April 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Corina, 22 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloempje79

bloempje79 Bekend lid

23 jul 2007
    582
    0
    0
    Amsterdam
    inderdaad! wat een babyboom! dames gefeliciteerd, nu lekker genieten van die heerlijke hummels! Enne Kwebbel leuke naam ;)

de afgelopen 11 dagen vooral lekker genoten van ons mannetje, ga zo de borstvoeding-gesprekken even doorlezen die hier gevoerd zijn, ik geef nml ook bv. Lang leve bepanthen he, bv dames!

met Tijn gaat het overigens heel goed - drinkt, slaapt en poept zijn luiers vol, precies wat hij hoort te doen als kereltje van 11 dagen oud. Die gebroken nachten zijn even wennen maar met dit mooie weer best vol te houden... we hebben geluk dat het geen januari is!

2. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    jeetje wat een babyboom hier zeg de laatste dagen heb nog niet alles teruggelezen, de computer vond het nodig om er mee op te houden van de week (heb nu wel een mooie nieuwe)

Iedereen die ik nog niet gefeliciteerd heb van harte met jullie babies.

Sophie doet het heel goed ze drinkt goed en slaapt lekker door. Ben zelf ook aardig opgeknapt moet wel oppassen dat ikniet teveel doe.

dames die nog moeten bevallen het komt nu echt dichtbij ook voor jullie opeens zijn ze er.

3. Bri

Bri Niet meer actief

samantha: gefeliciteerd met Kyano!
    anique, gefeliciteerd met jullie zoon!
    en bloempje nog gefeliciteerd met Tijn!

Gisteren heb ik bij de prenatal een draagzak van baby bjorn gehaald (en gelijk een voor m'n zus, heb dus eindelijk een mooi kraamcadeau voor haar gevonden). Ik denk dat we er veel plezier van gaan hebben - en die 20% korting is mooi meegenomen, die dingen zijn best duur.

Even een vraagje aan de bv-mama's... zou het kunnen dat Deane nu een regeldag heeft? Bij 10 dagen heb ik er weinig van gemerkt, maar vandaag meldt hij zich bijna ieder uur voor een korte voeding.

4. Bri

Bri Niet meer actief

Ik pas helemaal niks van normale kleding... alleen zwangerschapsbroeken met een oversized shirt - mijn f-jes passen echt nergens in! :D
    Zit nog 7 kilo boven normaal gewicht... enne corina: ik heb een heel voorspoedige natuurlijke bevalling gehad, maar na 3 weken voel ik mij nog echt niet de oude hoor! Neem de tijd, je hoeft nog niet alles aan te kunnen wat je voorheen allemaal deed!

Of zou het toch met m'n leeftijd te maken hebben :rolleyes: , als ik lees wat missc allemaal weer kan... =D> applaus voor jou, meid!

5. Bri

Bri Niet meer actief

heerlijk he wuppie, je meisje is alweer een hele week oud!

6. kili

kili Niet meer actief

Hallo Allemaal,

Het is hier lekker rustig.

Bij ons ook, morgen uitgerekend, wel een gek idee, de 9 maanden zijn toch omgevlogen achteraf.
    Verder nog geen teken van de komst van ons kindje.

Leuk Bri die 20 % korting. Die draagzakken zijn wel erg duur inderdaad, we hebben er ook 1.

Iedereen nog een fijne en zonnige dag !

Liefs,

Kili

7. bloempje79

bloempje79 Bekend lid

23 jul 2007
    582
    0
    0
    Amsterdam

klinkt als regeldag idd - had Tijn ook rond 10e dag en nu drinkt hij weer regelmatig om de 3 uur. Heel effectief zon regeldag trouwens - heb sinds die dag echt veel te veel melk, hij drinkt stevig maar krijgt nauwelijks een borst leeg, moet zelf de ergste spanning eraf kolven tussen de voedingen door. :rolleyes: hoe gaat de bv verder bij jou?

8. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    @ bri klinkt inderdaad als een regeldag (bij Mika duurde het 2 dagen, 's nachts kwam hij wel gewoon 2 keer, net zoals daarvoor godzijdank ;) ) Sterkte ermee!

@ corina hier inderdaad ook iemand die nog lang niet hersteld is van de bevalling. En dan had ik er eentje waarvan je zou denken dat je een uur later weer vrolijk rond zou huppelen ;) Ik heb van de fysiotherapeut gehoord dat het herstel ongeveer even lang duurt bij keizersnee of vaginale bevalling. Alleen na een vaginale bevalling voel je je al snel weer alsof je de wereld aankunt....
    Het kan natuurlijk bij mij ook aan de leeftijd liggen, scheel niet zoveel met bri :)

9. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    hey

ik denk dat dat ook per bevalling verschilt.. met cailynn had ik heelveel last van de knip enzo. en deed ik echt minder de eerste weken dan bij yorgos.. bij yorgos toen die bevallen was liep ik dezelde dag al 1 km.. naar het zh waar die was overgeplaats zonder ergens last van te hebben...

10. H25

H25 Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.140
    0
    0
    Het is hier rustig.

Hier volgens mij ook een regeldagje. Ons dametje meld zich om de 1,5 uur. Zat ze net een beetje op leuke tijden met voeding heb je dit weer. :(
    Ik hoop wel dat ze vannacht maar 1 keer komt net als normaal want dat is wel lekker. We zullen het wel zien.

Hier niet heel veel last meer van de bevalling. Doe het wel heel rustig aan want ik wil mezelf niet voorbij lopen maar ben al vanaf dinsdag elke dag een tijdje buiten aan de wandel. Heb zelfs al boodschappen gedaan ik het dorp samen met manlief en de kleine.

11. heej dames,
    Hier ff een samenvatting van onze afgelopen dagen! gekopieerd van onze babysite:

Hier even een korte update van een hele trotse mama!
    Ik heb nog ff de fut en tijd niet om iedere dag een uitgebreid verslag te doen maar dat komt nog wel.

Donderdag om 12u mochten we na een zware nacht,(zoals jullie al een beetje gelezen hebben)en alle controles bij zowel mij als Luna naar huis. Heerlijk....had het wel gehad in het ziekenhuis....
    Gelijk even de geboortekaartjes opgehaald bij de drukker en toen naar huis gereden.
    Thuis aangekomen was alles al mooi versierd door Esmee en Oma Roosendaal.
    Mama was zo moe dat ze gelijk naar bed is gegaan. Even later kwam dan ook Kraamverzorgster Famke.
    De hele dag is best hectisch en druk geweest voor Simone, maar ook voor Luna.
    Luna had door de bevalling heel erge last van misselijkheid en pijn aan dr rechterkant van dr hoofd. En we kregen dus ook het advies haar zoveel mogelijk gewoon zelf te laten liggen op dr linker zij zodat ze dan zo snel mogelijk van de pijn af is.
    savonds kwam er de nodige familie natuurlijk even naar ons kijken en toen het half 10 was had ik het helemaal gehad. Had erge last van naweeën en ja een overgeslagen nacht vreet ook erg aan je.
    Uiteindelijk lagen we rond half 12 op bed om de nacht in te gaan.
    En toen begon het.....onze kleine meid had er geen zin in, ze wilde niet slapen.Uiteindelijk viel ze om half 2 in slaap tot half 7.

Vrijdag:
    Vandaag kwam Famke om 8.30u en na ff te hebben gekletst is mama gaan douchen en ging papa aangifte doen. Papa was pas heel laat terug omdat het erg druk was. In de tussentijd is Oma Roosendaal nog geweest en die heeft Luna een flesje mogen geven.
    'smiddags hebben we met zn allen gegeten en daarna heeft Famke Luna in bad gedaan samen met Esmee.
    Om 15u ging Famke weer weg en mama, esmee en luna lagen op bed. Maar opa en oma kools kwamen ineens onverwachts langs dus het dutje was maar van korte duur.
    Na het eten savonds kwam er ook nog visite en om half 9 ging iedereen weer weg.
    Rond half 12 kreeg je de laatste fles en toen begon het weer....Luna wilde weer niet slapen.
    Ik heb tot half 5 snachts met je op mn arm gezeten en je naast me gelegd en gedaan maar slapen ho maar! Je was echt klaar wakker.Je hebt dus duidelijk nog geen dag/nacht ritme.

Zaterdag:
    Vanochtend was Famke er om 8u en die zag al aan mama dat ze helemaal gesloopt was. Dus mama is lekker ff gaan douchen en verder heeft mama dr gemak gehouden de hele ochtend.
    Tante Judith was er vandaag om Esmee bezig te houden(en in te pakken voor de verhuis) en papa is boodschappen gaan doen.
    smiddags met zn allen gegeten en daarna is mama gaan slapen.
    Na het slapen was er weer visite en omdat het zo lekker was hebben we buiten gezeten.
    Mama vond het heerlijk zo in het zonnetje!
    savonds na het eten kwamen Oma Roosendaa, Opa Jos en klein omaatje nog ff en die hadden champagne bij! even proosten op onze kleine meid! Toen die weg waren zijn we naar bed gegaan na Luna dr laatste flesje...kijken wat de nacht nu weer zal brengen.
    Nou en ik kan je vertellen......er gebeurde een wonder!
    Luna heeft van half 12 tot half 7 geslapen!

Zondag:
    Vandaag hebben we een rustdag. Heerlijk een dagje met zn 4en. Ja en Famke natuurlijk haha.
    Vanochtend heb ik lekker met Luna(en Esmee er ook bij)gedoucht. Luna vond het heerlijk.
    Daarna nog lekker ff genoten van ons meisje op bed en toen ff naar beneden. En toen vertelde Famke dat we lekker ff naar buiten mochten met Luna in de kinderwagen.
    We hebben lekker gewandeld en Esmee lekker ff gespeeld in de speeltuin.
    Terug thuis hebben we gegeten en toen na Luna dr flesje is mama gaan slapen.
    Na het slapen(op dit moment)is het gewoon ff tijd voor Esmee om aandacht te krijgen.
    Dus die zit hier bij mij boven lekker te spelen met al dr nieuwe speelgoed!

Zo...nu zijn jullie een beetje op de hoogte!

12. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    daar ben ik eindelijk!

eerste dagen waren wat hectisch...maar nu gaat het helemaal super!
    Daimy is een heerlijk lief makkelijk meisje, we zijn zo ontzettend aan het genieten!
    als ik naar haar kijken lopen de tranen over mijn wangen, iedere keer weer.
    Het is zo snel gegaan allemaal..zal even in het kort mn verhaal doen.

Zoals jullie weten kreeg ik rond een uur of 7 wat kramp in mijn buik..ik dacht het zal wel niets zijn. Toen ging ik eten en kreeg ik weer enorme kramp, dit keer erg pijnlijk. Ik dacht laat ik de tijden even opschrijven voor de zekerheid. precies 3 minuten later weer kramp, steeds pijnlijker en het schoot nu ook hard in mijn rug. even de kookwekker erbij gepakt en ze duurden tussen de 40 sec en een minuut.
    Ik heb nog even met loopy en rach gemsnt ik dacht echt dat het nog heel lang zou duren.
    na 3 kwartier weeen om de 3 minuten werd marcel aardig zenuwachtig en ging toch maar even de verloskundige bellen. We mochten meteen komen.
    Ik dacht nog wat een onzin zo snel.
    Maargoed tassen gepakt en gegaan.
    Daar aangekomen om half 9 had ik 2 cm ontsluiting. De verloskundige vroeg of ik nog naar huis wilde, omdat het nog erg lang kon duren. Maar de weeen waren ondertussen zo heftig en pijnlijk, dat ik er niet aanmoest denken om nog naar huis te gaan.
    Ik begon opeens ontzettend veel bloed te verliezen en kon de rugweeen bijna niet meer opvangen, raakte zelfs een beetje in paniek van de gedachte dat het nog wel 12 uur zo door kon gaan.
    Maar ik mocht niets voor de pijn, daar was het veelste vroeg voor zei de vk.
    Ze wilde pas om half 11 weer kijken naar de ontsluiting, maar om half 10 trok ik het echt niet meer, dus na een beetje zeuren ging ze toch weer kijken.
    het was inmiddels 4 cm, dus het ging toch wel erg snel.
    Op dat moment kwam er een andere verloskundige, die nam de dienst over. Ze besloten mijn vliezen te breken, dit zag er echt uit als erwtensoep. Ze had dus in het vruchtwater gepoept helaas.
    Inmiddels was ik gewoon helemaal stoned van de pijn, begon een beetje te ijlen ook. ik lag aan de ctg en er zat niet eens een minuut meer tussen de weeen, voordat de ene helemaal was weg gezakt kwam de volgende alweer op.
    Gelukkig had ik een beetje een manier gevonden om het op te vangen, marcel zat naast me in een stoel ik hing helemaal over zijn schouder en kneep keihard in zijn zij en rug terwijl hij heel hard zat mee te puffen en in mijn rug te duwen.
    Om half 12 keken ze weer en had ik al 10 cm ontsluiting. Maar nog steeds een mega weeenstorm en geen perswee of persdrang te bekennen.
    Dan maar persen zonder persdrang...jeetje wat was dat heftig. Ze lag nog steeds heel erg hoog met haar hoofdje, was nog niet ingedaald.
    ik heb geperst of mijn leven ervanaf hing , wel 2 uur lang en ze kwam geen centimeter verder naar beneden. Toen merkte ik dat de verloskundige toch wel wat zenuwachtiger werd en ze ging overleggen. Ik was zelf bang dat het een keizersnede zou worden, maar voordat ik goed en wel besefte wat er ging gebeuren kwam de gyn binnengerend.
    hij zei niets, klapte het bed open zetten mijn benen in de steunen. Toen een hoop gerommel en toen hoorde ik de vacuumpomp. Ik heb er verder niet veel van meegekregen , het ging zo snel opeens. hij hing met zijn volle gewicht aan die pomp, zo hard moest hij trekken om haar eruit te krijgen. Opeens voelde ik haar komen en voordat ik t wist lag ze om 1:50 op mijn buik!
    ik kon alleen nog maar huilen, ondertussen zat de gyn me echt als een gek dicht te hechten. Ik hoorde later van de zuster dat ze hem de slachter noemen daar
    en weg was hij weer.
    daar lagen we dan, eindelijk.. wel 2 uur lang heeft ze bij me gelegen.
    daarna werd ze nagekeken en alles was goed!

ikmoest dus blijven omdat ze inhet vruchtwater had gepoept en omdat ze met de vacuum was gehaald.
    de eerste nacht heeft ze alleen maar gehuild, ze had zon last van haar hoofdje en was erg misselijk van het vruchtwater.
    De volgende dag ging het al stukken beter met haar, ze heeft heel de dag lekker bij me gelegen zo mooi was dat. ze lag in haar aquariumpje naast me met haar oogjes te knipperen en me helemaal te bekijken.
    ondertussen was marcel naar huis gestuurd om te slapen. dus we waren echt met zijn tweetjes, zo speciaal.
    Smiddags was marcel er weer en hebben we zo genoten met zijn 3en.
    Ik was nog ontzettend slap, ik ging ging met de zuster naar de wc en daar ben ik flauw gevallen. alles werd zwart en ik hoorde zelfs even niets meer. toen hebben ze me weer in bed gelegd en later is mijn bloed geprikt.
    mijn hb was heel erg laag en ik moest de volgende dag aan het infuus.
    Ondertussen was Daimy die dag erg misselijk en moest veel spugen. Ze hebben toen savonds haar maagje gespoeld. Ik heb haar snachts 3 keer de fles gegeven en dat heeft ze allemaal binnengehouden. Als dat zo bleef mochten we die volgende dag naar huis.

om 3 uur smiddags mocht ikvan het infuus af en om 4 uur mochten we al naar huis!

De eerste dag thuis had ik niet zon goede dag, ik kon helemaal niets omdat ik nog zo superduizelig was iedere keer. voelde een beetje nutteloos omdat ik niet eens eenluier kon verschonen.

we waren om half 5 thuis en de kraamhulp kwam ook meteen...dat viel echt zo ontzettend tegen. Ze kwam binnen en zei bijna niets, ze keek daimy niet aan. Ze vroeg helemaal nix aan ons. We probeerden het gesprek wat op gang te brengen maar het zat er gewoon echt niet in. Ze had ook zon ontzettend verveeld hoofd. Ze had er gewoon helemaal geen zin in. Ze heeft de bloemen in een vaas gezet, dat was het wel zon beetje. Ze zegt tegen me , de uren bespreken we morgen wel oke? ik zeg oke, tot hoe laat ben je er vandaag? nou zegt ze tot half 6 , want ik moet straks uit eten ik kijk op de klok..kwart over 5. toch wel lichte paniek, want alles moet nog klaargezet worden , bedje is niet opgemaakt, weet niet hoe ik een fles moet klaarmaken enz. enz. enz.

dus heb ik als een gek 30 vragen op haar afgevuurd en alles opgeschreven. Voordat ik het wist was ze weg...daar zaten we dan. ik nog helemaal suf van het infuus, marcel h elemaal op omdat hij al 2 nachten niet geslapen had.

Gelukkig had ik bij de intake van de kraamzorg een hele lieve vrouw, die er wel 5 keer op heeft gehamerd dat als het niet klikt , je zo snel mogelijk moet bellen. Dat hebben we dus ook gedaan. Marcel kreeg een lieve vrouw aan de telefoon die haar oren niet kon geloven. de kraamhulp hoort de eerste dag minimaal 4 uur te blijven en alles klaar te zetten voor moeder en baby. Ze zou meteen iemand anders regelen. Wat een opluchting! Alleen de gedachte al dat ik dat mens 8 dagen over de vloer zou hebben...

De volgende ochtend om 8 uur kwam de nieuwe kraamhulp, wat een verschil! Zon ontzettende lieve meid, heeft ons helemaal gerustgesteld en zoveel uitgelegd. Ze is ontzettend lief voor Daimy ook. Ze heeft meteen alles geregeld en ons in bed gelegd, want kleine daimy had die nacht geen minuut geslapen dus papa en mama ook niet. Wat knap je daarvan op zeg een paar uurtjes slaap.

Ik voel me nu echt zoveel beter en we zijn vanmiddag zelfs al lekker wezen wandelen buiten!

zal nu even wat foto's plaatsen

Nou is het toch nog een lang verhaal geworden zo even snel.

13. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
  14. Bri

Bri Niet meer actief

Hi Simone en Sab, leuk om van jullie zelf te lezen hoe het is gegaan.

Sab, wat een heftig begin voor Daimy (en voor jou als kersverse mama). Groot gelijk dat je om een andere kraamhulp hebt gevraagd! Idioot dat iemand zo kan doen zeg... ze snapt toch ook wel dat ze haar werk gewoon moet doen, etentje of niet?! En wat een schatje is je meisje geworden. Wat zijn jullie al snel naar buiten gegaan! Ik heb dat pas na een week gedaan (en had lang niet zo'n zware bevalling als jij) en vond het erg vermoeiend.

Simone, als ik jou verhaal zo lees, denk ik: wat jammer dat ik het niet zo heb bijgehouden de eerste paar dagen! Ik probeer op Deane z'n website zo veel mogelijk op te schrijven, maar dingen als hoeveel hij slaapt en zo in de eerste week, dat was toch leuk geweest om vast te leggen.
    Hoe vindt Esmee haar zusje?

O jee, Deane huilt (weer)... hij heeft echt een moeilijke dag vandaag. Ik hoop maar dat het echt een regeldag is (dan is het met een dag of twee weer 'gewoon'), maar ik vind dat wel gek omdat hij nu 3 weken is.... Maar ik ga hem maar weer even troosten, en misschien wat te eten geven. En daarna: zelf ook even m'n ogen dicht, ik ben doodmoe.

15. Corina

Corina Fanatiek lid

25 jan 2006
    4.881
    0
    0
    Wow Sab en Simone, is bij allebei toch niet helemaal van een leien dakje gegaan! :confused:
    Maar jullie hebben wel allbei ontzettend mooie meiden hoor!

Sab, je hebt gelijk hoor! Dat je gebeld heb voor andere kraamhulp, das gewoon te gek voor woorden! Gelukkig heb je nu wel een lieve hulp.
    Dat is echt zo belangrijk!

16. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    ik weet niet hoe het kan hoor :rolleyes:
    Loop mezelf af en toe nog wel voorbij, maar de uurtjes die Tygho slaapt, slaap ik ook...iig sochtends.
    Laat ik de gordijnen gewoon dichtzitten, dan bellen mensen ook niet aan.

Wou ff snel wat van me laten horen, vandaag de hele dag op het voetbalveld geweest, Tygho mee in de kinderwagen. het was heerlijk, lekker buiten en BBQ-en :D

Sab mooie meid heb je hoor!

Simone, mn schoondochter is prachtig :)

Jullie hebben wel heftige bevallingen gehad zeg :confused:
    Goed de tijd nemen om bij te komen meiden!

tot morgen!

17. kili

kili Niet meer actief

Hoi allemaal,

Vandaag D-day, de 40 weken zijn bereikt, eens kijken wanneer de kleine zich aan gaat dienen.

Fijn dat het goed gaat met de al geboren kindjes !

Liefs,

Kili

18. dolphin

dolphin Fanatiek lid

1 mei 2007
    3.507
    0
    0
    op de veluwe
    het wordt hier steeds rustiger, kennelijk een goed teken.. ;) :)

19. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    jeetje...2 berichtjes :confused:

waar is iedereen toch?

Hier gevloerd met buikgriep :(
    misselijk,diarree,buikpijn enz...
    gelukkig is het toch rotweer, dan is het ook niet zo erg om binnen te blijven zitten.

20. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    nu sab en simone bevallen zijn is het hier wel erg stil zeg :)
    Waar blijft het baby nieuws ;)

Deel Deze Pagina