niet erg, lekker slapen zo!

Wij zijn met dochterlief al 1 keertje gaan wandelen en dat ging super met onze kinderwagen. De kleine ligt er heerlijk in en wordt uiteraard wakker als je stopt met rijden.

Maandag is de laatste dag dat manlief vrij is en dan moet ik het overdag écht alleen doen. Ben benieuwd hoe ik het ga redden en wat ik allemaal laat liggen. Ik ga nog wel iedere middag dutten, want dat zal ik hard nodig hebben als ik het huishouden weer ga doen.

Nou, ons meisje is weer wakker voor de voeding, dus ik ga weer even met dr zitten. Dan gaan we beiden weer lekker dutten.

7. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    He meis, heb ook ong 4 weken BV gegeven. Ik trok het op een gegeven moment gewoon niet meer. Hij duurde er soms wel een uur over! en dronk dan nog niet veel. Ik had het gevoel dat ik alleen maar aan t voeden was de hele dag. Was ook zo vermoeid dat de BV erg terug liep. Sinds ik FV geeft dat veel meer rust en Dano drinkt ook een stuk beter juist! Plus dat het veel meer vrijheid geeft met weg gaan etc! ;)

8. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    Wil iemand daimy effe goed zetten in de lijst haha zie steeds damy staan. Mag als het goed is vanmiddag naar huis!

9. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    ja dat is wel een groot voordeel van fv.....plus dat man er ook af en toe 's nachts uit zou kunnen om te voeden en mamma lekker doorslapen ;) maar het ging juist hardstikke goed tot gisteren. Kwam netjes om de 3 uur, soms moesten we hem wakker maken maar daarna ging hij lekker slapen, en zo niet, dan legden we hem nog even in de box en daar lag hij nog even te pruttelen. Maar sinds gisteren....pfffff het is echt moeilijk hoor! Ik wil het nog wel een kans geven, aangezien Mika's pappa heel veel last van zijn luchtwegen heeft gehad als baby (en nog steeds heeft) en het schijnt dat bv dat zou kunnen voorkomen.
    Ben weer weg, duty calls ;)

10. BoGi

BoGi Actief lid

2 sep 2007
    148
    0
    0
    Administratief Medewerkster
    Friesland
    Nog 9 april mama's te gaan!

AL UITGEREKEND:

9 april 2008
    18 april
    Booky - 23 jaar - Gelderland - 1e kindje - Verrassing denkt zelf te bevallen 02/04 of 12/04
    20 april 2008
    Najet- 29 jaar -Den Haag- 2e kindje-Verassing denkt zelf te bevallen op 14/04
    24 april 2008
    Tessa1981- 27 jaar - Noord-Holland - 1e kindje-Verrassing

NOG NIET UITGEREKEND:

26 april 2008
    Anique- 27 jaar - Almere - 1e kindje - G
    28 april 2008
    aprilmama- 26 jaar - Overijssel - 1e kindje - V
    kili- 25 jaar - Gelderland - 1e kindje-Verrassing Denkt zelf te bevallen op 20-4 of 29-4.
    29 april 2008
    Joyo -25 jaar- Brabant- 2e kindje- Jongen
    30 april 2008
    8samantha8- 18 jaar - Stein - 1e kindje - JONGEN!!!
    BoGi- 25 jaar - Friesland - 1e kindje - G denkt zelf te bevallen op 20/04 of 06/05

2 jongens
    5 Verrassingen
    2 Geheim

30 bevallen mama's

18 jongens
    12 meisjes

angel4life- 30 december 2007 - Jamelia Hedwig Ysa
    Cristel1986- 5 maart 2008 - Yorgos Alessio
    Mamaatjevan4- 7 maart 2008 - Naqéamo, Angélo, Pasquenelle
    Kellox- 10 maart2008 - Dano
    zwemmertje- 16 maart 2008- Anna
    4Catsandagirl - 24 maart 2008 - Noelle Adriana
    LaDi - 25 maart 2008 - Benjamin Floris Alexander
    Ally - 26 maart 2008 - Alize
    Corina- 1 april 2008 - Jochem
    Bri- 4 april 2008 - Deane Robin-Bri had haar datum GOED!!!!!
    fleerpje- 5 april 2008 - Sem
    Jorntenfemmigje-7 april 2008 - Davy Danio Lucas
    Isra - 10 april 2008 - Ryan
    Nikita - 11 april2008 - Jari Petrus Hendricus
    Esjuh - 11 april 2008 - Dani
    Frumpje - 11 april 2008 - Lianne Sietske Xanne
    Marleen - 13 april 2008 - Roel
    oOMisscOo - 13 april 2008 - Tygho Gerrit
    Vermanen - 13 april 2008 - Hannah
    bloempje79 - 15 april 2008 - Tijn
    Ingrid77 - 16 april 2008 - Wayne Donovan-Ingrid had haar datum GOED!!!!!
    Mielenl - 16 april - Mika Oliver
    H25 - 17 april - Alyshia
    adriana82 - 18 april 2008 - Storm
    kwebbeltje - 20 april 2008 - Tijn
    Astrid v D - 20 april 2008 - Benthe Maria
    Wuppie01 - 20 april 2008 - Sophie
    Emmetje - 22 april 2008 - Quinty Alysha
    Sab - 24 april 2008 - Daimy Amina
    Simone - 24 april 2008 - Luna

Agenda
    April

25 - Dolphin VK 9.00 uur
    2 mei - BoGi VK 8.30 uur

Buddy's:

Femmigje - Tessa
    Bri - oOMissCOo - LaDi
    Mielenl - Nikita23
    Simone79 - Sab85/Corina
    Sab85 - Cristel1986/Simone79
    Esjuh - Corina
    Kellox - Adriana82
    Kili - AstridvD

Sorry Sab, typfoutje!
    Met een i er tussen lijkt het ook mooier ;)

11. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Minelle, wij geven flesvoeding.
    In het ziekenhuis is hij na 3 dagen veranderd naar andere voeding.
    Hij heeft nu hypo allergeen van friso.
    De ka zei dat het ook allergieen tegen houdt'.
    Familie van man en mn man zelf hebben eczeem en hooikoorts.
    Schijnt dat als je dit 6 maanden gebruikt, de kans ook al veel kleiner wordt.
    Msischien iets voor jou, mocht je de bv op den duur niet meer trekken

12. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Ga ff lekker wandelen nu! Is echt hartstikke mooi weer hier.
    Morgen en overmorgen geloof ik nog beter!

13. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    nou geprobeert maar hij wil niet was huilen huilen huilen ga naar de kamer doe t ligt aan en hij stopt.. dus ga mar weer tv kijken.. moet iets he ;)

mielen heb je een pb gestuurd

14. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    @Anique: Ons boxkleed is ook net te groot. Ik heb de randen omgevouwen

@Mielenl: Ik geef ook borstvoeding en het valt me zo tegen... Ik heb ook het gevoel dat ik de hele dag aan het voeden ben. Mijn tepels doen ook zeer. Met kraamvisite vind ik het zeer vervelend omdat ik er toch rekening mee hou met voeden. Ik weet ook niet waarom hij soms huilt. Roel heeft dan net voeding op en dan smekt hij weer en gaat hij huilen Ik ben sinds gisteren zelf bijna aan één stuk door aan het huilen. Voel me zo gebonden. Ik weet ook niet hoe lang ik dit nog ga trekken...

15. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

8 dec 2006
    6.488
    1
    0
    Nog even een aanvulling over die borstvoeding. Ik heb zelf astma en daarom wilde ik ook persé borstvoeding geven. Maar nu ik hier zie over die allergene flesvoeding.. Het is wel heel aanlokkelijk moet ik zeggen...
    Het voeden duurt hier ook echt een eeuwigheid. Ik ben per voeding toch wel een uur bezig denk ik.. Lekker optimisch bericht.. Sorry hoor...

16. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    Snap helemaal wat je bedoelt, en precies om DIE reden ben ik overgestapt op hypo allergene voeding van Nutrilon. Omdat mijn man hooikoorts heeft. Preventief dus. En echt. . .als jullie het ook niet meer trekken is dit een hele goede 2e optie hoor! Je moet maar zo denken. . .elke BV die je nog geeft is mooi meegenomen en daarna zit er in FV ook genoeg goede stoffen. Zeker in hypo allergeen. Het luchtte echt zo ontzettend op om van de BV af te zijn. Tuurlijk had ik er ook veel moeite mee om er afstand. van te doen, en voelde me schuldig etc. Maar wat niet gaat, dat gaat niet. Nu wil ik niet anders meer! ;)

En Minelle precies wat jij zegt, het is ook heerlijk als je man t eens over kan nemen! :) (daar maak ik gortig gebruik van haha)

17. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Mielenl: Vervelend he, die regeldagen! Hier ook last van gehad, iedere keer als ik hem wilde wegleggen begon hij weer. Ik werd er stapeldol van. Wat bij mij goed werkte was mijn tepels goed insmeren met calendulazalf. Dit was een tip van de lactatiekundige. Bepanthen werkte niet optimaal, en een andere optie is nog Puralan. Verder gewoon maar aan toegeven is het advies van de lactatiekundige.

Ik voed ook wel bijna een uur per voedingsbeurt, maar ik moet zeggen dat ik dat er toch wel voor over heb. De enige reden dat ik nu twijfel is omdat mijn kleine man zoveel afvalt (en ook spuugt) waardoor ik soms denk dat het niet alleen van het spugen is maar dat ik misschien ook wel te kort melk heb oid. Beetje onzeker dus, en daardoor denk ik wel eens dat het misschien beter is over te stappen op een goede voeding. Maar als er dan aan denk dat ik de bv dus definitief moet missen vind ik dat ook geen leuke optie. Ik vind het voeden veel te gezellig. Hopelijk is hij maandag gewoon weer aangekomen en kan ik gewoon op deze voet doorgaan.

Voor de meiden die nog moeten bevallen: Succes met de laatste loodjes!

18. LaDi

LaDi Fanatiek lid

Hey girls,

Sharon heel begrijpelijk hoor, neem lekker je rust! Jullie hebben ook nogal wat meegemaakt de afgelopen maanden.

Nathalie hoe gaat het bij jou? Zal wel een drukte zijn of niet :D, maar wel een gezellig drukte :D. Bedankt nog voor je lieve krabbel op de hyves van Ben!

Ingrid gefeliciteerd met je moeder!

Buddy hopelijk laat Tygho dan nu inderdaad wat meer uurtjes tussen de voedingen. Hier bied ik Ben steeds 135 cc maar dat drinkt hij meestal niet op, zit dus ook nog steeds overdag 3 uur tussen, 's nachts komt hij gelukkig maar 1x en zit er dus zo'n 6 uur tussen.

Mielenl hier ook flesvoeding (bv is niet gelukt), gebruik hypo-allergeen van nutrilon en net als wat Corina al zegt houdt dat ook allergieen tegen. Vond ik ook heel belangrijk want ben zelf voor zo ongeveer alles wat leeft en bloeit allergisch.

Marleen begrijp helemaal hoe je je voelt. Bij mij hapte Ben niet aan en kwam er bijna geen melk uit mijn borsten. Ben dus op een gegeven moment gaan kolven om te proberen het op gang te brengen maar dan zat ik een paar uur per dag te kolven en had ik net 80cc ofzo, zat toen ook elke dag te huilen. Omdat hij zo klein was moest ik dan daarna hem ook nog veel bijvoeding geven en dan ben je dus de hele dag alleen maar aan het aanleggen, fingerfeeden en kolven. Toen heb ik mezelf nog het weekend gegeven en aan het eind van het weekend was het nog steeds drama en heb ik de knoop doorgehakt. Maar ik zou wel als tip geven, stop pas als je zeker weet dat je je niet schuldig gaat voelen straks. Die opluchting die Kellox beschrijft had ik ook daarna, echt heerlijk! En misschien kan je een lactatiekundige inschakelen?

Onze kleine Ben is alweer 1 maand! Wat gaat dat snel he!

19. Anique

Anique Niet meer actief

Nou, net de uitslag gehad van het urine-onderzoek, maar weet nu eigenlijk nog niet of ik nou een blaasontsteking heb :( Krijg wel voor de zekerheid een antibiotica-kuur want er waren wel wat bacterien aangetroffen.... komt misschien wel doordat het niet echt ochtendurine was die ik ingeleverd had dat ze het niet goed konden beoordelen.. :(
    Nou ja... beter het zekere voor het onzekere dan maar, en ik hoop dat het gewoon helpt want het is wel echt een irritant gevoel vind ik...

20. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hoi marleen

waarom ga je niet afkolfen zodoende krijgt je kindje toch borstvoeding en eventueel wat hij extra wilt kun je hypogeen flesvoeding kopen, zo doe ik het nu ook met nagéamo, hij wilt veel meer eten dan ik aan borstvoeding heb, dus doe het op die manier, zodoende krijgt hij toch ook alle vitamine en belangrijke voedingsstoffen die in borstvoeding zit en een toetje

succes groetjes nathalie ;)

Deel Deze Pagina