April 2008 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Corina, 22 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    hihi tot nu toe is mijn ventje altijd behoorlijk stoer, dus zal mij benieuwen of ie dat vol gaat houden! hihi ;)

Vind het altijd zo heerlijk dat ie vd buitenkant heel stoer is maar tegen mij zooooooooo lief. hihi

2. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    hahaha herkenbaar hoor! mijn man moest laatst naar het ziekenhuis voor iets onbenulligs en hij lag daar te gillen als een speenvarken! Ik had mijn hand aangeboden om in te knijpen en die arts zei op een gegeven moment dat er voor mij eventueel nog wel een gipskamertje vrij was mocht dat nodig zijn....

3. 8samantha8

8samantha8 Bekend lid

13 apr 2007
    768
    0
    0
    stein
    heey allemaal
    ik heb ene vraagje
    ik heb net roomkaas gegeten kan dat kwaad bij de zwangerschap
    maak me ineens druk straks krijg ik een miskraam

groetjes samantha

4. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    Hey meis, maak je maar geen zorgen. Roomkaas mag wél. rauwmelkse kazen niet.

Zie dit lijstje:

Lijst met voedingsmiddelen die wel of juist niet gebruikt mogen worden;

Kaas:
    Hollandse kaas (uit winkel) WEL
    Hollandse kaas van de boer (rauwe melk) NIET
    Brie (van gepasteuriseerde melk) WEL
    Camembert (idem als brie) WEL
    Feta WEL
    Roomkaas WEL
    Schimmelkaas WEL
    Kaas met vermelding “Au lait cru” NIET

Vleeswaren:
    Filet Americain NIET
    Leverkaas max 1 boterham pd
    Berliner max 1 boterham pd
    Lever NIET
    Bloedworst NIET
    Rookworst WEL (pas op met zout )
    Fricandeau wel
    Rosbief NIET

Vis:
    Gerookte zalm NIET
    Zalm uit blik WEL
    Verse zalm WEL
    Garnalen WEL
    Krab WEL
    Kreeft WEL
    Schol WEL
    Makreel WEL
    Haring WEL
    Kabeljauw WEL
    Tonijn WEL
    Schelvis WEL

5. Cars

Cars Fanatiek lid

1 dec 2006
    3.207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    Sab: geweldig zeg. Wauw en binnenkort gewoon weer. Echt stoer zeg. Ben super blij voor je.

Ik denk trouwens dat mijn mannetje best ff traantjes laat vallen wanneer ons kindje geboren wordt. Hi hi. Verder blijft 'ie er denk ik wel rustig onder.

Nog ff over rosbief: dit heb ik vorige week nog gehad. Twee boterhammen. Zal het nu laten staan, maar 1x is vast niet zo erg toch?

6. valhalla

valhalla Niet meer actief

En dan nergens trek in hebben behalve een lekker stokbroodje martino, dat is vervelend!

Zit zojuist even te kijken op de site van H&M, zag allemaal leuke dingen en na een minuut of tien kwam ik erachter dat ik daar deze winter natuurlijk geen ene reet aan heb! Zeker niet als mijn buik blijft groeien in het tempo van nu ;)

Volgens mij kan een keertje iets 'verbodens' eten weinig kwaad als je verder gezond bent en je weerstand op peil.. De kans op besmetting is so wie so heel klein, voor listeria zijn er maar 80 per jaar en dat toxoplasma ook niet veel, maar de gevolgen zijn alleen veel ernstiger als je zwanger bent, maar de kans dat het gebeurt is klein.

Dus als ik jou was zou ik me niet druk maken!

7. dolphin

dolphin Fanatiek lid

1 mei 2007
    3.507
    0
    0
    op de veluwe
    Kan ik me niet voorstellen, het gaat meer over de gehele zwangerschap dus per ongeluk iets eten niet, maar om nu er op te letten is wel meegenomen natuurlijk..

8. Cars

Cars Fanatiek lid

1 dec 2006
    3.207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    oke. thanks

9. dolphin

dolphin Fanatiek lid

1 mei 2007
    3.507
    0
    0
    op de veluwe
    bedankt kellox gelijk de lijst ff uitgeprint.. 8)

10. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    Graag gedaan meis! ;) :thumup:

11. H25

H25 Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.140
    0
    0
    Hier ook weer een berichtje van mij. Kom even niet komen kijken omdat ik een verjaardag had en de computer steeds vastloopt, en werken natuurlijk.
    Vandaag lekker vrij dus heb even bijgelezen. Heb een paar erg mooie echo's langs zien komen. Meiden gefeliciteerd hoor.
    Ben gisteren zelf voor een intake naar de verloskundige geweest. Wist dat ik moest bloedprikken dus was best zenuwachtig. Ben echt helemaal nergens bang voor maar naalden........
    Eerst heeft ze mijn rechterarm geprobeert en tja je raad het al....lukte niet. Ja zegt ze haal hem er maar even uit want dit gaat niet. K*t moest ik de linkerarm ook nog.... Gelukkig overleeft en verder heeft ze veel vragen gestelt. Geen echo helaas die laat nog twee weken op zich wachten. Ben toch een klein beetje jaloers op de mensen die hem al wel hebben gehad.

12. H25

H25 Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.140
    0
    0
    Sinds afgelopen maandagavond staat het avondeten me echt tegen. Gisteren kwam ik thuis van mijn werk en staat mijn man erg lekker te koken.... kon wel over mijn nek gaan, werd er echt beroerd van.
    Vanavond kook ik zelf japanse teriyaki. Heb er nu erg veel zin in maar zul je zien dat als ik boven de pannen sta dat ik weer beroerd wordt. We zullen wel zien.

13. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    Ja maf is dat he? Ik heb ook steeds 's avonds geen behoefte aan 'normaal' eten. Vooral niet de kookgeur van aardappels vlees en groente, erg he! normaal houd ik er wel van maar NU! :)

14. H25

H25 Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.140
    0
    0
    Ja vind het ook erg jammer helemaal als we weer iets lekkers eten dus het zal mij benieuwen hoe het vanavond gaat.

15. dolphin

dolphin Fanatiek lid

1 mei 2007
    3.507
    0
    0
    op de veluwe
    ohhh ik heb nu ineens van die pijnvlagen in mijn buik, helemaal beneden en het trekt naar mijn benen toe. Lijkt op ongipijn, ohhh als het maar hierbij blijft en niks erger wordt.. :(

16. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    zo ik ben er ook weer, net even een huisje bekeken wat ik erg graag wil hebben!
    kleine gezinswoning, maar stukken groter als wat we nu hebben!
    morgen moet erop gereageerd worden dus op hoop van zege ga ik ons aanmelden voor dat huisje. duimen jullie mee? (tussen 1 en 2 kun je aanmelden)

ik heb ook echt geen zin meer in avondeten, maar gelukkig is manlief vanavond pas laat thuis en kan ik dus gaan maken wat ik wel lekker vind, en aangezien ik met een film op de bank ga ploffen worden dat waarschijnlijk koude mini gehaktballetjes( daar ben ik echt de meister in ;) )
    en wat andere lekkere kleine hapjes.

nu zit ik hier met zo'n bakje van de nutella pasta met kleine soepstengels.
    als ik tussen de snoep sta in de winkel voel ik me echt een klein kind hahahahaha

17. Cars

Cars Fanatiek lid

1 dec 2006
    3.207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    Ik duim voor je Missco.

En Dolphin, je stelt toevallig dezelfde vraag die ik ook wilde stellen. Ik had vandaag ook ongikrampen. Hoop dat het niks voorstelt. ben er ook erg misselijk bij. Zou het er allemaal bijhoren? Hoop het wel. Vind het toch een beetje spannend.

18. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    ik heb ook vaak ongikrampen, maar maak je daar maar niet druk om, het kan ook zijn dat je baarmoeder aan het oprekken enzo is, en darmen die verschuiven dat soort dingen.
    is vast niks aan de hand!

19. Cars

Cars Fanatiek lid

1 dec 2006
    3.207
    1
    0
    Juffie
    Friesland
    Bedankt voor je snelle reactie. Ben gelijk weer wat rustiger. Je maakt je toch druk, vooral deze eerste maanden. Bedankt!

20. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    zolang je niet bloed heb je niks om je druk over te maken meid. echt niet!

Deel Deze Pagina