April 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Corina, 22 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 4catsandagirl

4catsandagirl Fanatiek lid

27 sep 2006
    2.510
    1
    0
    Functieassistente cardiologie
    Adriana, ik kreeg bij de eerste direct de doptone op mijn buik bij de verloskundige. Ik was toen 9 weken. Volgens mij ligt het eraan hoe ver je bent, soms is het zo pril dan kunnen ze het niet zo goed vinden.

2. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    Heb net met ZH gebeld.....mag 7 september komen voor de 1e controle......waaaaaaah dat duurt nog veels te lang!

3. Adriana1982

Adriana1982 Actief lid

25 jun 2007
    488
    0
    0
    @ mielenl, dat duurt zeker nog lang! Pfff! Nou ja, dit is een betere wachtbank, dan de wachtbank waar we bij het NOD forum op zaten.

@ Kellox, o meissie, ik hoop dat het allemaal snel te verhelpen valt! En inderdaad, goed luisteren naar je lichaam hoor. Als het vandaag niet goed voelt, gewoon weer naar de ha.

@ 4catsandagirl, ik hoop dat ze dat bij mij ook gaat doen. Ik ben net 8 weken als ik heen ga en hoop echt dan het hartje te kunnen horen. Wil gewoon een teken van leven... Zucht!

4. Vicky

Vicky Fanatiek lid

11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Goeiemorgen meiden

Ik heb toch maar de gyn al gebeld, 30 augustus mag ik voor echo + intake :D

Kellox ik hoop dat je je snel beter voelt...

Ik ben erg moe, alleen als ik dan eindelijk ga liggen duur het uren voor ik in slaap val :rolleyes: Verder een beetje misselijk als ik niet op tijd eet en iets vaker naar de wc dan normaal...
    Ook best veel last van bandenpijn, ik denk nog steeds elke keer dat ik toch ongesteld ga worden haha ;)

Zaterdag gaan wij t mijn ouders vertellen, dan gaan we een week op vakantie daar (ze wonen aan de Belgische kust). Ik heb een shirtje voor Kaylee met op de voorkant "geef mij maar een kus" en de achterkant "want ik word grote zus". Ben benieuwd hoe lang t duurt voor ze t zien haha...
    Mijn schoonvader vertellen we t dan na onze vakantie. En de rest ten vroegste na de eerste echo maar misschien nog wel later.

5. Adriana1982

Adriana1982 Actief lid

25 jun 2007
    488
    0
    0
    Wat een leuk idee! Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat het ze opvalt hahahaha...

Wij hebben het mijn ouders en schoonouders al verteld. Ook andere naasten weten het al. Ik weet dat dat "gevaarlijk" is, maar mocht het mis gaan, wil ik ook wel graag de steun van die mensen. We hangen het nog niet aan de grote klok hoor, maar redelijk wat mensen weten het.

30 augustus? Ik 31... Maken ze meestal gelijk ook een echo? Ik ben dat vergeten aan mijn vk te vragen namelijk en wil het echt heel graag!

Ik denk ook de hele tijd dat ik ongesteld ga worden. Ben ook vreselijk moe, maar lig ook heel veel wakker in bed! Om gek van te worden. Maar hopen dat we snel door de eerste 12 weken heen zijn. Zowel wat betreft de kwaaltjes als wat betreft de risico's...

6. Vicky

Vicky Fanatiek lid

11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Ik weet niet meer hoe dat gaat bij de vk Adriana... Bij Kaylee had ik geen idee hoe ver ik was (meteen na stoppen met de pil zwanger) en kreeg ik meteen een echo bij de afspraak... toen was ik 8 weken... Maar dat was dus vroeg, hoorde ik later.

Bij de gyn krijg je meteen een echo bij de eerste afspraak. (rond de 8 weken is dat). Ik loop sowieso bij de gyn, door de vorige zwangerschap

7. Adriana1982

Adriana1982 Actief lid

25 jun 2007
    488
    0
    0
    Dank je wel..

Het is gewoon weer afwachten. Ik ben blij als mijn man terug is van zakenreis morgen. Heb ik in ieder geval weer afleiding thuis. Tel nu echt de dagen of tot mijn eerste afspraak. Maar daar zal ik vast niet de enige in zijn.. .

8. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    haha ja adriana, ik zit ook af te tellen hier.....mijn man is vandaag weggegaan naar het buitenland en komt pas vrijdag weer thuis, heb gisteravond nog net een uurtje met hem kunnen praten (toen ging bij mij het licht uit, haha!). En vanmorgen was ik alweer om 4.00 uur wakker, dus ik heb zeker 5 uurtjes heeeeeerlijk geslapen! :(

Ik heb net voor de zekerheid nog maar eventjes naar het ZH gebeld, maar ik hoef dus ook nog geen afspraak te maken met een VK. Dus het is gewoon echt aftellen naar 7 september!
    Wij gaan het pas aan onze ouders vertellen als we de echo hebben gehad, en aan de rest pas later. Stel dat het mis gaat, dan wil ik wel de steun van mijn (schoon-)ouders en eventueel een goede vriendin maar niet van de hele wereld :D

9. Adriana1982

Adriana1982 Actief lid

25 jun 2007
    488
    0
    0
    Nee precies. Ik heb het ook niet aan heel veel mensen verteld, maar echt onze naasten. Dus ouders, broers en zussen en oma van mijn vriend en beste vriendin. Lijkt veel, maar dat zijn wel de mensen die ik echt nodig heb als het mis gaat (waar we natuurlijk niet vanuit gaan).

Vervelend he, als je man weggaat na dit nieuws. Ik ben sinds ik het weet nog niet alleen geweest met mijn man! Morgenavond is ons enige moment! Pfff!

Ik was ook alweer om 4 uur wakker! Word er gek van! Ben zo vreselijk moe de hele dag, en val snel in slaap, maar ben dus midden in de nacht weer wakker.

Echt aftellen tot 7 september! Lang meis.. Ik tel met je mee af. Ik had eigenlijk een afspraak staan voor 3 september, maar mijn man kan er dan niet bij zijn dus heb gebeld voor een nieuwe afspraak en kon toen vrijdag de 31ste terecht. Was allang blij dat ze het niet naar voren verschoof...

10. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Wat hebben jullie allemaal lekker vlot een afspraak! Ik heb pas mijn intake met ruim 9 weken (bijna 10) op 10 september en waarschijnlijk de eerste echo met 11 weken. Wij hebben toch besloten om te wachten met vertellen tot na de intake als we een hartje gehoord hebben, of tot na de echo. Gister hebben we wel een babykamer opgehaald, onze droomkamer stond namelijk op internet :oops:

11. 4catsandagirl

4catsandagirl Fanatiek lid

27 sep 2006
    2.510
    1
    0
    Functieassistente cardiologie
    ik heb nog geen afspraak gemaakt voor de verloskundige, ik vind het nog zo pril allemaal. Ik ben er ook nog niet over ik of ik bij ons in het dorp ga of weer in het ziekenhuis. Daar heb je ook verloskunde, heb dat bij mijn eerste gedaan. Ik werk in het ziekenhuis dus is wel makkelijk als er wat is, het enigste nadeel vond ik dat je eerst word gezien door een leerling en dan door de verloskundige. En in het begin heb je ook geen vaste verloskundige. Dus ik ga er nog even over nadenken.

12. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    ja, wat dat betreft ben ik nog een mazzelkont, ik heb mijn man gisterenavond in elk geval nog even gesproken!
    We hebben vooral overlegd wanneer we het nieuws gaan verspreiden (hij zei over 3 maanden, want tenslotte was ik nog maar 2 dagen zwanger :) ) en over een punctie o.i.d. Ik ben daar zelf nog steeds op tegen (we hebben het er ook al een keer over gehad voordat we zwanger waren), maar we gaan dat nog wel bespreken met de gynaecoloog. Ik vind het zelf ten eerste doodeng, zo'n punctie, daarnaast heb je een risico op een miskraam, en wat doe je als je kindje niet gezond blijkt te zijn? Tsja, ik zit nu eenmaal wel tegen de risico-leeftijd aan voor bijvoorbeeld een kindje met down-syndroom, en een open ruggetje zit bij mijn man in de familie....vandaar dat hij wil testen.....aaaargh wat een dilemma!

13. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    nikita, zal misschien verschillen per praktijk? Of misschien gewoon geen plek eerder beschikbaar?

karin, kan me voorstellen dat dat een overweging waard is. Ik heb in 7 maanden ook een stuk of 5 verschillende gynaecologen gezien, en had ook liever een vaste arts iedere keer. Ik neem aan dat je er nog makkelijk een paar weken over na kunt denken!

14. Adriana1982

Adriana1982 Actief lid

25 jun 2007
    488
    0
    0
    @ mielenl, ik snap het dilemma. En inderdaad, wat doe je als je hoort dat je kindje niet helemaal gezond is?
    Ik wil het niet weten, denk ik. Maar misschien dat ik verander van mening. Wil gewoon geen groter risico lopen op een miskraam! ....

15. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    @ adriana, precies! we hebben zo lang op dit wondertje moeten wachten! Maar ik heb gelezen dat ze ook via bloedprikken al het e.e.a. kunnen beoordelen, en dat durf ik wel!

16. sab85

sab85 VIP lid

24 mei 2007
    9.434
    0
    0
    hebben jullie ook zon last van je HORMONEN?

heb nu al medelijden met mn mannetje...ene moment vind ik m superlief
    en 2 minuten later moet ie echt niet in mijn buurt komen,
    wist niet dat het zo heftig kon zijn pffff

17. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    Hihi gelukkig (nog) geen last van! Vind mezelf behoorlijk stabiel op de een of andere manier :D
    Maar wie weet is dat morgen wel hélemaal omgeslagen! ;)

18. Ally

Ally Fanatiek lid

22 nov 2005
    1.008
    0
    0
    Hallo allemaal,
    Wat is er veel bijgeschreven,effe alles snel gelezen.

Kellox,beterschap,lijkt me geen pretje die pijn aanvallen.
    Ik heb gisteren mijn urine laten testen voor blaasontsteking,heb een lichte ontsteking te pakken ,morgen weer laten testen.
    Ik moet veel plassen ,moet 4 /5 uur in de ochtend ook altijd maar de wc.
    Vindt het wel vermoeiend ,en ik dacht dat je pas op het einde last van had .
    Ik voel ook constant een druk op mijn blaas :rolleyes: .

Volgende week vrijdag mijn eerste echo,ik heb ook d.m.v clomid een beebie gekregen.
    Dit was mijn eerste ronde met clomid 50 mg.

groetjes,
    Ally

19. dreamy12

dreamy12 Fanatiek lid

15 feb 2007
    3.047
    0
    0
    Hoi aprilmama's

Ik kom me ook aanmelden hier :D Ik ben als het goed is uitgerekent op 15 april. wat zijn er al veel april mama's he..

liefs esjuh

20. Ally

Ally Fanatiek lid

22 nov 2005
    1.008
    0
    0
    Welkom Esjuh en van harte.

Ally

Deel Deze Pagina