Ja klopt miss..... Na de bevalling gaat de tijd vliegensvlug voorbij. Voordat je het weet is je zoon of dochter alweer 1 jaar..En die van ons wordt straks alweer 2 jaar
*** inbraak *** dames, heel veel succes met de laatste loodjes. kijk iedere keer of jullie al bevallen zijn .. gr Witte Reus. *** uitbraak ***
Nog 5 dames die moeten bevallen! Spannend allemaal hoor.... Succes met de laatstd loodjes allemaal! Nog ff en dan kunnen jullie ook lekker gaan genieten!
Joyo hopelijk gaat die kleine zich inderdaad snel aandienen! Verstandig hoor Tessa dat je er van uit bent gaan gegaan dat je overtijd zou lopen. Had ik ook, statistisch gezien is dat ook het meest waarschijnlijk. Koninginnedag plannen, tja vond het altijd de allerleukste feestdag waar veeeel alcohol bij vloeide . Dat gaan we vanaf nu maar anders doen, ff kijken hoe het weer morgen is en dan ff lekker naar de stad als het droog is. Succes nog meiden met de laatste loodjes!
Jaja een kouid pilsje zou ook wel lekker zijn.... heerlijk hoor..... Maar goed we moeten nog ff geduld hebben. Ach ja ga er ook gewoon vanuit. Een troost het duurt hooguit nog 14 dagen haha
Heyy meiden, Hoe is het hier met iedereen? Allemaal al bevallen? Even een update vanaf hier. Ik ben een tijdje niet online geweest omdat ikzelf geen internet heb, en dus niet altijd de gelegenheid heb om even in te breken. Maar hier dus even mijn verhaal. Jayden is vandaag 5 weken oud en alles was goed, dachten we. Tot we gisteren voor het eerst op het CB kwamen en we meteen doorgestuurd werden naar het Antonius ziekenhuis en na allerlei onderzoeken per ambulance weer werden doorgestuurd naar het WKZ in Utrecht. Gisteren kregen we te horen dat Jayden een ernstig aangeboren hartafwijking heeft. Vandaag hebben ze nog meer onderzoeken gedaan en hebben we gesprekken gehad met de anestesist en vrijdag gaan ze een hartkatheterisatie doen. Ze hebben al vele echo`s gemaakt maar door een katheterisatie kunnen ze het nog beter in kaart brengen en eventueel nog meer "verborgen gebreken" ontdekken. Nu is het probleem dat Jayden door die hartafwijking minder dan 50% zuurstof in zijn bloed heeft en voor die ingreep moet hij onder narcose, en iedereen die onder narcose gaat heeft op dat moment minder zuurstof. En aangezien dat Jayden al maar 50% zuurstof heeft is de kans erg groot dat zijn hartje er tijdens die ingreep mee ophoudt, daarom zorgen ze ervoor dat er een kindereanimatieteam klaarstaat tijdens die ingreep. De enigste houvast die we momenteel hebben en die ons op de been houdt is dat hij het "al" 5 weken (vandaag precies) volhoudt en hij dus echt een vechtertje is. De cardiologen staan er versteld van dat hij zo is zo als hij nu is, bij andere kinderen met zo`n soort afwijking zijn ze er veel slechter aantoe. Jayden kan zijn flessen gewoon zelf leegdrinken en is alert dat werkt allemaal in zijn voordeel. Dit is wat Jayden heeft: Transpositie van de grote vaten Bij deze afwijking is de inplanting van de twee grote slagaders verwisseld: de aorta komt uit de rechterkamer en de longslagader uit de linkerkamer. Hierdoor stroomt bloed door de rechterharthelft en het lichaam zonder eerst de longen te passeren. Omgekeerd stroomt er bloed door de linkerkamerhelft en de longen zonder door het lichaam te stromen. Het is duidelijk dat een dergelijke situatie levensbedreigend is. Zonder chirurgische ingreep overlijdt zowat 30% van de kinderen binnen de eerste week en 90% binnen het eerste jaar. De behandeling bestaat in eerste instantie in het openhouden van de ductus arteriosus, de slagader die bij het ongeboren kind een verbinding vormt tussen de longslagader en de aorta, of door het aanbrengen van een opening tussen de twee hartboezems. Anders wordt de geringe uitwisseling van zuurstofarm en zuurstofrijk bloed volledig verbroken. Aansluitend volgt zo snel mogelijk een chirurgisch ingreep waarbij de verkeerde aansluiting van de slagaders wordt gecorrigeerd. Bij Jayden zijn er alleen wat complicaties bij omdat hij "al" 5 weken oud is, heeft zijn ene helft van zijn hart het werk van het andere deel over genomen en is die kant dus lui geworden, ze kunnen dus niet even die aders omwisselen omdat die kant van zijn hart niet gewent is te werken, dus die moeten ze eerst trainen. Daar komt bij dat het ene vat 7 mm groot is en waar die op aangesloten moet worden 18 mm is dus de chirurg moet eerst kijken hoe hij die passend op elkaar gaat krijgen. En nu maar hopen dat ze vrijdag bij de katheterisatie niet nog meer "gebreken" ontdekken. Ik ben momenteel helemaal de weg kwijt en weet niet meer waar ik het zoeken moet, elke keer als de telefoon gaat schrik ik me rot en ben als de dood dat het het ziekenhuis is, ik weet dat Jayden het naar omstandigheden vrij goed doet maar de angst dat het misgaat blijft toch.
Jeetje Jet, ik heb weinig energie om wat op het forum te schrijven, maar op jou wil ik toch wel even reageren: Wat ontzettend rot voor jullie! Dit is niet iets wat je van tevoren tot de mogelijkheden acht. Heel veel sterkte en kracht toegewenst de aankomende tijd! Dat Jayden maar een heel sterk ventje mag blijken, en er helemaal bovenop komt!
sjee jet...dat is wel schrikken zeg! heel veel sterkte voor jou, je familie en heel veel kracht toegewenst aan je kleine man!
Goeiemorgen dames! Even een kort berichtje van mij, ik heb nog even niets teruggelezen.. sorry. Mijn man had jullie al laten weten dat we een zoon hebben gekregen. Hij heet Can (spreek uit Djan) en hij is 26 April om exact 8:30 uur geboren na een razendsnelle bevalling. Hij woog 2880 gram en was 49 cm lang. Ik zal zsm wat leuke fotootjes van hem in mijn album gaan zetten. Ik kom snel weer even buurten! Groetjes Anique
Proficiat dames..... Hier is verder nog geen nieuws... Dus zal ook wel geen koningedag kindje worden haha
Hartelijk Gefeliciteerd!!! Wel toevallig, ik was bij mijn moeder en zag dat er tegenover haar een kindje met dezelfde naam is geboren. En heel toevallig ook op dezelfde dag.... dus ik heb nu het idee dat jullie dat zijn Geniet ervan hoor meid!
Jetjuhh wat schrikken zeg. Dat verwacht je natuurlijk ook niet. Heel veel sterkte toegewenst aankomende tijd. Anique Van harte met je zoon Can. De dames die nog moeten bevallen heel veel succes. En sterkte met de laatste loodjes. Verder heb ik eigenlijk niet teruggelezen dus voor degenen die ik vergeten ben...sorry. Hier is alles prima. Begin eindelijk een beetje te wennen aan de nieuwe dagindeling Het kostte best moeite om een weggetje te vinden tussen de voedingen en slaapjes. Je wilt tussendoor ook wel eens boodschappen doen of even een eindje wandelen Nu hebben we eindelijk een beetje de slag te pakken en kunnen we wat meer het huis uit. Erg belangrijk te bedenken dat ik zelf echt een buitenmens ben. Hier doen we het vandaag lekker rustig aan. Energie sparen voor morgen want dan is er hier een grote rommelmarkt op het dorp waar ik graag even wil kijken.
Iedereen die is bevallen, GEFELICITEERD! Meiden die nog wachten, heel veel succes! Ik laat het een beetje afweten hier, sorry daarvoor, maar ben alleen maar moe! Het herstellen gaat trager dan ik had gehoopt. Maar zodra ik me echt weer goed voel, ben ik er natuurlijk weer bij! Dikke knuffel voor iedereen...
heej Dames. hier ook weer een kort berichtje! Weer een super nacht gehad.... gister avond half 11 laatste flesje en vanochtend half 6 melde Luna zich pas! Daarna weer lekker geslapen tot 9u! Owa wat heerlijk zo zeg! Vanochtend weer lekker gedouchd samen, dat vindt ze echt lekker. Valt dan bijna in slaap... Met het spugen gaat het goed, al 4 voedingen achter elkaar nix eruit gekomen. Ze voelt zich nu beter denk ik.....niet meer misselijk enzo. De stuwing is ook weer over eigenlijk, ja of Esmee moet er bovenop springen dan doet het nog behoorlijk zeer. Dus hier absoluut geen klagen! We genieten enorm! Maar wat jammer he van het slechte weer vandaag... wilde zo graag naar buiten.... Gaan wel ff naar de stad vanmiddag, ff wat kleertjes nog kopen mt 50/56. En wat kopen voor de kraamhulp want morgen is al weer de laatste dag dat ze er is..... @jetjuh, jeetje meid wat schrikken! sterkte @Anique, van harte gefeliciteerd!
Hallo Allemaal, @jetjuh, wat heftig zeg. Sterkte de komende tijd ! @Anique, van harte gefeliciteerd! Hier ook nog alles rustig, zou het dan toch een mei kindje gaan worden. We wachten weer rustig af ! Iedereen nog een fijne kon. dag ! Liefs, Kili