emmetje gefeliciteerd!!! Hier ook BV, maar mij bevalt het prima. Misschien ook wel omdat ik wist wat me stond te wachten. Heb het bij Dionne 13 maanden gedaan. De eerste weken zijn even doorbijten, alhoewel het hier eigenlijk wel goed gaat. Af en toe wel even een dipje maja kom ik wel overheen, het is meer dat ik moe ben van de gebroken nachten. Ik wil volgende week gaan beginnen met kolven zodat ik een voorraadje kan opbouwen in de vriezer, zo kan ik af en toe ook eens weg zonder prinses. Iedereen ervaart het weer anders, de 1 is happy met fv en de ander met bv. Ik zou er niet te zwaar aan tillen hoor, als je er niet happy bij voelt moet je zeker de bv niet doorzetten omdat iedereen dat van je verwacht ofzo. Dan wordt het een gefrustreerd en verplicht iets, terwijl het juist zo iets ontspannends en moois moet zijn. Ik word er nog steeds happy van als ik die kleine mag aanleggen, zolang ik dat gevoel heb blijf ik er mee doorgaan. Al lig ze er de hele dag aan haha, nee dat meen ik niet hoor. Die regeldagen zijn echt shit maja hoort er nu eenmaal bij. En weet je, het is zo betrekkelijk kort, die babytijd die vliegt echt voorbij. Voor je het weet zijn ze 1 jaar en dan ben je de helft al weer vergeten. Pfff wat een wijsheid he en dat om 16:00 uur in de middag.
Bedankt voor jullie reacties over borstvoeding. Het doet me wel goed om de ervaringen van anderen te lezen. Ik ga het nog niet opgeven nu, maar het geeft me wel wat lucht nu ik gelezen heb over de overstap naar hypo-allergene voeding.
mielenl: Deane krijgt ook borstvoeding. In de eerste week wel wat problemen gehad (tepelkloven, een paar dagen gekolfd en hij groeide toen niet zo hard) maar nu krijgen we het aardig onder de knie. Ik maak nu eerder te veel dan te weinig! Enige probleempje nu is iets wat op een beginnende borstontsteking lijkt (harde, pijnlijke, rode plek net onder m'n linkertepel). Ik leg Deane nu wat vaker zo aan dat zijn kin onder zit en masseer me een ongeluk onder de douche, hopelijk voorkom ik zo dat het echt een ontsteking wordt! Soms vind ik het heel vermoeiend (hij heeft van de middagen dat hij aan een stuk door wil drinken; hij drinkt meestal maar heel kort en laat dan los en daarna wil hij weer, steeds opnieuw dat aanhappen doet best zeer!), maar de voordelen wegen voor mij nu zwaarder dan de nadelen. Hij groeit nu ook heel goed en krijgt echt volop melk. Ik vind het vooral 's nachts zo veel makkelijker dan het gedoe met flesjes... daar werd ik echt niet vrolijk van. Ik heb heel veel plezier gehad van een consult van de lactatiekundige: ze heeft me heel goede en praktische tips gegeven en vooral heeft ze me echt gerustgesteld, dat ik het goed deed en dat het allemaal in orde zou komen. Als je last van je tepels blijft houden, kun je overwegen er ook eens een deskundige bij te halen... Verder helpt bij mij bepanthen heel erg goed, heb ook een paar dagen purelan geprobeerd maar ik vind bepanthen prettiger. Lang verhaal, maar ik hoop dat het een beetje helder is. O ja, ik voed hem 'op verzoek', wat betekent dat hij overdag vaak kort drinkt en 's nachts zo'n uurtje of 3 doorslaapt, helaas nog niet langer...
O ja, voor de zekerheid heb ik ook een pak Nutrilon hypo-allergeen in huis. Geruststellende gedachte dat ik altijd iets voor hem heb. Maar ik merkte wel dat hij veel meer last van z'n buik kreeg bij het drinken uit een flesje (maakt niet uit of dit moedermelk of nutrilon was) - uit die fles kreeg hij gewoon te veel, te snel binnen. Sinds hij weer aan de borst drinkt zijn er weinig buikproblemen.
Sab, ik hoop dat je in die enorme kledingkast van Daimy niet al te veel maatje 50 hebt... ze is zo'n flinke meid dat ze daar meteen al uit groeit, lijkt me.
angel4life: we zullen je echt wel gaan missen, maar begrijpen het allemaal dat we je een tijdje niet meer zullen zien hier. Zoals al gezegd: bewonderenswaardig dat je al die tijd nog zo veel bent langs geweest en altijd wel iets aardigs te zeggen hebt. Laat je het wel weten als Jamelia naar huis komt?
heey allemaal wou ff zeggen dat onze kleine kyano 22 april is geboren om 23.31 met een super bevalling foto's staan in het album groetjes samantha papa en kyano
Wat apart joh! Dat het kan zijn dat je kind bij BV meer kans op astma heeft. Dat heb ik nog niet eerder gehoord.. Ik dacht juist dat het ter voorkoming was.. Zo zie je maar weer dat er steeds weer andere theorieen komen.
De dames die nog bevallen zijn..van harte. Hier ook Bv. Tot nu toe gaat het goed. Tijn drinkt zo 130cc en ben ongeveer een klein half uurtje met de totale voeding bezig. Voor de dames waarbij de bv wat minder gaat.....probeer bij de regeldagen jezelf toe te geven aan het aantal voedingen. Wil het allemaal toch niet en besluit je over te stappen op flesvoeding is HA een goede keus. De link die ik tegen kwam met de info over bv....meer kans later op astma.....daar heb ik sterk mijn twijfels over. Maar dat is mijn idee erover. Wat belangrijk is is dat je samen met je kleintje kunt genieten van de voedingen of dat nu Bv is of flesvoeding. Vandaag bijna de hele dag beneden geweest. Merk wel dat ik nu moe ben. Zit nu heerlijk boven op bed te relaxen. Morgen weer lekker naar buiten. Kwebbel
dag dames.. bv zoals ik heb ervaren is de eerste maand toch wel het moeilijkst soms denk ik ook welles van pfffff ik ga een flesje maken maar dan denkik weer nee niet opgeven het wordt beter .. en het wordt ook beter je wordt er ook handiger in en alles... mr dat is mijn ervaring... yorgos drinkt wel wat meer dan cailynn maar ja hij heeft ok een hoop in te halen.. samantha gefeliciteerd met KYANO ! geniet er maar leker van zijn dr al dames die in hun oude broeken passen?
Heej dames, ff heel snel want er komt visite. Het gaat hier gelukkig al ietsjes beter. kom mss strax nog ff verslag doen. tot later xxxx
goh al die ervaringen over BV.. ik wou dat ik er al over mee kon kletsen.. het lijkt mij iets heel moois om BV te geven... al bereid ik me er absoluut op voor dat het vooral in het begin allemaal geen rozengeur en maneschijn zal zijn Ik geloof er trouwens niet echt in dat je met BV meer kans zou lopen op een kindje met astma, dan met FV.. zal wel een beetje reclame zijn voor het product... maar goed het zou kunnen natuurlijk.. maar mijn gevoel zegt toch dat ik er ECHT voor wil gaan om bv te geven. @Samantha: van harte met jullie kereltje! geniet ervan!
@ samantha en partner gefeliciteerd met jullie zoontje kyano! Geniet lekker van je kraamtijd en het is een prachtig mannetje hoor! @ simone jeetje meis wat ben je hier alweer snel doe rustig aan en geniet lekker van je meisje meiden bedankt allemaal voor de reacties. ik zag het vanmorgen echt even niet meer zitten. vanmiddag gaat het beter, ik heb ook een uurtje kunnen slapen en dat scheelt ook een hele hoop! De laatste paar voedingen waren wel vrij vlot achter elkaar (er zat maar 1 - 1 1/2 uur tussen) maar hij is in die tijd daartussen wel rustig. Hij ligt nu zelfs klaarwakker in de box zijn handjes te onderzoeken kwebbel, hoe weet jij eigenlijk hoeveel tijn drinkt? en een half uur per voeding, super hoor. Ik zat ongeveer op 40 minuten, totdat de kraamhulp wegging
Samantha: Van harte gefeliciteerd! Cristel: Grrrrr, Ik zit zo goed als op mijn oude gewicht en pas geen enkele broek meer. Zelfs een broek van een periode dat ik 10 kilo te zwaar was pas ik niet meer, terwijl ik nu dus veel lichter ben. Over drie weken gaan we de stad in, lekker nieuwe zomerjurkjes enz. kopen, en als ik dan nog niet in mijn oude kleren pas koop ik wel een maatje groter, dan blijft het blijkbaar zo. Kwebbel: Ik kan me goed voorstellen dat je moe bent na zo'n dagje beneden, je hebt tenslotte best een drukke boel daar met je dochters erbij. Lekker dat het voeden zo goed gaat met kleine Tijn. Marleen: Je moet uiteraard doen waar jij je goed bij voelt, het enige wat ik je wil meegeven is dat je makkelijker gestopt bent dan weer begonnen mocht je spijt krijgen. Dit hou ik steeds in mijn achterhoofd wanneer het weer eens niet loopt met de gezondheid van mijn kleine in combinatie met de voeding. Als hij maandag niet aangekomen blijkt ga ik denk ik ook best twijfelen... Ik word best snel onzeker van de bv omdat ik gewoon niet weet wat hij precies binnenkrijgt en afvalt. Het spugen zal er ongetwijfeld mee te maken hebben maar toch word ik er onzeker van.
Ja ikke! hoera! geloof na een weekje probeerde ik het, en het lukte gewoon! maar is gewoon mazzel, de meeste vrouwen houden geloof ik een maatje meer ivm wijder worden vh bekken
Denk dat ze een babyweegschaal heeft! Zo moest ik dat in het ziekenhuis ook. Voor en na de voeding wegen. hihi
Samantha gefeliciteerd met jullie zoontje. En geniet er maar lekker van. Ze we hebben een rondje dorp gedaan. Yanouck heeft 2 nieuwe t- shirts en 1 broek gekregen dus die ziet er straks ook weer netjes uit. Maar heb vandaag verder een ...dag. Niks wil alles doet pijn. Nee geen prettige dag vandaag. En dan vraagt iedereen ook nog eens hoe lang nog. En wanneer gaat het gebeuren....grrrr Ja als ik dat eens wist zou het wel makkelijk zijn geweest. haha Maar goed zal ophouden met klagen. Sorry voor mijn depri bericht. En sorry dat ik op niemand heb gereageerd maar... doe dat morgen nog wel ff. Sorry dames
Gekkie. . .hoef je toch niet 3 x sorry te zeggen! Iedereen mag toch wel es een PIEPdag hebben! Dikke knuffel voor jou! hoop dat je je morgen weer beter voelt meis! enne. . .t duurt nooit erg lang meer gelukkig!