Marleen, ligt er volgens mij ook aan of de placenta er voor zit. Ik had uitwendig een slecht beeld, je zag wel wat. MAar het glipte iedere keer weer weg. En inwendig was tie hartstikke duidelijk!
zo, de administratie is nu weer bij geloof ik. marleen, ik ben voor mijn 1e en 2e echo in het ziekenhuis geweest, ze waren beide inwendig. De tweede was met 8,5 week maar de gyn zei dat ze dat altijd inwendig doen. maar het verschilt gewoon, ik hoor genoeg mensen die met 6 of 7 weken al een uitwendige echo hebben gehad. Het maakt mij eerlijk gezegd niet uit.....ik heb zo vaak een inwendige echo gehad, ik heb er nu echt geen moeite meer mee om zo "elegant" in die stoel te liggen.
Haha idd Mielenl heb al vaak genoeg op die tafel gelegen met m'n blote doos! Dus deze kon er ook nog wel bij In het begin vond ik het echt vreselijk, maar op den duur word het 'normaal' als je 3 x in je cyclus moet
ja precies! ik heb vroeger nogal een vervelende ervaring gehad met een HA van toen, en ik zag er als een berg tegenop toen ik doorgestuurd werd naar de gynaecoloog. maar na een paar keer denk je er niet eens meer bij na...zelfs toen ik een paar keer een mannelijke gynaecoloog had!
Ik heb daar geen ervaring mee dus het leek mij niet erg prettig (inwendige), maar ik kan me ook wel voorstellen dat je eraan gewend raakt als het vaker gebeurt. Ik heb trouwens het idee dat ze bij ons een heel goed echo-apparaat hebben (ze kunnen er ook 3D en 4D mee doen). Misschien dat ze daarom alleen maar uitwendig doen?
Nou vroeger leek me het vreselijk om zo erbij te liggen maar na mijn bevalling interesseert het me niks meer. Het stelt echt niks voor.
Volgens mij doen ze het bij ons in het ziekenhuis gewoon standaard, ze proberen nog geen eens een uitwendige. Alhoewel het misschien best zou kunnen. Ik kreeg deze echo omdat ik bloedingen had en met inwendig kan je beter zien waar de bloeding vandaan komt.
@4catsandagirl Daar heb je wel een goed punt... Ik ben ook twee keer geweest voor bloedingen. Beide keren dus een uitwendige echo. Ze hebben niet gezegd waar de bloedingen vandaan komen. Alleen maar dat het "kindje" in orde was op dat moment.
hoi dames, hoe is het? hier redelijk.. heb veel last van steken aan de rechterkant in mijn onderbuik, lies, richting heup.. Heb de verloskundige net gebeld, het kan bandenpijn zijn, of een spier die een beetje in verdrukking is, ivm het oprekken van alles in de buik. Maar het kon ook nog een beginnende blinde darm ontsteking zijn.... Nou dat hoop ik toch echt niet.. Ik moet even 2 daagjes wat rustig aan doen, kijken hoe de pijn dan is. Als het erger wordt moet ik even direct bellen. Nu lees ik hier ook dat sommige last hebben van bandenpijn, kan iemand me vertellen wat je dan precies voelt..... HOef ik me niet zo druk te maken hoop ik....
Bandenpijn is moeilijk te omschrijven, telkens of er iets loopt te trekken of een drukkend gevoel continu op dezelfde plek. Ik heb het ook een paar keer gehad dat de pijn richting de lies en heup ging. Probeer een andere houding aan te nemen of ga lekker even op bed liggen, dan ligt alles gelijk en vooral warm houden werkt bij mij ook zeer goed.
Bandenpijn ervaar ik als een rekachtige pijn in mijn buik. En soms wat steekjes... Heb het niet echt aan de zijkant. Maar aan de zijkant van het midden zeg maar. Dus iets naar links of rechts van het midden...
Hoi, ben ik ook weer eens. Marleen: welkom. Gefeliciteerd met de mooie echo's die er zijn gemaakt. Geweldig. Jes: Meid, heel veel sterkte. Hoop dat het snel weer raak is voor je. Bandenpijn heb ik ook last van. Ook steekjes in m'n buik. Vooral als ik me te druk maak of te druk heb, doet het meer zeer. Meiden met een week erbij: van harte. Op naar de volgende week.
april mama: banden pijn voel je normaal aan de zijkant van je vagina zeg maar trekkend naar je heupen/lies rodn daar is meestal de banden pijn niet altijd.. kan een trekkend gevoel zijn maar mn nicht heeft weer een drukkend gevoel ds zoiets trouwens goede morgen dames...een goede nacht rust gehad eindelijk cailynn is alleen vannacht 1 keer huilend wakker geworden leek wel of ze naar had gedroomd toen ze me zag was alles weer goed moest wel even over dr hoofdje aaien en ze viel weer inslaap marleen welkom mielen: nou nou ben ik geen april mama meer grapje wie volgt er na mij en corina voor de 12 weken? dame sik heb besloten om toch het geslacht te willen weten hihihi
Hahahaha! Dat is lekker! Daar heb ik ook trek in.. Verder ben ik nu best misselijk, maar lasange ga ik wel trekken denk ik! @ cristel, leuk! Ja, wij ook sowieso! Mijn 12 weken echo heb ik donderdag over 2 weken pas. Dus denk niet dat ik de volgende ben!
wat eet ik sabje ik moet nog niet aan eten denken haha heb net een muffin op en die is net zo geod gevallen... denk iets van uhm pasta jaja laweer kaas ravioli ofzo... of een soepie
Leuk! 8 oktober al? O dan ben je al 15 weken natuurlijk... Ik heb 2 november een afspraak staan voor geslachtbepaling. Dat is een echo die we dan zelf betalen. Ik ben dan bijna 17 weken...